billed problem - IE6
Fra : Lindkold

Dato : 18-02-07 23:59

På siden:
www.betterworkspace.dk (der validerer

har jeg på forsiden, en div i højre side med et billede - der ser fin ud i
de fleste browsere,
men i IE 6 bliver billedet skubbet ned under div'en ved siden af??

Og mere mærkeligt (ihvertfald for mig) - så er samme kode brugt på andre
sider på sitet,
med samme størrelse billede, hvor det står som det skal - øverst i højre
side (div id="Sidebox")?!

Nogen der kan hjælpe med dette IE6 problem??

--
Lindkold

www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Professionelt design | Lindkold Webdesign

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-02-07 00:57

Lindkold wrote:
> [...]
> ud i de fleste browsere,
> men i IE 6 bliver billedet skubbet ned under div'en ved siden af??

Det er IE 6, der ikke kan finde ud af, at 512 + 258 = 770.

Hvis du i stedet nøjes med at give en bredde til #Sidebox, skriver den ind i
sidens kildekode før #Mainbox og du floater #Sidebox right, kan du give
#Mainbox en passende margin-right i stedet for at sætte bredde på og floate
den.

Så skulle det fungere selv i IE <6.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Lindkold

Dato : 19-02-07 11:49

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> i sidens kildekode før #Mainbox og du floater #Sidebox right, kan du give
> #Mainbox en passende margin-right i stedet for at sætte bredde på og

Og det gør det også - tak for det - havde lige glemt IE-problemer med
margin/padding.
Men havde eller sat alle margin/paddings til 0px, og det underlige er at
undersiderne, med præcis samme struktur og størrelser billeder, så rigtig
nok ud.

Men problem løst - nogle gange bliver man så fokuseret på det forkerte at
man glemmer at tænke hele vejen rundt, og så er det jo dejligt at trække på
NG.

Lindkold

- -
www.aptering.dk
Billige håndværkere

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-02-07 00:49

Lindkold wrote:

> nogle gange bliver man så fokuseret på det
> forkerte at man glemmer at tænke hele vejen rundt, og så er det jo
> dejligt at trække på NG.

Åh jo. Jeg har lige selv været der.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk