Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Købe digitalcamera fra USA firma????
Fra : Harry Hansen

Dato : 01-07-01 11:15

Hej
Jeg har tænkt mig at købe et camera Nikoon coolpix 995 over nettet fra et
firma i USA.
Prisen er væsentlig billigere end i Tyskland.

Er der noget jeg skal passe på med????? jeg ved selvfølgelig godt at
manualen så er på eng. men det er ok.
men er der andet?????

Er taknemmelig for alle svar!

hilsen Harry

Fra : Søren Straszek

Dato : 01-07-01 11:59

Harry Hansen <sn@hottela.dk> wrote:

> [...]
> Prisen er væsentlig billigere end i Tyskland.
>
> Er der noget jeg skal passe på med????? jeg ved selvfølgelig godt at

Du skal huske at den US pris du har, bliver tillagt 25% moms og ca 7%
told inden du får den.

Desuden kan der muligvis være problemer med opladeren de har vist en
anden "slags" strøm i USA - men jeg er ikke helt sikkert.

Også er der lige det der med garantien; det er lidt mere besværligt at
få reperaret noget i USA, frem for fotobixen ned om hjørnet

Søren

Fra : Tom Wagner

Dato : 01-07-01 12:52

On Sun, 1 Jul 2001 12:59:19 +0200, straszek@stofanet.dk (Søren
Straszek) wrote:

> [...]

>Også er der lige det der med garantien; det er lidt mere besværligt at
>få reperaret noget i USA, frem for fotobixen ned om hjørnet

Hvis kameraet har en videoudgang kan det måske være en god idé at
sikre sig, at den passer til et dansk tv.

Tom

Fra : Harry Hansen

Dato : 01-07-01 13:43

Hej Igen

Har Nikon ikke verdensgaranti?

tv udgang skulle være valgbar - ntsc eller pal!

hvordan undgås told - er der ikke et min.beløb? så er der vel også moms på
hvis man køber fra tyskland?

Harry
ps den med strømmen er nok et problem

Fra : Søren Straszek

Dato : 01-07-01 14:05

Harry Hansen <sn@hottela.dk> wrote:

> Hej Igen
>
> Har Nikon ikke verdensgaranti?
Aner det ikke - der har tidliger her i gruppen været en del snak om det.
> tv udgang skulle være valgbar - ntsc eller pal!
Det er jo fint
> hvordan undgås told - er der ikke et min.beløb? så er der vel også moms på
> hvis man køber fra tyskland?
Det skal ikke dansk told & moms på ting du køber i et andet EU-land,
forudsat at den pågældende butik ikke sælger for over 500.000 kr?, til
Danmark om året, i så fald skal de opkræve dansk moms.

Du kan ikke undgå told og moms, da tolderne i Kasturp Lufthavn har fået
et pakke sorteringssystem der snupper 99% af alle pakker.

Fra : Harry Hansen

Dato : 01-07-01 14:28

Hej Søren
Tak for dit svar - det afgør jo sagen - for så bliver prisen den samme som i
Tyskland.
prisen var US$ 730,- inkl fors. = kr 6.400 + moms og told = så er vi oppe på
det
der svarer til DM 2099.- (priserne er skrevet af hensyn til andre der er
int. i coolpix 995'en)
så vidt jeg kan se er DM 2099 den billigste pt.

hilsen Harry

Fra : U. Pedersen

Dato : 01-07-01 15:05

On Sun, 1 Jul 2001 15:05:08 +0200, straszek@stofanet.dk (Søren
Straszek) wrote:

>Det skal ikke dansk told & moms på ting du køber i et andet EU-land,
>forudsat at den pågældende butik ikke sælger for over 500.000 kr?, til
>Danmark om året, i så fald skal de opkræve dansk moms.

Er der stadig ikke noget der hedder "andrer varer" fx. må man jo kun
ha begrænset tobak og vin med hjem fra endagsturer.
--
   m.v.h.
   U.P.

Fra : U. Pedersen

Dato : 01-07-01 15:02

On Sun, 1 Jul 2001 14:42:56 +0200, "Harry Hansen" <sn@hottela.dk>
wrote:

>hvordan undgås told
du undgår måske told, men hvad nu hvis der bliver udtaget en stikprøve
?

Men pakker (med firmastempel) som kommer fra unitetbluf, vil med
sikkerhed blive udtaget til kontrol

Fra : Søren Straszek

Dato : 01-07-01 15:04

U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk> wrote:

> du undgår måske told, men hvad nu hvis der bliver udtaget en stikprøve
> ?
der findes ikke længre stikprøve kontrol - alle pakker bliver fortoldet