MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Internet Explore 7 Den har fået "utydelig~
Fra : torben

Dato : 20-02-07 19:44

Hej.

I forhold til 6'eren er IE 7'eren blevet enormt kedelig at se på da teksten
er blevet utydelig.

Jeg havde heldigvis muligheden at afinstallere den igen. Tak for den finesse
MS.

Nå, men hvis i kan love samt fortælle mig om Ie 7'eren kan "ordnes" inde i
indstillinger så teksten i browseren, altså den tekst der ses på diverse
hjemmesider, kan blive tydelig og lækker at se på igen som i 6ëren. Så vil
jeg installere 7'eren igen.

Det er jo bedst at være opdateret.

Hilsen

Torben

Fra : John

Dato : 20-02-07 19:59

"torben" <spamfri@spamfri.dk> skrev i en meddelelse

> I forhold til 6'eren er IE 7'eren blevet enormt kedelig at se
> på da teksten er blevet utydelig.

Jep, det er en om'er:

http://www.tech-recipes.com/rx/1166/ie7_turn_off_cleartype

Mvh John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-02-07 20:22

Den 20-02-07 19.59 skrev John følgende:

> Jep, det er en om'er:

Det er i hvert fald nok det problem, vi oftest hører om i forbindelse
med IE7.

> http://www.tech-recipes.com/rx/1166/ie7_turn_off_cleartype

Eller hvis man sidder med en dansk IE7 og samtidig gerne vil have flere
gode råd:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie7-trin-indstillinger.html#avanceret

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Nvu til at lave fremtidssikrede hjemmesider, der overholder

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 21-02-07 16:45

> [...]
> hjemmesider, kan blive tydelig og lækker at se på igen som i 6ëren. Så vil

Jeg er blevet positivt overrasket efter jeg har intalleret IE7, skriften
står mindst ligeså klar som på IE6 og Firefox, så ingen problemer her
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : torben

Dato : 24-02-07 03:28

Tak skal i have.

Jeg kunne godt lide at vide om det så ser perfekt ud efter at have stillet
indstillingerne. Ligesåogdt som 6.0?
-
Torben

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-02-07 09:49

Den 24-02-07 03.27 skrev torben følgende:

> Jeg kunne godt lide at vide om det så ser perfekt ud efter at have stillet
> indstillingerne. Ligesåogdt som 6.0?

Hvis du slår ClerType fra i indstillingerne, så bliver det ligesom i 6'eren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.

Fra : torben

Dato : 24-02-07 15:51

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.

Nej. Det bliver det ikke.
Jeg har igen installeret IE7. Satte ClearType fra og den var stadig
utydelig. Satte ClearType til igen og det var selvfølgelig også utydeligt.
Satte da ClearType fra igen og det var ikke meget forskel, det var altså
også utydeligt.
Så afinstallerede jeg IE 7 igen og kikkede på den samme side som da jeg
testede IE 7
http://www.ikea.com/ms/da_DK/local_home/odense.html

Så var alt igen meget tydeligt nu med IE6.

Denne link er god til at teste tydeligheden på. Hvid på blå baggrund og gode
fonte.
Så IE7 kommer ikke på min maskine før jeg hører noget fra nogen om at nu er
der kommet en opdatering der få den til at se ud nøjagtig så tydeligt som i
IE6.
-
Torben

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-02-07 16:03

Den 24-02-07 15.51 skrev torben følgende:

> Nej. Det bliver det ikke.

Har du haft genstartet IE7 efter at have slået ClearType fra? Uden
ClearType bør der absolut ikke være forskel på tekstens "uldenhed" i IE6
og IE7.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Really Slick Screeensavers: Flotte pauseskærme - med lydeffekter.

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-02-07 03:05

Kim Ludvigsen skrev:

> Har du haft genstartet IE7 efter at have slået
> ClearType fra?

Jeg har været det hele igennem, IE7 kan sagtens fungere
uden ClearType og uden ulden skrift - der er slet ingen
grund til at afinstallere en hel browser for at undgå sådan
en lille detalje.

IE 7 er bedre end de ældre udgaver af IE, så man kan
lige så godt vænne sig til at den viser billeder på samme
måde som Firefox og Opera, hurra!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : torben

Dato : 25-02-07 10:38

> Har du haft genstartet IE7 efter at have slået ClearType fra? Uden
> ClearType bør der absolut ikke være forskel på tekstens "uldenhed" i IE6
> og IE7.

Ja.

Det med hvad der bør... og absolut...
kan jeg ikke bruge til en skid.

-

Torben

Fra : L.E.P.

Dato : 25-02-07 13:00

Sat, 24 Feb 2007 15:51:14 +0100, skrev "torben" <spamfri@spamfri.dk> :

> [...]
>der kommet en opdatering der få den til at se ud nøjagtig så tydeligt som i

Måske programmet ClearType Tuner kan hjælpe dig.

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Hilsen Lars

Fra : torben

Dato : 02-03-07 14:01

> Måske programmet ClearType Tuner kan hjælpe dig.
>
> http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
>

> Hilsen Lars

Der er kun forklaring :

ClearType Tuner
This PowerToy lets you use ClearType technology to make it easier to read
text on your screen, and installs in the Control Panel for easy access.

Men der er ingen filer/programmer der hedder ClearType Tuner, på denne side.

Men ellers ville jeg havde prøvet den.

Så tak, jeg skal prøve senere at finde programmet på anden måde.

-

torben

Fra : L.E.P.

Dato : 02-03-07 16:17

Fri, 2 Mar 2007 14:01:21 +0100, skrev "torben" <spamfri@spamfri.dk> :

> [...]
>
>Men ellers ville jeg havde prøvet den.
>
>Så tak, jeg skal prøve senere at finde programmet på anden måde.

Jo, i den blå kolonne ude til højre.

Hilsen Lars

Fra : torben

Dato : 02-03-07 17:15

> Jo, i den blå kolonne ude til højre.
>
> Hilsen Lars

jA, JEG HAR FUNDET DEN. kUNNE IKKE SE DEN FØRSTE GANG.

hov undskyld CapsLock var sat til he, he!

-
Torben