En Win98 brugerstation kan ikke se de andr~
Fra : Kasper Pedersen

Dato : 01-07-01 13:47

maskiner i et lille netværk med 4 PC'ere. De er koblet sammen via en 10/100
Mbit switch. 2 af de 4 computere er bærbare og alle er koblet op med 100
Mbit netkort. De 2 PCI netkort som sidder i de stationere computere er ens,
men den ene af dem kan ikke se de andre maskiner hvis man browser sig frem
til dem via "andre computere". Den kan pinge dem uden nogen problemer, og
alle de andre maskiner kan se den og tilgå den. Jeg kan skrive
\\maskinenavn\c i run på problem maskinen, og derfra tilgå hvilken som helst
maskine. Jeg har prøvet med et andet netkort, men med samme resultat. De
kører DHCP via Sygate som er installeret på en af de andre maskiner, og
problem maskinen kan sagtens gå på internettet. Hvis jeg søger efter andre
computere fra problem maskinen kan de andre PC'ere godt findes, men ikke
tilgåes ved et dobbeltklik på iconet. Mit problem ligger i at der er
forskellige printere delt på netværket, og dem kan jeg ikke bruge fra
problem maskinen, da den ikke kan se de andre shared printere. Det er den
nyeste driver jeg har installeret til netkortet, og jeg har prøvet at fjerne
TCP/IP protokollen og alle services fra egenskaber på netværks iconet, men
det hjalp ligeledes. Der er installeret Win98 SE på alle 4 maskiner.

Er det fordi de ikke kan finde ud hvem der skal være browsermaster (den
tror jeg på) ?

Jeg har prøvet at enable browsermaster på en af maskinerne og disable den på
de andre
3 under properties på file and printer sharing. Men......

Er der noget jeg gør forkert eller hvad ?

Nogen der har en ide, så ville jeg være meget taknemlig.

På forhånd tak.

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 01-07-01 21:15

Hej Kasper,

Et link som beskriver mulig løsning.

Håber noget af det kan bruges

MVH
THomas J.

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q192/5/34.ASP?LN=EN-US&SD=g
n&FR=0&qry=neighborhood&rnk=21&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=W98