/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kan man ikke få vinterdæk til lastbiler?
Fra : JS


Dato : 22-02-07 09:35

Hvis jo, hvorfor bruger de dem så ikke og hvorfor smækker de ikke snekæder
på?



 
 
Dak (22-02-2007)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 22-02-07 12:30


"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
news:45dd5565$0$52140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvis jo, hvorfor bruger de dem så ikke og hvorfor smækker de ikke snekæder
> på?

Højst sandsynligt fordi de har en million dæk på nogen lastbiler så
omkostningerne ville være skyhøje både at anskaffe og skifte. Desuden så er
det jo som regel en vognmand eller hvad det nu hedder som ejer en flåde af
biler.
Angående snekæder så tror jeg da ikke der findes nogen som kan modstå en
fuld lastet lastbil i længere tid uden at være på tykkelse med wirerne på
storebæltsbroen. men bare min mening.


Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
"Nu nysynet"



Klaus G. (22-02-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 22-02-07 19:51

> Højst sandsynligt fordi de har en million dæk på nogen lastbiler så
> omkostningerne ville være skyhøje både at anskaffe og skifte. Desuden så
> er det jo som regel en vognmand eller hvad det nu hedder som ejer en flåde
> af biler.
Bare på trækakslen er nok til at de kan komme over bakkerne... Det burde
altså ikke koste alverden.

> Angående snekæder så tror jeg da ikke der findes nogen som kan modstå en
> fuld lastet lastbil i længere tid uden at være på tykkelse med wirerne på
> storebæltsbroen. men bare min mening.
Kan nemt skaffes. Lastbilen i firmaet har kæder til alle aksler, da han tit
er i Norge. Og han var også ca. den eneste lastbil som kunne køre i går og i
dag op/ned gennem jylannds :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Morten (22-02-2007)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 22-02-07 20:13

snekæder ødelægger lastbildæk. derfor

Morten

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45dde627$0$48432$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Højst sandsynligt fordi de har en million dæk på nogen lastbiler så
>> omkostningerne ville være skyhøje både at anskaffe og skifte. Desuden så
>> er det jo som regel en vognmand eller hvad det nu hedder som ejer en
>> flåde af biler.
> Bare på trækakslen er nok til at de kan komme over bakkerne... Det burde
> altså ikke koste alverden.
>
>> Angående snekæder så tror jeg da ikke der findes nogen som kan modstå en
>> fuld lastet lastbil i længere tid uden at være på tykkelse med wirerne på
>> storebæltsbroen. men bare min mening.
> Kan nemt skaffes. Lastbilen i firmaet har kæder til alle aksler, da han
> tit er i Norge. Og han var også ca. den eneste lastbil som kunne køre i
> går og i dag op/ned gennem jylannds :)
>
> --
> Klaus G. // Seth-Enoch
> www.seth-enoch.dk/gallery
>



JS (22-02-2007)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 22-02-07 21:45

Morten wrote:
> snekæder ødelægger lastbildæk. derfor

Ja lastbil-sommer-dæk. Det er vel det samme som på bildæk?



Finn Guldmann (24-02-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-02-07 19:51

JS skrev:
>> snekæder ødelægger lastbildæk. derfor
> Ja lastbil-sommer-dæk. Det er vel det samme som på bildæk?
>
Mener du mønstermæssig?

Jeg har mere mønster på mine lastbildæk end jeg har set på vinterdæk på
Legobiler. (Bortset fra rigtige 4wd dæk)

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

JS (24-02-2007)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 24-02-07 23:00

Finn Guldmann wrote:
> JS skrev:
>>> snekæder ødelægger lastbildæk. derfor
>> Ja lastbil-sommer-dæk. Det er vel det samme som på bildæk?
>>
> Mener du mønstermæssig?

Nej, jeg svarer på påstanden om at snekæder ødelægger lastbildæk. Snekæder
må på Legobiler (hvis det er sådan vi skal tale sammen) ikke sættes på
sommerdæk, da de herved kan ødelægges. Min påstand er, at det samme er
gældende på truckernosserslæde-sommerdæk, men jeg ved det ikke - kan du
af/bekræfte?

> Jeg har mere mønster på mine lastbildæk end jeg har set på vinterdæk
> på Legobiler. (Bortset fra rigtige 4wd dæk)

Ja, det har vi efterhånden hørt
Men det er jo så heller ikke uvæsentligt om mønsteret er designet til at
lede vand væk eller til at få fodfæste...



Finn Guldmann (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-02-07 00:32

JS skrev:
>>>> snekæder ødelægger lastbildæk. derfor
>>> Ja lastbil-sommer-dæk. Det er vel det samme som på bildæk?
>> Mener du mønstermæssig?
> Nej, jeg svarer på påstanden om at snekæder ødelægger lastbildæk. Snekæder
> må på Legobiler (hvis det er sådan vi skal tale sammen) ikke sættes på
> sommerdæk, da de herved kan ødelægges. Min påstand er, at det samme er
> gældende på truckernosserslæde-sommerdæk, men jeg ved det ikke - kan du
> af/bekræfte?
>
Jeg ved ikke ret meget om kørsel med kæder. Har gjort det i ialt ca 4 timer.

Kommer jeg steder hen hvor de forlanger kæder på kan de anvise mig et
sted jeg kan holde til jeg igen må køre uden.

>> Jeg har mere mønster på mine lastbildæk end jeg har set på vinterdæk
>> på Legobiler. (Bortset fra rigtige 4wd dæk)
> Ja, det har vi efterhånden hørt
> Men det er jo så heller ikke uvæsentligt om mønsteret er designet til at
> lede vand væk eller til at få fodfæste...
>
Jeg kan ikke se den store forskel på de "vinter"dæk til lastbil der kom
link til og på dem der sidder på Volvo ude i indkørsel. Og det er ikke
vinterdæk.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Brian (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 25-02-07 14:25

Finn Guldmann wrote:

> Kommer jeg steder hen hvor de forlanger kæder på kan de anvise mig et
> sted jeg kan holde til jeg igen må køre uden.

Hvorfor ?

Hvis jeg arbejdede under de betingelser, som der bliver fremført for tiden,
turde jeg dælme ikke gøre andet end at få fedtet de kæder på.

Her tænker jeg på det enorme pres i er under, med en arbejdsgiver åndene i
nakken og (gulp!) deadlines!!

Det er dælme ikke at spøge med...

/Brian



Folmer Rasmussen (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 25-02-07 14:58

On Sun, 25 Feb 2007 14:24:31 +0100, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Finn Guldmann wrote:
>
>> Kommer jeg steder hen hvor de forlanger kæder på kan de anvise mig et
>> sted jeg kan holde til jeg igen må køre uden.
>
>Hvorfor ?
>
>Hvis jeg arbejdede under de betingelser, som der bliver fremført for tiden,
>turde jeg dælme ikke gøre andet end at få fedtet de kæder på.
>
>Her tænker jeg på det enorme pres i er under, med en arbejdsgiver åndene i
>nakken og (gulp!) deadlines!!

>--

Min vognmand bor i Paris, så hans hede ånde er kølnet betydeligt inden
den når min nakke.

>--

>Det er dælme ikke at spøge med...

>--

Nej, det er en yderst alvorlig sag.

--

Venlig hilsen
Folmer

Brian (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 25-02-07 16:31

Folmer Rasmussen wrote:

> Min vognmand bor i Paris, så hans hede ånde er kølnet betydeligt inden
> den når min nakke.

Du virker også betydelig mere afbalanceret i dine skriblerier, end et par af
de andre arbejdsramte chauffører her i gruppen - og det er en _stor_
kompliment

/Brian



Folmer Rasmussen (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 25-02-07 16:56

On Sun, 25 Feb 2007 16:30:45 +0100, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:
>
>> Min vognmand bor i Paris, så hans hede ånde er kølnet betydeligt inden
>> den når min nakke.
>
>Du virker også betydelig mere afbalanceret i dine skriblerier, end et par af
>de andre arbejdsramte chauffører her i gruppen - og det er en _stor_
>kompliment

>--

Af hjertet tak.

Det er jo så simpelt som at forholde sig til det der er foran snuden
på én, og så handle derefter.

Desuden har min betragteligt høje alder nok også lidt indflydelse på
sagerne.

Min frisør siger det på denne måde, når jeg efter endt behandling
spørger om jeg er pæn nok til at færdes på offentlige steder:

"Jeg vil gerne erindre om, at jeg er frisør, ikke plastickirurg.

--

Venlig hilsen
Folmer

Brian (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 25-02-07 17:16

Folmer Rasmussen wrote:

> Min frisør siger det på denne måde, når jeg efter endt behandling
> spørger om jeg er pæn nok til at færdes på offentlige steder:
>
> "Jeg vil gerne erindre om, at jeg er frisør, ikke plastickirurg.

ROFL - håner han/hun er billig

/Brian



Finn Guldmann (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-02-07 16:46

Brian skrev:
>> Kommer jeg steder hen hvor de forlanger kæder på kan de anvise mig et
>> sted jeg kan holde til jeg igen må køre uden.
> Hvorfor ?
>
Hvis vejmyndighederne ikke kan holde vejene så rene at det lader sig
gøre at køre uden snekæder er der jo ikke den store grund til at prøve
at komme igennem.

Her tænker jeg så ikke på lande der bevist, i deres strategi for
vinterkørsel, nedprioriterer oprensning af vejene og i stedet løber an
på at alle køretøjer er forsynet med snekæder (F.eks. Norge). Men den
slags lande holder jeg mig så blot fra i vinterperioden.

> Hvis jeg arbejdede under de betingelser, som der bliver fremført for tiden,
> turde jeg dælme ikke gøre andet end at få fedtet de kæder på.
>
Foreholder man disponenten at det er bedre at holde sig tilbage og kunne
køre når forholdene bliver bedre end at køre ud i skidtet og risikere at
sætte fast på ubestemt tid, er de fleste villige til at lytte.

> Her tænker jeg på det enorme pres i er under, med en arbejdsgiver åndene i
> nakken og (gulp!) deadlines!!
> Det er dælme ikke at spøge med...
>
Der ER en blonde.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fam. Olsen (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 23-02-07 16:13


"Morten" <bladlus@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:45ddeb50$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> snekæder ødelægger lastbildæk. derfor
>

Hvordan det?


MVH Niels



Allan J (22-02-2007)
Kommentar
Fra : Allan J


Dato : 22-02-07 12:37

JS forklarede den 22-02-2007:
> Hvis jo, hvorfor bruger de dem så ikke og hvorfor smækker de ikke snekæder
> på?

Kan man få vinterdæk til lastbiler?
http://www.bridgestone.dk/bfe/v/index.jsp?vgnextoid=000000000000000000000000000000001499RCRD&origin=000000000000000000000000000000001499RCRD&locale=da_DK
fortæller at det kan man godt...
men det er nok mere viljen der mangler...



Allan J (22-02-2007)
Kommentar
Fra : Allan J


Dato : 22-02-07 12:51

Allan J udtrykte præcist:
> JS forklarede den 22-02-2007:
>> Hvis jo, hvorfor bruger de dem så ikke og hvorfor smækker de ikke snekæder
>> på?
>
> Kan man få vinterdæk til lastbiler?
> http://www.bridgestone.dk/bfe/v/index.jsp?vgnextoid=000000000000000000000000000000001499RCRD&origin=000000000000000000000000000000001499RCRD&locale=da_DK
> fortæller at det kan man godt...
> men det er nok mere viljen der mangler...

Hvis man ser på denne nyhed om nlasbildæk, - så går resultatet direkte
i modsat retning..


Citat begynd:
Transportmagasinets seneste nyheder

Ny gummiblanding i lastbildæk
Af Jesper B. Nielsen

Continental har netop introduceret de nye lastvognsdæk HSL1 og HDL1
Eco-Plus. HSL1 er et forhjulsdæk, mens HDL1 er et trækdæk.

- De giver bedre kilometerydelse og lavere brændstofomkostninger i
forhold til forgængerne, og det er virkelig noget, som kommer branchen
til gode netop nu, hvor brændstofpriserne aldrig har været højere,
siger Frank Hansen, der er teknisk konsulent hos Continental Dæk
Danmark.

Dækkene spiller en vigtigt rolle for vognmandsvirksomhederne. Op til 29
procent af driftsomkostningerne kan have indflydelse på det rigtige
dækvalg.

- Det, der tæller, er god holdbarhed, høj kilometerydelse, de bedste
styreegenskaber og høj karkasseudnyttelse.

- Det er blandt andet disse kriterier, som vi har arbejdet med, da vi
udviklede de nye dæk.

Der er udviklet en ny gummiblanding, som giver øget præstation,
fortsætter Frank Hansen.

- Nye compound-komponenter med lavere deformation og højere stivhed
fører til mindre dækdeformation. Det reducerer rullemodstanden.

- Vognmænd vil opleve denne forbedring gennem et lavere
brændstofforbrug.

- Ydermere byder dækkonturen og den optimerede trykfordeling på
vejbanen forbedret kilometerydelse.


© Transport-Magasinet / Aller Business AB 2006
E-mail: info@transportmagasinet.dk

Citat slut.



Solid Ground (22-02-2007)
Kommentar
Fra : Solid Ground


Dato : 22-02-07 14:14

Hvorfor kører du ikke på pigdæk og har firehjulstræk ???

En lastbil på "sommer"dæk står fint fast om vinteren, det er med tom bil,
problemerne opstår.
Uden mange tons på bagakslen, er der ikke noget at gøre på glatis.

Snekæder ville virke under alle omstændigheder, koster ikke alverden, men er
noget lort at sætte på.

Vi har jo også næsten arktisk klima det méste af året . NOT

Skyd alt ned med kanoner, særligt gråspurve og nu også kolibrier og myrer.

KHS

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45dd5565$0$52140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvis jo, hvorfor bruger de dem så ikke og hvorfor smækker de ikke snekæder
> på?
>



Karsten Feddersen (22-02-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 22-02-07 14:29

Hej

Solid Ground wrote:
> En lastbil på "sommer"dæk står fint fast om vinteren, det er med tom bil,
> problemerne opstår.

Der er skam undtagelser og vi ser dem hver gang der er glatte veje. Jeg
synes tydeligt at huske noget fra radioen i går om at lastbilerne ikke
kunne komme op ad nogle bakker omkring Skanderborg. I Vejle kan de også
have deres problemer.

> Uden mange tons på bagakslen, er der ikke noget at gøre på glatis.

Jeps. Så en i går som have sat sin hænger og så skulle forcere en
stigning på maks 2%. På afstand undrede jeg mig over hvorfor han kørte
frem og tilbage hele tiden. Da jeg så kom tæt på kunne jeg se at han
slet ikke kunne komme op.


> Snekæder ville virke under alle omstændigheder, koster ikke alverden, men er
> noget lort at sætte på.

Er der ikke noget med at det faktisk er pligt for lastbiler at have dem med?


--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fam. Olsen (23-02-2007)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 23-02-07 16:15


"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:45dd9a77$0$876$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Er der ikke noget med at det faktisk er pligt for lastbiler at have dem
> med?

Jo i hvisse lande med bjerge. Her hjemme mener jeg kun det er ADR tankvogne
det er lovpligtigt for.


MVH Niels



Finn Guldmann (24-02-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-02-07 18:52

Karsten Feddersen skrev:
>> En lastbil på "sommer"dæk står fint fast om vinteren, det er med tom
>> bil, problemerne opstår.
> Der er skam undtagelser og vi ser dem hver gang der er glatte veje. Jeg
> synes tydeligt at huske noget fra radioen i går om at lastbilerne ikke
> kunne komme op ad nogle bakker omkring Skanderborg. I Vejle kan de også
> have deres problemer.
>> Uden mange tons på bagakslen, er der ikke noget at gøre på glatis.
> Jeps. Så en i går som have sat sin hænger og så skulle forcere en
> stigning på maks 2%. På afstand undrede jeg mig over hvorfor han kørte
> frem og tilbage hele tiden. Da jeg så kom tæt på kunne jeg se at han
> slet ikke kunne komme op.
>
Mon ikke det netop er det ovenfor beskrevne, om vægt på trækhjulene, der
er problemet?

>> Snekæder ville virke under alle omstændigheder, koster ikke alverden,
>> men er noget lort at sætte på.
> Er der ikke noget med at det faktisk er pligt for lastbiler at have dem
> med?
>
I Norge og Sverige jo, men nu har de vist også lidt mere vinter end vi har.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

JS (22-02-2007)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 22-02-07 19:02

Solid Ground wrote:
> Hvorfor kører du ikke på pigdæk og har firehjulstræk ???

Det er der ikke behov for. Jeg kan komme igennem alt jeg har mødt indtil nu
og kender bilens begrænsninger - bliver derfor hjemme, hvis jeg kan se hvor
det bærer hen.

> En lastbil på "sommer"dæk står fint fast om vinteren, det er med tom
> bil, problemerne opstår.
> Uden mange tons på bagakslen, er der ikke noget at gøre på glatis.

Det klarer de da fint i Sverige og Norge med vinterdæk på.

> Snekæder ville virke under alle omstændigheder, koster ikke alverden,
> men er noget lort at sætte på.

Og i stedet skal vi andre sidde i kø og pjække fra arbejde pga. nogle dovne
truckere? Sådan en dag som i dag koster vanvittigt meget for samfundet.
Meget af det kunne være undgået, hvis lastbilerne ikke sad fast allevegne og
spærrede det hele.

> Vi har jo også næsten arktisk klima det méste af året . NOT
Det er ikke nogen undskyldning. Der er mange ting og forhold her i verden vi
sikrer os og forsikrer os imod uden at det forekommer ret tit eller måske
aldrig.

> Skyd alt ned med kanoner, særligt gråspurve og nu også kolibrier og
> myrer.

Ikk' forstået

> KHS

Gider du skrive under det du svarer på tak.

>
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:45dd5565$0$52140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hvis jo, hvorfor bruger de dem så ikke og hvorfor smækker de ikke
>> snekæder på?



Finn Guldmann (24-02-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-02-07 19:49

JS skrev:
>> En lastbil på "sommer"dæk står fint fast om vinteren, det er med tom
>> bil, problemerne opstår.
>> Uden mange tons på bagakslen, er der ikke noget at gøre på glatis.
> Det klarer de da fint i Sverige og Norge med vinterdæk på.
>
Og det ved du naturligvis alt om. Er det mon så noget du vil indvi vi
andre i?

>> Snekæder ville virke under alle omstændigheder, koster ikke alverden,
>> men er noget lort at sætte på.
> Og i stedet skal vi andre sidde i kø og pjække fra arbejde pga. nogle dovne
> truckere? Sådan en dag som i dag koster vanvittigt meget for samfundet.
> Meget af det kunne være undgået, hvis lastbilerne ikke sad fast allevegne og
> spærrede det hele.
>
Og mange af de lastbiler der sidder fast kunne undgåes hvis de ikke
skulle finde sig i underligheder fra Legobiler der ikke har fattet hvad
sne er for noget.

>> Vi har jo også næsten arktisk klima det méste af året . NOT
> Det er ikke nogen undskyldning. Der er mange ting og forhold her i verden vi
> sikrer os og forsikrer os imod uden at det forekommer ret tit eller måske
> aldrig.
>
Hvis du nu viste hvad du snakkede om er jeg ret sikker på du ville have
et lidt anderledes syn på sagen.

Lastbildæk er altså ikke noget man køber 4 for 1000,- kr.

>> Skyd alt ned med kanoner, særligt gråspurve og nu også kolibrier og
>> myrer.
> Ikk' forstået
>
Man kan forlange så mange ting at end krav er helt ude at proportioner.

F.eks. ville de fleste af ulemperne ved de sidste dages vintervejr være
undgået hvis ikke de sidste års milde vintre har fået myndighederne til
at nedprioritere vinterberedskabet så meget at når der så endelig kommer
sne står de med håret i postkassen.

F.eks. oplyste tv at der var 33.000 tons salt på lager i Region
Sjælland. Måske var det en idé at få noget af det smidt ud på vejene i
denne vinter i stedet for at forsøge at spare det til næste vinter.

Men i stedet skyder man på lastbilerne.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

JS (24-02-2007)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 24-02-07 23:07

Finn Guldmann wrote:
> JS skrev:
>>> En lastbil på "sommer"dæk står fint fast om vinteren, det er med tom
>>> bil, problemerne opstår.
>>> Uden mange tons på bagakslen, er der ikke noget at gøre på glatis.
>> Det klarer de da fint i Sverige og Norge med vinterdæk på.
>>
> Og det ved du naturligvis alt om. Er det mon så noget du vil indvi vi
> andre i?

Alt? Nej det har jeg ikke påstået. Jeg kan kun sammenligne min erfaring fra
trafikken i Norge/Sverige med erfaringen fra den danske vintertrafik. Jeg
har kørt i lignende møgvejr nordpå men aldrig oplebet de samme problemer som
herhjemme.


>>> Snekæder ville virke under alle omstændigheder, koster ikke
>>> alverden, men er noget lort at sætte på.
>> Og i stedet skal vi andre sidde i kø og pjække fra arbejde pga.
>> nogle dovne truckere? Sådan en dag som i dag koster vanvittigt meget
>> for samfundet. Meget af det kunne være undgået, hvis lastbilerne
>> ikke sad fast allevegne og spærrede det hele.
>>
> Og mange af de lastbiler der sidder fast kunne undgåes hvis de ikke
> skulle finde sig i underligheder fra Legobiler der ikke har fattet
> hvad sne er for noget.

Der er mange man sidder og ryster på hovedet af, men sjældent udvikler det
sig til problemer, så vidt jeg har erfaret.

>>> Vi har jo også næsten arktisk klima det méste af året . NOT
>> Det er ikke nogen undskyldning. Der er mange ting og forhold her i
>> verden vi sikrer os og forsikrer os imod uden at det forekommer ret
>> tit eller måske aldrig.
>>
> Hvis du nu viste hvad du snakkede om er jeg ret sikker på du ville
> have et lidt anderledes syn på sagen.

Jamen hvorfor indvier du mig så ikke og ryster op med din viden?

> Lastbildæk er altså ikke noget man køber 4 for 1000,- kr.

Sikkert ikke, men det er ikke nogen undskyldning. Det er peanuts i forhold
til samfundsomkostningerne.

>>> Skyd alt ned med kanoner, særligt gråspurve og nu også kolibrier og
>>> myrer.
>> Ikk' forstået
>>
> Man kan forlange så mange ting at end krav er helt ude at
> proportioner.
> F.eks. ville de fleste af ulemperne ved de sidste dages vintervejr
> være undgået hvis ikke de sidste års milde vintre har fået
> myndighederne til at nedprioritere vinterberedskabet så meget at når
> der så endelig kommer sne står de med håret i postkassen.
>
> F.eks. oplyste tv at der var 33.000 tons salt på lager i Region
> Sjælland. Måske var det en idé at få noget af det smidt ud på vejene i
> denne vinter i stedet for at forsøge at spare det til næste vinter.
>
> Men i stedet skyder man på lastbilerne.

Lad nu være med at tude. Jeg kan godt forstå, at du svarer igen på
kritikken, men det ville klæde dig lidt at være lidt selvkritisk.



Finn Guldmann (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-02-07 00:45

JS skrev:
>>>> En lastbil på "sommer"dæk står fint fast om vinteren, det er med tom
>>>> bil, problemerne opstår.
>>>> Uden mange tons på bagakslen, er der ikke noget at gøre på glatis.
>>> Det klarer de da fint i Sverige og Norge med vinterdæk på.
>> Og det ved du naturligvis alt om. Er det mon så noget du vil indvi vi
>> andre i?
> Alt? Nej det har jeg ikke påstået. Jeg kan kun sammenligne min erfaring fra
> trafikken i Norge/Sverige med erfaringen fra den danske vintertrafik. Jeg
> har kørt i lignende møgvejr nordpå men aldrig oplebet de samme problemer som
> herhjemme.
>
Svjv har de en noget anden holdning til sne oppe nordpå. Noget med at de
ikke salter, og skaber det pløre vi oftest kører rundt i herhjemme.

Men jeg vil tro Folmer ved ret meget mere end mig om hvordan de gør deroppe.

>> Og mange af de lastbiler der sidder fast kunne undgåes hvis de ikke
>> skulle finde sig i underligheder fra Legobiler der ikke har fattet
>> hvad sne er for noget.
> Der er mange man sidder og ryster på hovedet af, men sjældent udvikler det
> sig til problemer, så vidt jeg har erfaret.
>
Men det er ikke Legobilernes skyld at det ikke udvikler sig.

>>>> Vi har jo også næsten arktisk klima det méste af året . NOT
>>> Det er ikke nogen undskyldning. Der er mange ting og forhold her i
>>> verden vi sikrer os og forsikrer os imod uden at det forekommer ret
>>> tit eller måske aldrig.
>> Hvis du nu viste hvad du snakkede om er jeg ret sikker på du ville
>> have et lidt anderledes syn på sagen.
> Jamen hvorfor indvier du mig så ikke og ryster op med din viden?
>> Lastbildæk er altså ikke noget man køber 4 for 1000,- kr.
> Sikkert ikke, men det er ikke nogen undskyldning. Det er peanuts i forhold
> til samfundsomkostningerne.
>
Hvis vi skal til at blande samfundsøkonomien ind i det er det helt andre
boller der skal på suppen.

Samfundsøkonomisk kan det slet ikke betale sig at lastbilerne står
stille. Så fra den vinkel ville det blive noget med at Legobilerne fik
påbud om at blive hjemme, og alle kræfter blev sat ind på at få
lastbilerne igennem.

>> Man kan forlange så mange ting at end krav er helt ude at
>> proportioner.
>> F.eks. ville de fleste af ulemperne ved de sidste dages vintervejr
>> være undgået hvis ikke de sidste års milde vintre har fået
>> myndighederne til at nedprioritere vinterberedskabet så meget at når
>> der så endelig kommer sne står de med håret i postkassen.
>> F.eks. oplyste tv at der var 33.000 tons salt på lager i Region
>> Sjælland. Måske var det en idé at få noget af det smidt ud på vejene i
>> denne vinter i stedet for at forsøge at spare det til næste vinter.
>> Men i stedet skyder man på lastbilerne.
> Lad nu være med at tude. Jeg kan godt forstå, at du svarer igen på
> kritikken, men det ville klæde dig lidt at være lidt selvkritisk.
>
Jeg finder det "sjovt" når det er lastbilerne der forlanges at være
selvkritisk. Det "sjove" er at det med selvkritik absolut ikke må gælde
for myndigheder eller Legobilister.

Jeg ved godt at det ikke er videre populært at fremhæve det, men
Legobilerne ER altså ikke det vigtigste på vejene.

Den sidste uge har med al ønskelig tydelighed vist at op mod 90% af dem
burde blive hjemme.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Brian (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 25-02-07 14:27

Finn Guldmann wrote:

> Samfundsøkonomisk kan det slet ikke betale sig at lastbilerne står
> stille. Så fra den vinkel ville det blive noget med at Legobilerne fik
> påbud om at blive hjemme, og alle kræfter blev sat ind på at få
> lastbilerne igennem.

Det er helt klart, vi ved jo alle at det ikke er forbruget, men den daglige
levering af varer der holder samfundet igang...

/Brian



Folmer Rasmussen (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 25-02-07 15:02

On Sun, 25 Feb 2007 14:27:27 +0100, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Finn Guldmann wrote:
>
>> Samfundsøkonomisk kan det slet ikke betale sig at lastbilerne står
>> stille. Så fra den vinkel ville det blive noget med at Legobilerne fik
>> påbud om at blive hjemme, og alle kræfter blev sat ind på at få
>> lastbilerne igennem.
>
>Det er helt klart, vi ved jo alle at det ikke er forbruget, men den daglige
>levering af varer der holder samfundet igang...

>--

Næh, alvorligt talt så skyldes det, at flere og flere har set fidusen
i, at bestille varer fra dag til dag, for at spare lagerkapacitet. Så
går det hurtigt i udu, når fremkommeligheden ikke er optimal.

Det er én af grundene til at det ikke kan hidse mig op, at jeg bliver
forsinket. det er ren spekulation i ussel mammon efter devicen: Går
den, så går den.

--

Venlig hilsen
Folmer

Brian (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 25-02-07 16:34

Folmer Rasmussen wrote:

>> Det er helt klart, vi ved jo alle at det ikke er forbruget, men den
>> daglige levering af varer der holder samfundet igang...
>
> Næh, alvorligt talt så skyldes det, at flere og flere har set fidusen
> i, at bestille varer fra dag til dag, for at spare lagerkapacitet. Så
> går det hurtigt i udu, når fremkommeligheden ikke er optimal.

Det skulle læses som en sarkastisk stikpille til Finn. Han har lidt svært
ved at indse at behovet for varer, følger efterspørgslen fra den arbejdende
pøbel.

/Brian



Finn Guldmann (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-02-07 17:49

Brian skrev:
>>> Det er helt klart, vi ved jo alle at det ikke er forbruget, men den
>>> daglige levering af varer der holder samfundet igang...
>> Næh, alvorligt talt så skyldes det, at flere og flere har set fidusen
>> i, at bestille varer fra dag til dag, for at spare lagerkapacitet. Så
>> går det hurtigt i udu, når fremkommeligheden ikke er optimal.
> Det skulle læses som en sarkastisk stikpille til Finn. Han har lidt svært
> ved at indse at behovet for varer, følger efterspørgslen fra den arbejdende
> pøbel.
>
Det har han ikke problemer med at se. Men har du øje for at de ikke
altid følges tidsmæssig?

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Finn Guldmann (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-02-07 16:38

Brian skrev:
>> Samfundsøkonomisk kan det slet ikke betale sig at lastbilerne står
>> stille. Så fra den vinkel ville det blive noget med at Legobilerne fik
>> påbud om at blive hjemme, og alle kræfter blev sat ind på at få
>> lastbilerne igennem.
> Det er helt klart, vi ved jo alle at det ikke er forbruget, men den daglige
> levering af varer der holder samfundet igang...
>
Og hvordan vil du kunne forbruge uden leveringer?

(At du ikke kan komme på arbejde i din Legobil er jo ikke automatisk
ensbetydende med at du ikke kan komme på arbejde.)

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Brian (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 25-02-07 16:50

Finn Guldmann wrote:

> Og hvordan vil du kunne forbruge uden leveringer?

Det kan jeg ikke - sjovt som det hele hænger sammen, hva' ?

> (At du ikke kan komme på arbejde i din Legobil er jo ikke automatisk
> ensbetydende med at du ikke kan komme på arbejde.)

Øhh... hvad ?

Busserne kørte ikke, men jeg kørte alligevel på arbejde. Jeg kunne
selvfølgelig have gået de 21Km, men det var jeg ikke lige i humør til.

Det lyder ikke til at du har været i nærheden af et offentligt
transportmiddel i mange år, endsige haft et job længere væk end 2Km fra din
bopæl.

/Brian



Finn Guldmann (25-02-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 25-02-07 17:52

Brian skrev:
>> Og hvordan vil du kunne forbruge uden leveringer?
> Det kan jeg ikke - sjovt som det hele hænger sammen, hva' ?
>> (At du ikke kan komme på arbejde i din Legobil er jo ikke automatisk
>> ensbetydende med at du ikke kan komme på arbejde.)
> Øhh... hvad ?
> Busserne kørte ikke, men jeg kørte alligevel på arbejde. Jeg kunne
> selvfølgelig have gået de 21Km, men det var jeg ikke lige i humør til.
>
Hvis nu der ikke skulle bruges tid og energi på at slæbe 10.000
Legobiler op af grøfterne på tre dage tror du så ikke der kunne blive
lidt til overs til at holde tog og busser kørende?

> Det lyder ikke til at du har været i nærheden af et offentligt
> transportmiddel i mange år, endsige haft et job længere væk end 2Km fra din
> bopæl.
>
Den slags holder jeg mig såvidt overhovedet muligt fra. Jeg tilhører de
25% af befolkningen der ikke er ønsket der.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Ib Jakobsen (24-02-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 24-02-07 23:20

JS skrev:
> Hvis jo, hvorfor bruger de dem så ikke og hvorfor smækker de ikke snekæder
> på?

Det kan man sagtens. Hvordan tror du ellers man får en dobbeltdækkerbus
op ad Alpe d'huez, når det er glat?. Du får ikke lov til at starte
opstigningen uden kæder. Har du ikke det så sender de en monstergummiged
ned med kæder alle hjul. Det går langsomt, men op kommer den.


--
MVH

Ib Jakobsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste