Badebold og Firefox 2.0.0.2
Fra : Mich Ottosen

Dato : 28-02-07 22:42

Efter at jeg har opdateret Firefoxen ser jeg meget til badebolden. Det
er møjirriterende for den eneste udvej er at genstarte maskinen (MB med
MacOS 10.4.8).

Er der andre, der har oplevet lignenede problemer? Er der nogen som véd
om folkene bag Firefox er bekendt med et sådant problem? (hvis der altså
er andre end mig der oplever det).

Desværre har jeg ikke gem den tidligere version af Firefox - en
opdatering fjerner tilsyneladende den tidligere version. Nå, jeg må ind
og kigge om ikke jeg kan finde en tidligere version. For jeg er ellers
meget glad for programmet.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 28-02-07 23:32

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Efter at jeg har opdateret Firefoxen ser jeg meget til badebolden. Det
> er møjirriterende for den eneste udvej er at genstarte maskinen (MB med
> MacOS 10.4.8).

Kan du ikke bare afslutte Firefox? F.eks. fra Aktivitetsovervågning.

Fra : Karl Antz

Dato : 01-03-07 09:12

> Kan du ikke bare afslutte Firefox? F.eks. fra Aktivitetsovervågning.

.... eller nøjs mæ at trykke ctrl+alt+sidste knap øverst til højre i
funktionstasterækken - sidder med et pc-tastatur og kan ikke huske hvad
den hedder

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Mich Ottosen

Dato : 05-03-07 22:53

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> ... eller nøjs mæ at trykke ctrl+alt+sidste knap øverst til højre i
> funktionstasterækken - sidder med et pc-tastatur og kan ikke huske hvad
> den hedder

Mener du "skub-disk-ud" tasten? Din tastemetode skal da afprøves. Tak

--
v.h.,
Mich.

Fra : Morten Lind

Dato : 06-03-07 04:49

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Mener du "skub-disk-ud" tasten? Din tastemetode skal da afprøves. Tak

Jeg tror, Karl tænker på alt+æble+esc = tvangslukning af program(?).

M.

Fra : Karl Antz

Dato : 06-03-07 09:06

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Jeg tror, Karl tænker på alt+æble+esc = tvangslukning af program(?).

piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinligt

Hvor havde jeg mine tanker????

Sæføli harw du ret, Morten, og jeg må hellere se at får Venstre og Højre
organiseret korrekt i mit hoved igen ....
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Mich Ottosen

Dato : 05-03-07 22:53

> Kan du ikke bare afslutte Firefox? F.eks. fra Aktivitetsovervågning.

Skal prøve det ved lejlighed, men kan man komme til Aktivitetsoverv.,
når badebolden kører? Det lammer jo normalt alle funktioner.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 06-03-07 08:44

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Skal prøve det ved lejlighed, men kan man komme til Aktivitetsoverv.,
> når badebolden kører? Det lammer jo normalt alle funktioner.

Badebolden betyder blot at programmet i forgrunden ikke reagerer. Du kan
fint skifte til et andet program med æble-tab.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 06-03-07 22:36

> Badebolden betyder blot at programmet i forgrunden ikke reagerer. Du kan
> fint skifte til et andet program med æble-tab.

Tak, det skal jeg huske.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 01-03-07 13:34

Mich@noget.invalid (Mich Ottosen) on onsdag 28. februar 2007 at 22:41
+0100 wrote:
>Er der andre, der har oplevet lignenede problemer? Er der nogen som véd
>om folkene bag Firefox er bekendt med et sådant problem? (hvis der altså
>er andre end mig der oplever det)

Jeg ser det samme - det er møgirriterende. Har lige oplevet at badebolden
har kørt i en uendelighed på versiontrackers hjemmeside med to åbne faner.
Træls og helt uholdbart.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Mich Ottosen

Dato : 06-03-07 22:36

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Jeg ser det samme - det er møgirriterende. Har lige oplevet at badebolden
> har kørt i en uendelighed på versiontrackers hjemmeside med to åbne faner.
> Træls og helt uholdbart.

Har ikke oplevet badebold, men var lige inde på versiontracker, og den
var umanerligt langsom (men det kan vel osse være almindelig travlhed?)

Men nu jeg er her. Versiontracker forekommer mig at være uoverskuelig og
svær at navigere rundt i.

Er der nogen her, som kan komme med input om, hvor de lignende steder
er/findes?

Kan ikke selv huske det mere (og jeg har fået ny maskine, så der er ikke
rigtig nogen bookmarks).

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-03-07 17:51

Mich Ottosen skrev:

> Er der andre, der har oplevet lignenede problemer?

Ikke her og jeg har brugt Firefox 2.0.0.2 flittigt de sidste par dage
også på OS 10.4.8. Jeg kører med GrApple (Eos)-temaet(*), men det kan
vel ikke have noget at sige(?).

(*) <http://www.takebacktheweb.org/>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Rune Ege Gade Maagen~

Dato : 02-03-07 17:12

Mich Ottosen skrev:
> [...]
> opdatering fjerner tilsyneladende den tidligere version. Nå, jeg må ind
> og kigge om ikke jeg kan finde en tidligere version. For jeg er ellers

Ingen problemer her, ud over at BEC webbank løsninger crasher og skats
nye java applet ikke accepterer kodeord.
/rune

Fra : Franz Berliner

Dato : 06-03-07 09:20

Rune Ege Gade Maagensen <reg@maagensen.com> wrote:

> Ingen problemer her, ud over at BEC webbank løsninger crasher og skats
> nye java applet ikke accepterer kodeord.

Jeg oplever til gengæld at Firefox er meget længere tid om at starte op
på min Macbook end på min gamle TiBook... underligt!
--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-03-07 19:41

stuff@NOSPAMkampp.dk (Franz Berliner) writes:

> Jeg oplever til gengæld at Firefox er meget længere tid om at starte op
> på min Macbook end på min gamle TiBook... underligt!

Det er ikke noget så banalt som at det er en PowerPC udgave, vel?

Fra : Franz Berliner

Dato : 07-03-07 10:07

> Det er ikke noget så banalt som at det er en PowerPC udgave, vel?

Nix. Det er nyeste Intel version.

Ved ikke om Firefox læser en masse på disken under opstart. Disken i
TiBook er en ret ny 7200 rpm disk, mens den i Macbook'en er standard -
synes dog det skulle være underligt hvis det skulle have den store
betydning.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 07-03-07 10:11

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> [...]
> TiBook er en ret ny 7200 rpm disk, mens den i Macbook'en er standard -
> synes dog det skulle være underligt hvis det skulle have den store

Det er iøvrigt kun første gang man starter den op at det tager lidt tid.
Det tager ca. 5 hop i docken. Efterfølgende starter den på et enkelt
hop.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 06-03-07 08:50

nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen Kruse) on tirsdag 6. marts 2007 at
8:43 +0100 wrote:
>Badebolden betyder blot at programmet i forgrunden ikke reagerer. Du kan
>fint skifte til et andet program med æble-tab.

Ja heldigvis.
Jeg synes generelt nyeste version af Firefox fungerer halvskidt. Fra at
være en hurtig og stabil browser, giver den pt. en oplevelse der svarer
til det gamle Netscape når det var værst.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 06-03-07 22:21

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:
>Det er ikke noget så banalt som at det er en PowerPC udgave, vel?
for mit vedkommende er der primært tale om en MacBook, men nu du siger
det, så vil jeg da lige tjekke om det er det samme mønster på min
stationære, der er en ældre G4

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 06-03-07 22:51

Mich@noget.invalid (Mich Ottosen) writes:
>Er der nogen her, som kan komme med input om, hvor de lignende steder
>er/findes?
>
>Kan ikke selv huske det mere (og jeg har fået ny maskine, så der er ikke
>rigtig nogen bookmarks).
Mit første valg hvis jeg skal finde et program er at bruge www.tucows.com
Det er let og enkelt.
Hvis det bare er en optatering plejer jeg at gå direkte til producentens
hjemmeside

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Mich Ottosen

Dato : 06-03-07 23:40

> [...]

> Det er let og enkelt.
> Hvis det bare er en optatering plejer jeg at gå direkte til producentens

Skulle nok selv have nævnt tucows, som man ikke glemmer så let (tucows =
twocows).

Men der er jo flere steder med shareware og freeware. Så andre medlæsere
opfrodres til aat komme frem med dem.

--
v.h.,
Mich.