Interessant analyse om Vista vs. OS X
Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 27-02-07 15:40

Computerword viderebringer i informationen om en undersøgelse
foretaget af den franske analytiker, Andreas Pfeiffer.

"Vista er 20 procent langsommere end XP. Windows XP er et kæmpe skridt
fremad i forhold til Windows 98, men Vista er tilbage, hvor 98 var, "
siger Andreas Pfeiffer.

http://www.computerworld.dk/art/38140?cid=1&a=cid&i=1&pos=4

--
HTP

Fra : Terje Rydland

Dato : 27-02-07 15:44

Hans Tosti Pedersen <hanspedersen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> "Vista er 20 procent langsommere end XP. Windows XP er et kæmpe skridt
> fremad i forhold til Windows 98, men Vista er tilbage, hvor 98 var, "

Og MacOSX er milevis foran både XP og Vista med hensyn på UIF (User
Interface Friction) som de kaller det.
Se bare på feilraten i musehåndtering i Windows i forhold til i Windows
- brukerfeil med mus er ca 5 ganger så vanlig i Windows som i MacOS.

terje

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 08:18

Hans Tosti Pedersen wrote:
> [...]
>
> "Vista er 20 procent langsommere end XP. Windows XP er et kæmpe skridt
> fremad i forhold til Windows 98, men Vista er tilbage, hvor 98 var, "

Det er godt nok en gang vrøvl vil jeg sige, for det første er Vista ikke
20% langsommmere (jeg vil sige at Vista føles hurtigere end XP, men det
er subjektivt og kan diskuteres herfra og til...) end XP og at påstå at
den er sat tilbage til W98 er grotesk. Vista er imho forbedret på en hel
del punkter og jeg vil sige at efter at jeg har fået den kunne jeg ikke
drømme om at gå tilbage til XP, og min OSX er heller ikke i luften så
ofte som den plejede at være.

Fra : Alex Henriksen / OZ2~

Dato : 28-02-07 16:52

Claus Albæk (Kbh.) wrote:

> Det er godt nok en gang vrøvl vil jeg sige, for det første er Vista ikke
> 20% langsommmere (jeg vil sige at Vista føles hurtigere end XP, men det
> er subjektivt og kan diskuteres herfra og til...)

Det skal du nu ikke sige.

Windows XP vs. Vista: The Benchmark Rundown
http://www.tomshardware.com/2007/01/29/xp-vs-vista/

--
Regard Alex Henriksen / OZ2AFY
===========================

--- I use Mac OS X because I love Mac, not because I hate Microsoft

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 17:06

Alex Henriksen / OZ2AFY wrote:

> Det skal du nu ikke sige.
>
> Windows XP vs. Vista: The Benchmark Rundown
> http://www.tomshardware.com/2007/01/29/xp-vs-vista/

Men det siger jeg. jeg fik f.eks bedre ydelse ud af Rainbow 6: Vegas på
Vista end på XP (og nej der var ikke driver issues el. lign. til grund
for det)