MS Windows
briani 27239
Vista erfaringer
Fra : Anita Roddick

Dato : 28-02-07 18:43

Hej,

Jeg døjer med nogle problemer med XP, som jeg ikke vil kede jer med lige nu.
Men jeg tænker at lægge Vista ind.
Ville dog gerne først høre fra folk her, der kører det. Er især interesseret
i at vide, hvordan stabiliteten er.
Er den virkelig så 'bugged', som jeg hører?
Hvordan med drivere. Er beta drivere helt ad H til?

Sidst og ikke mindst: skal jeg vælge x64 eller x86?

Mit hardware:
- Intel chipset
- 2Gb RAM
- MSi GF7300
- Onboard lydkort
- SATA2 drev

Fra : Anita Roddick

Dato : 27-02-07 18:54

Sorry.
Har ændret dato nu.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-02-07 19:27

Anita Roddick skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Sorry.
> Har ændret dato nu.

For sent - det er røget i filteret indtil dato/tid passer.

Jan

Fra : Jubii

Dato : 27-02-07 19:50

Jan Vestergaard formulerede:

> For sent - det er røget i filteret indtil dato/tid passer.

Ja, man kan kun opfordre læserne til at ignorerer
indlæg/spørgsmål fra Anita Roddick intil hun lærer
at vi ikke finder os i ufine tricks.

En gang kan tilgives, men tre gange på på en uge
det er ikke nogen tilfældighed.

Fra : Anita Roddick

Dato : 28-02-07 00:53

"Jubii" <bobbyl@gmail.com> wrote:

> Ja, man kan kun opfordre læserne til at ignorerer
> indlæg/spørgsmål fra Anita Roddick intil hun lærer
> at vi ikke finder os i ufine tricks.

"Ufine tricks"?

Gudfader...
Jeg har jo undskyldt. jeg opdagede det først i dag.

Fra : Anita Roddick

Dato : 28-02-07 00:58

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote:

> For sent - det er røget i filteret indtil dato/tid passer.

Tak for oplysningen!

Fra : N/A

Dato : 27-02-07 20:26

Fra : Søren Reinke

Dato : 27-02-07 20:26

J. E. wrote:

> Hvem kigge efter datoer ?

Folk der går sindsygt op i uvigtige detaljer.

Os andre ser uden problemer igennem fingrene med det. Og har clienter
der forresten også er ligeglade :)

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 27-02-07 22:12

> [...]
> interesseret i at vide, hvordan stabiliteten er.
> Er den virkelig så 'bugged', som jeg hører?
> Hvordan med drivere. Er beta drivere helt ad H til?

Du kan sagtens køre Vista.

Mht. 64 bits... Hvis blot du spørger, har du ikke noget
at bruge 64 bits til.
Ideen med 64 bit er, at softwaren kan adressere mere end 4 gB ram.

Det har man normalt ikke brug for, og bruges kun af meget
store database applikationer.

Det er absolut ikke på nogen måde hurtigere eller bedre end x86 (32 bits),
og en masse utils kan ikke køre med 64 bits windows.

Fra : Anita Roddick

Dato : 28-02-07 00:56

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> wrote:

> Det er absolut ikke på nogen måde hurtigere eller bedre end x86 (32 bits),
> og en masse utils kan ikke køre med 64 bits windows.

OK, jeg troede, der ville være mere fart på med et 64-bit OS, når nu den
'passer' til CPU'en. :)

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 28-02-07 13:48

> OK, jeg troede, der ville være mere fart på med et 64-bit OS, når nu den
> 'passer' til CPU'en. :)

Det med de 64 bits, er mest en salgsfidus. Det er ikke noget der koster
ekstra, og faktisk begyndte Intel at smide 64 bits P4'ere på markedet
et halvt år før de skrev noget om det.

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 17:34

Anita Roddick wrote:

> OK, jeg troede, der ville være mere fart på med et 64-bit OS, når nu den
> 'passer' til CPU'en. :)

Hvis du har en 64bit cpu, så køb 64 bit OS'et. efterhånden som
applikationerne bliver skrevet til 64 bit vil de også være hurtigere.
(Det handler om mere end bare at kunne addressere RAM)

Fra : Morten Bowman

Dato : 28-02-07 01:15

On Tue, 27 Feb 2007 22:11:33 +0100, "-=* DANELAW *=-"
> [...]

>Det er absolut ikke på nogen måde hurtigere eller bedre end x86 (32 bits),
>og en masse utils kan ikke køre med 64 bits windows.

Ja det har jeg også læst mig frem til - og også erfaret. Dog oplever jeg at
IE 64 bit, kører lige en tand hurtigere end x86

Fra : jama

Dato : 28-02-07 11:04

> [...]
> Hvordan med drivere. Er beta drivere helt ad H til?
>
> Sidst og ikke mindst: skal jeg vælge x64 eller x86?

HOLD DIG TIL XP UANSET MODEL. JEG HAR VISTA OG DET ER IKKE DE PENGE VÆRD!!
MVH.jAMA

Fra : Kurt Lund

Dato : 28-02-07 11:20

"> HOLD DIG TIL XP UANSET MODEL. JEG HAR VISTA OG DET ER IKKE DE PENGE
VÆRD!!
> MVH.jAMA

Hej Jama
Nu er vi altså ikke døve her, og folk der kommer med sådan en udmeldning som
du tages ikke særligt avorligt ;)
Jeg kører med Vista og jeg vender ikke tilbage til XP, er ens pc i orden og
af nyere dato kan man sagtens kører Vista
om man så har brug for det, er op til folk selv. Det er et ? om de vil have
det sidste nye med også hvad ang. sikkerhed.
Men der er stadigvæk folk der kører i Fiat 500 og mener det er den bedste
bil der findes i verden ;)

Mvh
Kurt

Fra : Karsten Andersen

Dato : 28-02-07 14:26

Wed, 28 Feb 2007 11:20:23 +0100, skrev Kurt Lund, på 19 linier, i
<45e55798$0$52133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

> [...]
>Jeg kører med Vista og jeg vender ikke tilbage til XP, er ens pc i orden og
>af nyere dato kan man sagtens kører Vista

Det behøver den ikke engang og være min MSI Mega865 Pro køre Vista
uden problem.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : jama

Dato : 01-03-07 12:54

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> have det sidste nye med også hvad ang. sikkerhed.
> Men der er stadigvæk folk der kører i Fiat 500 og mener det er den bedste

Ja det var jo en kedelig en, at det var med stor skrift, opdagede det først
da mailen var sendt. Borset fra det står jeg ved, at Vista ikke er de penge
værd den koster, i forhold til XP. Vista er lig XP Media med extra farver
lagt oven på og en masse besvær tillige, er du i tvivl så læs de mange news
ang. dette emne. Jeg er bestemt ikke den eneste der siger dette.
Mvh.Jama

Fra : Hans

Dato : 01-03-07 16:20

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
news
> ang. dette emne. Jeg er bestemt ikke den eneste der siger dette.

Endnu et pletskud fra Jama.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-03-07 20:38

Den 01-03-07 16.20 skrev Hans følgende:

> Endnu et pletskud fra Jama.

Kan du overtales til at fjerne dit autosvar på Jamas indlæg. Det er lidt
trættende at se i længden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt de små grå hjerneceller i sving i en gratis udgave af

Fra : jama

Dato : 03-03-07 01:32

Kim Ludvigsen wrote:

> Kan du overtales til at fjerne dit autosvar på Jamas indlæg. Det er
> lidt trættende at se i længden.

Jeg har prøvet længe uden held, men måske din opfordring hjælper.
Mvh.Jama

Fra : Hans

Dato : 28-02-07 14:12

> "Anita Roddick" <no@spam.plz> skrev i en meddelelse

> HOLD DIG TIL XP UANSET MODEL. JEG HAR VISTA OG DET ER IKKE DE PENGE VÆRD!!
> MVH.jAMA

Endnu et pletskud fra Jama.

Fra : jama

Dato : 01-03-07 12:57

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse

> "jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> Endnu et pletskud fra Jama.

Det glæder DU følger med i, hvad Jeg skriver Hans?
Mvh.Jama

Fra : Hans

Dato : 01-03-07 16:20

> "Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse

> Det glæder DU følger med i, hvad Jeg skriver Hans?
> Mvh.Jama

Endnu et pletskud fra Jama.

Fra : Ricko.

Dato : 28-02-07 17:10

> [...]
> Hvordan med drivere. Er beta drivere helt ad H til?
>
> Sidst og ikke mindst: skal jeg vælge x64 eller x86?

Så længe du har problemer med windows xp , skal du da slet ikke begynde at
tænke på vista , prøv du nu først at få klarhed over din xp , inden du
begynder på noget nyt , ellers så er det jo helt forfra , og de problemer du
får har du ju slet ikke løst inden det nye styresystem som Microsoft kommer
med i 2009 , så det ser ikke så godt ud for dig , hold dig for pokker til
en ting af gangen , du overskrider dine evner med det du har gang i, prøv nu
at få din xp til at virke først, og selv om Jama råber lidt op har han helt
ret, ( et godt råd, lyt ikke til mindretallet men , ja gæt selv)

Fra : Michael Trolle

Dato : 28-02-07 17:30

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gang i, prøv nu at få din xp til at virke først, og selv om Jama råber
> lidt op har han helt ret, ( et godt råd, lyt ikke til mindretallet men ,

Hvem siger Microsoft kommer med et nyt styresystem i 2009?

http://newz.dk/forum/item/69061/

/Michael

Fra : Ricko.

Dato : 28-02-07 17:34

"Michael Trolle" <trolle*****@privat.dk> skrev i en meddelelse
> "Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse
>>

> Hvem siger Microsoft kommer med et nyt styresystem i 2009?
>
> http://newz.dk/forum/item/69061/
>
> /Michael
En af en mill sider om det
link
http://www.komputer.dk/Crosslink.jsp?d=137&a=7404

Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-02-07 17:41

> En af en mill sider om det
> link
> http://www.komputer.dk/Crosslink.jsp?d=137&a=7404
Og når man så lægger de sædvanlige udsættelser oveni, så bliver det nok
omkring 2012.

Mvh.

Karsten

Fra : Ricko.

Dato : 28-02-07 17:43

"Karsten Jensen" <kjhxczvde@invalid> skrev i en meddelelse

> "Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> Og når man så lægger de sædvanlige udsættelser oveni, så bliver det nok
> [...]
Måske ikke og måske, de lære jo af deres fejl efterhånden

Fra : Nicolai L

Dato : 28-02-07 18:24

"Karsten Jensen" <kjhxczvde@invalid> skrev i en meddelelse

> Og når man så lægger de sædvanlige udsættelser oveni, så bliver det nok
> omkring 2012.

Næ, for der har de proklameret at de stopper supporten af Vista Ultimate.

Fra : Ricko.

Dato : 28-02-07 18:37

"Nicolai L" <news2004@mailme> skrev i en meddelelse

> "Karsten Jensen" <kjhxczvde@invalid> skrev i en meddelelse

> Næ, for der har de proklameret at de stopper supporten af Vista Ultimate.

Og , misforstå nu ikke dette , Med de priser de holder sig for deres
programmer , er der SKU ikke noget at sige til at folk kikker sig rundt
omkring hos venner og bekendte efter et kopi, de har lige udgivet noget som
er en død sild om nogle år , og er god viste ultimate koster immervæk
4995,00 kr her hvor jeg bor, så på års basis er det sku en masse penge OG en
helvedes masse tid der går inden man er inden i hvad de nu har fundet på ,
og når du så mener nu har du styr over det , Så er det sku slut , for så er
der kommet nyt , nej det er gået over gevind , så min mening er og bliver
køb ikke vista , vent på den næste og lær din win xp.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-02-07 18:56

"Nicolai L" <news2004@mailme> skrev i en meddelelse:

> "Karsten Jensen" <kjhxczvde@invalid> skrev i en meddelelse

> Næ, for der har de proklameret at de stopper supporten af Vista Ultimate.

Der har de jo også for vane at lægge et par år til....

Mvh.

Karsten

Fra : Ricko.

Dato : 28-02-07 17:35

> [...]
> "Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse
>>

> Hvem siger Microsoft kommer med et nyt styresystem i 2009?

og
link
http://www.computerworld.dk/art/37930

Fra : Ricko.

Dato : 28-02-07 17:39

Fra : Ricko.

Dato : 28-02-07 17:46

> "Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

Og et link fra en anden tråd her i gruppen
link
http://www.computerworld.dk/art/38140?cid=1&a=cid&i=1&pos=4>

Fra : Michael Trolle

Dato : 28-02-07 18:01

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

Begge dine link henviser til artikler hvor man basere det på rygter. Så
længe Microsoft ikke selv har meldt noget konkret ud så kan man ikke regne
med noget, og selvom de har, ja så kan du sagten ligge et godt stykke tid
oveni.

/Michael

Fra : Ricko.

Dato : 28-02-07 18:07

> [...]
> med noget, og selvom de har, ja så kan du sagten ligge et godt stykke tid

Som Jeg skrev før , måske har de selv opdaget at vista er en brøler , hvem
ved , måske - måske ikke , det ved hverken du eller jeg ,

Fra : Anita Roddick

Dato : 28-02-07 19:35

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> wrote:

> [...]
> gang i, prøv nu at få din xp til at virke først, og selv om Jama råber
> lidt op har han helt ret, ( et godt råd, lyt ikke til mindretallet men ,

Hvis du læser nogle tråde længere nede, hvad mit problem med XP er, så kan
du måske følge mig i, hvorfor jeg overvejer Vista.

Har ikke noget med mine 'evner' at gøre.

Fra : Ricko.

Dato : 28-02-07 21:02

> Hvis du læser nogle tråde længere nede, hvad mit problem med XP er, så kan
> du måske følge mig i, hvorfor jeg overvejer Vista.
>
> Har ikke noget med mine 'evner' at gøre.
Ved ærlig talt ikke hvad du mener , du har denne tråd i gang og henviser til
noget andet så det med evner ved jeg sku ikke rigtig,

Fra : Anita Roddick

Dato : 01-03-07 03:29

Fra : Ricko.

Dato : 01-03-07 06:55

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-07 15:53

Ricko. wrote:
> "Anita Roddick" <no@spam.plz> skrev i en meddelelse

Dude, hvad med at hjælpe hende i stedet for at kritisere hende.

Fra : jama

Dato : 01-03-07 18:42

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> Dude, hvad med at hjælpe hende i stedet for at kritisere hende.

Det er jo netop det Vi gør, at skifte OS er vel ikke en måde det kan klares
på.
Nu har jeg kigget på Hendes tråd også den i Google, og der har Hun fået
flere råd. Og skifte OS svare jo til, at ødelægger du din bil med den måde
du køre på, så hjælper det jo ikke, at købe et andet mærke, problemmet er
der stadig. Jeg beskylder ikke Hende for, at gøre noget med vilje, bare en
sammenligning. Hun har vist nogle problemmer med bla. sinne Sata Diske,
såvit jeg ku læse i Hendes tråd, og til det er der givet flere råd.
Mvh.Jama
Jama

Fra : co@ch [4130]

Dato : 28-02-07 20:06

"Anita Roddick" <no@spam.plz> skrev i en meddelelse
> Hej,

Jeg kender muligvis svaret på dit
"Error number: 0x80040706 Description: Object reference not set"
problem

Jeg har selv haft problemet og kæmpede læææænnggee med det.

Det viste sig at være utætte "lytter" på bundkortet.
Elektrolytterne var begyndt at "svede" og gav masser af stabilitets
problemer.
bla. fejl ved installationer af programmer, selv XP installationen gik galt.

Kig på dit bundkort med en lommelygte og se om de er begyndt at blive tykke
og/eller svede noget brunt i toppen.

mvh
Bri@n

Fra : Ricko.

Dato : 28-02-07 21:03

Fra : emj

Dato : 28-02-07 23:07

Anita Roddick skrev:

>Jeg døjer med nogle problemer med XP, som jeg ikke vil kede jer med lige nu.
>Men jeg tænker at lægge Vista ind.

Prøv nu først at se, om din fejlbefængte PC overhovedet kan køre
Vista.
Der er et testprogram her
http://kortlink.dk/microsoft/3pwq

Hilsen emj

Fra : jama

Dato : 01-03-07 17:24

Fra : Erik K.

Dato : 02-03-07 23:29

Jeg har skiftet til Vista, og det kører godt nok - og det er meget flot! -
Men - hvis du har programmer i XP, som du holder meget af, skal du lige
undersøge, om de er kompatible med Vista, for ellers mister du dem. - Jeg
har købt Photoshop Elements 3 via nettet, og det kan absolut ikke køre i
Vista, og fra Adobe siger man blot, at så må du købe en version 5, som er
kompatibel! - Det samme gælder for mit program, der har styret mit vinlager.
Det kan heller ikke køre, og nu prøver jeg mig frem, om jeg kan finde noget
andet der dur i Vista. - Jeg har indtil nu prøvet 3 stk., men ingen af dem
kan køre i Vista. - Hvis jeg kunne skrue tiden tilbage ville jeg have valgt
en ny PC med XP Home - det ville have sparet mig for en masse tid og bøvl -
og for nogle ekstra kroner!

Mvh
Erik

Fra : wilstrup

Dato : 03-03-07 10:02

"Erik K." <erik.kirkeby@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg have valgt en ny PC med XP Home - det ville have sparet mig for en
> masse tid og bøvl - og for nogle ekstra kroner!

Hvis du havde benyttet dig af Vista-adviser før du købte Vista, ville du
have sparet endnu flere penge.

Fra : J. E.

Dato : 03-03-07 11:19

> [...]
> for ellers mister du dem. - Jeg har købt Photoshop Elements 3 via nettet,

Jeg kender ikke til dine andre problemer, men ver. 3 er vist rigtig gammel.
Mig bekendt er den lige kommet i ver. 5 !
I øvrigt kan du hente Photoshop gratis i en "amputeret" udgave nu, dog
vist noget reklamehalløj indbygget.