Frontpage - html og CSS
Fra : kirsten Thune

Dato : 25-02-07 18:15

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men al begyndelse er vel lidt
svær.

Hjemmesideskolen anbefaler Stone's Web Writer som editor, men det
er vel også muligt at bruge Microsoft Frontpage til at styre mine
html og CSS filer.
Hvis ikke, kan jeg ikke lige overskue, hvordan jeg så skal
uploade min hjemmeside.

Kirsten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 25-02-07 18:30

"kirsten Thune" skrev i en meddelelse...

> [...]
> html og CSS filer.
> Hvis ikke, kan jeg ikke lige overskue, hvordan jeg så skal

Hej, Kirsten
Jeg er ret sikker på, der ligger en CSS "beholder" i Frontpage. Desværre
rodede jeg sidst med Frontpage for et par år siden, så jeg har kun erfaring
med FP98. Men der findes en egentlig frontpage-gruppe. De må kunne fortælle,
hvor du kan editere CSS.

Jeg kan ikke huske, om du kan nå den fra html.dk. Men i hvert fald kan den
findes på Google Groups:
http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.webdesign.frontpage/topics?lnk=srg&hl=da

Så vidt jeg husker, skal du have et login til Google Groups - det er gratis:

Men alt andet lige, så ville jeg tilgå nyhedsgrupperne via en nyhedslæser
eller via til eksempel Outlook Express, som er ganske udmærket til husbehov.
Det sidste er langt det letteste i forhold til Google, fordi det er mere
overskueligt og hurtigere, når først, det er sat op.

MVH
Rune Jensen

Fra : kirsten Thune

Dato : 25-02-07 19:21

Hej Rune
> [...]
> Det sidste er langt det letteste i forhold til Google, fordi det er mere
> overskueligt og hurtigere, når først, det er sat op.

Jeg har allerede en account til google, så jeg går lige den vej
Tak for hjæpen

Fra : jopa

Dato : 25-02-07 19:29

kirsten Thune skriblede bla:

> [...]
> html og CSS filer.
> Hvis ikke, kan jeg ikke lige overskue, hvordan jeg så skal

Du kan med fordel skrotte FrontPage og bruge en ordentlig editor.
Stones er udemærket, og så kan du hente Top style
http://www.newsgator.com/NGOLProduct.aspx?ProdId=TopStyle&ProdView=lite

Så har du et glimrende værktøj til CSS

Til opload bruger du et FTP prog.
Find et på nedenstående.
http://tucows.com/search?search_terms=ftp&search_scope=win&search_adv=0&search_size=&search_size_multi=b

Bruger selv Wincomander til FTP

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Erik Nielsen

Dato : 25-02-07 22:44

"kirsten Thune" <galleri_thune@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> html og CSS filer.
> Hvis ikke, kan jeg ikke lige overskue, hvordan jeg så skal

Du kan fint bruge frontpage, det gør jeg til begge dele.
Afhængig af version laver den nogle- til mange fejl i html.
Når man lærer fejlene at kende, kan de rettes i koden stadig i
frontpage.
Du er dog nødt til at lære lidt om htmlkode i hånden.

Frontpage er ikke særlig populær herinde, så spørg i frontpagegruppen,
som andre også har nævnt.

--
Venligst Erik N.

Fra : kirsten Thune

Dato : 25-02-07 23:13

Hej Erik
> [...]
> frontpage.
> Du er dog nødt til at lære lidt om htmlkode i hånden.

Jeg syntes, at det er spændende at skulle lære html og css, men hvis jeg
samtidig kan bruge noget jeg kender som Mirosoft frontpage kan jeg bedre
overskue det. Så kan jeg jo altid prøve andre ftp'er senere når jeg er
blevet mere fortrolig med at kode.

Der skulle vel ikke være noget i vejn for, at jeg beholder min hjemmeside
som den er nu og så tilføjer eller udskifte nogle sider, hvor jeg føjer
Html og CSS.

Tak for hjælpen herinde

Fra : Klaus H

Dato : 25-02-07 23:15

> Der skulle vel ikke være noget i vejn for, at jeg beholder min hjemmeside
> som den er nu og så tilføjer eller udskifte nogle sider, hvor jeg føjer
> Html og CSS.

Det kan jeg ikke tro. Man kan da godt bruge FrontPage som editor.

Klaus H

Fra : tidemann

Dato : 26-02-07 00:35

kirsten Thune wrote:
> [...]
>
> Der skulle vel ikke være noget i vejn for, at jeg beholder min hjemmeside
> som den er nu og så tilføjer eller udskifte nogle sider, hvor jeg føjer

Brug du bare FrontPage, det gør jeg til alle de sider jeg har lavet. Og det,
fordi ejerne selv skal kunne vedligeholde dem bagefter.
Du kan gå ind i "funktioner" + "sideindstillinger" og vælge fanebladet
kodeformatering. Der vælger du"koder med små bogstaver" + "attributnavne med
små bogstaver", så er du godt på vej.

Så kan du derefter rette lidt i kildekoden, hvis du vil have siden til at
validere! Sætte alt="mit billede" på billeder f.eks. og afslutte dem sådan
/> og ikke sådan >

--
Mvh Marianne
design af: www.dhejne.dk - www.ragdollys-cat-link.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-02-07 02:37

tidemann skrev:

> Brug du bare FrontPage, det gør jeg til alle de
> sider jeg har lavet. Og det, fordi ejerne selv skal
> kunne vedligeholde dem bagefter.

Så tvinger du jo dine kunder til at have Frontpage
installeret for at det det fungerer - til en service på
webhotellerne der bliver dårligere og dårligere
understøttet - der er en del der har nedlagt denne
service - og så har dine kunder et pissedyrt program
der ikke kan bruges til andet end at lave lolkale html-
sider, er det sjovt?

Frontpage Extentions fungerer endnu mange steder,
men er også ved at uddø andre steder, og flere og
flere får problemer.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : tidemann

Dato : 26-02-07 10:09

Allan Vebel wrote:

> [...]
> sider, er det sjovt?
>
> Frontpage Extentions fungerer endnu mange steder,
> men er også ved at uddø andre steder, og flere og

Nej jeg tvinger ikke folk til noget!!
De havde alle FP i forvejen.................

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-02-07 00:11

tidemann skrev:

> Nej jeg tvinger ikke folk til noget!
> De havde alle FP i forvejen.

Det jeg mener med det er at siden så kun kan redigeres
i det ene program, og det er ikke muligt at få hjælp fra
nogen der ikke har det installeret.

Jeg er ofte blevet spurgt om jeg kunne redigere frontpage-
sider. Ja, det kan jeg godt, men ikke i Frontpage

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 26-02-07 23:16

> [...]

> Der skulle vel ikke være noget i vejn for, at jeg beholder min hjemmeside
> som den er nu og så tilføjer eller udskifte nogle sider, hvor jeg føjer

Næh, det skulle ikke give problemer. Bare husk at tage en backup inden store
ændringer. Jeg bruger selv USB-stick, og så henter jeg hele webstedet ned på
den. Det vigtige er bare, du har en virkende version som backup, inden du
begynder at foretage ændringer og opdatere.

Good luck.

MVH
Rune JEnsen

Fra : kirsten Thune

Dato : 27-02-07 00:09

> [...]
> den. Det vigtige er bare, du har en virkende version som backup, inden du
> begynder at foretage ændringer og opdatere.

Tak for dine råd. Der går nok lidt til, inden jeg får lavet noget jeg vil være
bekendt at vise frem, men det er da en spændende ny udfordring, så vi "ses" om
nogle dage måske uger ved min første html/CSS udgivelse