Skærme
Fijala 3554
ny skærm?
Fra : ____P.sir

Dato : 22-02-07 21:39

jeg har pt. en 19" fladskærm - alm. format - , men da den skal stå lidt
længere væk i fremtiden har jeg undersøgt muligheden for at få en større,
f.eks. 21".
Og ved en søgning på edb priser er det jo mest vidvinkel skærme der kommer
op, ihvertfald i mit ønskede prisniveau. Det overrasker mig. Det er fint at
de er omkring 10 cm længere end min nuværende, men så er de jo til gengæld
en del smallere. F.eks. typisk omkring 24 cm høj???
Mit spørgsmål er til Jer, som har erfaringer med disse vidvinkel pc skærme:
Hvordan oplever I denne anderledes dimension, altså at de er så meget
smallere i højden, end vi er "vant til"? Er det en fordel eller ulempe,
synes I? Er man bedre tjent med en 19" alm. format i virkeligheden, eller er
det bare fremtiden, jeg skal vænne mig til, som på tv skærme?
Preben

--
www.granvista.dk
Din feriehacienda i Spanien...

Fra : Bruno

Dato : 22-02-07 21:55

____P.sir wrote:
> [...]
> Og ved en søgning på edb priser er det jo mest vidvinkel skærme der kommer
> op, ihvertfald i mit ønskede prisniveau.

Jeg går ud fra du mener bredformat, vidvinkel er noget man monterer på
et kamera.

> [...]
> Hvordan oplever I denne anderledes dimension, altså at de er så meget
> smallere i højden, end vi er "vant til"? Er det en fordel eller ulempe,

Det kommer an på hvad skærmens bruges til. Taler vi teksbehandling er
det efter min mening ikke en fordel medmindre det er en 23"/24" skærm
med høj opløsning eller alternativt en skærm som kan roteres 90 grader
så man får en høj og smal skærm.

Er man bedre tjent med en 19" alm. format i virkeligheden, eller er
> det bare fremtiden, jeg skal vænne mig til, som på tv skærme?

Smag og behag, samt hvad den skal bruges er afgørende. Det bedste er
faktisk ikke en skærm, men to eller endnu bedre tre skærme.

Mvh
Bruno

Fra : ___P.Sir

Dato : 27-02-07 14:34

Efter at have kigger annoncer osv. er der altså lidt forvirring omkring hvor
HØJ disse wideangle skærme er. Det er tilsyneladende forskelligt, om højden
nævnes som skærmhøjde, eller om man tager hele apparatet incl. foden med i
angivelserne.
Men hvad er typisk målene på en vidvinkel skærm, når den angives som f.eks
22"? GIder nogle af Jer som allerede har en sådan lige måle efter? Og det er
kun selve skærmfeltet, der er interessant..
preben