Lydkort kan ikke findes
Fra : Jørn H.

Dato : 23-02-07 14:37

Hej NG.
Jeg har haft et diskcrash på min Medion-maskine, og har nu formateret og
geninstalleret. Men systemet (XP-SP2) kan ikke finde lydkortet.
Jeg (synes jeg) har forsøgt alt, men uden resultat.
Nogen gode ideer? (jeg er ikke ret stiv i hardware...).

MVH Jørn H.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 23-02-07 18:30

"Jørn H." <jornh@nospamwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg (synes jeg) har forsøgt alt, men uden resultat.
> Nogen gode ideer? (jeg er ikke ret stiv i hardware...).

Jeg har en ide: Oplys hvilken Medion PC du har!

Fra : Jørn H.

Dato : 24-02-07 14:57

> "Jørn H." <jornh@nospamwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> "Karl Erik Nielsen" <roedemor@nospam.gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har en ide: Oplys hvilken Medion PC du har!

Det er en LIFE, Model PC MT6, Type MED MT 314, SN 19121010030304.
Og i mellemtiden har jeg fundet ud af, at det ikke er lydkortet, men i
stedet TV-kortet, der ikke kan findes ("Multimediekort").
Når jeg forsøger at opdatere driveren, er fejlmeddelelsen, at systemet ikke
kan finde hardwaren.
/Jørn H.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-02-07 15:06

"Jørn H." <jornh@nospamwebspeed.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> stedet TV-kortet, der ikke kan findes ("Multimediekort").
> Når jeg forsøger at opdatere driveren, er fejlmeddelelsen, at systemet

http://www1.medion.de/site/service_~u~_support/treiber_~u~_updates/download
..pl?id=1643&type=treiber&filename=tv7134win9xp.exe&lang=de

Eller den nemme løsning:

www.medion.de -> Support -> Treiber

Indtastede dit serienr og en liste over drivere til den hardware maskinen
er født med dukker op.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jørn H.

Dato : 24-02-07 15:30

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.medion.de -> Support -> Treiber
> Indtastede dit serienr og en liste over drivere til den hardware maskinen

Hej Bjarke.
D har jeg forsøgt. Men som jeg skrev, så kommer der selv med den nyeste
driver meddelelsen, at systemet ikke kan finde hardwaren.
/Jørn H.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-02-07 16:02

> D har jeg forsøgt. Men som jeg skrev, så kommer der selv med den nyeste
> driver meddelelsen, at systemet ikke kan finde hardwaren.

Enten så peger du på den forkerte sti eller så matcher din hardware ikke
specs fra Medion's site og du er så nødt til at kigge fysisk i maskinen
hvad der findes af hardware.

Evt prøv programmer a la Everest @ home til at identificere hardwaren.

--
Bjarke Andersen