bannerannoncering
Fra : Studio Smalbro

Dato : 27-02-07 20:55

Jeg skal indrykke et par bannerannoncer på nogen hjemmesider, men jeg er
lidt usikker på hvordan jeg effektivt håndterer hvor mange clicks de
genererer. Jeg kan jo sagtens sætte et stykke grafik ind med et direkte link
til annoncørens hjemmeside, men hvordan tjekker jeg statistikken, så jeg kan
hvor meget interesse annonce afføder.? Er der andre metoder end blot at
kigge på hjemmesidens statistikprogram som eks. Webalizer?

Kh
Bjørn

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-02-07 23:16

Studio Smalbro wrote:
> Jeg skal indrykke et par bannerannoncer på nogen hjemmesider,

Hvorfor ? Der er ingen der gider klikke på dem alligevel ...

Bare min mening.

--
Benny

Fra : Jesper Lützen

Dato : 28-02-07 07:50

On 27 Feb., 20:54, "Studio Smalbro" <stu...@smalbro.dk> wrote:
> [...]
> hvor meget interesse annonce afføder.? Er der andre metoder end blot at
> kigge på hjemmesidens statistikprogram som eks. Webalizer?

Du kunne sætte linket til en af dine egne lokale sider, som
udelukkende har to funktioner:
1. registrere i en database (eller lignende) hvilket link-id, der er
klikket på (altså en optælling hos dig selv)
2. videresende brugeren til den rigtige side. Din "redirect" side kan
sagtens sætte til at refreshe til ny side efter 0 sekunder, hvis blot
scriptet til databasen er sket først. Samtidig kan selve meta-tagget
med refresh gøres dynamisk, så du ud fra et ?id=xxx i URL'en kan
bestemme hvilken side brugeren skal videredirigeres til.

Venlig hilsen

Jesper

Fra : Jesper Lützen

Dato : 28-02-07 07:51

> Hvorfor ? Der er ingen der gider klikke på dem alligevel ...

Og fordi du vurderer at funktionen er overflødig eller generende, så
er han ikke berettiget til at få lidt hjælp eller råd med på vejen?

/Jesper

Fra : Benny Nissen

Dato : 01-03-07 05:02

Jesper Lützen wrote:

> Og fordi du vurderer at funktionen er overflødig eller generende, så
> er han ikke berettiget til at få lidt hjælp eller råd med på vejen?

Jo, selvfølgelig må han få hjælp.

Jeg var lidt for hurtig i vendingen. Undskyld.

Jeg mener bare, at der generelt er alt for mange bannerreklamer på
nettet, og de økonomisk ikke er noget værd. Altså: Lad være med at bruge
en masse timer på at programmere noget, der alligevel ikke giver penge.

--
Benny

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-02-07 10:16

On 27 Feb., 23:16, Benny Nissen <n...@bennynissen.dk> wrote:

> Hvorfor ? Der er ingen der gider klikke på dem alligevel ...

Der tager du fuldstændig fejl. Folk klikker glad og gerne på bannere -
men man skal ikke forvente at blive millionær.

F.eks. kan jeg på et site tilbyde bannerkunderne mellem 500 og 700
bannervisninger pr dag. De mest klikkede har over 20 klik om dagen, de
dårligste har 3-4 klik om dagen. Samme site viser også Google reklamer
- gennemsnittet for 2007 indtil videre er 1698 visninger pr dag og 14
klik.

Så jo, folk vil gerne klikke på bannerreklamer - men det er ikke noget
man bliver millionær på og man skal ikke overdrive det for så får det
den modsatte effekt.

Fra : Studio Smalbro

Dato : 28-02-07 22:56

Tak for svarene.!