Omkostningerne ved offentlig transport
Fra : Peter B. P.

Dato : 22-02-07 22:19

http://www.fdm.dk/public/trafikogpolitik/vejetrafik/okonomi/tilskudtilofftransport.htm

Mens

offentlig transport på Fyn og i Århus er lige så billig som
automobilbefordring, er den hamrende dyr i HT-området.

Og DSB... er HELT hen i vejret, mere end 6x dyrere en privat personbefordring!

Dette understøtter blot min pointe om at tiden er løbet fra
jernbanerne. De er en dinosaur der venter på dødsstødet.

--
"If you had a spouse that behaved like your government, you could not
only break free of the relationship, you might be able to collect

Fra : Peter B. P.

Dato : 22-02-07 22:28

On 2007-02-22 22:18:42 +0100, Peter B. P.
<spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> said:

> Og DSB... er HELT hen i vejret, mere end 6x dyrere en privat personbefordring!

Rettelse:

OP TIL 6x dyrere end privat personbefordring.

--
"Technically, they're not homosexuals, they'll just fuck anything that
is hot and concave".

Fra : Ingolf

Dato : 23-02-07 01:01

Tror du SERIØST selv på det ?

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-02-07 01:09

On 2007-02-23 01:01:08 +0100, "Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> said:

> Tror du SERIØST selv på det ?

Har du nogle kritikpunkter af dataen?

Fra : Ingolf

Dato : 23-02-07 01:13

"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote in message

> Har du nogle kritikpunkter af dataen?

Ja hvad koster det at køre dyt ? Og med denne sne ?

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-02-07 01:13

On 2007-02-23 01:12:55 +0100, "Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> said:

> "Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote in message

> Ja hvad koster det at køre dyt ? Og med denne sne ?

Det står på siden i tilfælde af at du ikke læse den i første omgang.

--
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the
point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. The

Fra : Ingolf

Dato : 23-02-07 01:20

> Det står på siden i tilfælde af at du ikke læse den i første omgang.

Dit fjols.. det er priser fra 1999 eller deromkring... se på NU!

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-02-07 01:25

On 2007-02-23 01:19:57 +0100, "Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> said:

> "Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote in message
>
> Dit fjols.. det er priser fra 1999 eller deromkring... se på NU!

Har du data der viser at priserne er væsentligt anderedes i dag? Tillad
mig at påpege at busser også kører på benzin... regn selv resten ud.

Og vask så din mund med sæbe.

Fra : Ingolf

Dato : 23-02-07 01:32

> Har du data der viser at priserne er væsentligt anderedes i dag? Tillad
> mig at påpege at busser også kører på benzin... regn selv resten ud.

Her et lovKRAV fra 2004
http://www.teknologiportalen.dk/Teknologi/TransportogLogistik/Biler/Ren+diesel.htm
Mere info her.> http://www.miljoe.kk.dk/6555FB99-490D-48D4-A211-BA86C92E7AF3

> Og vask så din mund med sæbe.

Vask så venligst dine skyklapper!

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-02-07 01:36

On 2007-02-23 01:31:52 +0100, "Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> said:

> "Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote in message

> Her et lovKRAV fra 2004
> http://www.teknologiportalen.dk/Teknologi/TransportogLogistik/Biler/Ren+diesel.htm

Hvad

har partifelfiltre med priser pr. personkilometer for transportformer at gøre?

> Mere info her.> http://www.miljoe.kk.dk/6555FB99-490D-48D4-A211-BA86C92E7AF3

Se ovenfor. Irrelevante statistikker er ikek brugbare i denne debat.

> Vask så venligst dine skyklapper!

Jeg har ingen skyklapper på.

Fra : Ingolf

Dato : 23-02-07 01:42

"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote in message
news:2007022301360259745-> Se

> [...]

Irrelevante ?

ok... i rest my case!

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-02-07 01:56

On 2007-02-23 01:42:18 +0100, "Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> said:

> "Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote in message
> news:2007022301360259745-> Se

> Irrelevante ?

Ja. Irrelevante.

> ok... i rest my case!

Hvilken case? Du har ikke på noget tidspunkt argumenteret sagligt i denne tråd.

--
"Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on
what to have for dinner."   - James Bovard (1994)

http://titancity.com/blog/

Fra : Ingolf

Dato : 23-02-07 02:04

> Hvilken case? Du har ikke på noget tidspunkt argumenteret sagligt i denne
> tråd.

Siger trådstarteren, som intet har fattet af sit eget indlæg... Hold dig til
dk.vittigheder !

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-02-07 02:11

On 2007-02-23 02:04:01 +0100, "Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> said:

> "Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote in message

> Siger trådstarteren, som intet har fattet af sit eget indlæg...

Jo, det har jeg selvsagt, men det har du evident ikke.

Smut tilbage til 3. klasse med dig, du skal lige lære at læse og skrive
Dansk får du kan deltage i de voksnes debatter.

Fra : Ingolf

Dato : 23-02-07 02:24

> Jo, det har jeg selvsagt, men det har du evident ikke.
>
> Smut tilbage til 3. klasse med dig, du skal lige lære at læse og skrive
> Dansk får du kan deltage i de voksnes debatter.

får ? LOOOL!

du grim ! mig ikke tælle får mig tælle idiote!.. Du tælle for 4 :D

Hovsa.. er det din støttepædagog der kalder ?

_
MÆÆÆÆÆH!!

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-02-07 08:05

On 2007-02-23 02:23:43 +0100, "Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> said:

> [...]
>
> du grim ! mig ikke tælle får mig tælle idiote!.. Du tælle for 4 :D
>
> Hovsa.. er det din støttepædagog der kalder ?

Kim Larsen niveau.... PLONK

Fra : ThomasB

Dato : 23-02-07 01:53

"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i en meddelelse

> Tillad mig at påpege at busser også kører på benzin... regn selv resten
> ud.

Hvad er det for busser der kører på benzin?

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-02-07 01:57

On 2007-02-23 01:52:42 +0100, "ThomasB" <usenet fjern @ fjern 2ma2 prik
dk> said:

> "Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> skrev i en
> meddelelse

> Hvad er det for busser der kører på benzin?

Rettelse. Kulbrinteprodukter. Pointen er den samme - de er udsat for
samme prisstigninger i driften som personbiler.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 23-02-07 01:36

On 22 Feb., 22:18, Peter B. P. <spamt...@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk>
wrote:
> [...]
>
> Dette understøtter blot min pointe om at tiden er løbet fra
> jernbanerne. De er en dinosaur der venter på dødsstødet.

Det er der ingen logik i. Du skal ikke sammenligne dsb med
privatbilisme men med anden offentlig transport (Samt tage hensyn til
din rettelse).
Hvor mange mennesker mon der skal være i bilen for at tallet passer?

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-02-07 01:37

On 2007-02-23 01:35:33 +0100, "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> said:

> [...]
> din rettelse).
> Hvor mange mennesker mon der skal være i bilen for at tallet passer?

Det ved jeg ikke, det må være specificeret nærmere i undersøgelsen.

Men jeg ved at HUR regner med at der pr. bil der kører i KBH & omegn er
1,9 passagerer.

--
"Democracy is the theory that the common people know what they want,
and deserve to get it good and hard." - H. L. Mencken

http://titancity.com/blog/

Fra : Ingolf

Dato : 23-02-07 01:44

> Det ved jeg ikke, det må være specificeret nærmere i undersøgelsen.

Ja hvad ved du ?

> Men jeg ved at HUR regner med at der pr. bil der kører i KBH & omegn er
> 1,9 passagerer.

2 passagere per bus ? HAHAHAHAHAHAHAHAH

Prøv at krybe ud af dit hul en dag, og tag bussen... er der mere end 2 ?

Fra : Ingolf

Dato : 23-02-07 01:52

"Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote in message

> 2 passagere per bus ? HAHAHAHAHAHAHAHAH

Sorry misfortolkede denne, PER BIL.... men se efter hvormange gange ser du 2
eller flere i en personbil dagligt ?
Hold det op mod 1,9...

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-02-07 01:55

On 2007-02-23 01:52:01 +0100, "Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> said:

> "Ingolf" <Dont@spam_ingolf@excite.com> wrote in message

> Sorry misfortolkede denne, PER BIL.... men se efter hvormange gange ser
> du 2 eller flere i en personbil dagligt ?
> Hold det op mod 1,9...

Det sker ikke så sjældent. Prøv lidt gennemsnitsregning, ingolf, det er
egentligt ikke så svært.

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-02-07 01:53

Tilbage til 3. klasse med dig. Jeg skrev:

"... HUR regner med at der pr. bil der kører i KBH & omegn er 1,9
passagerer..."

> Prøv at krybe ud af dit hul en dag, og tag bussen... er der mere end 2 ?

B, B-I, B-I-L, siger BIL. BIL.

Verstehen?

Fra : Poul E Hansen

Dato : 23-02-07 01:50

On 23 Feb., 01:44, "Ingolf" <Dont@spam_ing...@excite.com> wrote:

> Ja hvad ved du ?

> 2 passagere per bus ? HAHAHAHAHAHAHAHAH

Han skrev bil.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 23-02-07 02:07

On 22 Feb., 22:28, Peter B. P. <spamt...@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk>
wrote:

> Rettelse:
>
> OP TIL 6x dyrere end privat personbefordring.

Forresten - der står 'tilskud til DSB baner - dvs. ikke prisen for en
togbillet. Men på den anden side - hvis billetprisen skal lægges oven
i bliver det et temmeligt højt tal, så jeg ved ikke med den tabel.

Fra : Aksel

Dato : 23-02-07 15:04

> [...]
togbillet. Men på den anden side - hvis billetprisen skal lægges oven
i bliver det et temmeligt højt tal, så jeg ved ikke med den tabel.

Den absolut dyreste banesrækning i Danmark er Grenåbanen, hvis man ser på
passagertal og offentlige tilskud, kommer man frem til at en
gennemsnitsbillet ville koste over 200 kr. mere hvis der var brugerbetaling.

Det ville være billigere at sende en taxa til hver passager, og sikkert også
mere miljøvenligt med de oldgamle tog de kører med.

Hilsen Aksel

Fra : Poul E Hansen

Dato : 23-02-07 02:28

On 23 Feb., 02:07, "Poul E Hansen" <o...@ofir.dk> wrote:
> [...]
> togbillet. Men på den anden side - hvis billetprisen skal lægges oven
> i bliver det et temmeligt højt tal, så jeg ved ikke med den tabel.

Men her står der om udgifterne til vejnettet. Heller ikke så lidt:

http://webapp.vd.dk/interstat/display.asp?THEME_ID=5&PAGE_ID=1162&PAGECATEGORY=0

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-02-07 02:31

On 2007-02-23 02:27:52 +0100, "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> said:

> fordring!

> Men her står der om udgifterne til vejnettet. Heller ikke så lidt:
>
> http://webapp.vd.dk/interstat/display.asp?THEME_ID=5&PAGE_ID=1162&PAGEC
> ATEGORY=0

Småpenge ift. hvad staten får ind fra bilafgifter og energiafgifter.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 23-02-07 02:34

On 23 Feb., 02:30, Peter B. P. <spamt...@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk>
wrote:

> Småpenge ift. hvad staten får ind fra bilafgifter og energiafgifter.

Og så er der skattekronerne fra de ansatte i dsb / banedanmark.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 23-02-07 02:49

On 23 Feb., 02:34, "Poul E Hansen" <o...@ofir.dk> wrote:

> Og så er der skattekronerne fra de ansatte i dsb / banedanmark.-

Men det må være en del mindre. Men nu skal bilprisen også medregnes i
prisen for privatbilisme.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-02-07 15:11

Peter B P wrote:
> Dette understøtter blot min pointe om at tiden er løbet fra
> jernbanerne. De er en dinosaur der venter på dødsstødet.

Ja, cykler er fremtiden.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Peter B. P.

Dato : 23-02-07 18:19

On 2007-02-23 15:11:24 +0100, Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> said:

> Ja, cykler er fremtiden.
>
> // Hans

Kan du transportere en trykkemasine på 6 tons på din bagagebærer? :)

Fra : gb

Dato : 23-02-07 23:40

> Kan du transportere en trykkemasine på 6 tons på din bagagebærer?
> :)

Nej, der skal mindst en cykelanhænger fra Christianias kvindesmedje
til.

--
GB

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 24-02-07 08:55

"Peter B. P." <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote in message

> Kan du transportere en trykkemasine på 6 tons på din bagagebærer? :)

Nu skal du ikke undervurdere Hans. Han klemmer den lidt ovre i højre side og
så går det såmænd nok.

Hvad skal man i øvrigt med en trykkemaskine? Er der noget galt med
kartofler?

Thorkild

Fra : Poul E Hansen

Dato : 24-02-07 22:47

On 23 Feb., 15:04, "Aksel" <akseljDELETET...@pcwelt-premium.de> wrote:

> [...]
> passagertal og offentlige tilskud, kommer man frem til at en
> gennemsnitsbillet ville koste over 200 kr. mere hvis der var brugerbetaling.

Men dermed er den ikke nødendigvis 'dyr' for samfundet. Så måske er
den pengene værd alligevel. Hvad koster en gennemsnitsbillet nu?