Mister lyd ved DVD-brænding
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 22-02-07 10:48

Jeg har et besynderligt problem. Når jeg vil lave en DVD med afsæt i nogle
avi filer, har der hidtil ikke været nogen problemer. Billede såvel som
lyd kommer fint med på DVD'en, der nu kan afspilles som en hvilken som
helst anden DVD. Jeg bruger Toast Titanium 7.0.2, trækker filerne over og
brænder som DVD-video. Den står så i temmelig lang tid og encoder, inden
selve brændingen foretages. Det skyldes vel at den laver avi-filen om til
et standard DVD-format.
Som sagt så har der hidtil ikke været nogle vanskeligheder, men det er der
nu. Billdet kommer fint, men absolut ingen lyd. Hvad alverden gør jeg
forkert/mangler at gøre/overser?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : tom

Dato : 22-02-07 19:41

On 2007-02-22 10:48:10 +0100, "Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> said:

> [...]
> Som sagt så har der hidtil ikke været nogle vanskeligheder, men det er der
> nu. Billdet kommer fint, men absolut ingen lyd. Hvad alverden gør jeg

Jeg tror at du er offer for en mp3 44.100 eller 48.000 problematik..
Alt efter hvad de lige er for nogle "privatoptagelser" du lige smider
på en dvd, kan det være encodet på et utal af måder.
Noget der både gælder lyd og billede.
Og nu da billede virker, tyder en del på at lyden er encodet på en
"nyere" måde end toast kender til..
Derfor ...
Et forsøg kunne være - blot for at prøve det - at konvertere det hele
til mp4 ( ipod video) og så se om det kan komme over på en dvd..
Endu bedre, og måske endda lettest prøv med iDVD... det kan være at den
kan fortælle dig hvad det er for et codec de der hjemmevideoer er
encodet i..