MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Pc er over 5 minutter om at lukke...
Fra : co@ch [4130]

Dato : 28-02-07 18:22

En kammerats PC, med WinXP Home SP2 er pludselig over 5 minutter om at lukke
ned, fra det øje blik han trykker "Luk"

Systemet er rimeligt nyinstalleret.
Der kører ikke IE7 på den.
Han bruger Norton Internet Security2006.
Han har ikke installeret nye programmer på den før og efter dette er
begyndt.
Defragmentering er foretaget.

Nogen idéer?

mvh
Bri@n

Fra : mogens

Dato : 01-03-07 10:17

@co@ch [4130]

Hej.
En tanke er at der kunne mangle chipset-drivere. Især da problemet er
opstået pludseligt og kort tid efter en ny-installation af Windows.
I så fald skal den korrekte chipset-driver altså identificeres,
skaffes og installeres. Jeg har tidligere oplevet at det i sådant
tilfælde var nødvendigt at geninstallere Windows atter, og så
installere chipset-driverne som det allerførste. Det var ikke nok blot
at installere driverne efter skaden var sket i Windows.

Hilsen mogens

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-03-07 13:34

"co@ch [4130]" <coach"_fjern_"ad"_fjern_"lite.invalid> wrote:

> [...]
> Der kører ikke IE7 på den.
> Han bruger Norton Internet Security2006.
> Han har ikke installeret nye programmer på den før og efter dette er

Kig i logen.

Fra : Jack

Dato : 02-03-07 15:41

"co@ch [4130]" <coach"_fjern_"ad"_fjern_"lite.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Systemet er rimeligt nyinstalleret.
> Der kører ikke IE7 på den.
> Han bruger Norton Internet Security2006.

Norton sucks den har det med at hænge ved nedlukning, Ccap tror jeg
tjenesten hedder der hænger tit. Det var i hvert tilfælde en af grundene
til, at jeg skrottede Norton.

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-03-07 04:09

co@ch [4130]" <coach"_fjern_"ad"_fjern_ skrev:

> Han bruger Norton Internet Security2006.

Prøv at hælde den ud, og mål igen!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : co@ch [4130]

Dato : 04-03-07 09:05

Tak for alle svarene.

Jeg skal mødes med ham i næste uge, så prøver jeg at "hælde" Norton I.S. ud
og se hvad der sker.

Mvh
Bri@n

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-03-07 03:50

co@ch [4130]" <coach"_fjern_"ad"_fjern_ skrev:

> Jeg skal mødes med ham i næste uge, så prøver jeg
> at "hælde" Norton I.S. ud og se hvad der sker.

Du skal naturligvis have noget andet ind i stedet, men det
er du sikkert klar over.

Prøv også at køre en CCleaner på maskinen, den renser
godt ud i alle dårligdomme og temporære filer, det kan
virkelig sætte hastigheden i vejret.

Check også for spyware med dertil egnede programmer!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : mogens

Dato : 05-03-07 14:22

@co@ch [4130]

> [...]
>installere chipset-driverne som det allerførste. Det var ikke nok blot
>at installere driverne efter skaden var sket i Windows.

Jeg kom i tanke om at jeg burde have skrevet at chipset-driverne
skulle opdateres, ikke bare installeres, for Windows har formentlig
allerede installeret slige i standard-format. Jeg mener stadig at
muligheden er realistisk, vel at mærke hvis chipset-driverne ikke er
opdaterede.

Jeg kan se at tråden udvikler sig omkring Norton. Det er da muligt,
men i så fald ville jeg normalt forvente en eller anden form for
reaktion fra Windows, altså noget i retning af nogle fejlmeldinger der
refererer til et program under Norton. Ccap er nævnt, men der er
andre. Hvis din kammerat har installeret Ghost som en del af Norton-
pakken, og der skal forsøges med afinstallering af Norton, så ville
jeg foreslå at indlede med blot at afinstallere Ghost, for den har jeg
set lave bøvl før.

Hilsen mogens