Foto
IBM760 5420
Teil 3020
print af EXIF og IPTC data på billedet?
Fra : vin

Dato : 20-02-07 17:50

Hej,

Findes der nogle foto-print firmaer som også kan printe EXIF og/eller
IPTC data bag på billedet (eller evt. på forsiden)?

vh
Erik

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 22:38

> Findes der nogle foto-print firmaer som også kan printe EXIF og/eller
> IPTC data bag på billedet (eller evt. på forsiden)?

Jeg bruger www.digitalshoppen.com til at printe fotos.
De printer en del af filnavnet på bagsiden.

Jeg bruger iMatch fra www.photools.com til at omdøbe filerne og anvende EFIX
data som en del af filnavnet. Inden jeg købte iMatch brugte jeg et gratis
program Rename Master (http://www.joejoesoft.com/rm.php) til at omdøbe med.
Det kan også importere EFIX til filnavn.

Så: EFIX -> filnavn -> print

Med lidt eksperimentering kan du måske få dette eller en lignende
fremgangsmåde til at opfylde dit behov. Men du er nok nødt til at
eksperimentere, for det lader til at det afhænger af længden på filnavnet,
hvilken del af det, der bliver printet. Jeg bruger lange filnavne, og får
ikke det hele med, men en del af midten. Måske får du hele filnavene
printet, hvis du sørger for at holde det på fx max 20 tegn.

Venlig hilsen
Lars
www.netm.dk