Gassen hænger
Fra : Martin Bak

Dato : 22-02-07 18:19

Camryen bider sig ligesom fast i når speederen en sjælden gang ikke er
aktiveret. Som om at spjældet klistrer fast eller noget. Er det en
sandsynlig forklaring på fænomenet?
Hvis der er aflejringer eller belægninger på spjældet som får det til at
"binde" i lukket position, hvad kan jeg så rense med?
Eller er der helt andre naturlige forklaringer på problemet? Måske kablet
eller what?

Det er ret generende, især i kombination med automatgearet og snefyldt
landskab ;-/
--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-02-07 20:15

Martin Bak wrote:

> Camryen bider sig ligesom fast i når speederen en sjælden gang ikke er
> aktiveret. Som om at spjældet klistrer fast eller noget. Er det en
> sandsynlig forklaring på fænomenet?

Vand/is i kabelføringen/speedertrækket?

> Hvis der er aflejringer eller belægninger på spjældet som får det til
> at "binde" i lukket position, hvad kan jeg så rense med?

Jeg har før brugt en trykluftspistol ladet med benzin.
Men eller prøv med karburatorsprit for at se om det er vand/is

> Eller er der helt andre naturlige forklaringer på problemet? Måske
> kablet eller what?

Kablet kan snildt være slidt og ved at knække.

En forkert siddende måtte kan skam også gøre det.

> Det er ret generende, især i kombination med automatgearet og snefyldt
> landskab ;-/

Ja det er prøvet på Rekorden, det kan ikke anbefales.
Gode bremser er dog en fordel

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-07 20:10

Hvis det viser sig ikke at være nogle af de ting Uffe nævner, så prøv at
give den en Bell Add Servicerens 4. Havde problemet på min Mondeo når
spjældet blev åbnet helt. Pænt træls !!! Det fjernede problemerne.

Mvh
Jimmy_K