QT PRO
Fra : Henrik

Dato : 22-02-07 14:48

Hej NGer

Har inversteret i en opgradering af min QT til QT PRO.

Er det rigtigt at man bare skal taste koden ind? der skal ikke hentes
noget ned eller ????

Det fremgår ikke af programmet at det er PRO kun kan jeg se at!!

Punktet: "Køb af Quick Time Pro" er disabled..

Er det det hele???

Så let kan det være eller???
--
It must be a fact.
God use Mac.

Fra : Martin R. Ehmsen

Dato : 22-02-07 15:18

Henrik wrote:
> Er det rigtigt at man bare skal taste koden ind? der skal ikke hentes
> noget ned eller ????

Ja

> Det fremgår ikke af programmet at det er PRO kun kan jeg se at!!
>
> Punktet: "Køb af Quick Time Pro" er disabled..
>
> Er det det hele???

Ja

> Så let kan det være eller???

Ja

Du har QT Pro allerede, man kan bare kun bruge Pro features hvis du har
indtastet den købte kode.

Martin

Fra : Henrik

Dato : 22-02-07 15:23

On 2007-02-22 15:18:20 +0100, "Martin R. Ehmsen" <martin@ehmsen.org> said:

> Du har QT Pro allerede, man kan bare kun bruge Pro features hvis du har
> indtastet den købte kode.
>
> Martin

Hvorfor bilver jeg ved med at forbløffes af enkeltheden???????

Henrik

--
It must be a fact.
God use Mac.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 23-02-07 10:10

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> Hvorfor bilver jeg ved med at forbløffes af enkeltheden???????
>
> Henrik

Jeg havde det på nøjagtig samme måde, da jeg opgraderede. Jeg er
forbløffet over, at Apple ikke klart og tydeligt anskueliggør
festligholder den herlige kendsgerning, at man har betalt for
frigørelsen af PRO-faciliteterne. Der burde komme et skilt med hurra og
tillykke og velkommen til alt det, som du nu kan gøre. Programmet burde
skifte navn fra "Player" til "Pro". Man skal gå ind i "Om QuickTime
Player" for at se, at der stå et lille "Pro" hen over programmets logo.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : kjhfkjh

Dato : 23-02-07 15:52

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

>Hvorfor bilver jeg ved med at forbløffes af enkeltheden???????

>Henrik

Du må også gerne forbløffes over at skulle betale ekstra for en
funktionalitet, som allerede var indstalleret ved købet
af computeren.

Fra : Henrik

Dato : 23-02-07 17:01

On 2007-02-23 15:52:22 +0100, kjhfkjh <nospam@nospam.invalid> said:

> Du må også gerne forbløffes over at skulle betale ekstra for en
> funktionalitet, som allerede var indstalleret ved købet
> af computeren.

Doh....

Der fik du mig

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-02-07 00:48

On 2007-02-23 17:00:30 +0100, Henrik <dyk@mil.dk> said:

> Doh....
>
> Der fik du mig

Sådan kan man jo godt se på det. På den anden side er det vel ikke
urimeligt, at man betaler for et produkts egenskaber. Det er vel også
meget smart, hvis det kan gøres billigere af, at programmet ligger på
alle computere fra starten, frem for at det skal sendes til de, der
ønsker at købe programmer. Jeg har også hørt, at i hvert fald Garmin
sælge GPS navigatorer med installerede kort, hvor nogle af dem først
bliver låst op, hvis man betaler for at få en kode, man skal taste ind.
Så slipper Garmin for at sende en dvd med kort til folk, der ønsker de
ekstra kort, for kortene ligger allerede på deres maskine.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erling Hansen

Dato : 22-02-07 15:32

Martin R. Ehmsen <martin@ehmsen.org> wrote:

> [...]
Nu vi har fat i QT: Kan det passe at man kun køber til sin computer? Jeg
købte QT-pro til min iBook G4, som senere koksede ud med defekt
bundkort. På vognen igen med at købe en MacBook - og så regnede jeg med
at kunne maile til QT for at få koden fra det gamle køb.....men, er der
nogen af jer der har prøvet at finde et sted i al Apple's
markedsføring, hvor man kan maile og stille spørgsmål? Det lykkedes mig
at få et svar fra en Apple-afdeling i USA, som selvfølgelig kun kunne
henvise mig til Europa, men der kan man kun få kontakt hvis man køber en
ny kode. Er det mig der er for nærig (det er jo ikke nogen formue) men
det irriterer mig at skulle betale to gange for det samme produkt.
Mvh
Erling

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-02-07 15:52

Erling Hansen <spameh-dh@mail.dknospam> wrote:

> [...]
> ny kode. Er det mig der er for nærig (det er jo ikke nogen formue) men
> det irriterer mig at skulle betale to gange for det samme produkt.

tja, du kunne jo have taget en kopi af koden, evt. printet den ud som
sikkerhed ?

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Terje Rydland

Dato : 22-02-07 18:18

> [...]

> ny kode. Er det mig der er for nærig (det er jo ikke nogen formue) men
> det irriterer mig at skulle betale to gange for det samme produkt.

Gå inn på din konto på AppleStore på nettet.
Da kan du klikke på "Nedlastbare programvarekjøp".
Der ligger info om alt du har kjøpt av nedlastbar programvare på
AppleStore, deriblant også QT Pro lisenskoden din.

Terje