2 p-skiver
Fra : mtc

Dato : 20-02-07 20:37

Er der en der kan fortælle os hvor vi står.
Vi parkerede i dag på en p-plads i hvor Europark har kontrol.Der er 3 timers
gratis parkering.
Vi har lige fået sat sådan et p-ur på bilen og ikke tagen den anden p-skive
af.
Uret sætter sig selv når bilen stopper, den stod på 17.15 da vi gik fra
bilen.
Den gamle p-skive stod på 8.
Da vi kommer op og henter bilen kl. 17.50 er der en bøde i forruden.
Der står på den bøde vi har fået at det er fordi vi har mere end en p-skive.
Vi har lige fået bil, så der er sikkert en del ting vi ikke er inde i endnu

Undrer mig over de ikke har sagt det på værkstedet hvor de satte den nye på.

Hvor kan man se andre steder end bag på bøden at man ikke kan have 2 p ting
i ruden
Marianne

Fra : Leonard

Dato : 20-02-07 20:45

"mtc" <mc@z.invalid> wrote:

>Hvor kan man se andre steder end bag på bøden at man ikke kan have 2 p ting
>i ruden

Det er sg* da almindelig logik.
Hvis I skulle have haft en chance skulle begge p-skiver i det mindste
have vist det samme tidspunkt - hvilken af tiderne skulle ellers
gælde?

Forestil dig en kreativ sjæl med 12 p-skiver, der parkerer et sted med
1-times parkering

--
Leonard

Fra : mtc

Dato : 20-02-07 21:02

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> gælde?
>
> Forestil dig en kreativ sjæl med 12 p-skiver, der parkerer et sted med

Ja ja nu er jeg ikke så kreativ i min tankegang, vi havde fået denne P-watch
i gave,da jeg havde læst at der var en der havde fået bøde fordi den var
gået ud, har jeg tænkt at jeg lader den anden side til jeg finder ud af om
den virker.
Det har ikke slået mig 1 sek. at man ikke kunne have 2.
Den anden virker jo med tændingen, når bilen slukker sætter den tiden, så
der kan jo ikke være tvivl om at det er det tidspunkt vi er parkeret.
Bøden har vi fået fordi der var 2.

Fra : KASO

Dato : 20-02-07 21:48

"mtc" <mc@z.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den anden virker jo med tændingen, når bilen slukker sætter den tiden, så
> der kan jo ikke være tvivl om at det er det tidspunkt vi er parkeret.

Sådan rent teoretisk kunne man jo godt være i tvivl om, hvorvidt den
manuelle er sat i, fordi den automatiske ikke "går rigtigt" - og hvilken er
så korrekt?

Fra : JS

Dato : 20-02-07 21:11

Leonard wrote:

> [...]
> gælde?
>
> Forestil dig en kreativ sjæl med 12 p-skiver, der parkerer et sted med

Det er så vidt jeg ved ikke muligt at justere de elektriske p-visere, så det
er vel lige så meget logik for vagten, at han skal se på den elektriske og
ikke den "analoge".

Fra : -=JF=- priv

Dato : 20-02-07 21:25

Den 20-02-2007, skrev JS:

> Det er så vidt jeg ved ikke muligt at justere de elektriske p-visere, så det
> er vel lige så meget logik for vagten, at han skal se på den elektriske og
> ikke den "analoge".

Du har ret i at vagten har været paragrafrytter - men jeg kan huske at
der i instruktionen står noget om at man kan stille uret til andre
forhold - så rent teknisk er det måske muligt at snyde?

--
Mvh. John

Fra : Leonard

Dato : 20-02-07 22:00

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

>Det er så vidt jeg ved ikke muligt at justere de elektriske p-visere, så det
>er vel lige så meget logik for vagten, at han skal se på den elektriske og
>ikke den "analoge".

Og du har aldrig været udefor noget elektronik, der ikke opførte sig
helt som det skulle?

--
Leonard

Fra : JS

Dato : 21-02-07 16:31

Leonard wrote:

> Og du har aldrig været udefor noget elektronik, der ikke opførte sig
> helt som det skulle?

Vil du dermed sige, at det er ok at de giver bøder uanset hvad for sådan en
p-watch virker jo sikkert alligevel ikke?

Fra : Leonard

Dato : 21-02-07 16:39

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

>Vil du dermed sige, at det er ok at de giver bøder uanset hvad for sådan en
>p-watch virker jo sikkert alligevel ikke?

Nej, men når der er 2 mulige tidspunkter at vælge imellem kan p-vagten
ikke vide hvilken der er gældende.
Hvisd er kun var p-watch, så havde du jo heller ikke fået et krav om
gebyr.

--
Leonard

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-02-07 09:15

JS wrote:

> Det er så vidt jeg ved ikke muligt at justere de elektriske p-visere,
> så det er vel lige så meget logik for vagten, at han skal se på den
> elektriske og ikke den "analoge".

De kan justeres indtil få sekunder efter du har fjernet strømmen fra
tændingen. Det er derefter kun muligt at justere dem, når bilen har været i
bevægelse.

Spørg mig ikke hvor meget der skal til - jeg har nogle gange kørt mere end
en gade op og ned for at skulle parkere igen :)

P-vagterne mener at man skal ud af den gade man har parkeret i før man
lovligt kan parkere samme sted igen.

--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,

Fra : Henning

Dato : 21-02-07 09:53

>P-vagterne mener at man skal ud af den gade man har parkeret i før man
>lovligt kan parkere samme sted igen.
Det er nu ikke p-vagterne der mener det, men færdselsloven

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-02-07 11:16

Henning wrote:

> Det er nu ikke p-vagterne der mener det, men færdselsloven

Du finder ikke ovenstående definition i færdselsloven. Men det er sådan
p-vagterne fortolker loven.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 14:01

> Du finder ikke ovenstående definition i færdselsloven. Men det er sådan
> p-vagterne fortolker loven.
>
> --

Det må være dem der er provisionslønnet.
Før i tiden kunne de finde på at slå et kridtslag på dækket, for at
kontrollere om bilen blev flyttet ind imellem. Man kunne jo bare trille en
halv meter og så var det ok, og det var til at leve med.
I dag opfinder de tilsyneladende deres egne "regler" for hvad man må og ikke
må som billist, hvis det ikke er defineret i loven, og gavnligt for deres
pengepung.

Er der forresten nogen der ved hvor længe der skal gå før en parkeringsvagt
må skrive?...
Så et eks på en parkeringsplads ved indkøb. En gammel dame i en forholdsvis
ny SAAB glemte at stille P-skiven, og P-vagten stod og holdt øje. Man måtte
holde der max. 1 time.
Lige så snart den gamle dame var et stykke væk, blev hun noteret...iøvrigt
med hele P-vagtens mappe osv. liggende på køleren. P-vagten skulle jo nødig
blive våd af at rippe andre mennesker, og holdt derfor en paraply i venstre
hånd
Noget svineri mener jeg!

/HB

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-02-07 15:06

HB wrote:

> Er der forresten nogen der ved hvor længe der skal gå før en
> parkeringsvagt må skrive?...

Tjah ... det er jo ikke en parkering før der er gået 3 minutter ...

--
Per, Esbjerg
Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500

Fra : KASO

Dato : 20-02-07 20:59

> [...]
> på.
>
> Hvor kan man se andre steder end bag på bøden at man ikke kan have 2 p

Da I har parkeret på privat grund, er det ikke færdselsloven, men privat
aftaleret, der gælder. Det er mao. skiltning på stedet, som du forventes at
acceptere som en aftale, når du parkerer. Såfremt skiltet ikke indeholder
information, der kan tolkes til at man ikke må have 2 P-skiver, kan I have
en god sag - men det er op til en dommer at afgøre. Er i medlem af FDM, kan
I kontakte juridisk afdeling, der kører mange sager mod private
P-selskaber - herunder Europark.

Havde der været tale om offentlig vej, var der næppe megen tvivl om, at
bøden ville være gældende - for hvilken P-skive skal man tro på? (Den
manuelle kunne være sat i fordi den anden ikke virkede)

Fra : claus b.p.

Dato : 20-02-07 23:40

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> "mtc" <mc@z.invalid> skrev i en meddelelse
Det havde været god service!
Prøv færdselsloven/diverse P bekendtgørelser...

> Da I har parkeret på privat grund, er det ikke færdselsloven, men privat
> aftaleret, der gælder.
Jeg er 100% enig, det er ikke et privat firmas ret at give hverken bøder
eller afgifter, de kan kun udstede gebyrer, og ikke for overtrædelse af
nogen love, kun for at overtræde den aftale man har indgået.
> Havde der været tale om offentlig vej, var der næppe megen tvivl om, at
> bøden ville være gældende - for hvilken P-skive skal man tro på? (Den
> manuelle kunne være sat i fordi den anden ikke virkede)
Også enig
/Claus

Fra : mtc

Dato : 21-02-07 18:56

Ja, som jeg kan læse og hørt i dag også(fra fdm) må man kun have 1 P-skive
siddende.
Så vi æder gebyret
Tak for svarene

Fra : claus b. p.

Dato : 21-02-07 22:58

"mtc" <mc@z.invalid> wrote in message
> Ja, som jeg kan læse og hørt i dag også(fra fdm) må man kun have 1 P-skive
> siddende.
> Så vi æder gebyret
Det var nu ikke det der var min og KASO's konklusion, derimod at hvis det
havde været på offentlig vej, og noteret af en offentlig P-vagt eller
politiet, så ville du bare skulle punge ud. Men da dette er et privat firma,
kan de ikke påberåbe sig andre rettigheder end hvad der er offentliggjort
ved skiltning. (Og selv dette er tvivlsomt) Og på skiltene står bare P-skive
påbudt. Så jeg mener du bør skrive til dem straks, at du ikke vil vedkende
dig deres gebyr, da de ikke har skiltet med at der ikke må forefindes 2
Pskiver. Derudover forklarer du dem at de jo nok kan regne ud at den den
gamle Pskive ikke bruges mere, når der er monteret en ny elektronisk P-dims.
De skal realitetsbehandle din klage, og der kan ikke pålægges renter eller
ekstra opkrævningsgebyrer så længe klagesagen kører. Så i værste fald kan du
i hvert fald udskyde betalingen med nogle måneder, i bedste fald frafalder
de kravet. Jeg ville selv tage en retssag på spørgsmålet, men det er en drøj
tørn at kæmpe mod den slags dubiøse foretagender.

/Claus