Opbygning af hjememside
Fra : Niels Bierring Lauri~

Dato : 01-03-07 19:08

Til Allan Vebel:
www.home0.inet.tele.dk/nbl

og Eilif Bjørkved:
Ja det brugte jeg i hvert fald indtil 26.02.2006, men nu med WS_FTP
home??

Undskyld stavefejl Emne!
niels bierring

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-03-07 20:23

slet RNT2G skrev:

> Til Allan Vebel:
> www.home0.inet.tele.dk/nbl
>
> og Eilif Bjørkved:
> Ja det brugte jeg i hvert fald indtil 26.02.2006, men nu med
> WS_FTP home??

Hej Niels. Det er *meget* lettere at læse dine kommentarer hvis du
opretter dem som svar til dem du kommenterer - dvs. et svar på
Allan Vebels indlæg og et svar på Eilif Bjørkveds indlæg. På usenet
(andet navn for nyhedsgrupperne) grupperes indlæg i såkaldte
"tråde", der gør at man forholdsvis let kan holde styr på
forskellige debatter i samme gruppe.

Besøg evt. gruppen dk.velkommen hvis du har spørgsmål til hvordan
man kommer i gang i grupperne. Ellers kan man finde en del
information på http://www.usenet.dk/ (som desværre er midlertidigt
nede pt). Introduktionen på
<http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/tour-01.html> forklarer også
noget af det grundlæggende.

> Undskyld stavefejl Emne!

Skidt med det. Når bare man kan forstå hvad du mener, gør det ikke
noget at der er stavefejl i indlægget. Det er dog altid en god ide
at læse sine indlæg igennem før man sender dem - på den måde kan
man undgå nogle trivielle stavefejl o.l.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-03-07 07:38

On Thu, 01 Mar 2007 20:22:37 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Skidt med det. Når bare man kan forstå hvad du mener, gør det ikke
>noget at der er stavefejl i indlægget.

Der er dog én irriterende bivirkning ved stavefejl i lige netop
emne-linien - nemlig at man ikke kan søge på titlen.

Nu gør det ikke så meget i dette tilfælde, men hvis man som jeg gemmer
grupper (jeg har fx denne gruppe siden jan. 2001), og et eller andet
specielt emne har været oppe, så er det meget rart, at man kan finde det
igen.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen, Brønshøj
ALLE danske tropper HJEM fra Irak, NU

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-03-07 09:16

Jørn Andersen skrev:

> Der er dog én irriterende bivirkning ved stavefejl i lige
> netop emne-linien - nemlig at man ikke kan søge på titlen.

Stavefejl i brødteksten giver tilsvarende problemer for
fuldtekstsøgninger.

> Nu gør det ikke så meget i dette tilfælde, men hvis man som
> jeg gemmer grupper (jeg har fx denne gruppe siden jan. 2001),
> og et eller andet specielt emne har været oppe, så er det
> meget rart, at man kan finde det igen.

Jeg gemmer ikke selv grupper, men Google Groups gør - og der søger
jeg ofte efter ældre indlæg.

NB: Hvordan gemmer du gamle indlæg?
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-03-07 09:40

On Fri, 02 Mar 2007 09:15:45 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Stavefejl i brødteksten giver tilsvarende problemer for
>fuldtekstsøgninger.

Det kan jeg så ikke søge på i min newsreader.
<snip>

>NB: Hvordan gemmer du gamle indlæg?

Dels på en lokal newsserver (Hamster) de sidste 3-4 år, og før da alene
i min nyhedslæser (Agent).

Mvh. Jørn

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-03-07 22:36

Niels Bierring Lauritsen (slet RNT2G) skrev:

> www.home0.inet.tele.dk/nbl

Linket er dødt, du skal ikke have w'erne med - så
bliver det til http://home0.inet.tele.dk/nbl/ - det går
meget bedre.

> nu med WS_FTP home?

Så er det et spørgsmål om hvad dit problem går ud
på, jeg kan nemt hive siden hjem, redigere i den og
lægge den ud ved hjælp af mit FTP-program, så kan
du også.

Er det dit FTP-program der giver problemet? I så fald
skal du kontrollere de indtastede oplysninger som du
har fået fra TDC i sin tid.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jopa

Dato : 01-03-07 22:39

Allan Vebel skriblede bla:
> jeg kan nemt hive siden hjem, redigere i den og
> lægge den ud ved hjælp af mit FTP-program, så kan
> du også.

Også lige pt ?

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-03-07 22:56

jopa skrev:

> Også lige pt ?

Ja, jeg har omkring 100 ftp-tilgange på listen, så jeg
har muligheder nok, heriblandt http://vebel.dk/test/,
http://vebel.net/test/, http://vebel.com/test/ og
http://htmlfaq.dk/test/

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jopa

Dato : 01-03-07 23:02

Allan Vebel skriblede bla:

> Ja, jeg har omkring 100 ftp-tilgange på listen, så jeg
> har muligheder nok, heriblandt http://vebel.dk/test/,
> http://vebel.net/test/, http://vebel.com/test/ og
> http://htmlfaq.dk/test/

Det gældes ik!

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-03-07 00:17

Niels Bierring Lauritsen (slet RNT2G) wrote:
> Til Allan Vebel:
> www.home0.inet.tele.dk/nbl
>
> og Eilif Bjørkved:
> Ja det brugte jeg i hvert fald indtil 26.02.2006, men nu med WS_FTP

WS_FTP plejer ikke at gøre knuder, når man skal uploade. Her kan du se,
hvordan du skal sætte den op til at komme ind på dit webhotel:

http://hjemmesideskolen.dk/html/ws_ftp.asp

Oplysningerne i illustration 2, felterne "User-ID" og "Password" skal du
finde i den info, du har fået fra tdc.

I andet felt "Host Name/Address" skal det være

home0-upload.inet.tele.dk

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 03-03-07 21:34

Erik Ginnerskov skrev:

> WS_FTP plejer ikke at gøre knuder, når man skal uploade. Her kan du se,
> hvordan du skal sætte den op til at komme ind på dit webhotel:

Jeg undrer mig lidt over, at ingen nævner Total Commander
tidligere Windows Commander), som har en udmærket indbygget
FTP klient, så man kan bruge programmet til al mulig
kopiering, sletning og flytning + ca. 100 andre
filhåndteringsopgaver.

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-03-07 22:33

Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]
> bruge programmet til al mulig kopiering, sletning og
> flytning + ca. 100 andre filhåndteringsopgaver.

Jeg ville dengang nævne http://html-faq.dk/3002.asp,
men min server var død på det tidspunkt, og det er
lidt dumt at komme med et dødt link.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-03-07 14:53

Jørgen Farum Jensen wrote:
> Erik Ginnerskov skrev:

> Jeg undrer mig lidt over, at ingen nævner Total Commander
> tidligere Windows Commander), som har en udmærket indbygget
> FTP klient,

Jeg bruger selv Total Commander og vil da anbefale den, hvis nogen står og
overvejer, hvilket program de skal anskaffe til formålet.

Men Niels oplyste, at han allerede har WS_FTP , som da er et udmærket
program til det specielle formål. Den kan det, den skal kunne.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk