/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
iTunes/MP3
Fra : Erling Hansen


Dato : 24-02-07 16:05

Hej.
Jeg synes nu jeg har trawlet 'hjælp' igennem på iTunes uden at finde ud
af hvordan jeg kan lave én af mine spillelister om til MP3, så jeg kan
lægge dem over på min afspiller.
Nogen hjælp?
Mvh
Erling

 
 
henrik hyre (24-02-2007)
Kommentar
Fra : henrik hyre


Dato : 24-02-07 16:14

On 24 Feb., 16:04, spameh...@mail.dknospam (Erling Hansen) wrote:
> Hej.
> Jeg synes nu jeg har trawlet 'hjælp' igennem på iTunes uden at finde ud
> af hvordan jeg kan lave én af mine spillelister om til MP3, så jeg kan
> lægge dem over på min afspiller.
> Nogen hjælp?
> Mvh
> Erling

Hej

Du kan ikke konvertere spillelisten. Du kan markere numrene -
højreklikke - vælg "konverter det valgte til mp3". Så bliver der lavet
en kopi af numrene i mp3.

Henrik


Erling Hansen (24-02-2007)
Kommentar
Fra : Erling Hansen


Dato : 24-02-07 16:47

henrik hyre <hhj@mail-online.dk> wrote:

> On 24 Feb., 16:04, spameh...@mail.dknospam (Erling Hansen) wrote:
> > Hej.
> > Jeg synes nu jeg har trawlet 'hjælp' igennem på iTunes uden at finde ud
> > af hvordan jeg kan lave én af mine spillelister om til MP3, så jeg kan
> > lægge dem over på min afspiller.
> > Nogen hjælp?
> > Mvh
> > Erling
>
> Hej
>
> Du kan ikke konvertere spillelisten. Du kan markere numrene -
> højreklikke - vælg "konverter det valgte til mp3". Så bliver der lavet
> en kopi af numrene i mp3.
>
> Henrik

Min 'mighty mouse' får ikke noget til at ske i min iTunes. Er der en
måde man kan bruge touchpad'en på? (Det er en MacBook)
erling

Niels Jørgen Kruse (24-02-2007)
Kommentar
Fra : Niels Jørgen Kruse


Dato : 24-02-07 16:58

Erling Hansen <spameh-dh@mail.dknospam> wrote:

> Min 'mighty mouse' får ikke noget til at ske i min iTunes. Er der en
> måde man kan bruge touchpad'en på? (Det er en MacBook)
> erling

Du skal først ind i indstillinger og vælge MP3 som importformat.

--
Mvh./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark

Erling Hansen (24-02-2007)
Kommentar
Fra : Erling Hansen


Dato : 24-02-07 18:10

Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:

> Erling Hansen <spameh-dh@mail.dknospam> wrote:
>
> > Min 'mighty mouse' får ikke noget til at ske i min iTunes. Er der en
> > måde man kan bruge touchpad'en på? (Det er en MacBook)
> > erling
>
> Du skal først ind i indstillinger og vælge MP3 som importformat.
Det prøver jeg engang i løbet af aftenen. Foreløbig har jeg importeret
et konverteringsprogram Max fra Versiontracker, og det er da lykkedes at
få den første CD over på min nye MP3-afspiller.
Tak for hjælpen
Mvh
Erling

Per Rønne (24-02-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 24-02-07 20:30

henrik hyre <hhj@mail-online.dk> wrote:

> On 24 Feb., 16:04, spameh...@mail.dknospam (Erling Hansen) wrote:

> > Jeg synes nu jeg har trawlet 'hjælp' igennem på iTunes uden at finde ud
> > af hvordan jeg kan lave én af mine spillelister om til MP3, så jeg kan
> > lægge dem over på min afspiller.
> > Nogen hjælp?

> Du kan ikke konvertere spillelisten. Du kan markere numrene -
> højreklikke - vælg "konverter det valgte til mp3". Så bliver der lavet
> en kopi af numrene i mp3.

Jeg købte Music Man for at klare det.

<http://www.mireth.com/pub/mpme.html>
<http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24399>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Martin Bredthauer (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 25-02-07 09:17

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> <http://www.mireth.com/pub/mpme.html>

Jeg kan ikke se at de væsentligste features ikke findes i iTunes!?

> <http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24399>

Ikke imponerende anmeldelser. Hvorfor købte du programmet?

--
Mvh Martin
mailto://spam@talentmedia.dk | AIM://mbredthauer
Hvis det eneste værktøj man har er en hammer, ligner alle problemer søm!

Per Rønne (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 25-02-07 10:24

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > <http://www.mireth.com/pub/mpme.html>
>
> Jeg kan ikke se at de væsentligste features ikke findes i iTunes!?
>
> > <http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24399>
>
> Ikke imponerende anmeldelser. Hvorfor købte du programmet?

Det var ikke muligt for mig at få iTunes til at lave mp3-filer, som jeg
kunne overføre til min Treo, der også kan afspille sådanne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Erling Hansen (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Erling Hansen


Dato : 25-02-07 15:36

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

>
> Det var ikke muligt for mig at få iTunes til at lave mp3-filer, som jeg
> kunne overføre til min Treo, der også kan afspille sådanne.
Det i dag lykkedes for mig at komme frem begge veje med iTunes:
1) Jeg har en CD som jeg vil have over på min mp3 afspiller,
2) Jeg har noget musik liggende på min iTunes, som jeg vil have
konverteret til mp3 og overført tilmin afspiller.

1) er den letteste. Åben iTunes - gå i Preferences - åben Avanceret, og
vælg at iTunes skal importere i mp3-format. Så javer du CD'en i din mac
og lader den optage CD'en på iTunes. Når du er færdig kan du roligt
sætte din mp3-afspiller til og så trækker du de ønskede numre fra iTunes
til din mp3-spillers mappe. Finale.
2) Jeg har downloadet et program fra Versiontracker - det hedder Max og
det er freeware. Så åbner du først Max - og i preferences kan du vælge
det format, der skal konverteres til. så trækker trækker du de numre fra
iTunes, du vil konvertere over i en mappe i Max-programmet. Når de så er
konverteret, sætter du mp3-spilleren i Mac'en, åbner mappen og trækker
numrene fra Max over i mp3-mappen. Fix og færdig.

Det lyder lettere end det er første gang, især den med at konvertere via
Max programmet, men hvis du følger hjælp-anvisningerne er det ikke så
slemt - bare sådan en 12-13 forsøg før det lykkes første gang.

Venlig hilsen
Erling

Niels Poulsen (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Niels Poulsen


Dato : 25-02-07 15:56

Erling Hansen wrote:
> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
>
>>Det var ikke muligt for mig at få iTunes til at lave mp3-filer, som jeg
>>kunne overføre til min Treo, der også kan afspille sådanne.
>
> Det i dag lykkedes for mig at komme frem begge veje med iTunes:
> 1) Jeg har en CD som jeg vil have over på min mp3 afspiller,
> 2) Jeg har noget musik liggende på min iTunes, som jeg vil have
> konverteret til mp3 og overført tilmin afspiller.
>
> 1) er den letteste. Åben iTunes - gå i Preferences - åben Avanceret, og
> vælg at iTunes skal importere i mp3-format. Så javer du CD'en i din mac
> og lader den optage CD'en på iTunes. Når du er færdig kan du roligt
> sætte din mp3-afspiller til og så trækker du de ønskede numre fra iTunes
> til din mp3-spillers mappe. Finale.
> 2) Jeg har downloadet et program fra Versiontracker - det hedder Max og
> det er freeware. Så åbner du først Max - og i preferences kan du vælge
> det format, der skal konverteres til. så trækker trækker du de numre fra
> iTunes, du vil konvertere over i en mappe i Max-programmet. Når de så er
> konverteret, sætter du mp3-spilleren i Mac'en, åbner mappen og trækker
> numrene fra Max over i mp3-mappen. Fix og færdig.
>
> Det lyder lettere end det er første gang, især den med at konvertere via
> Max programmet, men hvis du følger hjælp-anvisningerne er det ikke så
> slemt - bare sådan en 12-13 forsøg før det lykkes første gang.
>
> Venlig hilsen
> Erling

JA men det kan ikke lade sig gøre uden man låner CDerne af ander !!!!!
det er mine oplevelser med det.. Men hvorfor skulle det kunne også lade
sig gørre hvis det er så simpelet og kunne låse nr op Stevne Job
................. dum

--
Niels Poulsen
Bovangen 57B
4660 St Heddinge
Telefon 56507171 Mobil 61287171
Email : niels-poulsen@privat.dk
http://aa-storeheddinge.dk/

Erling Hansen (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Erling Hansen


Dato : 25-02-07 16:17

Niels Poulsen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Erling Hansen wrote:
> > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> >
> >
> >>Det var ikke muligt for mig at få iTunes til at lave mp3-filer, som jeg
> >>kunne overføre til min Treo, der også kan afspille sådanne.
> >
> > Det i dag lykkedes for mig at komme frem begge veje med iTunes:
> > 1) Jeg har en CD som jeg vil have over på min mp3 afspiller,
> > 2) Jeg har noget musik liggende på min iTunes, som jeg vil have
> > konverteret til mp3 og overført tilmin afspiller.
> >
> > 1) er den letteste. Åben iTunes - gå i Preferences - åben Avanceret, og
> > vælg at iTunes skal importere i mp3-format. Så javer du CD'en i din mac
> > og lader den optage CD'en på iTunes. Når du er færdig kan du roligt
> > sætte din mp3-afspiller til og så trækker du de ønskede numre fra iTunes
> > til din mp3-spillers mappe. Finale.
> > 2) Jeg har downloadet et program fra Versiontracker - det hedder Max og
> > det er freeware. Så åbner du først Max - og i preferences kan du vælge
> > det format, der skal konverteres til. så trækker trækker du de numre fra
> > iTunes, du vil konvertere over i en mappe i Max-programmet. Når de så er
> > konverteret, sætter du mp3-spilleren i Mac'en, åbner mappen og trækker
> > numrene fra Max over i mp3-mappen. Fix og færdig.
> >
> > Det lyder lettere end det er første gang, især den med at konvertere via
> > Max programmet, men hvis du følger hjælp-anvisningerne er det ikke så
> > slemt - bare sådan en 12-13 forsøg før det lykkes første gang.
> >
> > Venlig hilsen
> > Erling
>
> JA men det kan ikke lade sig gøre uden man låner CDerne af ander !!!!!
> det er mine oplevelser med det.. Men hvorfor skulle det kunne også lade
> sig gørre hvis det er så simpelet og kunne låse nr op Stevne Job
> ................ dum

Hvis du havde forestillet dig at du kunne gå i iTunes shop og lukke
nogle af CD'erne op, så vil jeg give dig ret i, at du har været dum.
mvh
erling

Per Rønne (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 25-02-07 16:39

Erling Hansen <spameh-dh@mail.dknospam> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> >
> > Det var ikke muligt for mig at få iTunes til at lave mp3-filer, som jeg
> > kunne overføre til min Treo, der også kan afspille sådanne.
> Det i dag lykkedes for mig at komme frem begge veje med iTunes:
> 1) Jeg har en CD som jeg vil have over på min mp3 afspiller,
> 2) Jeg har noget musik liggende på min iTunes, som jeg vil have
> konverteret til mp3 og overført tilmin afspiller.
>
> 1) er den letteste. Åben iTunes - gå i Preferences - åben Avanceret, og
> vælg at iTunes skal importere i mp3-format. Så javer du CD'en i din mac
> og lader den optage CD'en på iTunes. Når du er færdig kan du roligt
> sætte din mp3-afspiller til og så trækker du de ønskede numre fra iTunes
> til din mp3-spillers mappe. Finale.
> 2) Jeg har downloadet et program fra Versiontracker - det hedder Max og
> det er freeware. Så åbner du først Max - og i preferences kan du vælge
> det format, der skal konverteres til. så trækker trækker du de numre fra
> iTunes, du vil konvertere over i en mappe i Max-programmet. Når de så er
> konverteret, sætter du mp3-spilleren i Mac'en, åbner mappen og trækker
> numrene fra Max over i mp3-mappen. Fix og færdig.
>
> Det lyder lettere end det er første gang, især den med at konvertere via
> Max programmet, men hvis du følger hjælp-anvisningerne er det ikke så
> slemt - bare sådan en 12-13 forsøg før det lykkes første gang.

Men nu har jeg jo altså for et par måneder siden fået købt Music Man.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Erling Hansen (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Erling Hansen


Dato : 25-02-07 17:10

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

>
> Men nu har jeg jo altså for et par måneder siden fået købt Music Man.

det kan ikke opregnes hvor meget forgæves/spildt/fordyrt jeg har
anskaffet i de år jeg har haft Mac. Puh-ha. Men hvis bare du kan finde
ud af at bruge MusicMan er det ikke helt spildt, vel?
Mvh
Erling

Per Rønne (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 25-02-07 17:29

Erling Hansen <spameh-dh@mail.dknospam> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> >
> > Men nu har jeg jo altså for et par måneder siden fået købt Music Man.
>
> det kan ikke opregnes hvor meget forgæves/spildt/fordyrt jeg har
> anskaffet i de år jeg har haft Mac. Puh-ha. Men hvis bare du kan finde
> ud af at bruge MusicMan er det ikke helt spildt, vel?

Næh.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorkil Olesen (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Thorkil Olesen


Dato : 25-02-07 20:29

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Erling Hansen <spameh-dh@mail.dknospam> wrote:
>
> > anskaffet i de år jeg har haft Mac. Puh-ha. Men hvis bare du kan finde
> > ud af at bruge MusicMan er det ikke helt spildt, vel?
>
> Næh.

Lidt spildt er det vel stadigvæk, når nu iTunes klarer det samme lige så
nemt.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Per Rønne (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 26-02-07 10:57

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Erling Hansen <spameh-dh@mail.dknospam> wrote:
> >
> > > anskaffet i de år jeg har haft Mac. Puh-ha. Men hvis bare du kan finde
> > > ud af at bruge MusicMan er det ikke helt spildt, vel?
> >
> > Næh.
>
> Lidt spildt er det vel stadigvæk, når nu iTunes klarer det samme lige så
> nemt.

Jeg kunne stadigvæk ikke få iTunes til at klare det der skulle
foretages. Konvertere nogle wav-filer til mp3 til overførsel til en
mobiltelefon, altså ikke en iPod. Jeg har ikke forsøgt igen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Thorbjørn Ravn Ander~ (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 26-02-07 12:28

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Jeg kunne stadigvæk ikke få iTunes til at klare det der skulle
> foretages. Konvertere nogle wav-filer til mp3 til overførsel til en
> mobiltelefon, altså ikke en iPod. Jeg har ikke forsøgt igen.

Gider du ikke lige prøve at se om den beskrevne metode her i gruppen
fungerer for dig?

Bare for at se om muligheden faktisk er der, eller du har en lidt
speciel opsætning hvor faciliteten måske er slået fra.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Per Rønne (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 26-02-07 12:55

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
>
> > Jeg kunne stadigvæk ikke få iTunes til at klare det der skulle
> > foretages. Konvertere nogle wav-filer til mp3 til overførsel til en
> > mobiltelefon, altså ikke en iPod. Jeg har ikke forsøgt igen.
>
> Gider du ikke lige prøve at se om den beskrevne metode her i gruppen
> fungerer for dig?
>
> Bare for at se om muligheden faktisk er der, eller du har en lidt
> speciel opsætning hvor faciliteten måske er slået fra.

1. Den var indstillet til at importerer til mp3.
2. iTunes fortæller at den konverterer til mp3.
3. Man kan ikke se nogen konverterede mp3-filer på harddisken, hvor der
stadig kun ligger wav-filer.
4. Det gælder også den 'Balders Død' {syngestykke af Johannes Ewald og
den ældre Hartmann} som jeg har overspillet fra kassettebånd.

Så det er meget muligt at det fungerer i forhold til en iPod, men bruger
man en anden mp3-afspiller {min ligger på min Palm Treo kombinerede
mobiltelefon, pda og mp3-afspiller} så funker det ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Erling Hansen (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Erling Hansen


Dato : 26-02-07 13:54

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
>
> > per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:
> >
> > > Jeg kunne stadigvæk ikke få iTunes til at klare det der skulle
> > > foretages. Konvertere nogle wav-filer til mp3 til overførsel til en
> > > mobiltelefon, altså ikke en iPod. Jeg har ikke forsøgt igen.
> >
> > Gider du ikke lige prøve at se om den beskrevne metode her i gruppen
> > fungerer for dig?
> >
> > Bare for at se om muligheden faktisk er der, eller du har en lidt
> > speciel opsætning hvor faciliteten måske er slået fra.
>
> 1. Den var indstillet til at importerer til mp3.
> 2. iTunes fortæller at den konverterer til mp3.
> 3. Man kan ikke se nogen konverterede mp3-filer på harddisken, hvor der
> stadig kun ligger wav-filer.
> 4. Det gælder også den 'Balders Død' {syngestykke af Johannes Ewald og
> den ældre Hartmann} som jeg har overspillet fra kassettebånd.
>
> Så det er meget muligt at det fungerer i forhold til en iPod, men bruger
> man en anden mp3-afspiller {min ligger på min Palm Treo kombinerede
> mobiltelefon, pda og mp3-afspiller} så funker det ikke.

Jeg har prøvet, og den kan godt. Du kan i k k e konvertere
wav-filerne, hvis du først har lagt dem ind på iTunes som wav-filer.
Du skal gå i indstillinger og vælge avanceret og beordre den til at
importere i mp3-format, og s å kan du begynde at køre dine
wav-filer ind på iTunes. Når først de ligger der, kan du lige checke
med æble+i at filen på iTunes er i mp3.
Og s å kan du gå i gang med at overføre til din mp3-afspiller ved at
sætte den i USB-indgangen, og når mappen dukker op på skrivebordet
flytter du filerne fra iTunes over i mappen. Du kan kun flytte 1 fil ad
gangen. Jeg kan i hvert fald ikke finde ud af at flytte flere på en
gang.
Erling
PS. Min mp3-afspiller er d e s v æ r r e ikke en iPod

Per Rønne (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 26-02-07 15:04

Erling Hansen <spameh-dh@mail.dknospam> wrote:

> Jeg har prøvet, og den kan godt. Du kan i k k e konvertere
> wav-filerne, hvis du først har lagt dem ind på iTunes som wav-filer.
> Du skal gå i indstillinger og vælge avanceret og beordre den til at
> importere i mp3-format, og s å kan du begynde at køre dine
> wav-filer ind på iTunes. Når først de ligger der, kan du lige checke
> med æble+i at filen på iTunes er i mp3.
> Og s å kan du gå i gang med at overføre til din mp3-afspiller ved at
> sætte den i USB-indgangen, og når mappen dukker op på skrivebordet
> flytter du filerne fra iTunes over i mappen. Du kan kun flytte 1 fil ad
> gangen. Jeg kan i hvert fald ikke finde ud af at flytte flere på en
> gang.

Ja, jeg har nu lige forsøgt mig med Balders Død.wav. Som jeg stadig ikke
kan finde som Balders Død.mp3.

I øvrigt ville kun én fil ad gangen være for besværligt.

Derudover flytter jeg tingene til et SD-kort, og det gør jeg mens de
ligger i en SD-kort holder.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Erling Hansen (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Erling Hansen


Dato : 26-02-07 16:59

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Erling Hansen <spameh-dh@mail.dknospam> wrote:
>
> > Jeg har prøvet, og den kan godt. Du kan i k k e konvertere
> > wav-filerne, hvis du først har lagt dem ind på iTunes som wav-filer.
> > Du skal gå i indstillinger og vælge avanceret og beordre den til at
> > importere i mp3-format, og s å kan du begynde at køre dine
> > wav-filer ind på iTunes. Når først de ligger der, kan du lige checke
> > med æble+i at filen på iTunes er i mp3.
> > Og s å kan du gå i gang med at overføre til din mp3-afspiller ved at
> > sætte den i USB-indgangen, og når mappen dukker op på skrivebordet
> > flytter du filerne fra iTunes over i mappen. Du kan kun flytte 1 fil ad
> > gangen. Jeg kan i hvert fald ikke finde ud af at flytte flere på en
> > gang.
>
> Ja, jeg har nu lige forsøgt mig med Balders Død.wav. Som jeg stadig ikke
> kan finde som Balders Død.mp3.
>
> I øvrigt ville kun én fil ad gangen være for besværligt.
>
> Derudover flytter jeg tingene til et SD-kort, og det gør jeg mens de
> ligger i en SD-kort holder.

OK. og jeg holder mig til min billige mp3-dims for jeg bruger den i
virkeligheden ikke ret meget. Kun hvis jeg ved jeg kommer til at sidde i
en venteposition.
MVH
Erling

Thorbjørn Ravn Ander~ (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 26-02-07 20:28

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> Ja, jeg har nu lige forsøgt mig med Balders Død.wav. Som jeg stadig ikke
> kan finde som Balders Død.mp3.
>
> I øvrigt ville kun én fil ad gangen være for besværligt.
>
> Derudover flytter jeg tingene til et SD-kort, og det gør jeg mens de
> ligger i en SD-kort holder.

Jeg ved det har virket for mig - og det virker ikke for dig, men det
du gør i stedet virker for dig :)

Alle er glade :))
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Niels Jørgen Kruse (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Niels Jørgen Kruse


Dato : 26-02-07 23:42

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, jeg har nu lige forsøgt mig med Balders Død.wav. Som jeg stadig ikke
> kan finde som Balders Død.mp3.

Vælg "Balders Død.wav" inde fra iTunes. Hvis du control-klikker på den,
så kan du konvertere til mp3. Så kommer der en ekstra version af den,
som er i mp3 format. Brug kommando-I til at se efter. Vælg mp3 versionen
og tast kommando-R. Så har du et finder-vindue med mp3 versionen i. Træk
den over på din mp3-spilledåse.

--
Mvh./Regards, Niels Jørgen Kruse, Vanløse, Denmark

Per Rønne (27-02-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 27-02-07 06:49

Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Ja, jeg har nu lige forsøgt mig med Balders Død.wav. Som jeg stadig ikke
> > kan finde som Balders Død.mp3.
>
> Vælg "Balders Død.wav" inde fra iTunes. Hvis du control-klikker på den,
> så kan du konvertere til mp3.

Ja, jeg har nu højreklikket på den, og valgt »konverter til mp3«. Så får
jeg at se om det virker.

> Så kommer der en ekstra version af den, som er i mp3 format. Brug
> kommando-I til at se efter. Vælg mp3 versionen og tast kommando-R. Så har
> du et finder-vindue med mp3 versionen i. Træk den over på din
> mp3-spilledåse.

Og efter fem kvarter kan jeg se at der er dannet en MPEG-kopi, som med
cmd-R viser sig som en mp3-fil. Så nu virker den.

Bare alt for besværlig til at det får mig til at fortryde købet af Music
Man. Her kan man jo vælge filer /en masse/ til konvertering på en gang.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Martin Bredthauer (27-02-2007)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 27-02-07 16:27

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Bare alt for besværlig til at det får mig til at fortryde købet af Music
> Man. Her kan man jo vælge filer /en masse/ til konvertering på en gang.

Pst! Æble+klik når man vil vælge flere emner virker også i iTunes

--
Mvh Martin
mailto://spam@talentmedia.dk | AIM://mbredthauer
Hvis det eneste værktøj man har er en hammer, ligner alle problemer søm!

Per Rønne (27-02-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 27-02-07 16:51

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Bare alt for besværlig til at det får mig til at fortryde købet af Music
> > Man. Her kan man jo vælge filer /en masse/ til konvertering på en gang.
>
> Pst! Æble+klik når man vil vælge flere emner virker også i iTunes

Hvilket ikke var hvad jeg kunne læse i et andet indlæg ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Morten Reippuert Knu~ (27-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 27-02-07 07:14

Per Rønne <per@rqnne.invalid> wrote:
> Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> >
> > > Erling Hansen <spameh-dh@mail.dknospam> wrote:
> > >
> > > > anskaffet i de år jeg har haft Mac. Puh-ha. Men hvis bare du kan finde
> > > > ud af at bruge MusicMan er det ikke helt spildt, vel?
> > >
> > > Næh.
> >
> > Lidt spildt er det vel stadigvæk, når nu iTunes klarer det samme lige så
> > nemt.

> Jeg kunne stadigvæk ikke få iTunes til at klare det der skulle
> foretages. Konvertere nogle wav-filer til mp3 til overførsel til en
> mobiltelefon, altså ikke en iPod. Jeg har ikke forsøgt igen.

Du skal blot anvende samme princip som når du vil gemme enb exel fil
som komma sepereret text, dvs fortælle exel at det skal gemme som
noget andet end hvad MS har prædefineret.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

Merlin Works CR-3/2.5 & Campagnolo Chorus 2007.

Per Rønne (27-02-2007)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 27-02-07 08:28

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Per Rønne <per@rqnne.invalid> wrote:
> > Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:
>
> > > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> > >
> > > > Erling Hansen <spameh-dh@mail.dknospam> wrote:
> > > >
> > > > > anskaffet i de år jeg har haft Mac. Puh-ha. Men hvis bare du kan finde
> > > > > ud af at bruge MusicMan er det ikke helt spildt, vel?
> > > >
> > > > Næh.
> > >
> > > Lidt spildt er det vel stadigvæk, når nu iTunes klarer det samme lige så
> > > nemt.
>
> > Jeg kunne stadigvæk ikke få iTunes til at klare det der skulle
> > foretages. Konvertere nogle wav-filer til mp3 til overførsel til en
> > mobiltelefon, altså ikke en iPod. Jeg har ikke forsøgt igen.
>
> Du skal blot anvende samme princip som når du vil gemme enb exel fil
> som komma sepereret text, dvs fortælle exel at det skal gemme som
> noget andet end hvad MS har prædefineret.

Som nævnt i:

Message-ID <1hu6iav.xqjy0icpudkdN%per@RQNNE.invalid>

er det nu lykkedes for mig at få det til at virke - det er bare for
besværligt i forhold til Music Man.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Morten Reippuert Knu~ (27-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 27-02-07 07:12

Per Rønne <per@rqnne.invalid> wrote:
> Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> >
> > > <http://www.mireth.com/pub/mpme.html>
> >
> > Jeg kan ikke se at de væsentligste features ikke findes i iTunes!?
> >
> > > <http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24399>
> >
> > Ikke imponerende anmeldelser. Hvorfor købte du programmet?

> Det var ikke muligt for mig at få iTunes til at lave mp3-filer, som jeg
> kunne overføre til min Treo, der også kan afspille sådanne.

Du skal huske at fortælle itunes at den skal lave MP3, out-of-the-box
laver den AAC.
--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

Merlin Works CR-3/2.5 & Campagnolo Chorus 2007.

Niels Poulsen (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Niels Poulsen


Dato : 25-02-07 20:41

Martin Bredthauer wrote:
> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
>
>><http://www.mireth.com/pub/mpme.html>
>
>
> Jeg kan ikke se at de væsentligste features ikke findes i iTunes!?
>
>
>><http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24399>
>
>
> Ikke imponerende anmeldelser. Hvorfor købte du programmet?
>
mine erfaringer viser det samme som dine man kan godt betale sig udaf
problemmerne Ja 50 eller 25$ for noglet man har betalt for en gang der
et et gamle ordsprog som sige man skal ikke gå over å efter vand det er
klart til en omskrivning du skal ikke købe musik på ITUNER med mindre du
er klar til og betale for at det det konvateret til mp3

--
Niels Poulsen
Bovangen 57B
4660 St Heddinge
Telefon 56507171 Mobil 61287171
Email : niels-poulsen@privat.dk
http://aa-storeheddinge.dk/

Thorbjørn Ravn Ander~ (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 25-02-07 23:11

Niels Poulsen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> er klart til en omskrivning du skal ikke købe musik på ITUNER med
> mindre du er klar til og betale for at det det konvateret til mp3

Du brænder det til CD, og ripper det igen?

Kan det ikke gøre det?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular Bells!"

Peter Rongsted (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Peter Rongsted


Dato : 26-02-07 00:45

On 25 Feb 2007 23:11:13 +0100, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) wrote:

>Niels Poulsen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:
>
>> er klart til en omskrivning du skal ikke købe musik på ITUNER med
>> mindre du er klar til og betale for at det det konvateret til mp3
>
>Du brænder det til CD, og ripper det igen?
>
>Kan det ikke gøre det?

jo det er nok

Peter

Erling Hansen (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Erling Hansen


Dato : 26-02-07 01:19

Peter Rongsted <nulldev@rongsted.dk> wrote:

> On 25 Feb 2007 23:11:13 +0100, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
> Andersen) wrote:
>
> >Niels Poulsen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:
> >
> >> er klart til en omskrivning du skal ikke købe musik på ITUNER med
> >> mindre du er klar til og betale for at det det konvateret til mp3
> >
> >Du brænder det til CD, og ripper det igen?
> >
> >Kan det ikke gøre det?
>
> jo det er nok
>
> Peter

Jeg har godt nok ikke prøvet, men under indstillinger>avanceret>import
kan man vælge at det importerede gemmes i mp3-format.
Om det nu drejer sig om en CD som du selv har overført til iTunes, eller
om det er én du har downloaded fra 'butikken' burde sådan set være
ligegyldigt...... tror jeg nok
mvh
Erling

Peter Rongsted (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Peter Rongsted


Dato : 26-02-07 03:02

On Mon, 26 Feb 2007 01:18:38 +0100, spameh-dh@mail.dknospam (Erling
Hansen) wrote:
>> >Kan det ikke gøre det?
>>
>> jo det er nok
>>
>> Peter
>
>Jeg har godt nok ikke prøvet, men under indstillinger>avanceret>import
>kan man vælge at det importerede gemmes i mp3-format.
>Om det nu drejer sig om en CD som du selv har overført til iTunes, eller
>om det er én du har downloaded fra 'butikken' burde sådan set være
>ligegyldigt...... tror jeg nok

Man kan brænde sange købt i iTunes Store til CD og derefter rippe den.
Jeg bruger selv en CD RW til formålet. Det er nu ikke mange jeg har
købt. Og jeg har 2 iPods, så jeg har ikke det store behov, men jeg har
prøvet det.

Peter

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408909
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste