En verden uden Amerika
Fra : dktekno

Dato : 23-02-07 13:11

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 23-02-07 13:18

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45ded9b1$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.youtube.com/watch?v=JwAtNILh6uY
>
> Debatter.

Lavstående politisk propaganda.

Lad forstille os en verden uden Hitler.
Ingen Volkswagen, Seat stadig stadig spansk og lortebil, Skoda stadig
tjekkisk og lortebil.

Men der er jo altid tosser der hopper på det.

Michael

Fra : dktekno

Dato : 23-02-07 13:29

Du kan ikke komme uden om, at uden USA, så ville der være langt mere
tyranni. Og tænk også på, som videoen kommer ind på i starten, at alle de
lande, som nazityskland besatte, de ville istedet komme ind under
Sovjetunionen.

Og det betyder jo, at uden at USA nåede at befri Frankrig før russerne, så
ville Frankrig jo f.eks. være under russisk diktatur!

Og mange medicinske fremskridt er sket i USA!

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 23-02-07 13:39

> [...]
> tyranni. Og tænk også på, som videoen kommer ind på i starten, at alle de
> lande, som nazityskland besatte, de ville istedet komme ind under

Mere sandssynligt ville de besatte lande nu være tyske.

> Og det betyder jo, at uden at USA nåede at befri Frankrig før russerne, så
> ville Frankrig jo f.eks. være under russisk diktatur!

Eller tysk.

> Og mange medicinske fremskridt er sket i USA!
Mange fremskridt er sket i Tyskland, England mv.
Endnu flere fremskridt i den industrielle sektor er sket i Japan.
Japanerne har udviklet en filosofi som virksomheder kopierer verden over.
Jeg er ikke USA-hader, men lad os da bare lege med tanken:
Uden USA - ingen atombombe over Nagazaki og Hiroshima.
Uden USA - ingen vækkelsesprædikanter.
Uden USA - ingen fede burgere og livstilsygdomme i den stil.
Uden USA - Ingen kold krig
Uden USA - ingen overgreb på sorte i et frit og ligestillet land.

Skal vi blive ved?

Lavt niveau.

Michael

Fra : dktekno

Dato : 23-02-07 13:43

Uden USA, så ville det være SOVJETUNIONEN der havde befriet Europa fra
nazisterne, og det ville betyde, at hele Europa ville komme ind under
Sovjetunionen, ligesom østeuropa. Men USA kom dem i forkøbet, og dette
betød, at vi faktisk kunne leve i frihed her i Vesteuropa, istedet for under
diktaturet i Sovjetunionen.

Og så er der jo den klassiske med Irak-krigen:

Hvis ikke USA invaderede og befriede Irak, ville irakkerne stadig være under
diktatur, og aldrig opleve ægte demokrati, som mange herinde er så glade
for. Det er faktisk takket være USA, at irakkerne har demokrati!

Derudover er mange medicinske fremskridt sket i USA, og internettet er en
amerikansk opfindelse, opfundet af det amerikanske militær. Det hed ARPANET.

Så en verden uden USA ville helt sikkert være en verden uden frihed, uden
medicinske fremskridt og med brutalitet og undertrykkelse.

Desværre er der ikke ret mange, der tager dette i betragtning, når de retter
al deres vrede imod USA. For uden USA ville i faktisk slet ikke have dette
her debatforum. Det er jo en del af World Wide Web, opfundet i USA.

Mange vil sige, at f.eks. medicinske fremskridt og andre teknologiske
fremskridt kunne være sket andre steder end i USA. F.eks. i Sovjetunionen,
der jo også var meget teknologisk. Men Sovjetunionen var jo meget ufrit. Og
dette betød, at forskere kun kunne forske i det, som de var bestilt til. Al
deres forskning var jo bestillingsarbejde. De kunne jo ikke forske uden for
dette tidsrum, for der eksisterede jo ikke private forskningsfirmaer, der
stod uden for statens bureakrati.

Men USA gav de optimale betingelser for den frie forskning, og den frie
forsknings frugter er dem vi høster idag.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 23-02-07 13:51

> [...]
>
> Men USA gav de optimale betingelser for den frie forskning, og den frie
> forsknings frugter er dem vi høster idag.

Jeg tror ikke du fanger meningen med mit indlæg.
Hvis nu, hvis ikke osv. kan ikke diskuteres sagligt, for USA findes.
Det må være det vi skal forholde os til. USA
USA befriede Irakerne fra deres diktator, men de så ikke at de skulle lade
den demokratiske proces komme af sig selv. Vesten forsøgte at pådutte
demokrati på folk som ikke stoler på demokrati.
Det var berettiget at USA gik ind i Irak, men så er de også nød til at
invadere Iran og Nord-Korea for her er grundlaget for Irak-krigen også
tilstede. Ellers er det jo personligt, men dewt kan vi ikke tro fra den
store frelser i vest.

Michael

Fra : gb

Dato : 23-02-07 13:45

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> wrote in

> Skal vi blive ved?

Prøv med Sovjetunionen i stedet for USA.

--
GB

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-02-07 14:03

On 2007-02-23 13:39:18 +0100, "Michael Kirkegaard"
<flirtinggoose@hotmail.com> said:

> [...]
> Jeg er ikke USA-hader, men lad os da bare lege med tanken:
> Uden USA - ingen atombombe over Nagazaki og Hiroshima.

Nej... men så havde Hitler haft A-bomben i stedet. Dvs. Nuke over
London og Moskva (hvis den ikke var faldet i forvejen).

> Uden USA - ingen vækkelsesprædikanter.

Joda, bare ikke amerikanske, og ikek helt så mange af dem.

> Uden USA - ingen fede burgere og livstilsygdomme i den stil.

Istedet ville vi have pizza og tyske Wurst.

> Uden USA - Ingen kold krig

Nix. Kun at hele Eurasien var under Hitlers overherredømme. Håber du
nyder dine langskaftede ridestøvler + skråremmen, for du skal gå med
dem resten af dit liv!

> Uden USA - ingen overgreb på sorte i et frit og ligestillet land.

Overgrebene imod sort i USA historie ville være pebernødder ift.
Hitlers overgreb imod både sorte, jøder, homosekuselle og andre
"antisociale elementer"... osv.

> Skal vi blive ved?

Prøv, så kan vi andre jo tilbagevise det med noget der er værre.

Pointen er, på tords af at USA er langt fra perfekt, er de væsentligt
bedre end alternativet.

--
"Technically, they're not homosexuals, they'll just fuck anything that
is hot and concave".

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 24-02-07 08:42

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> wrote in message

> Mange fremskridt er sket i Tyskland, England mv.

Vil du undvære de fremskridt der er sket i USA?

> Endnu flere fremskridt i den industrielle sektor er sket i Japan.

Jeg tror ikke Henry Ford er helt enig med dig, det er jeg for den sags skyld
heller ikke. Det er direkte stupidt at mene Japan skaber flere industrielle
fremskridt end USA.

> Japanerne har udviklet en filosofi som virksomheder kopierer verden over.

Nå, har ikke hørt om det.

> Jeg er ikke USA-hader, men lad os da bare lege med tanken:
> Uden USA - ingen atombombe over Nagazaki og Hiroshima.

Hvilket ville have ført til flere dræbte i 2. verdenskrig.

> Uden USA - ingen vækkelsesprædikanter.

Det har de nu ganske godt styr på, e.g. 1. ammendment. Men hvad med Islam?

> Uden USA - ingen fede burgere og livstilsygdomme i den stil.

Jamen så kald dem gullashbaroner i stedet.

> Uden USA - Ingen kold krig

Og hvad havde du så forestillet dig i stedet?

Er du ikke bare lidt dum?

> Uden USA - ingen overgreb på sorte i et frit og ligestillet land.

Igen aner du ikke hvad du taler om, læs lidt o´m afirmative action.

> Skal vi blive ved?

Bliv du bare ved, du har ikke meget at bygge det på. Svag begavelse må man
sige.

> Lavt niveau.

Tjah.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 24-02-07 13:47

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> wrote in message

> Vil du undvære de fremskridt der er sket i USA?

Næ, det har jeg heller ikke påstået.

> Jeg tror ikke Henry Ford er helt enig med dig, det er jeg for den sags
> skyld heller ikke. Det er direkte stupidt at mene Japan skaber flere
> industrielle fremskridt end USA.

Det er hvordan man ser på det. Henry Ford opfandt samlebåndet, men ikke
bilen.
Karl Benz fra Tyskland opfandt den første selvkørende bil, tidligere rodede
en eller anden franskmand med biltanken.

> Nå, har ikke hørt om det.

Ja, det er så skide synd for dig, når du blander dig så fint i debatten.
Toyota fabrikkerne har udviklet TPS (Toyota production system) der er
mildest talt genialt.
Læs mere her. http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Production_System

> Hvilket ville have ført til flere dræbte i 2. verdenskrig.

Måske, måske ikke. Måske var Japan slet ikke indtrådt i krigen. Kina havde
bare overgivet sig, måske måske...

> Det har de nu ganske godt styr på, e.g. 1. ammendment. Men hvad med Islam?

Ja, hvad med Islam

> Jamen så kald dem gullashbaroner i stedet.

> Og hvad havde du så forestillet dig i stedet?
>
> Er du ikke bare lidt dum?

Hvis du kalder folk dumme kniber det med lysten til at debattere.
Hvorfor er jeg dum nu?

> Igen aner du ikke hvad du taler om, læs lidt o´m afirmative action.

Der er altså ingen forskel på sorte og hvide i USA?

> Bliv du bare ved, du har ikke meget at bygge det på. Svag begavelse må man
> sige.

Hvorfor mener du at jeg har svag begavelse, venligst begrund

Michael

Fra : Bo Warming

Dato : 24-02-07 16:40

> [...]
> debatten.
> Toyota fabrikkerne har udviklet TPS (Toyota production system) der

Jeg tænker på at kalde min citatsamling "Tysk forståelse overgår
USA-ynk" for den Bismarck-industrialisme som gjorde USA&UK jaloux så
de - i mangel af evne til at vinde handelskrigene - fik WW1+2 op at
stå.

Der er stor intuitiv forståelse af de virkelige sociale sammenhænge
hos tyskerne,hvor angelsakserne er dømmesyge kristne med overfladisk
logik og kristengod MEDLIDENHED som handler om at ville eje den svage
og sætte i taknemlighedsgæld

Jeg er ikke USA-hader fordi jeg er til Goethe og Nietzsches
vikinge-moral. Og den beslægtede markedsfri konfuzianisme med respekt
for alder og visdom og mindre forgudelse af BZ-ungdom og disses
selvglæde-religion, som ikke er baseret på at de yder til samfundet

Fra : @

Dato : 24-02-07 09:29

On Fri, 23 Feb 2007 13:39:18 +0100, "Michael Kirkegaard"
<flirtinggoose@hotmail.com> wrote:

>Endnu flere fremskridt i den industrielle sektor er sket i Japan.

så som?
det japanske "industrieventyr" startede med en ganske massiv gang
industrispionage og kopiering

at se ned i motorrummet i en Mazda i 70'erne var som at kigge i en
Ford

>Japanerne har udviklet en filosofi som virksomheder kopierer verden over.

såh, hvilken

>Jeg er ikke USA-hader, men lad os da bare lege med tanken:
>Uden USA - ingen atombombe over Nagazaki og Hiroshima.

og?

hvorfor mener du at a-bomberr er værre end andre bomber?

>Uden USA - ingen vækkelsesprædikanter.

direkte tåbelig påstand

>Uden USA - ingen fede burgere og livstilsygdomme i den stil.

ork jo, med velstand kommer vellevned og overvægt

det har intet med USA at gøre

>Uden USA - Ingen kold krig

har du lige tænkt på alternativet

>Uden USA - ingen overgreb på sorte i et frit og ligestillet land.

hvad i alverden mener du

du tror vel ikke at det var amerikanerne der opfandt slaveriet?

dem som har ekspederet flest afrikanske slaver er arabiske
muhamedanere

>Skal vi blive ved?

så synes jeg du bør sortere de værste tåbeligheder fra

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 27-02-07 02:06

In news:9dtvt2p2hhhea1m243i4tlg10o9kk62ftk@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

> hvorfor mener du at a-bomberr er værre end andre bomber?

pga følgevirkningerne, som man ikke bare lige sådan kan fjerne.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : @

Dato : 27-02-07 08:06

On Tue, 27 Feb 2007 02:05:31 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>In news:9dtvt2p2hhhea1m243i4tlg10o9kk62ftk@4ax.com,
>@ <1[at]invalid.net> typed:

>pga følgevirkningerne, som man ikke bare lige sådan kan fjerne.

følgevirkningerne i Japan var forfærdelige

men AFAIK er moderne A-våben ikke tilnærmelsesvis så "beskidte" som
dem der blev brugt i '45

/Albert Camus/

Fra : N_B_DK

Dato : 27-02-07 11:24

In news:a1m7u2h5qvfag5jnfmcegg22l0sqkkd9v4@4ax.com,
@ <1[at]invalid.net> typed:

> men AFAIK er moderne A-våben ikke tilnærmelsesvis så "beskidte" som
> dem der blev brugt i '45

Har du nogen dokumentation for at strålingen skulle være mindre nu efter en
brug af a våben (for det ville da undre mig hvis halvveringstiden ikke lå
fast....)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : @

Dato : 27-02-07 13:45

On Tue, 27 Feb 2007 11:24:15 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>brug af a våben (for det ville da undre mig hvis halvveringstiden ikke lå

jo og netop derfor anvender man nu de stoffer hvis henfaldstid er
kortest

Uran 238 har en halveringstid på 4,5 år.
Uran 234 har en halvreingstid på 248.000 år.

Polonium 214 har en halveringstid på 0,00016 sek.
Polonium 218 har en halveringstid på 3,05 min.
Polonium 210 har en halveringstid på 138,4 dage.

/Albert Camus/

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-02-07 13:58

On 2007-02-23 13:17:39 +0100, "Michael Kirkegaard"
<flirtinggoose@hotmail.com> said:

> "dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Lavstående politisk propaganda.

Der er nu er gran af sandhed i det, uanset om du vil betegne det som
"propaganda".

--
"A casual stroll throug the lunatic asylum shows that faith does not
prove anything." - Friedrich Nietzsche

http://titancity.com/blog/