MS Windows
briani 27239
Nero 7.7.5.1
Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 00:11

Jeg oplever flg. problem i Nero 7:

Når jeg vil kompilere en CD, kan jeg ikke drag-and-drop de wave-filer som
jeg vil have med i kompileringen. Jeg får fejlen: "En eller flere filer
kunne ikke tilføjes kompileringen. Filerne kan muligvis tilføjes, hvis der
installeres en dedikeret plug-in".

Nogen der har et bud på hvorfor den skriver det, og hvordan jeg får det til
at virke? Jeg har aldrig oplevet problemer med det i Nero 6.

Jeg bruger WinXP.

Fra : Peter Jensen II

Dato : 21-02-07 03:38

"Morten" <-> skrev i en meddelelse
> Jeg oplever flg. problem i Nero 7:
>
> Når jeg vil kompilere en CD, kan jeg ikke drag-and-drop de wave-filer som

Hejsa..

Nok ikke til meget hjælp men, jeg har samme probelem efter jeg opgradrede
version 7.2.X X -
den version kunne fint kompilere Audio CD'er - PruductUpdate gjore mg
opmærksom
på at der var kommet opdateringer, så dem hentede jeg naturligvis.

Hvilket så også betyder at det ikke længere er muligt at lave AudioCD.

Har tjekket opsætningen, Nero peger på det korrekte plugin bibliotek
men Nero påstår at der ingen Codec's er tilstede, selvom jeg kan se dem alle
(mp3PRO.DLL etc.)

Nero forventer at de skal ligge i her: Programmer > Fælles filer > Ahead >
AudioPlugins\

Kan ikke finde nogen løsning på nero's hjemmeside.. ender med at man må
skrive til support - Alle andre funktioner fungere som de skal, bare ikke
MP3 > AudioCD

Mvh
Peter Jensen II

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 04:59

Peter Jensen II wrote:
> Kan ikke finde nogen løsning på nero's hjemmeside.. ender med at man
> må skrive til support - Alle andre funktioner fungere som de skal,
> bare ikke MP3 > AudioCD

Hej
Det er ikke mp3 til cd jeg har problemer med. Det er wave til cd. Men der er
åbenbart et generelt problem med de nyeste opgraderinger af 7.x. Måske
kommer der snart endnu en opgradering.

/Morten

Fra : Bjarne Chr

Dato : 21-02-07 09:05

"Peter Jensen II" <mail@icedesign.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan ikke finde nogen løsning på nero's hjemmeside.. ender med at man må
> skrive til support - Alle andre funktioner fungere som de skal, bare ikke

Hej
Det samme cirkus her; både med mp3 og wav Det hele virkede fint til og med
ver. 7.2.3.2b (har heldigvis gemt den) men i 7.5 og 7.7 var det slut. Det
underlige er at hvis man bruger wave editor og sound trax kan den godt ordne
både mp3 og wav Jeg har prøvet at skrive til Nero men har ikke fået noget
svar.

Bc.
I started out with nothing....I still have most of it

Fra : Bjarne Chr

Dato : 22-02-07 13:29

> [...]
> på at der var kommet opdateringer, så dem hentede jeg naturligvis.
>
> Hvilket så også betyder at det ikke længere er muligt at lave AudioCD.
Måske vi har lidt af forklaringen her.
We only provide a 30 time trial for our MP3 and mp3PRO Encoders, as we
license this feature from a third party. We do this with our Nero demo, OEM
and full retail versions. We could include this feature as unlimited, but
this would mean we would need to increase the cost of our Nero software. And
this would not be fair to the 50% of our customers who do not use this
feature. We provide the trial to give you the chance to get to know the
feature and decide on your own if you would like to have it. Once the trial
has expired, if you still like to use this function, you can purchase our
MP3/mp3PRO Plug-ins that allow unlimited MP3/mp3PRP conversions in our
online shop. Nero won´t accept my WAV files If your WAV files have been
saved using Sonic Foundry's Acid or SoundForge programs and other similar
programs, the files may be no standard WAV files. Sometimes such programs
save WAV files with markers inside the file. Although this never affects the
replay of a file (even in Nero), Nero refuses to burn any CD with a WAV file
that has these markers encoded in them. It's best to set these programs in a
way they do not generate this header information when they create WAV files.
This will help to ensure compatibility with other programs such as Nero. If
an audio file already contains this header information, you can try and
resolve it by using a third party software, possibly even the software that
created the audio file. Just delete a very small portion of the beginning of
the audio file. A very small portion deleted is all that is needed to remove
this header information and allow Nero to work with the file.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-07 15:58

Bjarne Chr wrote:
> Måske vi har lidt af forklaringen her.
> We only provide a 30 time trial for our MP3 and mp3PRO Encoders, as we
> license this feature from a third party. We do this with our Nero

Okay. Men var der problemer med din version 7.2.3.2b ? Ellers vil jeg da
også bare installere den.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 22-02-07 18:24

"Steen" <-> skrev i en meddelelse

> Okay. Men var der problemer med din version 7.2.3.2b ? Ellers vil jeg da
> også bare installere den.
Kun at den så kun virker 30 gange med mp3 filerne, med wav filerne er der
ingen problemer, men i 7.7.5.1 er der åbenbart ikke nogen af dem der virker
Hvis man vil inkode lydfiler får man at vide at der ikke er nogen lyd codex
installeret. Det underlige er at hvis man bruger wave editor og sound trax

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-07 18:46

Bjarne Chr wrote:
> [...]
> er nogen lyd codex installeret. Det underlige er at hvis man bruger
> wave editor og sound trax kan den godt ordne både mp3 og wav.

Hvad koster det at købe den lyd-plugin?

Fra : Hans

Dato : 23-02-07 18:57

www.ahead.de

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-07 04:09

Hans wrote:
> www.ahead.de

Hvad med et ordenligt brugbart link?

Fra : Hans

Dato : 24-02-07 11:49

"M. Nielsen" <-> skrev i en meddelelse

> Hvad med et ordenligt brugbart link?

Skal jeg også omregne prisen til kr.? Hvilken kurs skal jeg regne med?

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-07 18:07

Hans wrote:
> Skal jeg også omregne prisen til kr.? Hvilken kurs skal jeg regne med?

I stedet for bare at smide et link til selve firmaet, kunne du jo angive
HVOR på siden man skulle finde den omtalte plug-in. Jeg mener, når du nu
endelig gjorde dig den umage overhovedet at afsende et indlæg, kunne det
være lidt mere fyldestgørende. Jeg vidste fx. ikke, at det var MP3 plug-in
der gjorde, at man også kunne overføre wave-filer ved en cd-kompilering.

/M. Nielsen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 24-02-07 12:11

"M. Nielsen" <-> skrev :

>Hvad med et ordenligt brugbart link?

Er det svært at klikke på ONLINE SHOP?

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-07 18:13

Kerim Ellentoft wrote:
> Er det svært at klikke på ONLINE SHOP?

Jeg vidste ikke hvilket plug-in der var tale om. Det lyder ikke videre
logisk, at der skal et MP3 plug-in til for at kunne overføre wave-filer ved
en cd-kompilering.

/M. Nielsen

--
Længe leve de 12 Muhammed-tegninger!

Fra : Bjarne Chr

Dato : 25-02-07 00:39

> Jeg vidste ikke hvilket plug-in der var tale om. Det lyder ikke videre
> logisk, at der skal et MP3 plug-in til for at kunne overføre wave-filer
> [...]
Tråden startede vist med et mp3 problem men i version 7.5 og 7.7 er der så
også problemer med at brænde "normale wav filer" til lyd skiver. De gange
jeg har prøvet får jeg at vide at der ikke er nogen lydcodecs hvor de så end
er blevet af? I version 7.2.3.2b kan man lave hvad man vil. De 30 gange
gælder åbenbart kun ved konvertering af wav til mp3. I Neros FAQ står der et
sted det med de 30 gange, og under plug in står der at MP3 pro er en del af
Nero 7 Premium pakken og at man ikke behøver købe den! såååååååååh
Bc

Fra : emj

Dato : 25-02-07 02:57

Bjarne Chr skrev:

>Tråden startede vist med et mp3 problem men i version 7.5 og 7.7 er der så
>også problemer med at brænde "normale wav filer" til lyd skiver.

Ingen problemer i 7.5.1.1 (dansk)
men 7.7 kan ikke brænde wav til lydcd hos mig
Hilsen emj

Fra : Bjarne Chr

Dato : 26-02-07 09:37

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Ingen problemer i 7.5.1.1 (dansk)
> men 7.7 kan ikke brænde wav til lydcd hos mig
> Hilsen emj
>
>--
Hej
Så fandt jeg en ver. 7.5.9.0 i mit arkiv (godt man gemmer dem) Den virker
også fint og den snakker ikke om de 30 gange med MP3Pro Men der er sgu ikke
meget Pro i den, man kan ikke stille bitraten højere end 96Kb Gud ved hvor
alle lyd codecs forsvinder hen i ver. 7.7.5.1 ? Nu har jeg skrevet til Nero
to gange så må jeg jo se om jeg får noget svar på det.
Bc

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-07 10:12

Bjarne Chr wrote:
> [...]
> end 96Kb Gud ved hvor alle lyd codecs forsvinder hen i ver. 7.7.5.1 ?
> Nu har jeg skrevet til Nero to gange så må jeg jo se om jeg får noget

Ja, det bliver spændende at høre deres svar. Jeg har droppet det hele, og
installeret 7.2.3.2b hvor det hele virker. Trist at det er 2 skridt tilbage
for Ahead.

/Morten

Fra : vagn

Dato : 26-02-07 10:14

On Mon, 26 Feb 2007 09:37:29 +0100, "Bjarne Chr" <Bc@web.invalid>
wrote:

> [...]
>alle lyd codecs forsvinder hen i ver. 7.7.5.1 ? Nu har jeg skrevet til Nero
>to gange så må jeg jo se om jeg får noget svar på det.

dette indlæg er muligvis lidt malplaceret, men alligevel:

jeg har købt opgradering til 7.7.5.1 - faktura/download link korrekt
modtaget - har downloaded, MEN: under udpakning af cab-filerne meldes
det at en af dem er 'fejl-afsluttet' - altså ingen installation.
relevant e-mail (med høj prioritet) afsendt til nero, men intet hørt
fra dem.
har i haft lignende oplevelser ?
hilsen,
Vagn

Fra : Bjarne Chr

Dato : 26-02-07 13:46

"vagn" <vkp@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det at en af dem er 'fejl-afsluttet' - altså ingen installation.
> relevant e-mail (med høj prioritet) afsendt til nero, men intet hørt
-----------------
Nej det har jeg ikke haft vrøvl med, Er det Nero 7 Premium Reloaded du har
købt? Hvis du fået licensnøglen så hent en ny Trial Version
http://www.nero.com/nero7/eng/nero7-demo.php 196 Mb. Du kan også vælge full
installer hvis du vil det fylder 398 Mb Når (hvis) du så har installeret
den, kan du taste din nøgle ind klik på Nero oppe til venstre i Start smart
"halløjet" Hvis du har registreret hos Nero kan du logge på og få en
hurtigere Download. Det er utroligt hvad de har læsset i det program
efterhånden Media Home og Nero Scout ting jeg godt kan undvære Hvis "bare"
de ville sørge for at basis programmerne virker er jeg glad og hvad med det
her citat: "Enjoy all your favorite songs with unlimited MP3 encoding
support." Det eneste jeg har hørt fra Nero er det her Dear Valued Customer,
Thank you for your e-mail. This is an automatic message to verify that your
e-mail has arrived and that it is currently waiting to be processed. God
Jagt .-)
Bc

Fra : vagn

Dato : 26-02-07 19:57

On Mon, 26 Feb 2007 13:46:14 +0100, "Bjarne Chr" <Bc@web.invalid>
wrote:

> [...]
>e-mail has arrived and that it is currently waiting to be processed. God

tusind tak for svar - jeg hentede 'full installer' uden problemer og
har installeret,- nu mangler jeg så 'bare' at få justeret de
forskellige indstillinger så de passer til mine ønsker.
lige p.t. er alt dog uden lyd - skal nok lige et smut omkring tekniker
i nabobyen - det lokale firma lukkede.

mere tak og mange hilsener,
Vagn

Fra : Bj

Dato : 24-02-07 13:09

"M. Nielsen" <-> skrev i en meddelelse

> Hvad med et ordenligt brugbart link?

MP3 Pro plug in koster 19,99 Euro http://www.nero.com//eng/catalog.html Jeg
aner ikke om det så virker i Nero 7.7x.x. Jeg skal ikke ha' købt mere. Det
er faktisk Nero der skriver at den MP3 plug in der følger med kun virker 30
gange Når man så opdaterer til 7.5 eller 7.7 så har man åbenbart brugt de 30
gange?
mvh
Bc

Fra : emj

Dato : 23-02-07 23:59

Steen skrev:

>Hvad koster det at købe den lyd-plugin?

Hvorfor ikke bare skippe den seneste opdatering og holde sig til
7.5.7.0? Så slipper man for problemet med mp3

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-07 04:02

emj wrote:
> Hvorfor ikke bare skippe den seneste opdatering og holde sig til
> 7.5.7.0? Så slipper man for problemet med mp3

Som Bjarne skrev, så virker mp3-delen kun 30 gange siden version 7.2.3.2b.
Eller det passer måske ikke?

Fra : Hans

Dato : 24-02-07 11:48

> Som Bjarne skrev, så virker mp3-delen kun 30 gange siden version 7.2.3.2b.
> Eller det passer måske ikke?

Nej. Det passer ikke.