/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Det måtte jo komme.....(snyd med klip)
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 22-02-07 11:27

Så lige denne her:

http://avisen.dk/fartboeller-betaler-sig-klip-koerekortet-210207.aspx

Hvis jeg var ligeså afhængig af mit kørekort,
så burde jeg nok være mere vaks til at passe på det.

Bare lige mine 2-cent.




--
mvh Uffe (uden klip i kørekortet, svjv
Mondeo 1,8i (nysynet
Tipo 1,6i



 
 
Hr. Jensen (22-02-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 22-02-07 11:37

On Thu, 22 Feb 2007 11:27:20 +0100 "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> sent the following smoke signals:

>Så lige denne her:
>
>http://avisen.dk/fartboeller-betaler-sig-klip-koerekortet-210207.aspx
>
>Hvis jeg var ligeså afhængig af mit kørekort,
>så burde jeg nok være mere vaks til at passe på det.

Ja, det fænomen er jo aldrig set i DK før...

Begrebet 'stillingsmand' er åbenbart glemt hos de høje herrer der har så
travlt med at hoste store klumper af forargelse op.

Men andre ord: de rige har benyttet sig af dette i århundreder, men når
den gemene hob vil gøre det, så falder hammeren.

Et nutidigt scaenarie er jo den med at industrilandene køber CO2-kvoter
af fattige lande, så hvor er forskellen?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Ukendt (22-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-02-07 11:43


> Så lige denne her:
>
> http://avisen.dk/fartboeller-betaler-sig-klip-koerekortet-210207.aspx
>
> Hvis jeg var ligeså afhængig af mit kørekort,
> så burde jeg nok være mere vaks til at passe på det.
>
> Bare lige mine 2-cent.

Tjaa.. Jeg ville gerne udbyde 5.000,- for at en anden tog mit klip.... Dog
ikke muligt i dette tilfælde, da jeg blev stoppet... : (


/SWP



Hans Jensen (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Hans Jensen


Dato : 23-02-07 10:31


> Tjaa.. Jeg ville gerne udbyde 5.000,- for at en anden tog mit klip.... Dog
> ikke muligt i dette tilfælde, da jeg blev stoppet... : (
>
>
> /SWP
>

Mon ikke prisen skal være 25-30,000.- pr klip ?



Ukendt (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-02-07 11:49


>> Tjaa.. Jeg ville gerne udbyde 5.000,- for at en anden tog mit klip....
>> Dog
>> ikke muligt i dette tilfælde, da jeg blev stoppet... : (
>>
>>
>> /SWP
>>
>
> Mon ikke prisen skal være 25-30,000.- pr klip ?

Kommer an på hvor stor markedet er.. og hvem du får til at tage klippet....
Et familiemedlem, som måske sjælden kører, kan måske presses ned i en lavere
pris.... men på den omtalte side, vil prisen nok ligge noget højere.... men
hvis du siger 30.000 pr klip. snakker vi om 90.000 for et alm b kørekort...
Lige i overkanten?

/SWP



Leonard (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 23-02-07 12:03

"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote:

>men
>hvis du siger 30.000 pr klip. snakker vi om 90.000 for et alm b kørekort...
>Lige i overkanten?

Ikke at jeg nogensinde kunne finde på at deltage i noget der bare
ligner den slags ulovligheder, men for den der tager klippet er prisen
på kørekortet ganske underordnet. Det må risikoen for at blive dømt og
få en eller straf betalingen skal dække - jeg vil have en meget høj
timeløn for at sidde skoleret foran en dommer eller måske endda i et
fængsel.

Men det er jo kun et spørgsmål om at finde nogle tilpas sørgelige
eksistenser, der vil sælge deres mor for ussel mammon. De kan sikkert
presses langt ned i pris. Og faktisk behøver den der tager skylden jo
slet ikke at have et kørekort, bøden bliver bare lidt højere og
klippene spares op til et evt. kørekort i fremtiden.

--
Leonard

Uffe Bærentsen (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 23-02-07 12:19


"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse
news:45dec690$0$204$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>>> Tjaa.. Jeg ville gerne udbyde 5.000,- for at en anden tog mit klip....
>>> Dog
>>> ikke muligt i dette tilfælde, da jeg blev stoppet... : (

>> Mon ikke prisen skal være 25-30,000.- pr klip ?

> Kommer an på hvor stor markedet er.. og hvem du får til at tage
> klippet.... Et familiemedlem, som måske sjælden kører, kan måske presses
> ned i en lavere pris.... men på den omtalte side, vil prisen nok ligge
> noget højere.... men hvis du siger 30.000 pr klip. snakker vi om 90.000
> for et alm b kørekort... Lige i overkanten?

Nej det vi snakker om er at højtlønnede, skal kunne betale sig fra ikke at
miste kørekortet.
Dvs. at det er din pengepung der bliver afgørende mht. om du mister
kørekortet eller ej.
Hvis en høtjlønnet står til en eller flere klip, så er tanken nærliggende.
Hvis så kørekortet er afgørende for om personen kan passe sit job eller ej,
så bliver det jo nærmest indlysende.

Så prisen på de 90.000 er ikke kun for kørekortet.
Det er også prisen som personen er villig til at betale for at beholde
jobbet.
DET er IMO det der er mest skræmmende ved denne 'udvikling'.

At det så også kan ske at Hr. og Fru. Danmark måske vil benytte sig af
muligheden er deres valg.
Ligesom det er op til hver enkelt, om de vil overholde de love og regler der
gælder her i landet.
IMO skal man så bare være klar over de konsekvenser,
det kunne få hvis man vælger ikke at holde sig inden for rammerne.


--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet
Tipo 1,6i



TT (22-02-2007)
Kommentar
Fra : TT


Dato : 22-02-07 11:54


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45dd7006$0$52115$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Så lige denne her:
>
> http://avisen.dk/fartboeller-betaler-sig-klip-koerekortet-210207.aspx
>
> Hvis jeg var ligeså afhængig af mit kørekort,
> så burde jeg nok være mere vaks til at passe på det.
>
> Bare lige mine 2-cent.
>
>
>
>
> --
> mvh Uffe (uden klip i kørekortet, svjv
> Mondeo 1,8i (nysynet
> Tipo 1,6i
>

Hvis man nægter at oplyse hvem der har kørt køretøjet er bøden kun 500,- har
jeg hørt.

-TT



Uffe Bærentsen (22-02-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 22-02-07 12:42


"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse
news:hDeDh.25$cL3.10@news.get2net.dk...

> Hvis man nægter at oplyse hvem der har kørt køretøjet er bøden kun 500,-
> har jeg hørt.

Hvis man er voksen nok til at køre bil og derved kunne kvaje sig i
trafikken.
Så bør man også være voksen nok til at tage straffen, IMO.



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet
Tipo 1,6i



Ukendt (22-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-02-07 12:52


> Hvis man er voksen nok til at køre bil og derved kunne kvaje sig i
> trafikken.

Sjældent det er at Kvaje sig... mere stress, vane.. eller Pure fun....
Adrealin kick

/SWP



TT (22-02-2007)
Kommentar
Fra : TT


Dato : 22-02-07 13:24


"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45dd8175$0$52091$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse
> news:hDeDh.25$cL3.10@news.get2net.dk...
>
>> Hvis man nægter at oplyse hvem der har kørt køretøjet er bøden kun 500,-
>> har jeg hørt.
>
> Hvis man er voksen nok til at køre bil og derved kunne kvaje sig i
> trafikken.
> Så bør man også være voksen nok til at tage straffen, IMO.
>
>
>
> --
> mvh Uffe
> Mondeo 1,8i (nysynet
> Tipo 1,6i
>

Det er muligvis rigtigt, det hedder jo moral og respekt, men jeg pointerede
også bare at der var en mulighed for at snyde (rent teoretisk)

-TT



Ejvind Kruse (22-02-2007)
Kommentar
Fra : Ejvind Kruse


Dato : 22-02-07 12:55

TT wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45dd7006$0$52115$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Så lige denne her:
>>
>> http://avisen.dk/fartboeller-betaler-sig-klip-koerekortet-210207.aspx
>>
>> Hvis jeg var ligeså afhængig af mit kørekort,
>> så burde jeg nok være mere vaks til at passe på det.
>
> Hvis man nægter at oplyse hvem der har kørt køretøjet er bøden kun 500,- har
> jeg hørt.

Joo, men kun hvis det ikke er dig selv der har kørt, politiet møder enten op
ved din hoveddør, eller på dit arbejde, for at sammenligne med ditkontrafej,
hvis du ikke kan "huske" hvem der har kørt.

--
Ejvind
Dans er for mænd, der ikke har råd til at stå i baren.


Anders Houmark (22-02-2007)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 22-02-07 18:16

Ejvind Kruse wrote:

>
> Joo, men kun hvis det ikke er dig selv der har kørt, politiet møder
> enten op ved din hoveddør, eller på dit arbejde, for at sammenligne
> med ditkontrafej, hvis du ikke kan "huske" hvem der har kørt.

Det kunne være at man skulle slå sig ned i spøg og skæmt branchen.. Kunne
være der var mange penge i hatte og briller til bilister


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk




Flemming Lynggaard (22-02-2007)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 22-02-07 14:36


"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> wrote in message
news:hDeDh.25$cL3.10@news.get2net.dk...
>

>
> Hvis man nægter at oplyse hvem der har kørt køretøjet er bøden kun 500,-
> har jeg hørt.
>

Problemet er så at hvis du nægter og de indkalder dig som vidne så er det
pludselig ikke længere færselsloven du overtræder men straffeloven - og så
får du et hak i din straffeatest (=mistet job for mange) hvis du ikke
oplyser hvem der førte bilen.

Men beløbet er korrekt.

F


Hr. Jensen (22-02-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 22-02-07 14:51

On Thu, 22 Feb 2007 14:35:35 +0100 "Flemming Lynggaard"
<flemmingl@gmail.com> sent the following smoke signals:

>Problemet er så at hvis du nægter og de indkalder dig som vidne så er det
>pludselig ikke længere færselsloven du overtræder men straffeloven - og så
>får du et hak i din straffeatest (=mistet job for mange) hvis du ikke
>oplyser hvem der førte bilen.

Hvorfor skulle de indkalde en som vidne?
Desuden kan hukommelsen jo være ret dårlig. Og hukommelsessvigt har vist
aldrig været direkte strafbart.

Jeg kunne forstå hvis vedkommende er sigtet i sagen, men så er
nedenstående vist relevant.

Siden hvornår har man pligt til at give oplysninger, der kan inkriminere
én selv?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Kim Frederiksen (22-02-2007)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 22-02-07 13:59

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45dd7006$0$52115$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Så lige denne her:
>
> http://avisen.dk/fartboeller-betaler-sig-klip-koerekortet-210207.aspx
>
> Hvis jeg var ligeså afhængig af mit kørekort,
> så burde jeg nok være mere vaks til at passe på det.
>
> Bare lige mine 2-cent.
>



mvh.
Kim Frederiksen



Christian B. Andrese~ (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 26-02-07 12:00

On Feb 23, 11:48 am, "Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote:
> >> Tjaa.. Jeg ville gerne udbyde 5.000,- for at en anden tog mit klip....
> >> Dog
> >> ikke muligt i dette tilfælde, da jeg blev stoppet... : (
>
> >> /SWP
>
> > Mon ikke prisen skal være 25-30,000.- pr klip ?
>
> Kommer an på hvor stor markedet er.. og hvem du får til at tage klippet....
> Et familiemedlem, som måske sjælden kører, kan måske presses ned i en lavere
> pris.... men på den omtalte side, vil prisen nok ligge noget højere..... men
> hvis du siger 30.000 pr klip. snakker vi om 90.000 for et alm b kørekort...
> Lige i overkanten?

Hvis ens arbejde afhænger af det ?
Jeg har ingen planer om at sælge mine ubrugte klip, men en pris på ca.
30.000 kr er nok realistisk.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Christian B. Andrese~ (26-02-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 26-02-07 12:01

On Feb 22, 12:51 pm, "Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote:
> > Hvis man er voksen nok til at køre bil og derved kunne kvaje sig i
> > trafikken.
>
> Sjældent det er at Kvaje sig... mere stress, vane.. eller Pure fun....
> Adrealin kick

Overrasker mig ikke at du har et klip........

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Ukendt (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-02-07 01:54



> > Hvis man er voksen nok til at køre bil og derved kunne kvaje sig i
> > trafikken.
>
> Sjældent det er at Kvaje sig... mere stress, vane.. eller Pure fun....
> Adrealin kick

>Overrasker mig ikke at du har et klip........

Tjaa.. Var faktisk en dag hvor jeg var syg, træt, og skulle nå motorkontoret
inden kl 1400....


/SWP



Uffe Bærentsen (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 28-02-07 10:20


"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse
news:45e4d291$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>>Overrasker mig ikke at du har et klip........
>
> Tjaa.. Var faktisk en dag hvor jeg var syg, træt, og skulle nå
> motorkontoret inden kl 1400....

Nåede du det?

Hvis ja, så var der jo ikke grund til at køre for hurtigt.
Hvis nej, så var du jo for sent på den alligevel.



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet
Tipo 1,6i



Ukendt (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-02-07 15:21


> Hvis ja, så var der jo ikke grund til at køre for hurtigt.
> Hvis nej, så var du jo for sent på den alligevel.

Ja, og for sin vis jo, både det at turen bliver sjovere... Og at der er
meget varierende trafik igennem randers, nogle gange kan det tage en
helvedes tid at komme igennem....


/SWP



Christian B. Andrese~ (28-02-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 28-02-07 15:32

On Feb 28, 3:20 pm, "Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote:
> > Hvis ja, så var der jo ikke grund til at køre for hurtigt.
> > Hvis nej, så var du jo for sent på den alligevel.
>
> Ja, og for sin vis jo, både det at turen bliver sjovere... Og at der er
> meget varierende trafik igennem randers, nogle gange kan det tage en
> helvedes tid at komme igennem....

Så du har tilmed gjort det i bymæssig bebyggelse..........

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Ukendt (01-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-03-07 03:21


> >Ja, og for sin vis jo, både det at turen bliver sjovere... Og at der er
> >meget varierende trafik igennem randers, nogle gange kan det tage en
>> helvedes tid at komme igennem....

>Så du har tilmed gjort det i bymæssig bebyggelse..........

Nej, blev stoppet på ladevejen dertil....

Men har nok også efterfølgende kørt lidt for hurtigt inde i byen....


/SWP



Ukendt (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-03-07 13:45


>>Så du har tilmed gjort det i bymæssig bebyggelse..........
>
> Nej, blev stoppet på ladevejen dertil....
>
> Men har nok også efterfølgende kørt lidt for hurtigt inde i byen....

Ja, bøden på 1.500,- kom for et stykke tid siden. Idag kom der svar på
nedsættelse, den er nu på 750,-... Godt med studierabat... =)


/SWP



Møller (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 03-03-07 14:19


"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote in message
news:45e96dca$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> >>Så du har tilmed gjort det i bymæssig bebyggelse..........
> >
> > Nej, blev stoppet på ladevejen dertil....
> >
> > Men har nok også efterfølgende kørt lidt for hurtigt inde i byen....
>
> Ja, bøden på 1.500,- kom for et stykke tid siden. Idag kom der svar på
> nedsættelse, den er nu på 750,-... Godt med studierabat... =)

hvis du forvolder skader, nedsættes forsikringen så også med 50%?
Forhåbentlig kun på dig og dit køretøj

Møller



Ukendt (03-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-03-07 14:55


> hvis du forvolder skader, nedsættes forsikringen så også med 50%?

Næppe... Der er det lige omvendt.... Som studerende får vi lov at betale
præmie * ~400% Og evt. tillæg på 5.000,- på selvrisikoen....


/SWP





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste