Mastermix, det er godt nok ikke som i "gam~
Fra : Per Hansen

Dato : 23-02-07 21:09

Jeg må indrømme at jeg føler mig en smule snydt, for nu husker jeg de gamle
Mastermix fra 80'erne der var ret specielle remixes i stil med Disconet,
Ultimix og DMC.
Så faldt jeg over den hersens brugte "DJ's Only" CD der også blev lanceret
som en Mastermix og købte den naturligvis ud efter ens egen gamle kendskab.

Skuffende, yderst skuffende.
Det ladder vist til at DJ's efterhånden er blevet lidt dovne i det, for
remixning fandtes der ikke noget af.
Det var faktisk kun noget medley type, hvor 20 numre i deres alm. versioner
på hver CD bare blev braldret af en efter en uden pause imellem numrene.

Der er vist et eller andet de har misforstået de der som har overtaget
det gamle begreb Mastermix.

--
Per Hansen

Fra : Ralph Køster

Dato : 24-02-07 14:23

Der bliver desværre ikke remixet og mixet som i gamle dage da Ben Liebrand
var til...

Men prøv at kigge forbi www.megamixers.net en gang imellem. De har til tider
noget rigtigt godt og til tider noget værre skrammel.

Men jeg har hentet en del fantastiske mix.

Kig efter DJ P@nduro. Han styrer med sine 80'er mix.

Ralph.

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-07 15:09

Ralph Køster wrote:
> Der bliver desværre ikke remixet og mixet som i gamle dage da Ben Liebrand
> var til...

Han er da igang endnu :)

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 24-02-07 15:18

> Han er da igang endnu :)

Ja, heldigvis

http://www.liebrand.nl/

/AB

Fra : Jacob

Dato : 24-02-07 17:10

"Ralph Køster" <No-Em@il-To-see.dk> skrev i en meddelelse
> Der bliver desværre ikke remixet og mixet som i gamle dage da Ben Liebrand
> var til...

Æhm, joeh.... hold øje med www.defede80ere.dk de næste par uger

/Jacob E.

Fra : Per Hansen

Dato : 24-02-07 19:21

"Ralph Køster" <No-Em@il-To-see.dk> mentioned this

> [...]
> tider noget rigtigt godt og til tider noget værre skrammel.
>
> Men jeg har hentet en del fantastiske mix.

Eller bare for at nævne spaniolerne Tony Peret, Jose M. Castells,
Mike Platinas og Javier Ussia, de 4 der gjorde Max Mix berømt i hele
Europa.
Max Mix var nærmest et must at have stående ved siden af de andre spanske
releases der hed Bolero Mix.

Når man nu tænker over det, så var der dælme meget af det som var spansk.
dengang. Idag har jeg kun kendskab til en spanioler som gør det på
amatør basis, en der kalder sig DJ Funny, det han laver er dælme som at
sidde og lytte til de gamle Max Mix udgivelser, men den site han delte
sit igennem blev desværre busted på copyrights og lukket.

Vil da lige give den site du nævner et kig.
--
Per Hansen

Fra : Ralph Køster

Dato : 25-02-07 13:46

I nyere tid må jeg sige at den oprindelige DJ DEEP virkelig har gjort livet
bedre for mig.
Op til mix 63 tror jeg det var, da var det hans, men derefter var det vist
amerikanere der overtog da han røg ind og ruske tremmer (så vidt jeg ved).
det gjorde mixene betyeligt dårligere.
Mine favoritter er nr 38,47 og 50 (men alle i 30'erne er gode)
Har haft dem alle (originalt).
Envidere er Studio 33 også gode tyske mix.

Jeg ved godt at Ben Liebrand er til endnu og at han stadig laver mix, men
man hører bare ikke mere til ham.

TMF i Holland er også ret godt. Især deres årlige DVD-mix.
De er desværre ret svære at få fingrene i.
Har prøvet på deres hjemmeside, men uden held.

Husk at alt det jeg skriver her er MIN mening.
Så der er ingen grund til at hakke på mig

Ralph.
En sand mix-elsker.