Skiftet hjullejer
Fra : Ukendt

Dato : 22-02-07 21:58

Efter en lang kamp fik jeg bikset bilen fri idag, og trillet ned til
mekanikkeren... Skulle ha skiftet hjullejer, eftersom man var nødt til at
spille højere for at overdøve rungen i kabinen...

Er det tidligt eller normalt, at skifte de bagerste hjullejer efter 102.011
km?

/SWP

----------
Ret selv i email for at få den til at virke.
(Hint) snavs er plettet...
----------
Honda Civic ES 1,6i

Fra : claus b.p.

Dato : 23-02-07 00:35

"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spille højere for at overdøve rungen i kabinen...
>
> Er det tidligt eller normalt, at skifte de bagerste hjullejer efter

Jeg vil sige det er lidt for tidligt. Men det kan afhænge af hvordan de fx.
er blevet behandlet ved skift af bremsetromler, samt af alder, om de har
boet ved saltvandskyst, kørt med overdimensionerede brede fælge osv.
Jeg mener det er dobbelte koniske rullelejer, som man skal have ud når man
piller bremsetromlen af, (har jeg ret?) og når man samler dem igen er det
godt at give dem noget fedt, og stramme dem med det helt rigtige moment. Så
skal der selvfølgelig støvhætte på. Så bør de kunne holde længe.

/Claus