/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Arkitekter, flade tage og lidt snevejr
Fra : Per Rønne


Dato : 24-02-07 09:06

Ja, så kan vi igen se at lidt snevejr, og vel at mærke ganse lidt i
forhold til hvad man ellers har kunnet se, slår DSB og bilisterne med
forbavselse.

Mere forbløffende er det at arkitekterne endnu ikke har lært at Danmark
ikke ligger i Sahara [hvor flade tage er velegnede som terrasser], men
at det minsandten også kan sne her i landet.

Så ikke alene siver regnvandet ned gennem de flade tage. Nu får lidt
snevejr dem minsandten også til at falde sammen ...

Måske skulle man se at lære stud.arch.erne lidt om vejrliget nord for
Alperne, og om selvsamme vejrligs konsekvenser for den mest
hensigtsmæssige arkitektur ?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

 
 
Frank Leegaard (24-02-2007)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 24-02-07 12:45

"Per Rønne" wrote:
> Ja, så kan vi igen se at lidt snevejr, og vel at mærke ganse lidt i
> forhold til hvad man ellers har kunnet se, slår DSB og bilisterne med
> forbavselse.
>
> Mere forbløffende er det at arkitekterne endnu ikke har lært at
> Danmark ikke ligger i Sahara [hvor flade tage er velegnede som
> terrasser], men at det minsandten også kan sne her i landet.
>
> Så ikke alene siver regnvandet ned gennem de flade tage. Nu får lidt
> snevejr dem minsandten også til at falde sammen ...
>
> Måske skulle man se at lære stud.arch.erne lidt om vejrliget nord for
> Alperne, og om selvsamme vejrligs konsekvenser for den mest
> hensigtsmæssige arkitektur ?

Mon ikke det normalt er en ingeniør der dimensionerer?

/FL




Bo Warming (24-02-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 24-02-07 13:28

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message
news:45e02529$0$13996$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Per Rønne" wrote:
>> Ja, så kan vi igen se at lidt snevejr, og vel at mærke ganse lidt i
>> forhold til hvad man ellers har kunnet se, slår DSB og bilisterne
>> med
>> forbavselse.
>>
>> Mere forbløffende er det at arkitekterne endnu ikke har lært at
>> Danmark ikke ligger i Sahara [hvor flade tage er velegnede som
>> terrasser], men at det minsandten også kan sne her i landet.
>>
>> Så ikke alene siver regnvandet ned gennem de flade tage. Nu får
>> lidt
>> snevejr dem minsandten også til at falde sammen ...
>>
>> Måske skulle man se at lære stud.arch.erne lidt om vejrliget nord
>> for
>> Alperne, og om selvsamme vejrligs konsekvenser for den mest
>> hensigtsmæssige arkitektur ?
>
> Mon ikke det normalt er en ingeniør der dimensionerer?

Jo og flade tage er man klart sjuskede med, og de bør havde bøde for
næsten at have slået Bilka/sportsgæster i hjel, når det falder
sammen - som et signal om at de må sikre med saltning fra helikopter
eller varmetråde der smelter sneen
Her er det et problem
Det er der næppe vedrRødovrehøjhus der har stået længe og ikke er
forvitret

Evakueringen var latterlig men der er faldet flade tage ned i Tyskland
hvor de har mere sne.
At alt falder i Mekka når der er dobbelt folketal, er til at forstå,
men vi har råd til sikkerhed og sætter menneskeliv højt i pris



Per Rønne (24-02-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 24-02-07 13:48

Frank Leegaard <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> "Per Rønne" wrote:
> > Ja, så kan vi igen se at lidt snevejr, og vel at mærke ganse lidt i
> > forhold til hvad man ellers har kunnet se, slår DSB og bilisterne med
> > forbavselse.
> >
> > Mere forbløffende er det at arkitekterne endnu ikke har lært at
> > Danmark ikke ligger i Sahara [hvor flade tage er velegnede som
> > terrasser], men at det minsandten også kan sne her i landet.
> >
> > Så ikke alene siver regnvandet ned gennem de flade tage. Nu får lidt
> > snevejr dem minsandten også til at falde sammen ...
> >
> > Måske skulle man se at lære stud.arch.erne lidt om vejrliget nord for
> > Alperne, og om selvsamme vejrligs konsekvenser for den mest
> > hensigtsmæssige arkitektur ?
>
> Mon ikke det normalt er en ingeniør der dimensionerer?

Mon ikke det normalt er en arkitekt der beslutter sig for de
ufunktionelle, flade tage?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

BigBother (24-02-2007)
Kommentar
Fra : BigBother


Dato : 24-02-07 19:18

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hu17t0.1f49dpk1x2sshyN%per@RQNNE.invalid...

> Ja, så kan vi igen se at lidt snevejr, og vel at mærke ganse lidt i
> forhold til hvad man ellers har kunnet se, slår DSB og bilisterne med
> forbavselse.
>
> Mere forbløffende er det at arkitekterne endnu ikke har lært at Danmark
> ikke ligger i Sahara [hvor flade tage er velegnede som terrasser], men
> at det minsandten også kan sne her i landet.

I det mindste har det en konsekvens når man laver et tag, der ikke kan holde
til sne eller en orkan. Så braser det sammen. Dermed foregår der hele tiden
en darwinistisk udvælgelse af de bygninger, der ikke er designet til det
danske vejr.

DSB derimod kører bare videre som altid, det vil sige ikke så meget. Som MC
Einar rappede i sin tid "ved den mindste rim på sporet går møllen i stå". Og
sådan er det stadig 20 år senere. Selv informationssystemerne holder op med
at virke, så ikke nok med at man skal stå og vente hele og halve timer på en
forfrossen perron, man ved ikke engang hvor længe man skal vente.

Gad vide hvad de gør i lande, hvor det sner mere end 5-10 dage årligt? Er
der mon ikke opfundet nogen sporskifter, eller informationssystemer for den
sags skyld, som virker i snevejr?

--
Never in modern history has an event of such cataclysmic significance been
shrouded in such mystery.
-- Michael Meacher, tidligere britisk regeringsmedlem, om 11. september



Jan Rasmussen (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 26-02-07 21:17

"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse news:45e0816d$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...

> DSB derimod kører bare videre som altid, det vil sige ikke så meget. Som MC Einar rappede i sin tid "ved den mindste rim på sporet
> går møllen i stå". Og sådan er det stadig 20 år senere. Selv informationssystemerne holder op med at virke, så ikke nok med at man
> skal stå og vente hele og halve timer på en forfrossen perron, man ved ikke engang hvor længe man skal vente.

På S-tog siden er det da gået fremad, ved de gamle s-tog
var der altid problemer med dørene der ikke kunne lukke om vinteren,
med de nye virker det som om at det problem er forsvundet.


Jan Rasmussen



Per Rønne (27-02-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 27-02-07 06:29

Jan Rasmussen <1@2.3> wrote:

> "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse
> news:45e0816d$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > DSB derimod kører bare videre som altid, det vil sige ikke så meget. Som
> > MC Einar rappede i sin tid "ved den mindste rim på sporet går møllen i
> > stå". Og sådan er det stadig 20 år senere. Selv informationssystemerne
> > holder op med at virke, så ikke nok med at man skal stå og vente hele og
> > halve timer på en forfrossen perron, man ved ikke engang hvor længe man
> > skal vente.
>
> På S-tog siden er det da gået fremad, ved de gamle s-tog var der altid
> problemer med dørene der ikke kunne lukke om vinteren, med de nye virker
> det som om at det problem er forsvundet.
>

Men man mangler stadig at sætte spændingen i køreledningerne op til
sensk og tysk niveau [så istapperne smelter i stedet for at falde ned -
med aflysninger til følge].

Lige som man mangler noget med sporskifterne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Bo Warming (27-02-2007)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 27-02-07 07:36

>> > stå". Og sådan er det stadig 20 år senere. Selv
>> > informationssystemerne
>> > holder op med at virke, så ikke nok med at man skal stå og vente
>> > hele og
>> > halve timer på en forfrossen perron, man ved ikke engang hvor
>> > længe man
>> > skal vente.
> sensk og tysk niveau [så istapperne smelter i stedet for at falde
> ned -
> med aflysninger til følge].

Myndighedernes inkompetence mht at klare lidt snedrys er en skandale.

Mit læserbrev i JP idag om smeltning af sne pr el før fladtag braser
sammen, er mere typisk for min internetaktivitet end de udskældte
småemner.
Trist at SIAD kun evner at danse efter godhedsindustriens pibe og
chikanere meningsfæller , der rummer en anelse usmagelighed.
Pia's succes har vist, at hvad _journalister_ kalder opinionsdannende,
har intet med stemmer at gøre
Mit læserbrev ugen før i JP om ejendomsret og ungdomshuset viser at
gb-harme over smådele af mine glistrupske meninger, tager man sig kun
af, hvis man er kortsigtet.
Ny Hamsun- bog viser, at vægelsind, som ynk-forherligere går op i, er
ikke klogt på sigt.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste