MS Windows
briani 27239
Problemer med Vista
Fra : gullit

Dato : 22-02-07 18:20

Kan det passe at jeg ikke kan få lov til at installere Norton på min nye
computer. (Den er købt med 90 dages Vista, men det vil den heller ikke
installere) Hvad gør jeg?????

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-02-07 18:25

gullit skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Kan det passe at jeg ikke kan få lov til at installere Norton
> på min nye computer. (Den er købt med 90 dages Vista, men det
> vil den heller ikke installere) Hvad gør jeg?????

Dropper Vista et halvt års tid til den fungerer ordentligt med
alle programmer og al hardware.......

Sådan var det også med XP - efter SP1 fungerede den OK, og sådan
går det nok også med Vista.

Jan

Fra : Vega

Dato : 22-02-07 18:56

"gullit" <stenten@esenet.dk> skrev i meddelelsen
> Kan det passe at jeg ikke kan få lov til at installere Norton på min nye
> computer. (Den er købt med 90 dages Vista, men det vil den heller ikke
> installere) Hvad gør jeg?????

På Norton hjemmeside, er der kommet en update som virker under Vista.

Mvh. Vega.

Fra : Vega

Dato : 22-02-07 18:59

> [...]
> Kan det passe at jeg ikke kan få lov til at installere Norton på min nye
> computer. (Den er købt med 90 dages Vista, men det vil den heller ikke

Glemte et link, som er:

http://www.symantec.com/da/dk/home_homeoffice/support/special/upgrade2007/vista/select_product.jsp?src=_mi_tran_dk&product=none&version=1.0&language=danish&module=NUCWV&error=OScheck&build=standard

Mvh. Vega.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-02-07 21:21

"gullit" <stenten@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det passe at jeg ikke kan få lov til at installere Norton på min nye
> computer. (Den er købt med 90 dages Vista, men det vil den heller ikke
> installere) Hvad gør jeg?????

Norton er et tungt program at danse med og mange har dårlige erfaringer. Det
bruger bl.a. mange resourcer i forhold til andre virusprogrammer. Hvis ikke
du har en købt en fuld version, så drop den og hent i stedet den gratis avg.
Avast laver også en gratis, som mange anbefaler. Om sidstnævnte er klar til
vista ved jeg ikke, men avg er.

Kurt

Fra : Vega

Dato : 22-02-07 21:51

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> gratis avg. Avast laver også en gratis, som mange anbefaler. Om
> sidstnævnte er klar til vista ved jeg ikke, men avg er.

Køre selv med Avast Pro på Vista 64bit.

Mvh. Vega.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-02-07 10:32

On Thu, 22 Feb 2007 21:50:31 +0100, "Vega" <vega84@gmail.com> wrote:

>Køre selv med Avast Pro på Vista 64bit.

For nogen er det også en fordel at den findes på Dansk.

Har ikke prøvet den endnu, men der er positivt omtale her

Minitest af gratis antivirus
http://www.pcworld.dk/art/7947?a=search&i=0

http://www.pcworld.dk/art/8436?page=2

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-07 17:26

> "gullit" <stenten@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Norton er et tungt program at danse med og mange har dårlige erfaringer.
> Det bruger bl.a. mange resourcer i forhold til andre virusprogrammer.

Norton er ikke et problem for en moderne PC.
Og slet ikke på Vista som i sig selv kræver megaresourcer
for at køre optimalt.
Problemet er Vista selv. Ikke så meget Norton,
som er eet af verdens mest anerkendte og benyttede pakker.
Sådan er det bare, selvom visse selvskabte nørder ofte mener
noget andet..

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 24-02-07 18:22

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> som er eet af verdens mest anerkendte og benyttede pakker.
> Sådan er det bare, selvom visse selvskabte nørder ofte mener

Her har vi igen et eksempel på at selv guderne kæmper forgæves, sidst der
kom noget fra Symantechs side der var velfungerende var til Windows 3.11
eller nej de købte jo et image program da de ikke formåede at udvikle på
Ghost selv. Den eneste grund til at de kan sælge såkaldte sikkerhedspakker
er at de bliver proppet ned i halsen på ignorenter af smarte sælgere elller
leveres gratis med på færdig installerede PC'ere.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-07 16:50

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse

> [...]
> er at de bliver proppet ned i halsen på ignorenter af smarte sælgere
> elller leveres gratis med på færdig installerede PC'ere.

Jeg siger det igen.
Norton er ikke et problem for en moderne PC.
Guderne kæmper derimod forgæves mod det cirkus,
Microsoft IGEN sætter i gang med Vista, som er
det nye under, folk bare SKAL ha'. For et syns skyld,
ikke så meget andet.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 25-02-07 17:53

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> Microsoft IGEN sætter i gang med Vista, som er
> det nye under, folk bare SKAL ha'. For et syns skyld,

Ja jeg kan kun udtrykke mig på denne måde, Norton kommer aldrig mere på
nogen PC'er jeg har eller "administrerer" for familie eller venner da jeg
aldrig har oplevet andet end problemer med dem, såsom ueeeeendelig
opstarttid, programmer der ikke virker ordentlig, problemer med at få lov
til at afinstallere programmer kort sagt Norton blander sig i alt der
foregår på maskinen.Men man har lov til at sige nej tak. Windows Vista har
man også lov til at sige nej til og XP virker da fornuftig nu, men den
diskusion der er om Vista nu er den samme som der var ang. XP da den udkom,
så den diskusion rager mig en høstblomst men Norton er og bliver noget
skrammel
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-07 18:58

> [...]
> opstarttid, programmer der ikke virker ordentlig, problemer med at få lov
> til at afinstallere programmer kort sagt Norton blander sig i alt der

Jeg kan så sige, jeg har installeret Norton på alt fra det nyeste nye
til det ældste af det ældste, bla. en K6II-500 maskine med 256 mb
ram på en XP. Det kørte bare MEN..du har ret i, maskinen starter
langsomt op...det gør en hel del maskiner hvis de lukkes med "luk" istedet
for den alt for oversete "Standby" eller "dvale". Og dêt uanset hvad
du har installeret af internetsikkerhedsprogrammer...det kan man ikke
gi' Norton skylden for.
Norton lader sig også afinstallere hvis du blot går i stifinder og
fjerner det helt foruden uninstall.

> Men man har lov til at sige nej tak.

Ja guskelov da.

> Windows Vista har man også lov til at sige nej til og XP virker da
> fornuftig nu, men den diskusion der er om Vista nu er den samme som der
> var ang. XP da den udkom, så den diskusion rager mig en høstblomst

Jeg er skuffet over Vista's manglende evne til at kende selv basale
drivere, til ikke at ville lade Nero og en hel del andre programmer
installere som følger med folks hardware.
Så du har ret, Vista er blot en ME udgave af 98...

> men Norton er og bliver noget skrammel

Norton er markedsledende og heldigvis meget udbredt.
Flertallet har gode erfaringer med Norton, men som med
alt andet software, findes der eksempler på det modsatte.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 25-02-07 20:47

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> "Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en
> meddelelse news:45e1bed5$0$4168$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

-Klip
> Norton lader sig også afinstallere hvis du blot går i stifinder og
> fjerner det helt foruden uninstall.
Se det er der delte meninger om prøv bare at læse lidt her i gruppen

> Ja guskelov da.

-Klip
> Jeg er skuffet over Vista's manglende evne til at kende selv basale
> drivere, til ikke at ville lade Nero og en hel del andre programmer
> installere som følger med folks hardware.
Det er ikke Vistas fejl at nogle software eller hardware leverandører ikke
formår at at skrive drivere til Vista, samme problem var/er der til XP men
normalt kan man så bruge W2000 drivere
> Så du har ret, Vista er blot en ME udgave af 98...

Det må stå for dit eget udsagn, men ME var et fremragende OS med den rette
Hardware

> Norton er markedsledende og heldigvis meget udbredt.
> Flertallet har gode erfaringer med Norton, men som med
> alt andet software, findes der eksempler på det modsatte.
Jeg vil så sige flertallet har dårlige erfaringer med Norton så jeg tror
ikke vi kan blive enige så jeg synes vi skal stoppe her.

--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-02-07 03:27

Paul Østerby Sørensen skrev:

> Norton kommer aldrig mere på nogen PC'er jeg har
> eller "administrerer" for familie eller venner da jeg aldrig
> har oplevet andet end problemer med dem, såsom
> ueeeeendelig opstarttid

Helt enig, og mine kunder siger det samme. Vi bruger i
stedet Norman Antivirus - det er er helt anden og meget
hurtigere sag, som jeg også bruger hjemme og på
værkstedet - den kører pissegodt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-07 20:53

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Helt enig, og mine kunder siger det samme. Vi bruger i
> stedet Norman Antivirus - det er er helt anden og meget
> hurtigere sag, som jeg også bruger hjemme og på
> værkstedet - den kører pissegodt.

Hahah..netop NORMAN er det værdste lort du kan installere.
Dine chancer for, PC'en går ned efter installation af Norman,
endten Virus Kontrol eller Internet Kontrol er bare fore stor !

Jeg taler af erfaring.
Helt hytten jeg arbejder i har oplevet problemer
på nær een maskine...min kusine sku' teste en
prøveversion fra TDC...maskinen gik i sort og
måtte stilles tilbage via systemgendannelse før
der kom billede på igen...
Norman..."tør du gå, selvom der er grønt ??"
(og så er det et pissegrimt og ulogiskt opbygget design)

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-03-07 01:00

Egue skrev:

> Hahah..netop NORMAN er det værdste lort du kan
> installere. Dine chancer for, PC'en går ned efter
> installation af Norman, endten Virus Kontrol eller
> Internet Kontrol er bare fore stor!

Jeg har installeret den på flere tusind maskiner, og det
er meget sjældent den laver ballade, så jeg ved ikke
lige hvor du har den erfaring fra?

> min kusine sku' teste en prøveversion fra TDC...
> maskinen gik i sort og måtte stilles tilbage via
> systemgendannelse før der kom billede på igen...

Det behøver jo ikke at være Normans skyld.

Jeg ved godt at TDC på et tidspunkt har maltrakteret
en Norman

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jama

Dato : 22-02-07 22:10

gullit wrote:
> Kan det passe at jeg ikke kan få lov til at installere Norton på min
> nye computer. (Den er købt med 90 dages Vista, men det vil den heller
> ikke installere) Hvad gør jeg?????

Hvorfor fanden vil du smide den slags, for at sige det rent ud, Lort ind på
din PC.
Det er jo med til at dræbe den, sammen med Vista?
Mvh.Jama

Fra : Hans

Dato : 22-02-07 22:33

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor fanden vil du smide den slags, for at sige det rent ud, Lort ind

> din PC.
> Det er jo med til at dræbe den, sammen med Vista?
> Mvh.Jama

Endnu et pletskud fra Jama.