Drop down menu med css - kan ikke selv se ~
Fra : Malene Arno

Dato : 28-02-07 12:04

Jeg har været igang med en menu, som jeg har fået inspireret fra
Stu Nicholls' Menu #5 på:
http://cssplay.co.uk/menus/drop_examples.html

Jeg har tilpasset den med farver osv. men af en eller anden grund
fungerer den bare ikke. Jeg har nu startet forfra et par gange,
men jeg må gøre et eller andet forkert. Jeg kan i hvert fald ikke
selv se fejlen - for det må der være.

I samtlige browsere (tester i Opera, FireFox og IE nye og gamle)
er der problemer med min class for a.link:hover som skal gøre
menupunkterne orange ved mouseover.

Originalmenuen fra Stu fungerer fint nok, så det er mine
tilpasninger, der gør noget ved menuen, som jeg ikke selv
opfanger.

Håber, der er nogen, der kan hjælpe..

HTML: http://www.atra.dk/pages/test/originalmenu5.html
CSS: http://www.atra.dk/pages/test/originalmenu5.css

På forhånd tak
/Malene

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : tidemann

Dato : 28-02-07 12:23

Malene Arno wrote:
> [...]
>
> Originalmenuen fra Stu fungerer fint nok, så det er mine
> tilpasninger, der gør noget ved menuen, som jeg ikke selv

De er altså fint orange hos mig.........
tror du ikke at det er en gammel side du kigger på?
Tryk f5 eller tøm chache.................
--
Mvh Marianne
design af: www.dhejne.dk - www.ragdollys-cat-link.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 28-02-07 17:05

"Malene Arno" skrev i en meddelelse...

> I samtlige browsere (tester i Opera, FireFox og IE nye og gamle)
> er der problemer med min class for a.link:hover som skal gøre
> menupunkterne orange ved mouseover.

Virker hos mig.

Så Tideman har sandsynligvis ret.

En anden ting generer mig dog ved menuen, nemlig, at den er ikke
brugervenlig. Der bør være et område uden om menupunktet, som også er
følsomt, så menuen ikke lukker, hvis man kommer til at fjerne pilen en smule
fra kanten.

Det er specielt vigtigt, når du har sådan en smal font-størrelse, for det
tvinger folk til at være ret nøjagtige, når de peger.

Den eneste, jeg ved som har skrevet om det er Farum Jensen på 101 design.

MVH
Rune Jensen

Fra : Malene Arno

Dato : 01-03-07 08:37

> [...]
> følsomt, så menuen ikke lukker, hvis man kommer til at fjerne pilen en smule

Ok .. jeg tror, det er display: block, du tænker på? .. arbejder på sagen. Tak
for dit svar!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-03-07 00:31

Malene Arno wrote:

> Jeg har tilpasset den med farver osv. men af en eller anden grund
> fungerer den bare ikke.

> HTML: http://www.atra.dk/pages/test/originalmenu5.html

Fungerer fint her.

> er der problemer med min class for a.link:hover som skal gøre
> menupunkterne orange ved mouseover.

Vær opmærksom på, at link er et reserveret ord, så det kan være problematisn
at bruge det som klassenavn.

a.mlink:hover f.eks. er derimod ikke noget problem, du skal bare tilsvarende
rette klassenavnet i dine links.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Malene Arno

Dato : 01-03-07 08:36

> [...]
> at bruge det som klassenavn.
>
> a.mlink:hover f.eks. er derimod ikke noget problem, du skal bare tilsvarende

Ok .. det var jeg ikke klar over. Tak for det!