MS Windows
briani 27239
Vista en tilbagevenden til Windows 98
Fra : Per Rønne

Dato : 27-02-07 16:46

Jeg er blevet gjort opmærksom på følgende artiken i Computerworld:

<http://www.computerworld.dk/art/38140?cid=1&a=cid&i=1&pos=4>

ifølge hvilken Windows Vista hastighedsmæssigt er en tilbagevenden til
Windows 98. Af Microsofts styresystemer er XP Pro stadig det bedste ...

Jeg citerer fra artiklen:

=
I Andreas Pfeiffers undersøgelse kom Windows Vista med dets
Aero-brugerflade ind på en skuffende tredjeplads, og Windows XP og Mac
OS X placerede sig, som de gjorde året før med Mac OS X på
førstepladsen. Microsoft har nægtet at kommentere Andreas Pfeiffers
Vista-undersøgelse.
=

Kort sagt: Det lyder som om at hvis man køber en ny Windows-maskine, vil
det være en fordel at /upgrade/ Vista til XP Pro.

For en god ordens skyld: Jeg har ikke antydning af erfaring med Vista.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : dn

Dato : 27-02-07 16:57

On Tue, 27 Feb 2007 16:45:41 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Kort sagt: Det lyder som om at hvis man køber en ny Windows-maskine, vil
>det være en fordel at /upgrade/ Vista til XP Pro.

Jeg har lige installeret Vista på min pc, og jeg kørte med en helt
frisk installation af XP Pro SP2.

Jeg oplever Vista som noget hurtigere, ikke meget hurtigere, men dog
så meget at jeg bemærker det.

Jeg har ikke ændret i hardware, så det er udelukkende OS'et der er til
forskel.

MVH

Fra : Per Rønne

Dato : 27-02-07 17:25

dn <dn@nospam.dk> wrote:

> [...]
> så meget at jeg bemærker det.
>
> Jeg har ikke ændret i hardware, så det er udelukkende OS'et der er til

OK. Ikke at jeg dog vil købe Vista, men på arbejdet bruger jeg XP Pro,
og den bliver nok på et tidspunkt opdateret.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 27-02-07 17:44

Per Rønne kom med følgende:

> OK. Ikke at jeg dog vil købe Vista, men på arbejdet bruger jeg XP Pro,
> og den bliver nok på et tidspunkt opdateret.

Jaaa, man skal passe på de halve sandheder, hele vinde og uvederhæftige
rygter
Kører selv XP Pro og Vista på 2 identiske maskiner.. også her er
Vistaen en mulepose foran.

...::JMJ::..

Fra : dn

Dato : 27-02-07 18:10

On Tue, 27 Feb 2007 17:43:57 +0100, ..::JMJ::.. <kaliffen@privat.dk>
wrote:

> [...]
>rygter
>Kører selv XP Pro og Vista på 2 identiske maskiner.. også her er

Og man kan jo ikke komme uden om at det er en god overhaling den har
fået på det visuelle :) Ikke at det har nogen egentlig betydning, men
godt ser det jo ud....

I øvrigt, jeg syntes at nettet kører bedre, downloader hurtigere ?
Desværre har jeg ikke noget konkret at have det i, da jeg har slettet
XP installationen, så jeg kan ikke sammenligne.
Men har andre oplevet det ?

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-03-07 03:25

dn skrev:

> Og man kan jo ikke komme uden om at det er en god
> overhaling den har fået på det visuelle :)

Det er jo kun visuelt, men udseenet kan fortsat ændres
så den ligner en 98

> I øvrigt, jeg syntes at nettet kører bedre, downloader
> hurtigere? Desværre har jeg ikke noget konkret at have
> det i, da jeg har slettet XP installationen, så jeg kan ikke
> sammenligne. Men har andre oplevet det?

Min download-hastighed er fuldstændig den samme, jeg
har målt den før og efter - det er helt afhængig af den linje
jeg har, den er også den samme, og det går hverken
hurtigere eller langsommere.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 04-03-07 07:56

Allan Vebel <spam@do.not> wrote:

> Det er jo kun visuelt, men udseenet kan fortsat ændres
> så den ligner en 98

Hvilket vel hurtigt sker for seriøse brugere - så man igen kan finde
rundt i systemet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Nicolai L

Dato : 28-02-07 18:12

> OK. Ikke at jeg dog vil købe Vista, men på arbejdet bruger jeg XP Pro,
> og den bliver nok på et tidspunkt opdateret.

Tja, mon ikke den holder længe nok til at springe Vista over. I
computerworld kan man læse, at Vista ultimate stopper med at blvie
supporteret af MS i 2012.

> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Nicolai

Fra : Per Rønne

Dato : 01-03-07 18:44

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> OK. Ikke at jeg dog vil købe Vista, men på arbejdet bruger jeg XP Pro,
> og den bliver nok på et tidspunkt opdateret.

Det viste sig ikke at holde - så nu bruger jeg Vista på arbejdet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mysterius Fog

Dato : 28-02-07 17:34

Vista er langsommere i alle test der er udført af mange forskellige firmaer
computer blade m.m.

Og til spil så duer den slet ikke.

Vista = Trista.

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 27-02-07 22:15

> Jeg er blevet gjort opmærksom på følgende artiken i Computerworld:

Ganske sikkert. Men fordelen i Vista er, at den kan udnytte og ikke
blot understøtte Dual Core CPU'er.

Det betyder, at med den nye hardware, vil man opleve en langt hurtigere
maskine,
end med fx. XP, der ikke aktivt udnytter fler-kerner.

Men uden Dual Core og et par Gigz ram + et heftigt GFX kort, skal
man nok ikke hoppe på Vista vognen....

Fra : Morten Bowman

Dato : 28-02-07 01:11

>Men uden Dual Core og et par Gigz ram + et heftigt GFX kort, skal
>man nok ikke hoppe på Vista vognen....

Pjat. Jeg har Athlon 64 3200+, 1 gb ram, GeForce 6600 GT 128 ram
og min Vista kører upåklageligt. Den kører mindst så hurtigt og glat som min
XP.

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 28-02-07 13:50

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> Pjat. Jeg har Athlon 64 3200+, 1 gb ram, GeForce 6600 GT 128 ram
> og min Vista kører upåklageligt. Den kører mindst så hurtigt og glat som
> min
> XP.

Det er også en OK maskine. Kører selv stadig XP på min arbejdsmaskine,
men leger en del med vista setup's.

Før eller siden (om 5-6 år) bliver det jo alligevel Vista SP437538495 som
folk kører...

Fra : Ricko.

Dato : 28-02-07 17:47

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
meddelelse news:gfKdnRfYKJHh53jYnZ2dnUVZ8t2dnZ2d@giganews.com...
> [...]
> men leger en del med vista setup's.
>
> Før eller siden (om 5-6 år) bliver det jo alligevel Vista SP437538495 som
Haha , den tror jeg på 100%

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-07 07:25

-=* DANELAW *=- <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> wrote:

> [...]
> maskine, end med fx. XP, der ikke aktivt udnytter fler-kerner.
>
> Men uden Dual Core og et par Gigz ram + et heftigt GFX kort, skal

Og den nye laptop jeg planlægger at købe, bliver en MacBook [Pro], med
Windows kørende fra en partition [med mulighed for såvel dual boot som
for at køre Win i en virtuel maskine fra MacOS X vha Parallels], og så
ved jeg ikke hvor store fordelene er ved Vista i forhold til XP Pro.
Normalt skal den jo så dele Dual Core-processoren med et andet
styresystem.

Bootes den direkte i Vista vil det dog klart være en fordel, sådan som
du beskriver det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 17:32

-=* DANELAW *=- wrote:

> [...]
> end med fx. XP, der ikke aktivt udnytter fler-kerner.
>
> Men uden Dual Core og et par Gigz ram + et heftigt GFX kort, skal

Selv er jeg ganske positiv overfor vista... men hvad mener du med
udnytte og ikke blot understøtte DC CPU'er ?
XP kan da også knalde flere tråde af på flere kerner.

mht. hvad vista kræver af kræfter så kører den faktisk også helt
tilfredsstillende på min IBM T43 med 1GB RAM, ingen problemer her.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 28-02-07 08:54

> [...]

> det være en fordel at /upgrade/ Vista til XP Pro.
>
> For en god ordens skyld: Jeg har ikke antydning af erfaring med Vista.

Skomager bliv ved din læst.! Opgradere Vista til XP Pro. Min bare røv.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-02-07 09:25

Ole Christiansen <ofc£@£mail.£tele.£dkfjern£> wrote:

> Skomager bliv ved din læst.! Opgradere Vista til XP Pro. Min bare røv.

På basis af en tilsyneladende ikke helt loyal anmeldelse i
ComputerWorld.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mysterius Fog

Dato : 28-02-07 17:36

On 28/02/07 9:25, in article 1hu8mfs.1ti0npc1mzi8soN%per@RQNNE.invalid, "Per
Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote:

> På basis af en tilsyneladende ikke helt loyal anmeldelse i
> ComputerWorld.

Loyal ??? Jo M$ ejer jo sikkert CW for at de kan skrive positivt om deres
produkter. Længe leve monopolet.

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 01-03-07 16:36

Efter mange tanker skrev Mysterius Fog:

> Loyal ??? Jo M$ ejer jo sikkert CW for at de kan skrive positivt om deres
> produkter. Længe leve monopolet.

Øøøøh, man bestemmer så'n set selv, om man vil køre Linux, Mac OS, NT,
XP, Vista eller-hvad-ved-jeg. Man vælger vel det OS som matcher de
opgaver man skal løse på PC'en?
Om du kan lide Microsoft eller ej, rager mig en høstblomst