Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Åbningstid med FF 2.0.0.2
Fra : Kim

Dato : 28-02-07 21:31

Er jeg den eneste der syntes at FF er meget lang tid om
at åbne første gang man åbner den efter start af ens pc ?

Når den først har været åbnet 1 gang er den lige så hurtig
som jeg kander normalt.

Triks modtages gerne.

Mvh Kim

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 28-02-07 21:47

"Kim" <no@way.dk> posting:

>Er jeg den eneste der syntes at FF er meget lang tid om
>at åbne første gang man åbner den efter start af ens pc ?

Nej, http://www.howtocreate.co.uk/browserSpeed.html#winspeed (jf.
"cold start", tryk på søjlenavnet for sortering)

http://www.joyboner.com/archives/88 jeg har dog ikke prøvet det.

--
What is life, except excuse for death,

http://www.youtube.com/watch?v=8YtpJaEHrlY

Fra : Kim

Dato : 28-02-07 22:00

"Christian Bohr-Halling" <nospam@cbh.softwolves.dk> skrev
> "Kim" <no@way.dk> posting:

> Nej, http://www.howtocreate.co.uk/browserSpeed.html#winspeed (jf.
> "cold start", tryk på søjlenavnet for sortering)

Firefox 2.0 - Windows Firefox 2.0 - Windows 11,64 sek... tak for kaffe.
Det er åbenbart normalt ?

Warm start 3,5 sek, hos mig tager det under 1 sek...?

Mvh Kim

Fra : lejf jessen

Dato : 01-03-07 12:19

Kim skrev:
> Er jeg den eneste der syntes at FF er meget lang tid om
> at åbne første gang man åbner den efter start af ens pc ?

hos mig, koldstart FF 7 sec., Opera 7 sec. i linux

--
Mvh. lejf
ubuntu 6.10 Edgy.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 01-03-07 20:07

lejf jessen <eljessenGRØN@lite.dk> posting:

>hos mig, koldstart FF 7 sec., Opera 7 sec. i linux

Det stemmer meget godt med den overordnede konklusion fra siden, at
OS'et sandsynligvis også har en betydning.

"So overall, Opera seems to be the fastest browser for Windows.
Firefox is not faster than Internet Explorer, except for
scripting... "

"On Linux, Konqueror is the fastest for starting and viewing basic
pages on KDE, but as soon as script or images are involved, or you
want to use the back or forward buttons, or if you use Gnome, Opera
is a faster choice... Mozilla and Firefox give an overall good
performance, but their script, cache handling and image-based page
speed still cannot compare with Opera.

"On Mac OS X, Opera and Safari are both very fast, with Safari 2
being faster at starting and rendering CSS, but with Opera still
being distinguishably faster for rendering tables, scripting and
history... Neither Mozilla, Firefox nor IE perform very well on Mac,
being generally slower than on other operating systems."

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-03-07 13:44

Kim skrev:

> Er jeg den eneste der syntes at FF er meget lang tid om
> at åbne første gang man åbner den efter start af ens pc ?

FF 2.0.0.2 er 5 sekunder om at starte på mit system når den skal
finde en startside på nettet. Opera er 3 sekunder om at starte
med en tom side. Jeg gætter på at FF var klar efter 4 sekunder
uden side.

Varmstart:
FF 1 s.
Opera ½ s.