MS Windows
briani 27239
Vista: CPU-Gadgets til skrivebordet.
Fra : JJ

Dato : 25-02-07 16:39

Der findes en del gadgets, bl.a. CPU - måling.
Der er tale om 2 ure - det ene viser lige nu 07% - og er ret livligt når
computeren er i brug.
Det andet vider lige nu 45% - og det bevæger sig ikke meget - ligger gerne
omkring 40-60%.

Der er tale om:
Styresystem Vista home premium dansk.
Computer Medion Professional Notebook
Processor Intel CPU T2050 @ 1.60GHz 1.60GHz dual processor.

Er der en venlig sjæl som kan forklare mig hvad det er jeg aflæser, og hvad
jeg evt. kan bruge det til?

På forhånd tak og
Venlig hilsen
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-07 16:47

"JJ" <jjdan@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Processor Intel CPU T2050 @ 1.60GHz 1.60GHz dual processor.
>
> Er der en venlig sjæl som kan forklare mig hvad det er jeg aflæser, og

Disse gadgets er sjældent 'et must have' medmindre man synes
det ser cool ud.
Disse gadgets er ikke en nyhed som sådan.
Har længe været en mulighed i XP vha.
programmet Konfabulator, som faktisk kan det
samme som Gadgets-funktionen i Vista.
Konfabulator var så genialt og flot designet, at
Yahoo købte firmaet og programmet og omdøbte
det til Yahoo Widgets. Det er stadig genialt og totalt
flot designet, og matcher snildt samme funktion i Vista.
Eneste forskel er blot, Yahoo Widgets er HELT gratis..

Hent det her:

http://widgets.yahoo.com/

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 25-02-07 18:25

"Egue" <-> skrev i meddelelsen

> Disse gadgets er sjældent 'et must have' medmindre man synes
> det ser cool ud.
> Disse gadgets er ikke en nyhed som sådan.

Det var jo sådan set ikke det der blev spurgt om, hehe....!! ;)

Spørgsmålet var:

Ja, hvis jeg da et en venlig sjæl, hvilket jeg da håber :)

De to "ure" viser dig henholdsvis CPU (den der farer frem og tilbage), og
den anden er RAM forbrug...
De tilsvarer aflæsningen som du opnår ved at højreklikke på din proceslinie
og vælge Job Liste, og herefter ydeevne...

Jeg håber det var svar på hvad du aflæser og hvordan det fungerer...

/ Jonas

Fra : JJ

Dato : 25-02-07 21:52

"Jonas M. Nielsen" <jonas_FJERN_@mong.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> proceslinie og vælge Job Liste, og herefter ydeevne...
>
> Jeg håber det var svar på hvad du aflæser og hvordan det fungerer...

Hej Jonas
Mange tak for din udførlige beskrivelse.
Jeg troede egentlig, at de "to ure" havde noget at gøre med "dual"
systemet - så jeg var kommet på vildspor.

Hilsen
Jørgen

Fra : SJP

Dato : 25-02-07 20:49

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> flot designet, og matcher snildt samme funktion i Vista.
> Eneste forskel er blot, Yahoo Widgets er HELT gratis..

Lige noget for en widescreen, tak for linket

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 25-02-07 22:57

> Eneste forskel er blot, Yahoo Widgets er HELT gratis..
>
> Hent det her:
>
> http://widgets.yahoo.com/

Får man spyware eller lignende ved den program?

Mvh

Emil

Fra : MN

Dato : 25-02-07 17:04

"JJ" <jjdan@galnet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Processor Intel CPU T2050 @ 1.60GHz 1.60GHz dual processor.
>
> Er der en venlig sjæl som kan forklare mig hvad det er jeg aflæser, og

Prøv at holde musen over uret

Mogens