/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Har vi det ikke herlig...
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 00:30

En sort boks forventes indbygget i alle biler:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4261116/

Så mangler der blot at udvikles en chip til at gøre det samme hos
fodgængere/cyklister/MC/knallertkører.

Så kan de fandme lære det....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



 
 
Henrik Stidsen (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 23-02-07 00:34

It happens that BJ formulated :
> En sort boks forventes indbygget i alle biler:

> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4261116/

Tjaa, for 5-6000kr/året (40% på forsikringen) tror jeg faktisk jeg vil
overveje det...

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 00:39


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.b8217d72e166c50a.34878@news.hs235.dk...

KLIP

>> En sort boks forventes indbygget i alle biler:
>
>> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4261116/
>
> Tjaa, for 5-6000kr/året (40% på forsikringen) tror jeg faktisk jeg vil
> overveje det...

Det skulle heller ikke undre mig, hvis du fik samme beløb for at blive
videoovervåget, hvor du end går og står, du sprang på det også.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik Stidsen (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 23-02-07 00:46

BJ brought next idea :
>>> En sort boks forventes indbygget i alle biler:
>>> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4261116/

>> Tjaa, for 5-6000kr/året (40% på forsikringen) tror jeg faktisk jeg vil
>> overveje det...

> Det skulle heller ikke undre mig, hvis du fik samme beløb for at blive
> videoovervåget, hvor du end går og står, du sprang på det også.

Ser jeg absolut ingen grund til at skulle - men det undrer mig ikke du
tror det. Hvis du læser artiklen grundigt kan du se at det KUN er i
tilfælde af uheld at boksen overhovedet bliver udlæst. Dvs, du kan ræse
rundt som du plejer og samtidig spare på forsikringen. Det er da en god
forretning for en sikker og dygtig billist som dig ikke?

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Martin Vollert (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 23-02-07 01:05

Henrik Stidsen skrev:
> BJ brought next idea :
>>>> En sort boks forventes indbygget i alle biler:
>>>> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4261116/
>
>>> Tjaa, for 5-6000kr/året (40% på forsikringen) tror jeg faktisk jeg
>>> vil overveje det...
>
>> Det skulle heller ikke undre mig, hvis du fik samme beløb for at
>> blive videoovervåget, hvor du end går og står, du sprang på det også.
>
> Ser jeg absolut ingen grund til at skulle - men det undrer mig ikke du
> tror det. Hvis du læser artiklen grundigt kan du se at det KUN er i
> tilfælde af uheld at boksen overhovedet bliver udlæst. Dvs, du kan
> ræse rundt som du plejer og samtidig spare på forsikringen. Det er da
> en god forretning for en sikker og dygtig billist som dig ikke?
>
For en gangs skyld er jeg enig, Alka's model er noget mere spiselig for
mig end Topdanmarks som imho er ude i hampen.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 01:53


"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
news:45de2f7c$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> For en gangs skyld er jeg enig, Alka's model er noget mere spiselig for
> mig end Topdanmarks som imho er ude i hampen.

Det er da kun fordi, du tilhører risikogruppen og (måske) kan tjene lidt
slanter.

Vi andre kan nok ikke få en billigere autoforsikring alligevel.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Vollert (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 23-02-07 02:32

BJ skrev:
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
> news:45de2f7c$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>
>> For en gangs skyld er jeg enig, Alka's model er noget mere spiselig for
>> mig end Topdanmarks som imho er ude i hampen.
>>
>
> Det er da kun fordi, du tilhører risikogruppen og (måske) kan tjene lidt
> slanter.
>
> Vi andre kan nok ikke få en billigere autoforsikring alligevel.
>
>
Helt ærlig jeg har aldrig haft en skade og alligevel skal man høre på
den slags lort fra en morfar fordi han tror han er bedre end alle andre.
Jeg ville ikke ha noget imod at JEG kunne bevise over for mit
forsikrings selskab at jeg overholdte reglerne hvis jeg skulle blive
indblandet i et uheld, men det har du det åbenbart svært ved man kan kun
gisne om hvorfor..
Men til din oplysning er jeg er påtiden forsikret til under 6000kr pr.
år med fuld kasko og fri skade, så hold dine latterlige fordomme for dig
selv.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 02:35


"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
news:45de43dc$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Men til din oplysning er jeg er påtiden forsikret til under 6000kr pr. år
> med fuld kasko og fri skade, så hold dine latterlige fordomme for dig
> selv.

Til din oplysning har Saab, Volvo og en pokkers masse andre en indbygget
crash recorder.

Jeg har personlig aldrig fået en bønne i rabat på det grundlag.

Jeg vil da henvende mig til mit forsikringsselskab og spørge efter rabatten.

Det er da lige før, de skal betale mig penge for at være kunde.

Så latterlig, ja, de er de mennesker, der ikke aner en skid om det de taler
om..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 02:46


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45de44ce$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Så latterlig, ja, de er de mennesker, der ikke aner en skid om det de
> taler om..;)

Her kan du få crash data læst ud af bl.a "din Saab":

http://www.bloombergconsulting.com/Black%20Box%20Data%20Retrieval.htm

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Vollert (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 23-02-07 02:49

BJ skrev:
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
> news:45de43dc$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>
>> Men til din oplysning er jeg er påtiden forsikret til under 6000kr pr. år
>> med fuld kasko og fri skade, så hold dine latterlige fordomme for dig
>> selv.
>>
>
> Til din oplysning har Saab, Volvo og en pokkers masse andre en indbygget
> crash recorder.
>
Og ?? så må du jo finde et forsikrings selskab som bruger dem, ellers
er det jo lige meget om disse crash recordere kan fortælle hvor varmt du
helst vil ha din kaffe.

> Jeg har personlig aldrig fået en bønne i rabat på det grundlag.
>

Synd for dig.
Så har du sikkert valgt forkert forsikring eller bil, men lad det da
ikke gå ud over andre, det er vel en del af det fremskridt som du hylder
så meget, og det er jo også valgfrit så folk som dig som ikke mener at
det kunne betale sig kan vælge det fra.
> Jeg vil da henvende mig til mit forsikringsselskab og spørge efter rabatten.
>
> Det er da lige før, de skal betale mig penge for at være kunde.
>

Ja det syntes vi alle jo.

> Så latterlig, ja, de er de mennesker, der ikke aner en skid om det de taler
> om..;)
>
>
ja så ved du jo hvad jeg taler om.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 02:54


"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
news:45de47f4$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Så latterlig, ja, de er de mennesker, der ikke aner en skid om det de
>> taler om..;)
>>
>>
> ja så ved du jo hvad jeg taler om.

Tjaee .. det er der nogen stykker, der ikke gør, bl.a. alle dem, der
allerede kører rundt med en crash recorder uden at vide det.

Så er der jo alle de resterende alvidende _uden_ en crash recorder
installeret..))

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Vollert (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 23-02-07 03:10

BJ skrev:
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
> news:45de47f4$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>
>>> Så latterlig, ja, de er de mennesker, der ikke aner en skid om det de
>>> taler om..;)
>>>
>>>
>>>
>> ja så ved du jo hvad jeg taler om.
>>
>
> Tjaee .. det er der nogen stykker, der ikke gør, bl.a. alle dem, der
> allerede kører rundt med en crash recorder uden at vide det.
>

Jamen hvad er den værd i denne sammenhæng ??. Den er jo kun til
producentens egen data og iflg det link du sendte mig er mange af
værkstedene ikke engang klar over er der er sådan en fætter og hvordan
den skal aflæses.
> Så er der jo alle de resterende alvidende _uden_ en crash recorder
> installeret..))
>

Jeg ved ikke om en Mondeo fra 98 har en installeret og jeg er også ret
ligeglad da den med stor sikkerhed ikke gør nogen forskel i tilfælde af
jeg har et uheld, men den fra Alka kan gøre en forskel på prisen af min
fremtidige forsikrings præmie hvis det viser at jeg havde kørt efter
forholdene/overholdt fartgrænsen.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 11:25


"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
news:45de4cd6$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Jamen hvad er den værd i denne sammenhæng ??.

Alt

> Den er jo kun til producentens egen data og iflg det link du sendte mig
> er mange af værkstedene ikke engang klar over er der er sådan en fætter og
> hvordan den skal aflæses.

Ikke i Danmark. I USA anvendes det.

>> Så er der jo alle de resterende alvidende _uden_ en crash recorder
>> installeret..))
>>
>
> Jeg ved ikke om en Mondeo fra 98 har en installeret og jeg er også ret
> ligeglad da den med stor sikkerhed ikke gør nogen forskel i tilfælde af
> jeg har et uheld, men den fra Alka kan gøre en forskel på prisen af min
> fremtidige forsikrings præmie hvis det viser at jeg havde kørt efter
> forholdene/overholdt fartgrænsen.

Jeg kan forstå, du gerne betaler for 1 til, såfremt din potte allerede er
udstyret, for du tror da ikke, den "nye" boks bliver gratis for dig.?

Summasummarum .. der er nogen, der ikke bruger den indvendige side af
hovedet, en sælger der vil skovle penge ind, politikere der vil profilere
sig, det hele i stedet for at undersøge tinge først.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Vollert (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 23-02-07 13:27

BJ skrev:
>
>> Jeg ved ikke om en Mondeo fra 98 har en installeret og jeg er også ret
>> ligeglad da den med stor sikkerhed ikke gør nogen forskel i tilfælde af
>> jeg har et uheld, men den fra Alka kan gøre en forskel på prisen af min
>> fremtidige forsikrings præmie hvis det viser at jeg havde kørt efter
>> forholdene/overholdt fartgrænsen.
>>
>
> Jeg kan forstå, du gerne betaler for 1 til, såfremt din potte allerede er
> udstyret, for du tror da ikke, den "nye" boks bliver gratis for dig.?
>
> Summasummarum .. der er nogen, der ikke bruger den indvendige side af
> hovedet, en sælger der vil skovle penge ind, politikere der vil profilere
> sig, det hele i stedet for at undersøge tinge først.
>
>

Nej jeg vil ikke betale for en, og jeg ved ikke hvor du får fra at man
skal betale for den ???, men hvis selskabet sige at jeg kan spare xxxx
antal kr om året ved at selskabet monterer sådan en boks i min bil så de
kan udlæse data Ifb. med et uheld OG KUN VED ET UHELD så er jeg da ligeglad.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 13:59


"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
news:45dedd90$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Nej jeg vil ikke betale for en, og jeg ved ikke hvor du får fra at man
> skal betale for den ???, men hvis selskabet sige at jeg kan spare xxxx
> antal kr om året ved at selskabet monterer sådan en boks i min bil så de
> kan udlæse data Ifb. med et uheld OG KUN VED ET UHELD så er jeg da
> ligeglad.

Hvis ikke voksne mennesker (dem over 18 til 25 år) kan finde ud af at opføre
sig som en hmmm ... voksen, så ser jeg slet ingen grund til at have et
kørekort og det med eller uden black box rabat.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Brian (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-02-07 14:50

BJ wrote:

> Hvis ikke voksne mennesker (dem over 18 til 25 år) kan finde ud af at
> opføre sig som en hmmm ... voksen, så ser jeg slet ingen grund til at
> have et kørekort og det med eller uden black box rabat.

Men os i alderen 18-25 lever jo under noget nær omvendt bevisbyrde - altså
vi kører pr. definition råddent, og betaler store penge for det.

Jeg tog gerne imod sådan en boks i bilen, hvis det kan sænke min forsikring
betragteligt.

/Brian



BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 15:10


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:45def10d$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Jeg tog gerne imod sådan en boks i bilen, hvis det kan sænke min
> forsikring betragteligt.

Det forstår jeg da så udmærket godt, når man udelukkende går efter penge og
intet andet.

Jeg ville blot synes, det var synd for dig at skulle betale for en black
box, hvis der allerede sidder en i din potte.

Black boxen vil koste penge, helt på linie med GPS-overvågning, hvor
forsikringstager naturligvis selv betaler for hele installationen og evt.
abonnement ... for at kunne få en acceptabel forsikringspræmie.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Hr. Jensen (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 23-02-07 08:47

On Fri, 23 Feb 2007 02:49:05 +0100 Martin Vollert <"Mit
fornavn"@ertele.dk> sent the following smoke signals:

>Så har du sikkert valgt forkert forsikring eller bil, men lad det da
>ikke gå ud over andre, det er vel en del af det fremskridt som du hylder
>så meget, og det er jo også valgfrit så folk som dig som ikke mener at
>det kunne betale sig kan vælge det fra.

Ja, nu, men hvornår bliver det pr. tvang?

Erfaringen viser jo at tingene bliver indført lidt efter lidt, så
friheden begrænses skive for skive (salami-metoden).

Lige nu er det meningen at det kun er forsikringsselskaberne, der skal
bruge dataene, men hvornår bliver boksen en elektronisk fartskriver,
hvor politiet udlæser fart og GPS-data 2 gange om året.
Kald det 'lydigheds-syn' (det koster naturligvis et gebyr for kunden
hver gang).

Dernæst får kunden den akkumulerede regning.

Kan du se det for dig?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Kim Frederiksen (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 23-02-07 09:11

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
news:ph6tt2ls1tlol3t7h3au53uob0ue3raarj@4ax.com...
>
> Ja, nu, men hvornår bliver det pr. tvang?
>
> Erfaringen viser jo at tingene bliver indført lidt efter lidt, så
> friheden begrænses skive for skive (salami-metoden).
>
> Lige nu er det meningen at det kun er forsikringsselskaberne, der skal
> bruge dataene, men hvornår bliver boksen en elektronisk fartskriver,
> hvor politiet udlæser fart og GPS-data 2 gange om året.
> Kald det 'lydigheds-syn' (det koster naturligvis et gebyr for kunden
> hver gang).
>
> Dernæst får kunden den akkumulerede regning.
>
> Kan du se det for dig?
>

Jeg tror desværre du har fuldstændigt ret i din antagelse.

mvh.
Kim Frederiksen



BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 11:26


"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
news:ph6tt2ls1tlol3t7h3au53uob0ue3raarj@4ax.com...

KLIP

> Kan du se det for dig?

Jeg kan sagtens se alle ulemperne for mig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Vollert (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 23-02-07 13:29

Hr. Jensen skrev:
> On Fri, 23 Feb 2007 02:49:05 +0100 Martin Vollert <"Mit
> fornavn"@ertele.dk> sent the following smoke signals:
>
>
>> Så har du sikkert valgt forkert forsikring eller bil, men lad det da
>> ikke gå ud over andre, det er vel en del af det fremskridt som du hylder
>> så meget, og det er jo også valgfrit så folk som dig som ikke mener at
>> det kunne betale sig kan vælge det fra.
>>
>
> Ja, nu, men hvornår bliver det pr. tvang?
>
> Erfaringen viser jo at tingene bliver indført lidt efter lidt, så
> friheden begrænses skive for skive (salami-metoden).
>
> Lige nu er det meningen at det kun er forsikringsselskaberne, der skal
> bruge dataene, men hvornår bliver boksen en elektronisk fartskriver,
> hvor politiet udlæser fart og GPS-data 2 gange om året.
> Kald det 'lydigheds-syn' (det koster naturligvis et gebyr for kunden
> hver gang).
>
> Dernæst får kunden den akkumulerede regning.
>
> Kan du se det for dig?
>
>
Nej jeg er ikke paranoid.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 16:31


"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
news:45deddfd$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Nej jeg er ikke paranoid.

Det er da herlig, for sandsynligheden for, der sidder en crash recorder
(EDR) i din (nyere) potte er meget stor.

I Europa skal fabrikkerne/sælgerne ikke oplyse om der rent faktisk sidder
en, det skal man nu i USA.

Så chancen for, man har taget røven på dig i en del år, er usandsynlig stor.

Eksempel: http://www.smh.com.au/articles/2006/07/17/1152988475631.html

PS: Undersøg tingende før I bralrer ud .. helt på linie med aviserne, der
også kun løber efter "sensationerne".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Vollert (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 23-02-07 17:51

BJ skrev:
> "Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
> news:45deddfd$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>
>> Nej jeg er ikke paranoid.
>>
>
> Det er da herlig, for sandsynligheden for, der sidder en crash recorder
> (EDR) i din (nyere) potte er meget stor.
>
> I Europa skal fabrikkerne/sælgerne ikke oplyse om der rent faktisk sidder
> en, det skal man nu i USA.
>
> Så chancen for, man har taget røven på dig i en del år, er usandsynlig stor.
>
> Eksempel: http://www.smh.com.au/articles/2006/07/17/1152988475631.html
>
> PS: Undersøg tingende før I bralrer ud .. helt på linie med aviserne, der
> også kun løber efter "sensationerne".
>
>
Helt ærlig hvem er det lige der har travlt med at bralrer ud ?? jeg
sagde blot at jeg syntes det kunne være en god ide at man kunne spare
penge på sin forsikring ved at monterer denne box hvis man ville, intet
andet.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 18:11


"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.dk> skrev i en meddelelse
news:45df1b66$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> PS: Undersøg tingende før I bralrer ud .. helt på linie med aviserne, der
>> også kun løber efter "sensationerne".
>>
>>
> Helt ærlig hvem er det lige der har travlt med at bralrer ud ?? jeg sagde
> blot at jeg syntes det kunne være en god ide at man kunne spare penge på
> sin forsikring ved at monterer denne box hvis man ville, intet andet.

Som du vil.

Hvad for en potte kører du egentlig i.`

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



jan@stevns.net (23-02-2007)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 23-02-07 20:21

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev :

>Hvad for en potte kører du egentlig i.`

Han kører vist 'deo
--
Jan_stevns

BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 20:25


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:6jfut21rsflh6r8fqnq908ktj3cd7ktauo@dtext.news.tele.dk...

KLIP

> Han kører vist 'deo

O.k.

Jeg mener at de store modeller af Mondeo fra omkring 1998/99 har EDR.

Ellers har samtlige modeller det fra 2001 af.

Så der burde ikke være nogen grund til at montere en ekstra "sladrehank" i
potten.

Men enhver sin lyst for sine penge..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



jan@stevns.net (23-02-2007)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 23-02-07 20:31

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev :

>Så der burde ikke være nogen grund til at montere en ekstra "sladrehank" i
>potten.

Jeg skal ikke kloge mig på om den "dims" er en god ide - Hvis folk
mener de kan spare præmie, må de jo selv afgøre det med sig selv

>Men enhver sin lyst for sine penge..;)

Jep!


--
Jan_stevns

BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 20:34


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:p6gut29cno32k83jisu4ijdajj8aenevsv@dtext.news.tele.dk...

KLIP

>>Så der burde ikke være nogen grund til at montere en ekstra "sladrehank" i
>>potten.
>
> Jeg skal ikke kloge mig på om den "dims" er en god ide - Hvis folk
> mener de kan spare præmie, må de jo selv afgøre det med sig selv

Redningstjenesterne burde også tilbyde halv abonnentpris, hvis abonnenten
har 2 reservehjul eller startbatterier monteret i potten.

>>Men enhver sin lyst for sine penge..;)
>
> Jep!

O.k. O.k.!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 01:45


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.b82d7d724233a13b.34878@news.hs235.dk...

KLIP

>>> Tjaa, for 5-6000kr/året (40% på forsikringen) tror jeg faktisk jeg vil
>>> overveje det...
>
>> Det skulle heller ikke undre mig, hvis du fik samme beløb for at blive
>> videoovervåget, hvor du end går og står, du sprang på det også.
>
> Ser jeg absolut ingen grund til at skulle - men det undrer mig ikke du
> tror det. Hvis du læser artiklen grundigt kan du se at det KUN er i
> tilfælde af uheld at boksen overhovedet bliver udlæst. Dvs, du kan ræse
> rundt som du plejer og samtidig spare på forsikringen. Det er da en god
> forretning for en sikker og dygtig billist som dig ikke?

Videoovervågningen skal også kun bruges i tilfælde af lovovertrædelse.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik Stidsen (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 23-02-07 07:56

BJ submitted this idea :
>>>> Tjaa, for 5-6000kr/året (40% på forsikringen) tror jeg faktisk jeg vil
>>>> overveje det...

>>> Det skulle heller ikke undre mig, hvis du fik samme beløb for at blive
>>> videoovervåget, hvor du end går og står, du sprang på det også.

>> Ser jeg absolut ingen grund til at skulle - men det undrer mig ikke du tror
>> det. Hvis du læser artiklen grundigt kan du se at det KUN er i tilfælde af
>> uheld at boksen overhovedet bliver udlæst. Dvs, du kan ræse rundt som du
>> plejer og samtidig spare på forsikringen. Det er da en god forretning for
>> en sikker og dygtig billist som dig ikke?

> Videoovervågningen skal også kun bruges i tilfælde af lovovertrædelse.

Men hvem skulle betale for det? Hvilken forsikring skulle blive
billigere af det?

Derudover er jeg generelt ikke negativ overfor videoovervågning hvis
det har et reelt formål. Jeg er ikke bange for det sådan som de fleste
andre er det - måske fordi jeg selv har haft job "bag kameraet" og ved
hvor ubegrundet folks frygt for kameraet er.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Jacob (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 23-02-07 01:02


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45de2775$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> En sort boks forventes indbygget i alle biler:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4261116/

Fremragende idé, og det var vel egentlig bare et spørgsmål om tid, før den
slags dukkede op.
Bare vent, om 50 år kører bilerne selv - man skal bare indtaste (eller
indtale) bestemmelsessted, så kører bilen selv derhen, uden at ramme andre
biler, fordgængere el. lign.
Og når turen er færdig, kører den selv hen i en parkeringskælder, indtil du
skal bruge den igen.
Mand, jeg håber jeg når at blive 85.

/Jacob



BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 01:48


"Jacob" <no-d@mn-spam.ok> skrev i en meddelelse
news:45de2ef3$0$139$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

> Mand, jeg håber jeg når at blive 85.

.. eller ikke er tjenlig til selv at være herre over mit liv mere.

Gud, hvor bliver alting kedelig efterhånden.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik Stidsen (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 23-02-07 07:57

Jacob presented the following explanation :
> fordgængere

Er det når de har parkeret Mondeoen og er fortsat til fods? ;)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Ukendt (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-02-07 02:27


> En sort boks forventes indbygget i alle biler:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4261116/
>
> Så mangler der blot at udvikles en chip til at gøre det samme hos
> fodgængere/cyklister/MC/knallertkører.
>
> Så kan de fandme lære det....

Mon der så er et maks?

Nederen f.eks. at skulle af med 100.000 kr. ekstra i selvrisiko...


/SWP



BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 02:33


"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse
news:45de42ce$0$206$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> En sort boks forventes indbygget i alle biler:
>>
>> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4261116/
>>
>> Så mangler der blot at udvikles en chip til at gøre det samme hos
>> fodgængere/cyklister/MC/knallertkører.
>>
>> Så kan de fandme lære det....
>
> Mon der så er et maks?
>
> Nederen f.eks. at skulle af med 100.000 kr. ekstra i selvrisiko...

Personlig fatter jeg ikke en skid.

Saab har deres EDR og Volvo deres SARR.

Vi får ikke en bønne i speciel forsikringsrabat.......

http://www.swedespeed.com/old_site/news/1999/01_99/01_05_99_5.html

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 02:40


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45de4438$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Trykfejl:

DARR = (Volvo) Digital Accident Research Recorder.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-02-07 04:25


> Personlig fatter jeg ikke en skid.
>
> Saab har deres EDR og Volvo deres SARR.
>
> Vi får ikke en bønne i speciel forsikringsrabat.......
>
> http://www.swedespeed.com/old_site/news/1999/01_99/01_05_99_5.html


Du får vel din præmie -40% -.---- + 1.000,- kr. x kilometer du kører for
stærkt ved en ulykke.... Så hvis du kommer til at køre 180 kmt på en
landevej, kører galt.. skal du af med selvrisiko + 100.000,- .. Det er måske
liiige i overkanten....


/SWP



BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 11:35


"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse
news:45de5ea3$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Du får vel din præmie -40% -.---- + 1.000,- kr. x kilometer du kører for
> stærkt ved en ulykke.... Så hvis du kommer til at køre 180 kmt på en
> landevej, kører galt.. skal du af med selvrisiko + 100.000,- .. Det er
> måske liiige i overkanten....

Det er slet ikke gennemtænkt det forslag, det skulle da lige være for en
bokssælger og forsikringsselskaberne kan tjene endnu flere penge.

PS: Jeg ´har i forvejen en selvrisiko på omkring 17.000 kr. (på en
aftaleforsikring). Så hvis folk er så dygtige bilister, de påstår, står
denne mulighed åben allerede ... lav præmie og enorm selvrisiko på både
ansvar og kasko.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-02-07 11:50


> PS: Jeg ´har i forvejen en selvrisiko på omkring 17.000 kr. (på en
> aftaleforsikring). Så hvis folk er så dygtige bilister, de påstår, står
> denne mulighed åben allerede ... lav præmie og enorm selvrisiko på både
> ansvar og kasko.

Ja, jeg ligger så på lige over 20.000 i selvrisiko.. og næsten lige så stor
præmie....


/SWP @ Honda Civic ES 1,6i 116 HK



BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 12:08


"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse
news:45dec6ef$0$222$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

>> PS: Jeg ´har i forvejen en selvrisiko på omkring 17.000 kr. (på en
>> aftaleforsikring). Så hvis folk er så dygtige bilister, de påstår, står
>> denne mulighed åben allerede ... lav præmie og enorm selvrisiko på både
>> ansvar og kasko.
>
> Ja, jeg ligger så på lige over 20.000 i selvrisiko.. og næsten lige så
> stor præmie....

Har du haft amnge skader da eller er du under 25 år ?

> /SWP @ Honda Civic ES 1,6i 116 HK

Hvad koster den fra ny?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-02-07 12:28


> Har du haft amnge skader da eller er du under 25 år ?
>
>> /SWP @ Honda Civic ES 1,6i 116 HK
>
> Hvad koster den fra ny?

20 år... ingen skader..

210.000,- i 1997....

Det underlige er så at jeg kan forsikre den nye civic for 14.000,- på tords
af at den endda har 140hk...

En sjov verden vi lever i...

Men når der er kapital, smutter jeg over i GF.. Stiger lidt sammenlagt i
præmie, men får selvrisiko på 1.502,- .. (har tryg nu, med "fordelspris", da
de gamle har indbo deri).

/SWP



BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 12:45


"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse
news:45decfa8$0$224$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Har du haft amnge skader da eller er du under 25 år ?
>>
>>> /SWP @ Honda Civic ES 1,6i 116 HK
>>
>> Hvad koster den fra ny?
>
> 20 år... ingen skader..
>
> 210.000,- i 1997....
>
> Det underlige er så at jeg kan forsikre den nye civic for 14.000,- på
> tords af at den endda har 140hk...
>
> En sjov verden vi lever i...

Det lyder fuldstændig som det rene galimatias, når du har 20 år uden skader
(altså mindst 13 års skadefri anciennitet over 25 år gammel).

Jeg betaler ca. 9.000 kr for min S80 T6 (272 hk i fabriksopgivelse) og
17.000 i selvrisiko. S80 kostede fra ny en rund million kroner.

Jeg betaler for konens S40(n) (fabriksopgivet til 170 hk) ca. 5.500 og
13.000 kr i selvrisiko. S40 kostede fra ny pænt over 500.000 kr.

Dit forsikringsselskab må da tage dig i rumpeten eller også er der noget
andet helt riv ravende galt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Johansen [600~ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-02-07 12:50

> Det lyder fuldstændig som det rene galimatias, når du har 20 år uden
> skader (altså mindst 13 års skadefri anciennitet over 25 år gammel).

Jeg læser det som, at han _er_ 20 år .. det bekræftes lidt senere hvor han
snakker om noget forsikring pga. hans forældre i Tryg.

> Jeg betaler ca. 9.000 kr for min S80 T6 (272 hk i fabriksopgivelse) og
> 17.000 i selvrisiko. S80 kostede fra ny en rund million kroner.

Wow... prøv lige Aros. Det er helt sindsygt det der. Min SAAB koster 5300,-
i præmie og 3500 i selvrisiko. Hvis din Völle vejer det samme ville jeg
skulle give det samme ca. Lidt afhængig af markedsprisen.

/Martin



BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 12:54


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:45ded4ca$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

>> Det lyder fuldstændig som det rene galimatias, når du har 20 år uden
>> skader (altså mindst 13 års skadefri anciennitet over 25 år gammel).
>
> Jeg læser det som, at han _er_ 20 år .. det bekræftes lidt senere hvor han
> snakker om noget forsikring pga. hans forældre i Tryg.

O.k., så var der jo noget riv ravende galt..

>> Jeg betaler ca. 9.000 kr for min S80 T6 (272 hk i fabriksopgivelse) og
>> 17.000 i selvrisiko. S80 kostede fra ny en rund million kroner.
>
> Wow... prøv lige Aros. Det er helt sindsygt det der. Min SAAB koster
> 5300,- i præmie og 3500 i selvrisiko. Hvis din Völle vejer det samme ville
> jeg skulle give det samme ca. Lidt afhængig af markedsprisen.

Min T6 vejer ca. 1.750 kg så det er en del mere end din Saab.

Dernæst er nyprisen vist en del større på T6 end din Saab.

Det ene med det andet giver en højere pris, men jeg ser da frem til,
Topdanmark kommer med et tilbud på minus 40% ingen selvrisiko og black box.
Det sidste har jeg allerede (som du), men mangler priserne..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Johansen [600~ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-02-07 14:35

> O.k., så var der jo noget riv ravende galt..

Ja ;)

> Min T6 vejer ca. 1.750 kg så det er en del mere end din Saab.

Jep. Den kommer til, at ligge på ca. 8kilo i præmie så.

> Dernæst er nyprisen vist en del større på T6 end din Saab.

Fløjtende ligegyldigt. Det er jo et fair selskab som ikke kan bruge nypriser
til noget.




BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 14:39


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:45deed8d$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>> O.k., så var der jo noget riv ravende galt..
>
> Ja ;)
>
>> Min T6 vejer ca. 1.750 kg så det er en del mere end din Saab.
>
> Jep. Den kommer til, at ligge på ca. 8kilo i præmie så.
>
>> Dernæst er nyprisen vist en del større på T6 end din Saab.
>
> Fløjtende ligegyldigt. Det er jo et fair selskab som ikke kan bruge
> nypriser til noget.

O.k. så de skal ikke have nogen risikoforhøjelse ved en evt. udsigt til at
skulle betale 1 million kr. kontra 600.000 kr. i tilfælde af tyveri
(bortkomst).

Det er godt nok fint..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Johansen [600~ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-02-07 15:26

> O.k. så de skal ikke have nogen risikoforhøjelse ved en evt. udsigt til at
> skulle betale 1 million kr. kontra 600.000 kr. i tilfælde af tyveri
> (bortkomst).

Du skal jo kun have dagsprisen på bilen. Og er den 100kkr værd, men koster
1mill af ny så er det 100kkr du skal have.

Nyprisen kan, IMHO, ikke bruges til noget som helst inden for den branche.
Jeg spurgte en agent engang hvad de brugte nyprisen til og svaret var:

"Jo dyrere bil af ny, jo dyrere reservedele i tilfælde af uheld".

Ja klart... not.

Det er da en generelisering der rammer skævt på fx. en SAAB 9000 som er
billigere i dele end mange andre, og billigere, biler.

Det står dig frit for, men jeg ville nu prøve, at give Aros et ring om de
kan gøre det bedre end du betaler nu. Jeg mistænker dig for, at være over
25, som deres nedre grænse ligger på ;)




BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 15:31


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:45def972$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Du skal jo kun have dagsprisen på bilen. Og er den 100kkr værd, men koster
> 1mill af ny så er det 100kkr du skal have.

Af uransagelige årsager, så regner hovedparten af forsikringsselskaber ikke
sådan, når du tegner forsikringen.

Det kan derfor være en god ting at opsige sin forsikring hver år og så
genforhandle den.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Johansen [600~ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 23-02-07 16:04

> Af uransagelige årsager, så regner hovedparten af forsikringsselskaber
> ikke sådan, når du tegner forsikringen.

Nej desværre.

> Det kan derfor være en god ting at opsige sin forsikring hver år og så
> genforhandle den.

Jeg har haft en del selskaber inden for de sidste par år.. hvis jeg kan få
det billigere og lige så godt et andet sted, og mit nuværende stiller sig på
bagbenene, så hakker spætten uden hensyn og jeg skifter.

Blandt andet Nykredit måtte lade livet her i hjemmet og Tryg ligeså. Det er
jo syge selskaber hvis man er under 60år og tillader sig, at køre mere end
2kkm om året (Tryg primært, Nykredit er generelt bare for dyr og umedgørlig)

/Martin



Ukendt (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-02-07 13:28


> Det lyder fuldstændig som det rene galimatias, når du har 20 år uden
> skader
> (altså mindst 13 års skadefri anciennitet over 25 år gammel).
>
> Jeg betaler ca. 9.000 kr for min S80 T6 (272 hk i fabriksopgivelse) og
> 17.000 i selvrisiko. S80 kostede fra ny en rund million kroner.
>
> Jeg betaler for konens S40(n) (fabriksopgivet til 170 hk) ca. 5.500 og
> 13.000 kr i selvrisiko. S40 kostede fra ny pænt over 500.000 kr.
>
> Dit forsikringsselskab må da tage dig i rumpeten eller også er der noget
> andet helt riv ravende galt.

Som martin forstår det, er det MIG der er 20 år, og uden skader.... Ikke
kørt 20 år uden skader.. : )

Som 18 årig startede jeg ud med en Suzuki Alto.. der skulle jeg også give
17.000 i præmie, med en selvrisiko på 16.500,- ... 64 Hk på 750 kg.. Og det
var endda billigt sluppet, hvad jeg kunne se andre steder..

/SWP



BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 13:55


"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse
news:45deddd1$0$222$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

> Som 18 årig startede jeg ud med en Suzuki Alto.. der skulle jeg også give
> 17.000 i præmie, med en selvrisiko på 16.500,- ... 64 Hk på 750 kg.. Og
> det var endda billigt sluppet, hvad jeg kunne se andre steder..

Det er jo i det hele taget et stort spørgsmål om aldersgruppen 18 - 25 år
overhovedet skal lov til at føre et motoriseret køretøj.

De kører jo alle med hovedet under armen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Christian B. Andrese~ (27-02-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 27-02-07 14:34

On Feb 26, 12:23 pm, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk>
wrote:
> On 26 Feb 2007 03:12:40 -0800, "Christian B. Andresen"
>
> <t...@tiscali.dk> wrote:
> >Tja....sådan er selskaberne så forskellige. Vi betaler 3.600 incl
> >kasko hos Nykredit for vores 306 HDi stc. Superelitebillist på laveste
> >trin med landmandsrabat på 12 %. Dsværre kan den ikke kombineres med
> >de 5% for 0-klip
> >Vi har så også andre forsikringer for vel 15.000 derudover.
> >--
>
> Det er ikke fair at oplyse hvad man betaler i kaskoforsikring, hvis
> man ikke samtidigt oplyser hvad selvrisikoen er.
>
> Prisen er stærkt afhængig af selvrisikoens størrelse.....som regel.

2.400 kr

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Henrik Stidsen (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 23-02-07 07:58

BJ brought next idea :
> Personlig fatter jeg ikke en skid.

Nej det undrer vel efterhånden ingen ;)

> Saab har deres EDR og Volvo deres SARR.
> Vi får ikke en bønne i speciel forsikringsrabat.......

Så har du valgt det forkerte forsikringsselskab.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 11:35


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.b9de7d721291011e.34878@news.hs235.dk...

KLIP

>> Personlig fatter jeg ikke en skid.
>
> Nej det undrer vel efterhånden ingen ;)

Som vanlig skvadrer du Henrik. Utallige tråde taler sit helt eget sprog i
den retning..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ebbe Kristensen (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 23-02-07 14:06

BJ wrote:

> Personlig fatter jeg ikke en skid.
>
> Saab har deres EDR og Volvo deres SARR.
>
> Vi får ikke en bønne i speciel forsikringsrabat.......

Dvs. du har allerede sådan en boks i bilen? Så kan det jo ikke være det du
har noget imod for så skulle du da godt nok have købt en anden bil.

Ebbe



BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 14:10


"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
news:45dee6d1$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Dvs. du har allerede sådan en boks i bilen? Så kan det jo ikke være det du
> har noget imod for så skulle du da godt nok have købt en anden bil.

Boksen kan så men bruges til meget andet en uheld.

Den kan evt. aflæses ved hvert service og data kan så sendes til et
statsautoriseret bødekontor.

Det vil sikkert glæde SF og Enhedslisten.

Eller har jeg ikke noget imod boksen. Den giver mig mulighed for at købe en
yderst sikker bil af rigtig mange forskellige mærker.

Hvilke af de tyske biler har mon en black box installeret (i forvejen)..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Leo_Jensen (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 23-02-07 08:26

On Feb 23, 2:32 am, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:
> "Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelsenews:45de42ce$0$206$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
>
> >> En sort boks forventes indbygget i alle biler:
>
> >>http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4261116/
>
> >> Så mangler der blot at udvikles en chip til at gøre det samme hos
> >> fodgængere/cyklister/MC/knallertkører.
>
> >> Så kan de fandme lære det....
>
> > Mon der så er et maks?
>
> > Nederen f.eks. at skulle af med 100.000 kr. ekstra i selvrisiko...
>
> Personlig fatter jeg ikke en skid.
>
> Saab har deres EDR og Volvo deres SARR.
>
> Vi får ikke en bønne i speciel forsikringsrabat.......

Det her er jo en løsning til risikogrupperne, efter
forsikringselskabernes mening = de unge uden erfaring + dem med
'farlige' biler.
Dem der idag betaler 30-50000 kr om året kan få måske 25% rabat for en
løsning, der får dem til at overveje alvorlige
hastighedsoverskridelser en ekstra gang. Vi andre elitebilister med 20
års skadefri kørsel fortsætter da bare som det er nu (håber jeg...)

Leo


BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 11:37


"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:1172215578.426680.236560@8g2000cwh.googlegroups.com...

KLIP


>Det her er jo en løsning til risikogrupperne, efter
>forsikringselskabernes mening = de unge uden erfaring + dem med
>'farlige' biler.
>Dem der idag betaler 30-50000 kr om året kan få måske 25% rabat for en
>løsning, der får dem til at overveje alvorlige
>hastighedsoverskridelser en ekstra gang.

Det kan jeg sagtens støtte, for den gruppe kører med hovedet under armen.

> Vi andre elitebilister med 20
>års skadefri kørsel fortsætter da bare som det er nu (håber jeg...)

Samme her..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



JS (23-02-2007)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 23-02-07 09:35

BJ wrote:
> En sort boks forventes indbygget i alle biler:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4261116/
>
> Så mangler der blot at udvikles en chip til at gøre det samme hos
> fodgængere/cyklister/MC/knallertkører.

Ja, for cykelkulykker og -uheld er nemlig mindst lige så dyre for
forsikringsselskaberne som biluheld.



Torben Scheel (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 23-02-07 09:43

JS wrote:
>
> Ja, for cykelkulykker og -uheld er nemlig mindst lige så dyre for
> forsikringsselskaberne som biluheld.
>
Og det er ikke sjældent at fodgængere går for stærkt, og cyklister
cykler .. yada, yada. Ingen respekt for fart _overhovedet_!

Desuden kan en fodgænger lave fæle ridser i motorhjelmen på en Maybach
der jo som bekendt koster _milliarder_

--
vh
Torben



Klaus G. (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 23-02-07 10:34

>> Så mangler der blot at udvikles en chip til at gøre det samme hos
>> fodgængere/cyklister/MC/knallertkører.
>
> Ja, for cykelkulykker og -uheld er nemlig mindst lige så dyre for
> forsikringsselskaberne som biluheld.
Faktisk er personskader ritti ritti dyre...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Ukendt (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-02-07 10:35


>> Så mangler der blot at udvikles en chip til at gøre det samme hos
>> fodgængere/cyklister/MC/knallertkører.
>
> Ja, for cykelkulykker og -uheld er nemlig mindst lige så dyre for
> forsikringsselskaberne som biluheld.

Tjaa.. Noet siger mig at personskaderne er det dyre i spillet.... så de
skide cykelister der abselust skal op på siden af en lastbil der blinker mod
højre...... Nå nej, de dør alligevel..... så ingen grund til erstatning, kun
til chaufføren...


/swp







Henrik Stidsen (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 23-02-07 10:16

On 23 Feb., 00:30, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:
> En sort boks forventes indbygget i alle biler:
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4261116/

Den artikel har en meget væsentlig mangel. Boksen koster ca. 5000kr
som forsikringstageren naturligvis selv skal punge ud med...

http://www.alka.dk/ALKAWeb/Privat/Forsikringer/Beskrivelser/ALKA%20boks.aspx


BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 11:40


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1172222167.874850.312560@h3g2000cwc.googlegroups.com...

KLIP

>> En sort boks forventes indbygget i alle biler:
>> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4261116/

>Den artikel har en meget væsentlig mangel. Boksen koster ca. 5000kr
>som forsikringstageren naturligvis selv skal punge ud med...

>http://www.alka.dk/ALKAWeb/Privat/Forsikringer/Beskrivelser/ALKA%20boks.aspx

Så skulle jeg alligevel have læst hele tråden.

_Naturligvis_ kosten boksen penge, men det tænker de skvaldrende ikke på og
da slet ikke de selv skal betale for den.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik Stidsen (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 23-02-07 13:02

On 23 Feb., 11:39, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:
> >Den artikel har en meget væsentlig mangel. Boksen koster ca. 5000kr
> >som forsikringstageren naturligvis selv skal punge ud med...
> >http://www.alka.dk/ALKAWeb/Privat/Forsikringer/Beskrivelser/ALKA%20bo...

> Så skulle jeg alligevel have læst hele tråden.
> _Naturligvis_ kosten boksen penge, men det tænker de skvaldrende ikke på og
> da slet ikke de selv skal betale for den.

Det er da absolut ikke givet at der skulle betales for den. Prøv at
spørge danske ADSL kunder hvor mange af dem der har betalt fuld pris
for deres ADSL router. Mit gæt er ikke en eneste af dem der bruger den
udbyderen har stillet til rådighed. Hvorfor skulle en lille boks fra
ALKA ikke kunne udleveres på samme vilkår? Prisen er ikke meget
højere...

Men det er da typisk markedsføring at man glemmer at nævne sådan en
ting i nyhederne, det får jo tilbuddet til at se dårligere ud. Der er
nok ikke ret mange der gider punge ud for en boks hvis der går 1-2 år
før de begynder at spare penge på det alt ialt.


Henrik Stidsen (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 23-02-07 13:04

On 23 Feb., 11:35, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:
> >> Personlig fatter jeg ikke en skid.

> > Nej det undrer vel efterhånden ingen ;)

> Som vanlig skvadrer du Henrik. Utallige tråde taler sit helt eget sprog i
> den retning..;)

Jeg giver dig jo bare ret ;)

Og du skal vist ikke komme for godt i gang med "utallige tråde"...


Henrik Stidsen (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 23-02-07 14:09

On 23 Feb., 13:54, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:

> De kører jo alle med hovedet under armen..

Det er vel ikke så mærkeligt med de forbilleder de har ;)


BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 14:14


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1172236158.171228.225880@q2g2000cwa.googlegroups.com...

KLIP

>> De kører jo alle med hovedet under armen..

> Det er vel ikke så mærkeligt med de forbilleder de har ;)

Blænd lige ned mand, jeg kan ikke se en skid..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik Stidsen (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 23-02-07 14:17

On 23 Feb., 14:13, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:
> >> De kører jo alle med hovedet under armen..
> > Det er vel ikke så mærkeligt med de forbilleder de har ;)

> Blænd lige ned mand, jeg kan ikke se en skid..

Tror du skal konsultere en øjenlæge med det problem. Måske en
kiropraktor så dit hoved igen kan komme til at vende den rigtige vej
(med næsten lige frem hvis du nu var i tvivl).


BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 14:20


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1172236608.719670.244020@q2g2000cwa.googlegroups.com...

KLIP

>> >> De kører jo alle med hovedet under armen..
>> > Det er vel ikke så mærkeligt med de forbilleder de har ;)

>> Blænd lige ned mand, jeg kan ikke se en skid..

>Tror du skal konsultere en øjenlæge med det problem. Måske en
>kiropraktor så dit hoved igen kan komme til at vende den rigtige vej
>(med næsten lige frem hvis du nu var i tvivl).

Jeg kan da i det mindste leve et liv uden at kræve regler for både dit og
dat for at kunne agere i dagligdagen.

PS: Hvis jeg møder dig på motorvejen med langt lys, skal jeg give dig
samtlige lygter både med og uden bi-xenon lige i synet.

Har vi det ikke herligt..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik Stidsen (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 23-02-07 14:32

On 23 Feb., 14:20, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:
> >> >> De kører jo alle med hovedet under armen..
> >> > Det er vel ikke så mærkeligt med de forbilleder de har ;)
> >> Blænd lige ned mand, jeg kan ikke se en skid..
> >Tror du skal konsultere en øjenlæge med det problem. Måske en
> >kiropraktor så dit hoved igen kan komme til at vende den rigtige vej
> >(med næsten lige frem hvis du nu var i tvivl).

> Jeg kan da i det mindste leve et liv uden at kræve regler for både dit og
> dat for at kunne agere i dagligdagen.

Prøver du at sige at jeg ikke kan det? Det er da vist ikke mig der går
og kræver regler for alting...

> PS: Hvis jeg møder dig på motorvejen med langt lys, skal jeg give dig
> samtlige lygter både med og uden bi-xenon lige i synet.

Det er sjovt som "selvtægt" er accepteret i trafikken lige pludselig.
Det er ikke kun dig, der er efterhånden mange her i gruppen der giver
udtryk for at de nok selv skal straffe dem der irriterer dem i
trafikken. Ikke så mærkeligt forsikringspræmierne er høje...

> Har vi det ikke herligt..

Jo jeg har det skam fint :)


BJ (23-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-02-07 14:35


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1172237497.483458.104060@s48g2000cws.googlegroups.com...

KLIP

>> Har vi det ikke herligt..

>Jo jeg har det skam fint :)

O.k., du kunne ellers nemt have narret mig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Christian B. Andrese~ (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 26-02-07 12:06

On Feb 23, 12:33 am, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:
> It happens that BJ formulated :
>
> > En sort boks forventes indbygget i alle biler:
> >http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4261116/
>
> Tjaa, for 5-6000kr/året (40% på forsikringen) tror jeg faktisk jeg vil
> overveje det...

Hold da op det er dyrt. Jeg betaler ca. 3.600 kr / år, så jeg skal
ikke nyde noget.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Henrik Stidsen (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 26-02-07 19:36

Christian B. Andresen explained :
>>> En sort boks forventes indbygget i alle biler:
>>> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4261116/

>> Tjaa, for 5-6000kr/året (40% på forsikringen) tror jeg faktisk jeg vil
>> overveje det...

> Hold da op det er dyrt. Jeg betaler ca. 3.600 kr / år, så jeg skal
> ikke nyde noget.

Hvis jeg sparer 40% på min præmie svarer det til 5000kr - vi er ikke
alle nogle gamle sure mænd ;)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



BJ (26-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-02-07 19:39


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.d4977d7250ca8d6b.34878@news.hs235.dk...

KLIP

> Hvis jeg sparer 40% på min præmie svarer det til 5000kr - vi er ikke alle
> nogle gamle sure mænd ;)

Tjaeee og hvis øvrigheden forlanger adgang til din EDR i potten, så sparer
du yderligere 5.000 kr.

Ikke alle er hjernetomme knægte,,;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik Stidsen (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 26-02-07 19:45

BJ formulated on mandag :
>> Hvis jeg sparer 40% på min præmie svarer det til 5000kr - vi er ikke alle
>> nogle gamle sure mænd ;)

> Tjaeee og hvis øvrigheden forlanger adgang til din EDR i potten, så sparer du
> yderligere 5.000 kr.

Du mener jeg får penge udbetalt fra dem eller hva?

> Ikke alle er hjernetomme knægte,,;)

Nej det er jeg ikke :)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



BJ (26-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-02-07 19:49


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.d4a17d720f2f708f.34878@news.hs235.dk...

KLIP

>>> Hvis jeg sparer 40% på min præmie svarer det til 5000kr - vi er ikke
>>> alle nogle gamle sure mænd ;)
>
>> Tjaeee og hvis øvrigheden forlanger adgang til din EDR i potten, så
>> sparer du yderligere 5.000 kr.
>
> Du mener jeg får penge udbetalt fra dem eller hva?
>
>> Ikke alle er hjernetomme knægte,,;)
>
> Nej det er jeg ikke :)

Du er alt for nem at narre med lovning om ussel mammon.

Det nytter ikke noget alligevel.

Så køb du dig din SMS-styrede forsikringsrabatboks og blive registreret i
dit forsikringsselskab om snart sagt alt.

Du ved ikke en´gang, hvad boksen indeholder andet end rabat..

Det er da rent til grin.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik Stidsen (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 26-02-07 21:04

BJ brought next idea :
> Du er alt for nem at narre med lovning om ussel mammon.

Narre?

> Det nytter ikke noget alligevel.

Nytter ikke? Sig mig, hvornår har 500kr ekstra om måneden været
ligemeget? Vi er ikke alle millionærer vel?

> Så køb du dig din SMS-styrede forsikringsrabatboks og blive registreret i dit
> forsikringsselskab om snart sagt alt.

Ka ikke rigtig betale sig, prisen for boksen er det samme som jeg
sparer så der går for lang tid før der er overskud for mig.

> Du ved ikke en´gang, hvad boksen indeholder andet end rabat..

Og det ved du jo alt om, kom nu med din fantastiske viden om tingene -
eller er det bare varm luft du lukker ud?

> Det er da rent til grin.

BJ - jeg har længe ment du er et af de mest arrogante mennesker i denne
gruppe. Du beviser det gang på gang.

Hvad er det der er til grin? Jeg forholder mig til et konkret tilbud og
konstatere at det kan vise sig at være en god foretning for mig. Jeg er
fuldkommen ligeglad med at det ikke kan betale sig for dig og at du
iøvrigt er dødmisundelig over at din bils indbyggede logsystem ikke
udløser samme rabat (hov, vil du virkelig have rabatten? jeg troede da
"ussel mammon" var ligemeget jvf ovenfor?)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



BJ (26-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-02-07 21:09


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.d4ef7d72b67199b6.34878@news.hs235.dk...

KLIP

>> Du ved ikke en´gang, hvad boksen indeholder andet end rabat..
>
> Og det ved du jo alt om, kom nu med din fantastiske viden om tingene -
> eller er det bare varm luft du lukker ud?

Efter alt at dømme, ved du ikke en hujende fis, så skal ikke ret meget til
at vide mere.

Du kender vel ikke en gang farven..;)

Hvis du nu ellers fulgte med i dagspressen, ville du vide, den bl.a.
indeholder en GSM-enhed.

>> Det er da rent til grin.
>
> BJ - jeg har længe ment du er et af de mest arrogante mennesker i denne
> gruppe. Du beviser det gang på gang.

Henrik, du er det mest kværulerende individ i NG´en. Ikke en gang Guldmann
kan måle sig med dig og det siger eller ikke så lidt..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Henrik Stidsen (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 26-02-07 22:09

BJ pretended :
>>> Du ved ikke en´gang, hvad boksen indeholder andet end rabat..

>> Og det ved du jo alt om, kom nu med din fantastiske viden om tingene -
>> eller er det bare varm luft du lukker ud?

> Efter alt at dømme, ved du ikke en hujende fis, så skal ikke ret meget til at
> vide mere.

Hvad baserer du den påstand på?

> Du kender vel ikke en gang farven..;)

Den de viste i TV var sort med noget der lignede guldstik på.

> Hvis du nu ellers fulgte med i dagspressen, ville du vide, den bl.a.
> indeholder en GSM-enhed.

Bed ikke lige mærke til det var via GSM blot at den sendte til en
server et eller andet sted.

>> BJ - jeg har længe ment du er et af de mest arrogante mennesker i denne
>> gruppe. Du beviser det gang på gang.

> Henrik, du er det mest kværulerende individ i NG´en. Ikke en gang Guldmann
> kan måle sig med dig og det siger eller ikke så lidt..

Så nu er man kværulerende fordi man ikke bare holder kæft når man er
uenig? Interessant...

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



BJ (26-02-2007)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-02-07 22:11


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.d5317d720c204151.34878@news.hs235.dk...

KLIP

> Så nu er man kværulerende fordi man ikke bare holder kæft når man er
> uenig? Interessant...

Ja, ja og what ever...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Christian B. Andrese~ (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 26-02-07 12:13

On Feb 23, 4:04 pm, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:
> > Af uransagelige årsager, så regner hovedparten af forsikringsselskaber
> > ikke sådan, når du tegner forsikringen.
>
> Nej desværre.
>
> > Det kan derfor være en god ting at opsige sin forsikring hver år og så
> > genforhandle den.
>
> Jeg har haft en del selskaber inden for de sidste par år.. hvis jeg kan få
> det billigere og lige så godt et andet sted, og mit nuværende stiller sig på
> bagbenene, så hakker spætten uden hensyn og jeg skifter.
>
> Blandt andet Nykredit måtte lade livet her i hjemmet og Tryg ligeså. Det er
> jo syge selskaber hvis man er under 60år og tillader sig, at køre mere end
> 2kkm om året (Tryg primært, Nykredit er generelt bare for dyr og umedgørlig)

Tja....sådan er selskaberne så forskellige. Vi betaler 3.600 incl
kasko hos Nykredit for vores 306 HDi stc. Superelitebillist på laveste
trin med landmandsrabat på 12 %. Dsværre kan den ikke kombineres med
de 5% for 0-klip
Vi har så også andre forsikringer for vel 15.000 derudover.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Folmer Rasmussen (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 26-02-07 12:24

On 26 Feb 2007 03:12:40 -0800, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:


>Tja....sådan er selskaberne så forskellige. Vi betaler 3.600 incl
>kasko hos Nykredit for vores 306 HDi stc. Superelitebillist på laveste
>trin med landmandsrabat på 12 %. Dsværre kan den ikke kombineres med
>de 5% for 0-klip
>Vi har så også andre forsikringer for vel 15.000 derudover.

>--

Det er ikke fair at oplyse hvad man betaler i kaskoforsikring, hvis
man ikke samtidigt oplyser hvad selvrisikoen er.

Prisen er stærkt afhængig af selvrisikoens størrelse.....som regel.

--

Venlig hilsen
Folmer

Christian B. Andrese~ (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 26-02-07 12:17

On Feb 23, 9:34 am, "JS" <js_...@hotmail.com> wrote:
> BJ wrote:
> > En sort boks forventes indbygget i alle biler:
>
> >http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4261116/
>
> > Så mangler der blot at udvikles en chip til at gøre det samme hos
> > fodgængere/cyklister/MC/knallertkører.
>
> Ja, for cykelkulykker og -uheld er nemlig mindst lige så dyre for
> forsikringsselskaberne som biluheld.


De er vel egentligt dyrere, da man jo ikke er forpligtig til at tegne
en ulykkes- eller kaskoforsikring som fodgænger eller cyklist.
Forsikringselskaberne tjener da mange penge på bilforsikringerne,
ellers gjorde de da ikke så meget ud af dem.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408880
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste