|
| Cyklistdrabene ved højresving kan forhi Fra : Lyrik |
Dato : 24-02-07 09:12 |
|
De mange cyklistdrab, som foregår ved at en stor bil klemmer en cyklist på
et hjørne ved højresving, kan forhindres på én eneste dag hvis der er
vilje til det.
Løsningen er:" Skift retning på cykelstierne!"
Altså lad cyklisterne køre IMOD bilernes retning, i stedet for med
bilernes retning.
Vi kender jo konceptet fra de gående på en landevej som opfordres til at
gå i venstre side IMOD bilernes retning.
Det er samme gode idé.
Lav et eksempel på dit bord. Lad en blyant være en cykel og en
tændstikæske en bil. Prøv det af og forestil dig det. Se så at det er en
win-win situation. Alt omkring bil/cykeltrafik vil foregå lettere på den
facon.
Selv myldretrafik hvor trafikstrømmen er maksimal den ene vej, blokeret af
de mange cykler. Nu kører de i den anden side af vejen!
Men det korte og det lange er at cyklist og bilist vil have front imod
hinanden og se hinanden hele tiden. Ikke brug for lastbilsudstyr der
belaster budgetterne.
Der vil blive langt-langt færre cyklistulykker,
Det hele kan ændres efter aftale på én enkelt dag! Og det koster
gratis!!
Hilsen
Jens Erik Bech
--
Sendt med iso-8859-1.
| |
/Peter (24-02-2007)
| Kommentar Fra : /Peter |
Dato : 24-02-07 09:38 |
|
"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news .tn8ue3gzcof222@jens-erik-bechs-computer.local...
>
> De mange cyklistdrab, som foregår ved at en stor bil klemmer en
> cyklist på et hjørne ved højresving, kan forhindres på én eneste dag
> hvis der er vilje til det.
>
> Løsningen er:" Skift retning på cykelstierne!"
> Altså lad cyklisterne køre IMOD bilernes retning, i stedet for med
> bilernes retning.
Ideen er god
Men hvorfor ikke lad bilerne skifte retning,
det er jo dem der er skyld i ulykkerne?
Så bliver et også nemmere for dem der
bil-feriere i England og andre lande med højrekørsel.
| |
Malene P (24-02-2007)
| Kommentar Fra : Malene P |
Dato : 24-02-07 09:49 |
|
"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
news:45dff976$0$72889$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> news .tn8ue3gzcof222@jens-erik-bechs-computer.local...
> >
> > De mange cyklistdrab, som foregår ved at en stor bil klemmer en
> > cyklist på et hjørne ved højresving, kan forhindres på én eneste dag
> > hvis der er vilje til det.
> >
> > Løsningen er:" Skift retning på cykelstierne!"
> > Altså lad cyklisterne køre IMOD bilernes retning, i stedet for med
> > bilernes retning.
>
>
> Ideen er god
>
> Men hvorfor ikke lad bilerne skifte retning,
> det er jo dem der er skyld i ulykkerne?
Kun lastbilerne.
Malene P
| |
/Peter (24-02-2007)
| Kommentar Fra : /Peter |
Dato : 24-02-07 10:10 |
|
"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45dffc97$0$13996$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> news:45dff976$0$72889$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
>> news .tn8ue3gzcof222@jens-erik-bechs-computer.local...
>> >
>> > De mange cyklistdrab, som foregår ved at en stor bil klemmer en
>> > cyklist på et hjørne ved højresving, kan forhindres på én eneste
>> > dag
>> > hvis der er vilje til det.
>> >
>> > Løsningen er:" Skift retning på cykelstierne!"
>> > Altså lad cyklisterne køre IMOD bilernes retning, i stedet for med
>> > bilernes retning.
>>
>>
>> Ideen er god
>>
>> Men hvorfor ikke lad bilerne skifte retning,
>> det er jo dem der er skyld i ulykkerne?
>
> Kun lastbilerne.
Yes !
| |
Rado (24-02-2007)
| Kommentar Fra : Rado |
Dato : 24-02-07 10:49 |
|
On Sat, 24 Feb 2007 09:49:29 +0100, "Malene P"
<malenekors@hotmail.com> wrote:
>> Men hvorfor ikke lad bilerne skifte retning,
>> det er jo dem der er skyld i ulykkerne?
>
>Kun lastbilerne.
Så kan man jo bare nøjes med at lade lastbilerne skifte retning :P
--
Rado
"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern
| |
Lyrik (24-02-2007)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 24-02-07 11:17 |
|
Den 24.02.2007 kl. 09:38 skrev /Peter <nospam@no.mail>:
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> news .tn8ue3gzcof222@jens-erik-bechs-computer.local...
>>
>> De mange cyklistdrab, som foregår ved at en stor bil klemmer en
>> cyklist på et hjørne ved højresving, kan forhindres på én eneste dag
>> hvis der er vilje til det.
>>
>> Løsningen er:" Skift retning på cykelstierne!"
>> Altså lad cyklisterne køre IMOD bilernes retning, i stedet for med
>> bilernes retning.
>
>
> Ideen er god
+++++++++
Tak skal du have.
>
> Men hvorfor ikke lad bilerne skifte retning,
> det er jo dem der er skyld i ulykkerne?
>
> Så bliver et også nemmere for dem der
> bil-feriere i England og andre lande med højrekørsel.
+++++++++
Nu skal vi passe på at en alvorlig sag ikke bliver til en gang pjat.
Vores samfærdsel er jo på fastlandssoklen med Sverige og Tyskland. Vores
kørselsretning er koordineret med deres. Forestil dig Storebæltsbroen med
højre og venstretrafik. Nej vel!?
At ændre retning for cyklisterne er en lille lokal specialitet der ikke
berører den tunge trafik.
Her kunne man lave ændringen uden problemer.
Det har ikke noget at gøre med hvem der har skyld og hvem der har ret.
Det har noget at gøre med at redde livet for dødsdømte mennesker.
Hilsen
Jens
--
Sendt med iso-8859-1.
| |
wilstrup (24-02-2007)
| Kommentar Fra : wilstrup |
Dato : 24-02-07 13:31 |
|
"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news .tn8z5ux0cof222@jens-erik-bechs-computer.local...
> Den 24.02.2007 kl. 09:38 skrev /Peter <nospam@no.mail>:
>
>> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
>> news .tn8ue3gzcof222@jens-erik-bechs-computer.local...
>>>
>>> De mange cyklistdrab, som foregår ved at en stor bil klemmer en
>>> cyklist på et hjørne ved højresving, kan forhindres på én eneste dag
>>> hvis der er vilje til det.
>>>
>>> Løsningen er:" Skift retning på cykelstierne!"
>>> Altså lad cyklisterne køre IMOD bilernes retning, i stedet for med
>>> bilernes retning.
>>
>>
>> Ideen er god
> +++++++++
> Tak skal du have.
>>
>> Men hvorfor ikke lad bilerne skifte retning,
>> det er jo dem der er skyld i ulykkerne?
>>
>> Så bliver et også nemmere for dem der
>> bil-feriere i England og andre lande med højrekørsel.
> +++++++++
> Nu skal vi passe på at en alvorlig sag ikke bliver til en gang pjat.
> Vores samfærdsel er jo på fastlandssoklen med Sverige og Tyskland. Vores
> kørselsretning er koordineret med deres. Forestil dig Storebæltsbroen med
> højre og venstretrafik. Nej vel!?
> At ændre retning for cyklisterne er en lille lokal specialitet der ikke
> berører den tunge trafik.
> Her kunne man lave ændringen uden problemer.
> Det har ikke noget at gøre med hvem der har skyld og hvem der har ret.
> Det har noget at gøre med at redde livet for dødsdømte mennesker.
>
>
Når vi taler om byerne, hvorfor i alverden indfører man så ikke flere
lysregulerede kryds, hvor man lader bilisterne køre efter en højresvingspil
medens cyklisterne skal standse og vice versa?
Det har altid undret mig i debatten at man i høj grad focuserer på
installering af kameraer i lastbiler og andre "fancy" og dyre tiltag, når
situationen kunne løses lige så let ved at sikre at lyskurvene havde en
højresvingspil /venstresvingspil til formålet.
Det har fx undret mig såre at selv steder med disse sving-pile, er de sat ud
af kraft på visse tidspunkter af dagen - hvad er meningen?
Nok er jeg ikke trafikforsker og har naturligvis ikke forstand på trafik
udover at jeg bevæger mig i den dagligt, har stort erhvervskørekort etc.,
men når man kan finde ud af det med busserne, hvor de har deres egne
lyskurve, hvorfor kan man så ikke finde ud af det med simple midler som
ovennævnte lyskurve, der har svingpile?
Men det er måske at spørge for dumt? Det skal åbenbart være så dyrt og
indviklet som muligt før det kan fungere?
| |
Poul Nielsen (24-02-2007)
| Kommentar Fra : Poul Nielsen |
Dato : 24-02-07 15:59 |
|
"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
news:45e02ff3$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> >
> >
> Når vi taler om byerne, hvorfor i alverden indfører man så ikke flere
> lysregulerede kryds, hvor man lader bilisterne køre efter en
højresvingspil
> medens cyklisterne skal standse og vice versa?
>
> Det har altid undret mig i debatten at man i høj grad focuserer på
> installering af kameraer i lastbiler og andre "fancy" og dyre tiltag, når
> situationen kunne løses lige så let ved at sikre at lyskurvene havde en
> højresvingspil /venstresvingspil til formålet.
>
> Det har fx undret mig såre at selv steder med disse sving-pile, er de sat
ud
> af kraft på visse tidspunkter af dagen - hvad er meningen?
>
Et kryds i kalenderen jeg er helt enig med Wilstrup.
| |
Lyrik (25-02-2007)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 25-02-07 08:39 |
|
Den 24.02.2007 kl. 13:30 skrev wilstrup <nix@invalid.com>:
>
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> news .tn8z5ux0cof222@jens-erik-bechs-computer.local...
>> Den 24.02.2007 kl. 09:38 skrev /Peter <nospam@no.mail>:
>>
>>> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
>>> news .tn8ue3gzcof222@jens-erik-bechs-computer.local...
>>>>
>>>> De mange cyklistdrab, som foregår ved at en stor bil klemmer en
>>>> cyklist på et hjørne ved højresving, kan forhindres på én eneste dag
>>>> hvis der er vilje til det.
>>>>
>>>> Løsningen er:" Skift retning på cykelstierne!"
>>>> Altså lad cyklisterne køre IMOD bilernes retning, i stedet for med
>>>> bilernes retning.
>>>
>>>
>>> Ideen er god
>> +++++++++
>> Tak skal du have.
>>>
>>> Men hvorfor ikke lad bilerne skifte retning,
>>> det er jo dem der er skyld i ulykkerne?
>>>
>>> Så bliver et også nemmere for dem der
>>> bil-feriere i England og andre lande med højrekørsel.
>> +++++++++
>> Nu skal vi passe på at en alvorlig sag ikke bliver til en gang pjat.
>> Vores samfærdsel er jo på fastlandssoklen med Sverige og Tyskland. Vores
>> kørselsretning er koordineret med deres. Forestil dig Storebæltsbroen
>> med
>> højre og venstretrafik. Nej vel!?
>> At ændre retning for cyklisterne er en lille lokal specialitet der ikke
>> berører den tunge trafik.
>> Her kunne man lave ændringen uden problemer.
>> Det har ikke noget at gøre med hvem der har skyld og hvem der har ret.
>> Det har noget at gøre med at redde livet for dødsdømte mennesker.
>>
>>
> Når vi taler om byerne, hvorfor i alverden indfører man så ikke flere
> lysregulerede kryds, hvor man lader bilisterne køre efter en
> højresvingspil
> medens cyklisterne skal standse og vice versa?
+++++++
Måske fordi det bremser trafikken ?
Hilsen
Jens
| |
wilstrup (25-02-2007)
| Kommentar Fra : wilstrup |
Dato : 25-02-07 10:58 |
|
"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news .toanjih5cof222@jens-erik-bechs-computer.local...
> > Måske fordi det bremser trafikken ?
En højresvingsbilist skal jo alligevel standse for en cyklist, så det
standser vel ikke trafikken mere end nødvendigt?
Der findes steder på Amager, hvor det er sådan at cyklisterne må holde for
bilerne og vice versa - så det kunne man jo bare indføre over hele landet.
| |
Thomas von Hassel (25-02-2007)
| Kommentar Fra : Thomas von Hassel |
Dato : 25-02-07 14:30 |
|
Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:
> Den 24.02.2007 kl. 13:30 skrev wilstrup <nix@invalid.com>:
>
> >
> > "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> > news .tn8z5ux0cof222@jens-erik-bechs-computer.local...
> >> Den 24.02.2007 kl. 09:38 skrev /Peter <nospam@no.mail>:
> >>
> >>> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> >>> news .tn8ue3gzcof222@jens-erik-bechs-computer.local...
> >>>>
> >>>> De mange cyklistdrab, som foregår ved at en stor bil klemmer en
> >>>> cyklist på et hjørne ved højresving, kan forhindres på én eneste dag
> >>>> hvis der er vilje til det.
> >>>>
> >>>> Løsningen er:" Skift retning på cykelstierne!"
> >>>> Altså lad cyklisterne køre IMOD bilernes retning, i stedet for med
> >>>> bilernes retning.
> >>>
> >>>
> >>> Ideen er god
> >> +++++++++
> >> Tak skal du have.
> >>>
> >>> Men hvorfor ikke lad bilerne skifte retning,
> >>> det er jo dem der er skyld i ulykkerne?
> >>>
> >>> Så bliver et også nemmere for dem der
> >>> bil-feriere i England og andre lande med højrekørsel.
> >> +++++++++
> >> Nu skal vi passe på at en alvorlig sag ikke bliver til en gang pjat.
> >> Vores samfærdsel er jo på fastlandssoklen med Sverige og Tyskland. Vores
> >> kørselsretning er koordineret med deres. Forestil dig Storebæltsbroen
> >> med
> >> højre og venstretrafik. Nej vel!?
> >> At ændre retning for cyklisterne er en lille lokal specialitet der ikke
> >> berører den tunge trafik.
> >> Her kunne man lave ændringen uden problemer.
> >> Det har ikke noget at gøre med hvem der har skyld og hvem der har ret.
> >> Det har noget at gøre med at redde livet for dødsdømte mennesker.
> >>
> >>
> > Når vi taler om byerne, hvorfor i alverden indfører man så ikke flere
> > lysregulerede kryds, hvor man lader bilisterne køre efter en
> > højresvingspil
> > medens cyklisterne skal standse og vice versa?
> +++++++
> Måske fordi det bremser trafikken ?
Det er noget pjat, der er et par steder i Århus f.eks. hvor krydset er
indrettet på den måde, det sinker ikke en meter.
/thomas
--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/
| |
Per Rønne (25-02-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 25-02-07 17:28 |
|
/Peter <nospam@no.mail> wrote:
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> news .tn8ue3gzcof222@jens-erik-bechs-computer.local...
> >
> > De mange cyklistdrab, som foregår ved at en stor bil klemmer en
> > cyklist på et hjørne ved højresving, kan forhindres på én eneste dag
> > hvis der er vilje til det.
> >
> > Løsningen er:" Skift retning på cykelstierne!"
> > Altså lad cyklisterne køre IMOD bilernes retning, i stedet for med
> > bilernes retning.
>
>
> Ideen er god
>
> Men hvorfor ikke lad bilerne skifte retning,
> det er jo dem der er skyld i ulykkerne?
>
> Så bliver et også nemmere for dem der
> bil-feriere i England og andre lande med højrekørsel.
Faktisk er cyklerne jo indrettet til venstre-kørsel; de er jo også
opfundet i England.
Læg blot mærke til hvordan støttefoden er placeret: Til /venstre/ på
cyklen. Cyklisten formodes altså at trække cyklen /fra venstre side/, og
altså stå på cyklen /fra venstre side/.
I UK betyder det at cyklisten står på cyklen fra fortorvet. På
kontinentet at cyklisten stiller sig midt ud i trafikken, for at stå på
....
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Joakim (24-02-2007)
| Kommentar Fra : Joakim |
Dato : 24-02-07 12:23 |
|
"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news .tn8ue3gzcof222@jens-erik-bechs-computer.local...
>
> De mange cyklistdrab, som foregår ved at en stor bil klemmer en
> cyklist på et hjørne ved højresving, kan forhindres på én eneste
> dag hvis der er vilje til det.
>
> Løsningen er:" Skift retning på cykelstierne!"
> Altså lad cyklisterne køre IMOD bilernes retning, i stedet for med
> bilernes retning.
>
> Vi kender jo konceptet fra de gående på en landevej som opfordres
> til at gå i venstre side IMOD bilernes retning.
>
> Det er samme gode idé.
>
> Lav et eksempel på dit bord. Lad en blyant være en cykel og en
> tændstikæske en bil. Prøv det af og forestil dig det. Se så at det
> er en win-win situation. Alt omkring bil/cykeltrafik vil foregå
> lettere på den facon.
>
> Selv myldretrafik hvor trafikstrømmen er maksimal den ene vej,
> blokeret af de mange cykler. Nu kører de i den anden side af
> vejen!
>
> Men det korte og det lange er at cyklist og bilist vil have front
> imod hinanden og se hinanden hele tiden. Ikke brug for
> lastbilsudstyr der belaster budgetterne.
>
> Der vil blive langt-langt færre cyklistulykker,
>
> Det hele kan ændres efter aftale på én enkelt dag! Og det koster
> gratis!!
Hej Jens
Dårlig ide.
Højresvingsulykker vil blot blive afløst af venstresvingsulykker med
dit forslag.
| |
Joakim (24-02-2007)
| Kommentar Fra : Joakim |
Dato : 24-02-07 12:27 |
|
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45e0201c$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej Jens
>
> Dårlig ide.
>
> Højresvingsulykker vil blot blive afløst af venstresvingsulykker med
> dit forslag.
Rettelse.
Glimrende forslag.
Jeg skulle lige vende den en gang.
| |
Kim Larsen (24-02-2007)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 24-02-07 13:01 |
|
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45e020fe$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45e0201c$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Hej Jens
>>
>> Dårlig ide.
>>
>> Højresvingsulykker vil blot blive afløst af venstresvingsulykker med dit
>> forslag.
>
> Rettelse.
>
> Glimrende forslag.
>
> Jeg skulle lige vende den en gang.
Jeg synes du skulle vende den engang til, for det er en dårlig ide. Det vi
skabe nogle farlige situationer ikke mindst når lastbilerne skal svinge til
venstre. Spejlene på biler og lastbiler er ikke indrettet til det og hvor
lastbilerne kan orientere sig mod fodgængere som kommer den modsatte vej, så
er der en helt anden fart på cyklisterne. Det vil blive til en omgang
trafikalt rod.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Joakim (24-02-2007)
| Kommentar Fra : Joakim |
Dato : 24-02-07 13:06 |
|
"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:erp9d7$ah1$1@news.datemas.de...
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45e020fe$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:45e0201c$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Hej Jens
>>>
>>> Dårlig ide.
>>>
>>> Højresvingsulykker vil blot blive afløst af venstresvingsulykker
>>> med dit forslag.
>>
>> Rettelse.
>>
>> Glimrende forslag.
>>
>> Jeg skulle lige vende den en gang.
>
> Jeg synes du skulle vende den engang til, for det er en dårlig ide.
> Det vi skabe nogle farlige situationer ikke mindst når lastbilerne
> skal svinge til venstre. Spejlene på biler og lastbiler er ikke
> indrettet til det og hvor lastbilerne kan orientere sig mod
> fodgængere som kommer den modsatte vej, så er der en helt anden fart
> på cyklisterne. Det vil blive til en omgang trafikalt rod.
Goddammit. Så havde jeg jo alligevel ret. Synes nok der var et eller
andet der ikke stemte.....
| |
Per Hagemann (24-02-2007)
| Kommentar Fra : Per Hagemann |
Dato : 24-02-07 18:59 |
|
"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45e02a15$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> Det vi skabe nogle farlige situationer ikke mindst når lastbilerne skal
>> svinge til venstre. Spejlene på biler og lastbiler er ikke indrettet til
>> det og hvor lastbilerne kan orientere sig mod fodgængere som kommer den
>> modsatte vej, så er der en helt anden fart på cyklisterne. Det vil blive
>> til en omgang trafikalt rod.
>
>
> Goddammit. Så havde jeg jo alligevel ret. Synes nok der var et eller andet
> der ikke stemte.....
>
Det er mest et tilvænningsspørgsmål at cyklisterne kommer fra venstre.
Muligvis skal venstre sidespejl dække et større synsfelt for at opdage alle
cyklister inden venstresvinget.
Betænkelighederne ved at lade cyklister køre i venstre side opstår for mig
at se på mindre veje ved sving og bakketop. I øjeblikket kører bilerne godt
ind i højre side af vejen før et uoverskueligt sving eller bakketop. Når
cyklerne kører i venstre side vil der hurtigt blive mejet ned, hvis
bilisterne fortsætter praksissen med at køre gennem svinget med ret høj
hastighed, idet man antager at alle modkørende ligeledes holder helt til
højre.
| |
Lyrik (25-02-2007)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 25-02-07 08:46 |
|
Den 24.02.2007 kl. 13:00 skrev Kim Larsen <kl2607@gmail.com>:
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45e020fe$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:45e0201c$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Hej Jens
>>>
>>> Dårlig ide.
>>>
>>> Højresvingsulykker vil blot blive afløst af venstresvingsulykker med
>>> dit
>>> forslag.
>>
>> Rettelse.
>>
>> Glimrende forslag.
>>
>> Jeg skulle lige vende den en gang.
>
> Jeg synes du skulle vende den engang til, for det er en dårlig ide. Det
> vi
> skabe nogle farlige situationer ikke mindst når lastbilerne skal svinge
> til
> venstre. Spejlene på biler og lastbiler er ikke indrettet til det og hvor
> lastbilerne kan orientere sig mod fodgængere som kommer den modsatte
> vej, så
> er der en helt anden fart på cyklisterne. Det vil blive til en omgang
> trafikalt rod.
++++++++++++++++++++++
Igen, ved venstresving kan lastbilen se cyklisterne ud af sit vindue.
Sidespejlene kommer slet ikke i brug ved den lejlighed.
Altså vil det ikke give ulykker. Det vil forhindre ulykker.
Hilsen
jens
--
Sendt med iso-8859-1.
| |
Kim Larsen (26-02-2007)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 26-02-07 12:07 |
|
"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news .toanurqocof222@jens-erik-bechs-computer.local...
> Den 24.02.2007 kl. 13:00 skrev Kim Larsen <kl2607@gmail.com>:
>
>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:45e020fe$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:45e0201c$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>>> Hej Jens
>>>>
>>>> Dårlig ide.
>>>>
>>>> Højresvingsulykker vil blot blive afløst af venstresvingsulykker med
>>>> dit
>>>> forslag.
>>>
>>> Rettelse.
>>>
>>> Glimrende forslag.
>>>
>>> Jeg skulle lige vende den en gang.
>>
>> Jeg synes du skulle vende den engang til, for det er en dårlig ide. Det
>> vi
>> skabe nogle farlige situationer ikke mindst når lastbilerne skal svinge
>> til
>> venstre. Spejlene på biler og lastbiler er ikke indrettet til det og hvor
>> lastbilerne kan orientere sig mod fodgængere som kommer den modsatte
>> vej, så
>> er der en helt anden fart på cyklisterne. Det vil blive til en omgang
>> trafikalt rod.
> ++++++++++++++++++++++
> Igen, ved venstresving kan lastbilen se cyklisterne ud af sit vindue.
> Sidespejlene kommer slet ikke i brug ved den lejlighed.
> Altså vil det ikke give ulykker. Det vil forhindre ulykker.
Det som vil hindre ulykker er at lastbiler begynder at koncentrere om at
køre lastbil og ikke alle mulige andre ting når de kører lastbil, dette
gælder i øvrigt også bilister når de kører bil. Derudover at der tekniske
foranstaltninger som bør gøres lovpligtige for lastbiler. Sidst men ikke
mindst bør ALLE lyskryds indrettes sådan at cyklister holder mindst en meter
længere fremme end biler. Men der skal ikke indrettes omvendt køreretning
for cyklister.
--
Kim Larsen
Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak
er folkeretligt smask-ulovlig. E-mail: kl2607@gmail.com
| |
Lyrik (25-02-2007)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 25-02-07 08:44 |
|
Den 24.02.2007 kl. 12:23 skrev Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com>:
>
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> news .tn8ue3gzcof222@jens-erik-bechs-computer.local...
>>
>> De mange cyklistdrab, som foregår ved at en stor bil klemmer en
>> cyklist på et hjørne ved højresving, kan forhindres på én eneste
>> dag hvis der er vilje til det.
>>
>> Løsningen er:" Skift retning på cykelstierne!"
>> Altså lad cyklisterne køre IMOD bilernes retning, i stedet for med
>> bilernes retning.
> Hej Jens
>
> Dårlig ide.
>
> Højresvingsulykker vil blot blive afløst af venstresvingsulykker med
> dit forslag.
++++++++++++++++++++
Altså, jeg synes det er rart hvis man argumenterer i stedet for bare at
drysse om sig med postulater.
Ved retningsskift på cykelstien vil der ikke være en eneste gang hvor en
lastbilchauffør kun kan se cyklisten i sidespejlene.
Ved venstresving kommer bilen fra den modsatte kørebane. Når bilen svinger
over mod venstre kan chaufføren se cyklerne ud af sit VINDUE! I stedet for
at skulle ty til sidespejle.
Hilsen
jens
--
Sendt med iso-8859-1.
| |
Joakim (25-02-2007)
| Kommentar Fra : Joakim |
Dato : 25-02-07 11:06 |
|
"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news .toanrvrscof222@jens-erik-bechs-computer.local...
> Den 24.02.2007 kl. 12:23 skrev Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com>:
>
>>
>> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
>> news .tn8ue3gzcof222@jens-erik-bechs-computer.local...
>>>
>>> De mange cyklistdrab, som foregår ved at en stor bil klemmer en
>>> cyklist på et hjørne ved højresving, kan forhindres på én eneste
>>> dag hvis der er vilje til det.
>>>
>>> Løsningen er:" Skift retning på cykelstierne!"
>>> Altså lad cyklisterne køre IMOD bilernes retning, i stedet for med
>>> bilernes retning.
>
>> Hej Jens
>>
>> Dårlig ide.
>>
>> Højresvingsulykker vil blot blive afløst af venstresvingsulykker
>> med
>> dit forslag.
> ++++++++++++++++++++
> Altså, jeg synes det er rart hvis man argumenterer i stedet for bare
> at drysse om sig med postulater.
>
> Ved retningsskift på cykelstien vil der ikke være en eneste gang
> hvor en lastbilchauffør kun kan se cyklisten i sidespejlene.
>
> Ved venstresving kommer bilen fra den modsatte kørebane. Når bilen
> svinger over mod venstre kan chaufføren se cyklerne ud af sit
> VINDUE! I stedet for at skulle ty til sidespejle.
Men man skal altså stadig holde øje med trafikken i begge retninger
ved venstresving. Når trafikken tillige krydser med forskellige
hastigheder, i begge retninger mister man som venstresvingskørende
hurtigt overblikket over og orienteringen med situationen og man har
en større tilbøjelighed til at træffe forkerte forhastede
beslutninger. Nej. Jeg tror altså ikke på ideen, desværre.
| |
Per Hagemann (24-02-2007)
| Kommentar Fra : Per Hagemann |
Dato : 24-02-07 13:09 |
|
"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news .tn8ue3gzcof222@jens-erik-bechs-computer.local...
>
> De mange cyklistdrab, som foregår ved at en stor bil klemmer en cyklist på
> et hjørne ved højresving, kan forhindres på én eneste dag hvis der er
> vilje til det.
>
> Løsningen er:" Skift retning på cykelstierne!"
> Altså lad cyklisterne køre IMOD bilernes retning, i stedet for med
> bilernes retning.
>
Ja, det ville stoppe de fleste af lastbilernes cyklistkvasninger ved
højresving, men der er muligvis andre trafiksituationer, som bliver
farligere ved modsatrettet cykel- og knallerttrafik. I hvert fald bør der så
vidt muligt være ensartede regler fra land til land, så en udlænding også
kan finde ud af at køre i nabolandet.
En mere skudsikker patentløsning på højresvingsulykkerne tror jeg er at
indføre søfartsregler i landtrafikken. Altså at de mindre fartøjer viger for
de større.
| |
Jesper (24-02-2007)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 24-02-07 13:45 |
|
Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:
> De mange cyklistdrab, som foregår ved at en stor bil klemmer en cyklist på
> et hjørne ved højresving, kan forhindres på én eneste dag hvis der er
> vilje til det.
>
> Løsningen er:" Skift retning på cykelstierne!"
> Altså lad cyklisterne køre IMOD bilernes retning, i stedet for med
> bilernes retning.
>
> Vi kender jo konceptet fra de gående på en landevej som opfordres til at
> gå i venstre side IMOD bilernes retning.
>
> Det er samme gode idé.
>
> Lav et eksempel på dit bord. Lad en blyant være en cykel og en
> tændstikæske en bil. Prøv det af og forestil dig det. Se så at det er en
> win-win situation. Alt omkring bil/cykeltrafik vil foregå lettere på den
> facon.
>
> Selv myldretrafik hvor trafikstrømmen er maksimal den ene vej, blokeret af
> de mange cykler. Nu kører de i den anden side af vejen!
>
> Men det korte og det lange er at cyklist og bilist vil have front imod
> hinanden og se hinanden hele tiden. Ikke brug for lastbilsudstyr der
> belaster budgetterne.
>
> Der vil blive langt-langt færre cyklistulykker,
>
> Det hele kan ændres efter aftale på én enkelt dag! Og det koster
> gratis!!
>
> Hilsen
> Jens Erik Bech
Så er er lige det lille problem med steder, hvor der er cykelsti til
hvor der ingen er, så skal cyklisterne krydse vejen et utal af gange.
Det giver også store problemer for den krydsende trafik i vejkryds etc,
hvor bilisterne nu skal holde øje med trafik fra begge retninger på
begge vejsider af den vej de krydser.
Mit gæt er at ulykkerne vil stige voldsomt.
--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.
- Midlertidig aftale om benyttelse af
Jagtvej 69 fra 1982
| |
Per Hagemann (24-02-2007)
| Kommentar Fra : Per Hagemann |
Dato : 24-02-07 18:48 |
|
"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
news:1hu1fuk.1rhldbs12tqdq8N%spambuster@users.toughguy.net...
> Så er er lige det lille problem med steder, hvor der er cykelsti til
> hvor der ingen er, så skal cyklisterne krydse vejen et utal af gange.
> Det giver også store problemer for den krydsende trafik i vejkryds etc,
> hvor bilisterne nu skal holde øje med trafik fra begge retninger på
> begge vejsider af den vej de krydser.
>
> Mit gæt er at ulykkerne vil stige voldsomt.
Det med at cyklisterne skal krydse vejen flere gange end nu, forstår jeg
slet ikke. Venstresving vil ganske rigtigt blive lidt farligere, når
cyklisterne kommer ind fra venstre, men oversigten fra lastbilerne vil dog
være langt bedre end ved højresving, hvor cyklerne kommer til højre bagfra.
I et socialistisk orienteret land som Danmark er det sikkert utopi at lade
de svage cyklister vige for de stærke lastbiler, men det er klart den
løsning som vil spare flest cyklistliv.
| |
@ (25-02-2007)
| Kommentar Fra : @ |
Dato : 25-02-07 00:52 |
|
On Sat, 24 Feb 2007 18:48:26 +0100, "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk>
wrote:
>
>"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
>news:1hu1fuk.1rhldbs12tqdq8N%spambuster@users.toughguy.net...
>
>> Så er er lige det lille problem med steder, hvor der er cykelsti til
>> hvor der ingen er, så skal cyklisterne krydse vejen et utal af gange.
>> Det giver også store problemer for den krydsende trafik i vejkryds etc,
>> hvor bilisterne nu skal holde øje med trafik fra begge retninger på
>> begge vejsider af den vej de krydser.
>>
>> Mit gæt er at ulykkerne vil stige voldsomt.
så tag dog den løsning der ligger lige for
forbyd cyklerne
fordelene er mangfoldige
vi spares for at høre om de til cykler og cyklister hørende problemer
de overflødige cykelstier kan bruges til at udvide det overbelastede
vejnet
cyklisterne køber en bil og går fra at nasse på de af andre betalte
veje over til at være solidariske med de øvrige trafikanter
--
A free press can of course be good or bad, but, most certainly,
without freedom it will never be anything but bad
/Albert Camus/
| |
Bo Warming (25-02-2007)
| Kommentar Fra : Bo Warming |
Dato : 25-02-07 03:20 |
|
"@" <1[at]invalid.net> wrote in message
news:amj1u29is93l7oah36bi3msmt6t9jghb2h@4ax.com...
> On Sat, 24 Feb 2007 18:48:26 +0100, "Per Hagemann"
> <perhag@tdcadsl.dk>
> wrote:
>
>>
>>"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
>>news:1hu1fuk.1rhldbs12tqdq8N%spambuster@users.toughguy.net...
>>
>>> Så er er lige det lille problem med steder, hvor der er cykelsti
>>> til
>>> hvor der ingen er, så skal cyklisterne krydse vejen et utal af
>>> gange.
>>> Det giver også store problemer for den krydsende trafik i vejkryds
>>> etc,
>>> hvor bilisterne nu skal holde øje med trafik fra begge retninger
>>> på
>>> begge vejsider af den vej de krydser.
>>>
>>> Mit gæt er at ulykkerne vil stige voldsomt.
>
> så tag dog den løsning der ligger lige for
>
> forbyd cyklerne
>
> fordelene er mangfoldige
>
> vi spares for at høre om de til cykler og cyklister hørende
> problemer
>
> de overflødige cykelstier kan bruges til at udvide det overbelastede
> vejnet
>
> cyklisterne køber en bil og går fra at nasse på de af andre betalte
> veje over til at være solidariske med de øvrige trafikanter
Privatiser vejbygning og lad roadpricing blive opkrævet via
radiosender til GPS for både biler og cykler.
Cykler må betale for at køre i siden af motorvejen - det er ingen
menneskeret. Det giver ikke risiko.
Hyggelige kun-cykel-stier skal nok blive sællert hvor der er smukt
| |
gb (24-02-2007)
| Kommentar Fra : gb |
Dato : 24-02-07 13:40 |
|
Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote in
news .tn8ue3gzcof222@jens-erik-bechs-computer.local:
> De mange cyklistdrab, som foregår ved at en stor bil klemmer en
> cyklist på et hjørne ved højresving, kan forhindres på én eneste
> dag hvis der er vilje til det.
> Løsningen er:" Skift retning på cykelstierne!"
Forslaget har for ikke så længe siden været fremsat, men blev
forkastet.
--
GB
| |
Lyrik (25-02-2007)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 25-02-07 08:49 |
|
Den 24.02.2007 kl. 13:40 skrev gb <nospam@no.invalid>:
> Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote in
> news .tn8ue3gzcof222@jens-erik-bechs-computer.local:
>
>> De mange cyklistdrab, som foregår ved at en stor bil klemmer en
>> cyklist på et hjørne ved højresving, kan forhindres på én eneste
>> dag hvis der er vilje til det.
>> Løsningen er:" Skift retning på cykelstierne!"
>
> Forslaget har for ikke så længe siden været fremsat, men blev
> forkastet.
++++++++++++++++++++
Dokumentation?
jens
--
Sendt med iso-8859-1.
| |
gb (25-02-2007)
| Kommentar Fra : gb |
Dato : 25-02-07 09:06 |
|
Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote in news .toany4mjcof222@jens-erik-
bechs-computer.local:
> Dokumentation?
Tror du, jeg lyver for dig? Det er noget jeg har læst i pressen for et
pa måneder siden - find det selv.
--
GB
| |
Peter K. Nielsen (24-02-2007)
| Kommentar Fra : Peter K. Nielsen |
Dato : 24-02-07 14:22 |
|
"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news .tn8ue3gzcof222@jens-erik-bechs-computer.local...
Snip et forslag som er blevet ivrigt debateret og hvor jeg ikke har
yderligere at bidrage med.
JEg vil dog kommentere din brug af ordet drab. Når du bruger det ord så får
jeg en assosiation til noget lastbilerne gør bevidst.
Det tror jeg ikke er tilfældet.
Derimod tror jeg en del ulykker kunne undgåes hvis man indførte bedre
cyklistuddannelse, og lavde en regel om at cyklister IKKE må overhale inden
om.
Man ser ALT for tit at selv om en lastbil holder for rødt og blinker til
venstre så skal cyklisterne op og holde på siden af den, i stedet for at
blive bagved
Peter
som aldrig har siddet bag rattet i en lastbil
| |
Lyrik (25-02-2007)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 25-02-07 08:54 |
|
Den 24.02.2007 kl. 14:21 skrev Peter K. Nielsen <ikketaleom@.dk>:
>
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> news .tn8ue3gzcof222@jens-erik-bechs-computer.local...
>
> Snip et forslag som er blevet ivrigt debateret og hvor jeg ikke har
> yderligere at bidrage med.
>
>
> JEg vil dog kommentere din brug af ordet drab. Når du bruger det ord så
> får
> jeg en assosiation til noget lastbilerne gør bevidst.
>
> Det tror jeg ikke er tilfældet.
>
> Derimod tror jeg en del ulykker kunne undgåes hvis man indførte bedre
> cyklistuddannelse, og lavde en regel om at cyklister IKKE må overhale
> inden
> om.
>
> Man ser ALT for tit at selv om en lastbil holder for rødt og blinker til
> venstre så skal cyklisterne op og holde på siden af den, i stedet for at
> blive bagved
>
> Peter
> som aldrig har siddet bag rattet i en lastbil
>
+++++++++++++
En skovl kalder vi en skovl og en spade en spade.
Drabene på cyklisterne kalder jeg slet og ret det de er:Drab!
For når drabsmanden-lastbilchaufføren-kører en sådan dræbermaskine der
dræber mange cyklister hvert år, uden at cyklisterne beskyttes, så er det
forventelige drab.
Men det er trafikministeren der har skylden. At han ikke løser problemet.
Det svarer jo til at man kørte traktor-kapløb på en legeplads for børn.
Hver gang et af børne blev kvast, sage man bare :"Hovsa!"
Der passede det uartige barn ikke rigtig på men løb ind under traktoren.
Hilsen
jens
--
Sendt med iso-8859-1.
| |
Snuden (25-02-2007)
| Kommentar Fra : Snuden |
Dato : 25-02-07 13:01 |
|
On Sun, 25 Feb 2007 08:54:29 +0100, Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:
>Den 24.02.2007 kl. 14:21 skrev Peter K. Nielsen <ikketaleom@.dk>:
>
>>
>> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
>> news .tn8ue3gzcof222@jens-erik-bechs-computer.local...
>>
>> Snip et forslag som er blevet ivrigt debateret og hvor jeg ikke har
>> yderligere at bidrage med.
>>
>>
>> JEg vil dog kommentere din brug af ordet drab. Når du bruger det ord så
>> får
>> jeg en assosiation til noget lastbilerne gør bevidst.
>>
>> Det tror jeg ikke er tilfældet.
>>
>> Derimod tror jeg en del ulykker kunne undgåes hvis man indførte bedre
>> cyklistuddannelse, og lavde en regel om at cyklister IKKE må overhale
>> inden
>> om.
>>
>> Man ser ALT for tit at selv om en lastbil holder for rødt og blinker til
>> venstre så skal cyklisterne op og holde på siden af den, i stedet for at
>> blive bagved
>>
>> Peter
>> som aldrig har siddet bag rattet i en lastbil
>>
>+++++++++++++
>En skovl kalder vi en skovl og en spade en spade.
>Drabene på cyklisterne kalder jeg slet og ret det de er:Drab!
>For når drabsmanden-lastbilchaufføren-kører en sådan dræbermaskine der
>dræber mange cyklister hvert år, uden at cyklisterne beskyttes, så er det
>forventelige drab.
Nu er der jo næppe nogen lastvognschauffør der kører en cyklist ned
med vilje, så den med "drab" er lige stærk nok. Til gengæld kan
cyklister være forbandet svære at få øje på; selv med korrekt
indstillede spejle dukker de nogen gange op ud af det blå. Selv i
personbiler kan vinklerne være blinde nok til at man simpelthen ikke
kan se dem.
Samtidig er der cyklister der har tendens til at køre på deres ret -
forstået sådan at "der er grønt, altså må jeg køre, derfor kører jeg"
uden at tænke over, at ham i lastognen lige til venstre for dem måske
ikke har set dem.
Endelig er der cyklister der simpelthen bare kører med hovedet under
armen - jeg har mere end en gang prøvet at blive passeret *venstre om*
af en cyklist der skulle til *højre* ved det kryds jeg holdt ved - og
åbenbart bare ikke vil acceptere at når jeg holder helt ind til
kantstenen skal han holde sig bag mig.
Jeg er ikke blind for det faktum, at der findes bilister der aldrig i
livet skulle have haft kørekort, men lige nu er det cyklister der
diskuteres
>Men det er trafikministeren der har skylden. At han ikke løser problemet.
>
Det er også et svært problem at løse. Der er flere muligheder, men
nogen af dem, så som "forbyd cyklister, forbyd lastbiler, forbyd begge
dele" er ikke realistiske.
Din ide med at flytte dem til venstrekørsel køber jeg heller ikke -
det vil gøre det ekstra svært at orientere sig ved venstresving og
forsinke trafikken unødigt.
Med den infrastruktur vi har i dag vil separate lys for cyklister nok
være den bedste løsning, umiddelbart. Således vil der til enhver tid
være rødt for cyklister mens der er grønt for højresvingende trafik i
samme retning. Dette burde kombineres med tvungen trafikundervisning
for cyklister, som vi kender det fra knallert-undervisning for de
16-18 årige.
I øvrigt synes jeg, at kørekortskravet til knallert burde udvides til
at gælde uanset alder, hvis knallertkøreren ikke allerede har kørekort
til kat. A eller B.
--
Snuden
"I am a river to my people" -Auda abu Tayi
| |
|
|