MS Windows
briani 27239
Klargøring til Defragmentering?
Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 01:11

Jeg skal have defragmenteret min harddisk (1 drev, 120 Gb, ingen Raid).
Jeg har WinXP Home DK, og vil bruge Windows egen Defrag.
Jeg vil gerne have alt mulig crap ud fra drevet inden jeg går i gang, så jeg
undgår at temporary filer osv. bliver flyttet nyttesløst rundt. Jeg har
lavet en liste over hvad jeg regner med man skal gøre, inden man går igang:

1) Køre Ad-Aware for at fjerne spyware etc.
2) Køre Antivirus (Kaspersky)
3) Komprimere Outlook Express filer
4) Slet Temporary internet Files i Internet Explorer 7
5) Køre Diskoprydning på C-drev i Win XP
6) Slette filer manuelt i C:\Windows\Temp
7) Genstart
8) Defrag

Nogle tilføljelser/ændringsforslag?

MVH Morten

Fra : Gamle

Dato : 21-02-07 02:36

Morten wrote:

> [...]
> 4) Slet Temporary internet Files i Internet Explorer 7
> 5) Køre Diskoprydning på C-drev i Win XP
> 6) Slette filer manuelt i C:\Windows\Temp

Det skulle lige være Norton windoktor for at rette evt. fejl i reg.databasen
for at fjerne forkerte henvisninger. Du kan også bruge en regcleaner.
Ellers ser det ok ud.
Når du har kørt defrag tilsidst, kan du lige oprette et gendannelsespunkt.
Og til allersidst køre diskoprydning, hvor du sletter alle
gendannelsespunkter undtaget den sidste.
Sådan gør jeg.

Mvh.
Torben

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-02-07 02:47

Ja, kør også en CCleaner, se http://ccleaner.com/download/

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 05:02

Allan Vebel wrote:
> Ja, kør også en CCleaner, se http://ccleaner.com/download/

Cookies vil jeg nu gerne beholde

Fra : Thore

Dato : 21-02-07 13:28

On Wed, 21 Feb 2007 05:01:35 +0100, "Morten" <-> wrote:

>Cookies vil jeg nu gerne beholde

CCleaner -> Options -> Cookies -> Cookies to delete -> Cookies to
keep...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 22:24

Thore wrote:
> CCleaner -> Options -> Cookies -> Cookies to delete -> Cookies to
> keep...

Fint! Tak.