Tim Christensen live
Fra : Martin

Dato : 01-07-01 11:16

Hej
Jeg skal høre Tim Christensen på Skanderborg her til sommer, og kom til at
tænke på om han spiller nogen af de gamle Dizzy sange. Er der nogen der har
hørt Tim i år og ved om han har spillet nogle af de gamle sange??

/Martin

Fra : nikolaj borg

Dato : 01-07-01 11:46

"Martin" <helbo@webhiker.dk> wrote in message
> [...]
har
> hørt Tim i år og ved om han har spillet nogle af de gamle sange??

Det lyder til, at han bl.a. spiller Silverflame stadigvæk. Det gjorde han
ihvertfald på Roskilde - med Dr. Eistrup som gæsteguitarist

/Nikolaj

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 01-07-01 11:42

Yes, Tim Christensen styrer for vildt!!! Jeg hørte ham til Kløften festival
i Haderslev for et par uger siden, hvor han hovedsageligt spillede sine
solo-album-numre (naturligt nok) hvoraf især Watery Eyes og Get the fuck out
of my mind rykkede ret meget.

Derudover spillede han også Silverflame, som jo også er et sejt nummer, men
jeg havde sat næsen op efter at høre Waterline, Barbwired Babys' Dream eller
Glory fra det første Dizzy-album. Desværre... men jeg mener at han normalt
spiller 2 Dizzy-numre ved sine koncerter. Eller?

Han ville gerne have spillet nogle ekstranumre ved Kløften, men måtte ikke
fordi der skulle fyres afslutningsfyrværkeri af. Nedtur...

Mvh. Johan S. Jensen (Jacob er min storebror)

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 01-07-01 12:51

Martin (helbo@webhiker.dk) expressed in <9hmtan$g64$1@news.inet.tele.dk>:

> [...]
> tænke på om han spiller nogen af de gamle Dizzy sange. Er der nogen der
> har hørt Tim i år og ved om han har spillet nogle af de gamle sange??

Da han spillede på plænen i Tivoli var der også Dizzy numre med.

--
` Med Venlig Hilsen | Regards
` H e n r i k B ø g h

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 01-07-01 17:13

> [...]
har
> hørt Tim i år og ved om han har spillet nogle af de gamle sange??

Jeg så ham i forum og personligt syntes jeg at det var FOR ringe. Men måske
er det bare mig.

Fra : Kenneth Larsen

Dato : 01-07-01 17:37

Jeg så ham på Bornholm. Han spillede: Love is a loser's game.
Silverflame spillede han desværre ikke. Han flettede lige melodien af
silverflame inde i en fed guitar solo. Det var en for fed koncert.

Mvh kenneth

Lasse Stig Thomsen <lasse@tt-trading.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:sZH%6.1065$DJ5.180850@news010.worldonline.dk...

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 01-07-01 18:21

"Lasse Stig Thomsen" <lasse@tt-trading.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg så ham i forum og personligt syntes jeg at det var FOR ringe. Men
måske
> er det bare mig.

Hvad mener du med "ringe"? Var det decideret dårligt (hvilket jeg har svært
ved at forestille mig) eller faldt det blot ikke i din smag? Det sidste er
nok det mest sandsynlige, da Tim Christensens solo-numre er ret underlige -
men seje, synes jeg.

3 argumenter for at Tim C. ikke er ringe:
Han er en af Danmarks bedste tekniske rock-guitarister
Han er en af Danmarks bedste og mest originale rock-sangskrivere
Han synger også ret godt

Mvh. Johan S. Jensen

Fra : Michael Kornum

Dato : 01-07-01 18:10

ja ok, det er din vurdering.

En af danmarks bedste tekniske rockguitarister , I THINK NOT!! .. men han
spiller da udmærket!

michael

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 02-07-01 09:57

Tjaa, jeg kan nu ikke umiddelbart komme i tanke om ret mange, der spiller
meget bedre, men... Uffe Steen (hvis du kender ham) er da en lidt sejere
guitarist - han kombinerer det så heller ikke med at skrive fremragende
rocksange , så vidt jeg ved.

Mvh. Johan S. Jensen

Fra : nikolaj borg

Dato : 02-07-01 10:14

> [...]
> meget bedre, men... Uffe Steen (hvis du kender ham) er da en lidt sejere
> guitarist - han kombinerer det så heller ikke med at skrive fremragende

Det er jo altid et relativt begreb, om man er en god guitarist eller ej
(prøv evt. at tjekke den lange række af top 10'er i alt.guitar.tab - de
bliver aldrig enige). Efter at han hørt en del af hans numre live i radioen
(fra Roskilde) må jeg sige, at han skuffer mig rent teknisk. Koncerterne lød
til at være fulde af små-fejl, hvilket jeg ikke vil betragte som tegn på, at
man er en god guitarist. Mht. hans sangskrivining, må jeg sige, at jeg
finder numrene temmeligt intetsigende og at han ikke har flyttet sig en
tøddel siden Dizzy; men det er jo en smagssag.

/Nikolaj

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 01-07-01 19:26

"Jacob W. Jensen" <jensen@jacobwaage.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Han er en af Danmarks bedste tekniske rock-guitarister
> Han er en af Danmarks bedste og mest originale rock-sangskrivere

Indrømmet jeg har ALDRIG været til Tim C og Dizzy. Men alligevel kan jeg vel
godt kommentere at han ifølge mig var ringe.
Han spillede som Band nummer 2 i forum og Superheros som der startede havde
mere kontakt med publikum end Tim havde.
Det hele virkede som om han bare ville have det overstået, han var ikke på
nogen måde i kontakt med publikum, hvilket jeg synes definere en fed
koncert.
At Sort Sol og DAD så bagefter begge leverede så lækre koncerter at man helt
glemmer Tims latterlig show er jo bare dejligt.

Hygge og Hash

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 02-07-01 09:54

> [...]
helt
> glemmer Tims latterlig show er jo bare dejligt.

Okay, du har en pointe - jeg kan nemlig godt forestille mig at et af Tim
Christensens "problemer" kunne være at han måske netop ikke henvender sig så
meget til publikum som f.eks. DAD, men mere står i sin egen drømmeverden
deroppe på scenen. Og så er det klart, at hvis man ikke som jeg er stor fan
af ham og af Dizzy Mizz Lizzy, så er det ikke så fedt. Men dårlig eller
ringe kan man altså ikke kalde ham - som musiker og sanger i hvert fald.

Mvh. Johan S. Jensen (Jacob W. er min storebror)

Fra : Syrene Theresia Bend~

Dato : 06-07-01 22:31

> [...]
>deroppe på scenen.
>Mvh. Johan S. Jensen (Jacob W. er min storebror)

Ja, men er det ikke det fede? At han lever sig så meget ind i musikken
og virkelig ER i musikken. Hvis det var mig der stod deroppe, og jeg
virkelig følte for musikken... virkelig blev et med musikken (Min
musik), er jeg sikker på, man også ville kunne se det på mig.
Tim Christensen er ikke show man, han er musiker. Og musikken leverer
han i høj grad. Om man så er kommet for at høre musikken eller for at
se ham danse rundt og smile til publikum er jo en anden sag. Men for
mig er det det fedeste, at jeg kan se ham falde ind i sin egen drømme
verden. Og så kan jeg stå og længes efter at være i den sammen med
ham. Og et øjeblik føle at jeg er der, fordi jeg forstår ham. Men i
sidste ende blot føle mig som en tilskuer der bare nyder hans
kreativitet.
--
Gather ye rosebuds while ye may, old time is still
a flying, and this same flower that smiles today

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 14-07-01 18:07

Kunne ikke være mere enig!!!!
"Syrene Theresia Bendt Lassesen" <freja_loves_u@hotmail.com> skrev i en