Få 2 div-bokses højder til at følge hinand~
Fra : Jonas Juhl

Dato : 27-02-07 15:14

Jeg har 2 små div-bokse, side om side, inden i en stor div-boks.
Bredderne på alle div-boksene er faste. Højderne på alle
div-bokse vil variere efter hvor meget tekst der er indsat i
boksene. Der vil ikke forekomme tekst i den store div-boks.

EKS:
HTML

CSS
#stor {width: 800px;}
#lille1 {width: 150px; float:right;}
#lille2 {width: 150px; float:left; background-color:blue;}

Hvis tekstindholdet i "lille1" bliver større end i "lille2", vil
den blå baggrundsfarve i "lille2" IKKE følge med ned til "stor"s
nedre kant.

Hvordan får jeg den til det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dennis Munding

Dato : 27-02-07 16:25

Hej Jonas!
"Jonas Juhl" <jullebabs@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> div-bokse vil variere efter hvor meget tekst der er indsat i
> boksene. Der vil ikke forekomme tekst i den store div-boks.

[SNIP - kode]

> Hvis tekstindholdet i "lille1" bliver større end i "lille2", vil
> den blå baggrundsfarve i "lille2" IKKE følge med ned til "stor"s
> nedre kant.
>
> Hvordan får jeg den til det?

Istedet for en baggrundsfarve på den store div, indsætter du et lille
baggrunds-billede - eks.:

#stor {
background: #FARVE [1] ('sti_til_baggrunds-filen.gif') top left repeat;
}

[1]: I tilfælde af, at brugeren har deaktiveret billedvisning, eller at
baggrundsfilen af en eller anden grund ikke bliver vist, så er det rart med
en matchende baggrunds-farve - synes jeg!

Men det er en smags-/temperamentssag...

Baggrundsfilen behøver ikke at være større end f.eks. 5x5px, da den blot
skal gentages både vandret og lodret (repeat).

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...