MS Windows
briani 27239
ændring af registreringsnavn i XP
Fra : gc

Dato : 27-02-07 14:36

Vi skal rokere lidt rundt med pc'erne.
Kan man ændre på navnet xp er registreret med?
(for at undgå en gen-installering af xp)

/Gert

Fra : Preben Larsen

Dato : 27-02-07 15:25

"gc" <gertc@msn.com> skrev i en meddelelse
> Vi skal rokere lidt rundt med pc'erne.
> Kan man ændre på navnet xp er registreret med?
> (for at undgå en gen-installering af xp)
>
> /Gert
Hej Gert
nemt nok
Højreklik denne computer - egenskaber - computernavn - skift
mvh
Preben

Fra : Hans

Dato : 27-02-07 15:42

"Preben Larsen" <ingenadresse@nodomain.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hej Gert
> nemt nok
> Højreklik denne computer - egenskaber - computernavn - skift

Du ved ikke meget om det, vel? Ha.

Fra : Michael Trolle

Dato : 27-02-07 16:20

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse
¨
> Du ved ikke meget om det, vel? Ha.

Hvorfor skrive sådan en kommentar? Manden prøver jo bare at hjælpe, det er
da mere end hvad du gør.

Fra : Hans

Dato : 27-02-07 16:26

"Michael Trolle" <trolle*****@privat.dk> skrev i en meddelelse
> "Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse
> ¨
>
> Hvorfor skrive sådan en kommentar? Manden prøver jo bare at hjælpe, det er
> da mere end hvad du gør.

Hvis man mod bedrevidende vil gøre sig klog, er det bedre at lade være med
at skrive. Men 9/10 af de såkaldte svar i denne gruppe beståa af fraser, som
'jeg mener', 'jeg har hørt', 'vist nok' og 'jeg tror'.

Fra : Frantz

Dato : 27-02-07 16:34

> [...]
> som
> 'jeg mener', 'jeg har hørt', 'vist nok' og 'jeg tror'.

Men det er ikke bedre at lade være med at skrive, hvis det eneste, man kan,
er at svine andre til? Det giver ikke meget mening. Ha!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-02-07 17:52

Frantz skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Men det er ikke bedre at lade være med at skrive, hvis det
> eneste, man kan, er at svine andre til? Det giver ikke meget
> mening. Ha!

På den anden side skal man vel heller ikke undlade at fortælle,
hvis der er et svar, som man mener er forkert ?

Det var jo bare det, Hans gjorde.

"El Guapo" har givet den korrekte løsning i et andet svar.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : sille4

Dato : 27-02-07 18:08

"Hans" <hans@susaa.xx> skrev i en meddelelse

> "Preben Larsen" <ingenadresse@nodomain.dk> skrev i en meddelelse

> Du ved ikke meget om det, vel? Ha.

du har tilsyneladende ikke for meget mellem ørene. Hvis du vidste det
rigtige svar, var det da på sin plads og skrive det Preben skriver er
forkert og så komme med det rigtige svar. ha-ha
mvh. sille4

Fra : Preben Larsen

Dato : 28-02-07 08:58

> Du ved ikke meget om det, vel? Ha.

Næe det gør jeg ikke,
men jeg skiftede navn på 25 pcer i sidste uge i forbindelse med lokale
flytning
således at navnet på PCerne nu viser hvor de står...
Så det virkede da i praksis hos mig

mvh
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-07 17:04

gc wrote:
> Vi skal rokere lidt rundt med pc'erne.
> Kan man ændre på navnet xp er registreret med?
> (for at undgå en gen-installering af xp)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;310441

-E.G.

Fra : gc

Dato : 28-02-07 15:17
Fra : Anita Roddick

Dato : 28-02-07 18:46

Jeg har før med success skiftet både CD key og navn ved hjælp af Tweak-XP
værktøjet.

Der er dog helt sikkert en nemmere (og billigere) måde at gøre det på
igennem registry. (men har kan jeg ikke hjælpe)

Fra : Anita Roddick

Dato : 27-02-07 18:55
Fra : gc

Dato : 28-02-07 15:18

"Anita Roddick" <no@spam.plz> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er dog helt sikkert en nemmere (og billigere) måde at gøre det på
> igennem registry. (men har kan jeg ikke hjælpe)
Det kunne El Guapo
men tak alligevel.

Fra : Ricko.

Dato : 28-02-07 16:11

"gc" <gertc@msn.com> skrev i en meddelelse
> Vi skal rokere lidt rundt med pc'erne.
> Kan man ændre på navnet xp er registreret med?
> (for at undgå en gen-installering af xp)
>
> /Gert
Ja da det er der intet i vejen for
Regedit : registeredOwner
så ændre du bare der i tråden .

Fra : gc

Dato : 01-03-07 11:39

> Ja da det er der intet i vejen for
> Regedit : registeredOwner
> så ændre du bare der i tråden .
Ja, så kan det da vist ikke bliver nemmere, takker mange gange.

/Gert