JUBII: SNE, SNE SNE
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-02-07 05:44

Kom bare med de 25-40 cm i dag - jeg er klar...

Fra : Jan Vennike

Dato : 21-02-07 06:02

meddelelse news:45dbce28$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> Kom bare med de 25-40 cm i dag - jeg er klar...
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
> Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort

Ikke hernede i sønderjylland - der er de nærmere regn, regn, regn

/Jan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-07 06:13

Morten Fruergaard skriver:

> Kom bare med de 25-40 cm i dag - jeg er klar...

Ind til videre er det 2,5 - 4mm der er kommet.....

Det ramer i en linje fra Thyborøn til Bornholm og nordpå.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-02-07 08:28

On Wed, 21 Feb 2007 06:12:39 +0100 "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> sent the following smoke signals:

>Morten Fruergaard skriver:

>Ind til videre er det 2,5 - 4mm der er kommet.....
>
>Det ramer i en linje fra Thyborøn til Bornholm og nordpå.

Så må Slagelse ligge under den linie, for her har vi i øjeblikket kun
noget der med god fantasi kan betegnes som slud.
Nå hvad, jeg skal jo heller ikke ud i det anyway.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-02-07 10:59

Hej

Morten Fruergaard wrote:
> Kom bare med de 25-40 cm i dag - jeg er klar...

Øv, øv, øv. Her i Vejle er det bare sjask vådt og jeg har endda begge
biler hjemme

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Jørgen Højrup

Dato : 21-02-07 12:28

Vi har sne - masser af sne. :)
Nogle steder 10 - 15 cm. og det blæser sammen i driver.
Så er det man er træt af at være ekstern kosunlent, være timebetalt og ikke
kunne komme ud til kunden :)

Jørgen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-02-07 12:57

"Jørgen Højrup" <jhc@nc-software.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har sne - masser af sne. :)
> Nogle steder 10 - 15 cm. og det blæser sammen i driver.
> Så er det man er træt af at være ekstern kosunlent, være timebetalt og
> ikke kunne komme ud til kunden :)

Hvor skal jeg køre hen for at opleve dette fantastiske vejr?

/Martin

Fra : Bo Velschow

Dato : 21-02-07 13:30

> "Jørgen Højrup" <jhc@nc-software.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvor skal jeg køre hen for at opleve dette fantastiske vejr?

Her ude på landet er der rig mulighed for at køre både sidelæns og sidde
fast i driverne! Det fyger voldsomt fra markerne ind på vejene, samtidig med
at det sner konstant (det har det gjort siden en gang i nat)

Jeg skal ud over markerne (dvs. forhåbentlig nøjes med at køre på den vej,
der krydser hen over markerne!) om en halv times tid, så det skal nok blive
udfordrende (glad for Alpinerne - og glad for, at min kone kører i 6'eren
med alt det moderne sikkerhedsmæssige tingeltangel!).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-02-07 12:56

> Øv, øv, øv. Her i Vejle er det bare sjask vådt og jeg har endda begge
> biler hjemme

Også her.. tænkte at nu var det tid til varm kakao i Vejle, men ak nej intet
der kan ligne det - IGEN er det de svineheldige nordjyder som både render
med det gode vejr om sommeren og det fede vejr om vinteren.

/Martin

Fra : Anders Majland

Dato : 21-02-07 13:00

> Kom bare med de 25-40 cm i dag - jeg er klar...

Ja når de nu er vinterdæk på slæden er det godt at de også for lov at prøve
lidt sne .... Jeg misunder dig bare frihøjden på dit 4hjulede legetøj ...

Men sidste vinter blev jeg alligevel imponeret over hvad en man kan komme
igennem sålænge man kan holde bare lidt fremdrift ...

Sidste vinter fandt jeg også ud af hvor lidt sne der skulle til at en xt600
blev hængende på motoren Der skal ikke ret store driver til inden det
bliver umuligt at få baghjulet til at bide - Så var det sikkert noget med en
af de "nye" 2wd mc'er

ps jeg leger normalt ikke i snedriver længere væk end jeg kan gå hjem hvis
det ikke lykkes ..

Fra : Anders Majland

Dato : 21-02-07 21:35

> Ja når de nu er vinterdæk på slæden er det godt at de også for lov at
> prøve lidt sne .... Jeg misunder dig bare frihøjden på dit 4hjulede
> legetøj ...

Jeg fik hentet den ældste i børnehaven og kørt til viborg med den yngste der
skulle til et check på sygehuset (ikke noget alvorligt) ~13. Ud til og ned
ad A13 gik det fint i roligt tempo med 60-70. Andre havde ikke taget den med
ro. Der var en bil i grøften og 2 håndværkere der vist var ramt frontalt
sammen (Baghjulstrukne varevogne med tvivlsomme dæk er sikkert ikke det
nemmeste at styre i det føre) Rundt i viborg var der heller ikke problemer,
men hjemad igen godt 16 var det ved at være slemt. Snedriverne var blevet
til fastkørte islandskaber og det lyder ikke godt når frihøjden ikke slår
til ... Af A13 var der også kønt/hvidt men det var mest "rene" driver og
ikke det store problem før vi var næsten hjemme. Det var driverne højre men
jeg nåëde da næsten hjem til matriklen... Så familien ind i varmen og jeg
kunne så se om ikke jeg kunne lokke bilen helt hjem... Til en start lærte
jeg at snekæder altså skal monteres inden man kører fast .... Men efter 3/4
times graven, køren frem/tilbage, monteret snekæder, gravet mange kubikmeter
sne igen opgav jeg og lod bilen stå ved kanten af matriklen... Jeg har lige
været ude og kigge til den og det ser ud til at det lykkedes at få den
parkeret rigtigt i forhold til vinden - det er ihvertfald endnu ikke dannet
driver foran eller under den... Til gengæld er der nu en på over 1,5 meter
foran garagen og 2 mere over en meter mellem garage og bilen.... Så havde
jeg fået den i garage tidligere var den helt sikkert ikke kommet ud
imorgen...

Men det er da stadig hyggeligt med lidt vintervejr

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-02-07 22:12

Anders Majland skriver:

> Af A13 var der også kønt/hvidt men det var mest "rene" driver og
> ikke det store problem før vi var næsten hjemme.

Godt i kom hjem i ordentlig tid.

http://trafikken.dk/trafikken.asp?page=company&objno=7

13 Viborg retning Støvring
mellem kryds Aalestrup og mindre rundkørsel St. Binderup alvorligt
uheld, spærret En lastbil er havareret og spærrer hele vejen. Falck er
på stedet og der er intet om varighed.

Fra : Stefan

Dato : 21-02-07 13:08

> Kom bare med de 25-40 cm i dag - jeg er klar...

Pas nu alligevel på derude http://www.tv2oj.dk/nyhe_nyhed_s.asp?newsID=16917
en bus med 49 unger der kørte galt, og der er forlydende om en af
ambulancerne også kørte galt på vejen derud. Jeg smutte også rundt i et
sving i nabolaget her til morgen, 30 km/t med næsten nye vinterdæk og
alligevel kom bagenden lige så fint forbi mig! Der ligger is under sneen
mange steder!!!

Stef

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-02-07 13:19

> [...]
> sving i nabolaget her til morgen, 30 km/t med næsten nye vinterdæk og
> alligevel kom bagenden lige så fint forbi mig! Der ligger is under sneen

Hvor langt skal man som minimum op for, at opleve dette fantastiske føre?

(og ja jeg mener det faktisk.. elsker sne.. )

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 13:29

news:45dc3892$0$90272>> mange steder!!!

> Hvor langt skal man som minimum op for, at opleve dette fantastiske føre?
>
> (og ja jeg mener det faktisk.. elsker sne.. )
>
> /Martin

Hvis du gider køre til Aalborg, så er der kommet ca. 25cm sne og det fyger
meget, så der er nogle bunker på knap 1m.

/HB

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 13:31

">>

Ellers prøv at se:

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/radar.htm

Husk at scrolle lidt ned af siden

/HB

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-02-07 13:34

> Hvis du gider køre til Aalborg, så er der kommet ca. 25cm sne og det fyger
> meget, så der er nogle bunker på knap 1m.

Det ville nok være optimalt.. havde dog håber ¨på max Århus..

Fra : Dennis

Dato : 21-02-07 16:20

Martin Johansen [6000] skrev:

> Det ville nok være optimalt.. havde dog håber ¨på max Århus..

I Århus har vi rigeligt nogle steder - jeg bor syd for Århus, og har kan
man sagtens lege ude på de små veje!

Fra : Bo Velschow

Dato : 21-02-07 13:32

> Hvor langt skal man som minimum op for, at opleve dette fantastiske føre?

Nordsjælland...

> (og ja jeg mener det faktisk.. elsker sne.. )

Ditto her!!!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-02-07 13:35

> Nordsjælland...

Fint med mig.. hvis ikke den bro ødelagde hele fornøjelsen

> Ditto her!!!

hehe :)

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 14:13

> Fint med mig.. hvis ikke den bro ødelagde hele fornøjelsen

> hehe :)

Det var den her jeg ville du skulle se...
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/snedybder.htm

/HB

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-02-07 14:26

> Det var den her jeg ville du skulle se...
> http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/snedybder.htm

Det sjove er alt for langt væk... øv. Man skulle bo deroppe.

/Martin

Fra : Stefan

Dato : 21-02-07 14:19

> Hvor langt skal man som minimum op for, at opleve dette fantastiske føre?
>
> (og ja jeg mener det faktisk.. elsker sne.. )

Kom til Randers, jeg ælsker osse sne, men dårlig mave holder mig inde
idag!!!!

Stef

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-02-07 14:25

> Kom til Randers, jeg ælsker osse sne, men dårlig mave holder mig inde
> idag!!!!

Kører ihvertfald nordpå senere så ser vi hvor jeg ender ;)

Fra : Stefan

Dato : 21-02-07 14:39

> Kører ihvertfald nordpå senere så ser vi hvor jeg ender ;)

Husk snekæder, skovl, tov, opladet mobil, tyk jakke og en 6-pack eller et
par flasker rødvin (det sidste godt til at lokke farmere ud med deres
traktorere med

Stef

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-02-07 16:30

> Husk snekæder, skovl, tov, opladet mobil, tyk jakke og en 6-pack eller et
> par flasker rødvin (det sidste godt til at lokke farmere ud med deres
> traktorere med

Skov tjek! Opladet mobil tjek! Snekæder nej! Tyk jakke tjek! 6pack nej, men
cola tjek!

Fra : Stefan

Dato : 21-02-07 20:38

> Skov tjek! Opladet mobil tjek! Snekæder nej! Tyk jakke tjek! 6pack nej,
> men cola tjek!

Så kan du komme forbi og grave min bil fri det lige nu sidder med det ene
hjul 30 cm nede i gårdspladsen DOH, hvem der bare have 4 hjulstræk eller
taget sig sammen til at hente sin traktor hjem!

Stef

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-02-07 20:55

> Så kan du komme forbi og grave min bil fri det lige nu sidder med det ene
> hjul 30 cm nede i gårdspladsen DOH, hvem der bare have 4 hjulstræk eller
> taget sig sammen til at hente sin traktor hjem!

Nej for dælen da det skulle jeg lige have vidst, så var jeg kørt længere
nordpå, så kunne vi begge have siddet fast, og ventet på Morten )

Fra : Stefan

Dato : 21-02-07 21:03

> Nej for dælen da det skulle jeg lige have vidst, så var jeg kørt længere
> nordpå, så kunne vi begge have siddet fast, og ventet på Morten )

Det kunne have været kønt Den smed den ene snekæde da jeg lige skulle
jævne en snedrive på en meter og inden jeg opdagende det sad jeg på mavsen
og i stedet for at starte Gålfen og trække den fri, skulle jeg da lige se om
ikke den kunne selv! Så kom gålfen foran og fruen i vognen, men hun forstod
åbenbart ikke rigtigt det med koblingspunkt, så den fik alt hvad den kunne
trække og nu hænger hjulet da bare og dingler Nå men det er jo godt man
har en nabo med en stor traktor imorgen tidlig, når men nu har lånt sin egen
ud

Stef

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-02-07 22:51

Stefan wrote:
> [...]
> hjulet da bare og dingler Nå men det er jo godt man har en nabo
> med en stor traktor imorgen tidlig, når men nu har lånt sin egen ud

Hvor bor du?

Fra : Stefan

Dato : 21-02-07 23:09

> Hvor bor du?

Mellem Linde og Gimming lidt uden for Randers og her er de 4wd traktorere
også begyndt at knurre noget når de kommer forbi.

Stef

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-02-07 23:13

Stefan wrote:

> Mellem Linde og Gimming lidt uden for Randers

Æv. Det ligger på den forkerte side af fjorden... .-|

> og her er de 4wd
> traktorere også begyndt at knurre noget når de kommer forbi.

Jep, der er godt vejr...

Fra : Stefan

Dato : 21-02-07 23:17

> Æv. Det ligger på den forkerte side af fjorden... .-|

Jep specielt når man skal til Århus til hverdag. Du kan da tage færgen

Stef

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-02-07 14:41

Martin Johansen [6000] wrote:

> Kører ihvertfald nordpå senere så ser vi hvor jeg ender ;)

Så kan vi mødes i Randers...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-02-07 16:30

> Så kan vi mødes i Randers...

Er der noget ved det?

Fra : Stefan

Dato : 21-02-07 20:40

> Er der noget ved det?

Der er ihvertfald masser af sne! Der kom lige en ATV'er forbi og han havde
skisenme problemer med at komme igennem!

Stef

Fra : Stefan

Dato : 21-02-07 20:39

> Så kan vi mødes i Randers...

Du skal være velkommen Kæden er spændt i bilen og den skal bare ½ meter
frem så er jeg fri igen

Stef

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-02-07 22:50

Stefan wrote:

> Du skal være velkommen Kæden er spændt i bilen og den skal bare ½
> meter frem så er jeg fri igen

hehe...

Nu er jeg hjemme i varmen 15 km øst for Randers...

Men hold da kæft et vejr...

Fra : Stefan

Dato : 21-02-07 23:10

> Men hold da kæft et vejr...

It aint weather for man or beast... men sjovt, tror gålfen skal prøve
snekæderne imorgen for at se om det er bedre en sådan en Mitsu SS'er.

Stef

Fra : Bob :-\)

Dato : 21-02-07 16:17

> [...]
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort

Her i Mors 7990 området er der ved at være et godt lag med sne.
på de mindre veje er der en del driver. (kommer stadig sne)
Har hørt der er en bus der er kørt af vejen her over , og væltet
med en del folk i og vejen er spærret så det er ikke rart at høre..

--
P.s Husk at SLETDETTEHER i min email
___________

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 22:47

Det er sgu for meget. Det tog mig 1,5 time at køre 14 km hjem fra arbejde og
det var med livet som indsats. Biler og lastbiler holdt midt på vejen og i
grøften. Snedriver så høje som bilen og mange steder kørte man i blinde, da
man ikke kunne se hvor vejen begyndte og startede. Underlaget var blevet til
ren is nogle steder, andre steder som brun sæbe. Folk, der kørte 10 km/t
gled ligså stille sidelæns. Man var nødt til at holde fart på, for ikke at
risikere at blive hængende i de store driver. Det betød så at man næsten sad
og gongede hovedet i luftet nogen gange, da nogle driver var fulde af is
eller hårdt sne.

Min svoger har sat fast i firmabilen syd for Ålborg siden middag. De holder
så uheldigt at hver gang sneploven kommer bliver deres bil mere og mere
dækket til. De kan nu ikke åbne dørene. De (der er to i bilen) havde ved
spisetid her i aften 1 ½lt. danskvand og ca. brændstof til en times tomgang
(gættede min svoger på). Så pas på hvad i ønsker!
LarsZK (fra Thy)

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-07 11:43

Jeg kan lige fortælle, at min svorger blev redet af en traktor og fulgt til
en hal, hvor de kunne komme på toilet og få noget at spise. De sad i deres
bil i næsten 23 timer og de måtte økonimisere med brændstoffet, så de har
sovet i nat uden varme. Nu venter de bare på at de får lov til at køre
videre, for lige nu er alle veje spærrede.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-02-07 08:35

Morten Fruergaard skriver:

> Kom bare med de 25-40 cm i dag - jeg er klar...

Så kom det. Det tog ½ time at rydde lidt omkring Touran'en og fortvoet,
herefter en 5-10 minutter til at rydde det sne væk sne sneploven havde
lagt midt i opkørslen.

Meen jeg havde nok være lige lovlig optimistisk med Touran'ens sneevner,
for den mavelandede og ½ sekunds uopmærksomhed og den havde gravet sig
ned

Frem med donkraften, løfte så højt som muligt, grave sne ud, smide
gruset tilbage i hullet, en kort bjælke hen over og et lille stykke
gulvtæppe ovenpå. Det samme i den anden side og så var jeg fri igen.....

Skulel have været i Vamdrup i dag, men en kollega der bor længere sydpå
(som skulle have været i Holstebro) tager over. Så tiuren til Hasselager
over middag, bliver vidst min eneste tur i dag..........