a:hover og centrering af billede
Fra : C. Nielsen

Dato : 23-02-07 14:37

Jeg har på denne side prøvet at centere indholdet, så det lægger sig i
midten når vinduet gøres større og mindre. Jeg har det problem at billedet
ikke følger med i midten , Hvordan kan jeg løse det ?
Jeg ville også gerne have en hover funktion på alle billeder på sitet, sådan
at rammefarven skiftede, når et billedet er et link, men jeg kan bare ikke
få det til at virke
Hvad er det jeg gør forkert ?
Siden er her : http://www.checkthisout.dk/index.htm.

Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-02-07 15:38

C. Nielsen skrev:

> Jeg har på denne side prøvet at centere indholdet

Med hensyn til centrering, så brug metoden beskrevet
http://html-faq.dk/2007.asp

> Jeg ville også gerne have en hover funktion på alle
> billeder på sitet, sådan at rammefarven skiftede, når
> et billedet er et link, men

http://html-faq.dk/2026.asp er der nederst på siden
et eksempel på skrift at rammen om et element, og der
er også et link til "Hvordan skifter man et billede med
css?" - se http://html-faq.dk/1012.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Nielsen

Dato : 23-02-07 15:44

"C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
sådan
> at rammefarven skiftede, når et billedet er et link, men jeg kan bare

Du har bedt om at billedet skal suse til venstre med float : left;

#inderbox img {
margin : 5px 5px 5px 5px;
padding: 2px;
border-width : 2px;
border-color: #8B151A;
border-style : solid;
float : left;
}

Fjern den og billedet ryger ind i midten.

--
Venligst Erik N.

Fra : C. Nielsen

Dato : 23-02-07 16:31

"Erik Nielsen" <dur@durikke.dk> skrev
> [...]
> float : left;
> }
>
> Fjern den og billedet ryger ind i midten.

Tak til både Allan og Erik for jeres hurtige hjælp.
Problemerne er løst.
Jeg fik lavet en ny #inderbox uden float - da jeg også brugte den første på
en anden side , hvor det skulle flyde til venstre.
Hover på billederne fik jeg løst v.h.a den rigtig gode forklaring på html,
jeg havde ikke defineret det rigtigt i css
--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen