2 x div lige lange?
Fra : Lindkold

Dato : 18-02-07 20:04

På test-siden:

http://www.lindkold.dk/better/index.html - (der validerer)

har jeg en Content-div med en Mainbox og Sidebox-div (billedet af damen).

Jeg vil have at de begge fylder Content-div helt ud (bliver lige lange -
uafhængigt af indholdet)
Det har jeg klaret med en .clearer

..clearer {
font-size: 0px;
line-height: 0px;
clear: both;
height: 0px;
}

sidst i Content-div.

Men Sidebox stopper når der ikke er mere indhold. Hvad er det lige jeg
overser???

--
Lindkold

www.lindkold.dk
Billig hjemmeside | Professionelt design | Lindkold Webdesign

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-02-07 21:57

Lindkold skrev:

> Men Sidebox stopper når der ikke er mere indhold. Hvad er det lige jeg
> overser???

At et html-elements højde bestemmes af indholdets
mængde, medmindre du eksplicit giver det en højde.

Hvis du ønsker at to elementer skal have en
/tilsyneladende/ ens højde - for eksempel ved at
give dit sidepanel en baggrundsfarve, er du
nødt til at gribe til særlige tricks.

Artiklen
http://www.webdesign101.dk/css/floatcontainer/
fortæller lidt om grundlaget for at fikse dette,
og
http://www.webdesign101.dk/csslayout/float_layout.php#equal
beskriver én af de teknikker, du i praksis kan
bruge til at få to elementer til at se ens
ud i højden.

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Lindkold

Dato : 18-02-07 23:37

> [...]
>

> Hvis du ønsker at to elementer skal have en
> /tilsyneladende/ ens højde - for eksempel ved at
> give dit sidepanel en baggrundsfarve, er du

Ja, selvfølgelig - har brugt tricket med baggrunds-billedet.
takker...

Lindkold
- -
www.aptering.dk
Billige håndværkere

Fra : Dennis Munding

Dato : 19-02-07 11:48

Hej Lindkold!
"Lindkold" skrev i en meddelelse:
> På test-siden:
>
> http://www.lindkold.dk/better/index.html - (der validerer)

....synes jeg at du lige skal kigge teksten igennem - også på den originale
side:

[Citat fra forsiden - 5. afsnit]
"Det er den stress som f.eks. giver sig udslag i lav jobtilfredshed,
manglende engagement og lyst til udvikling, lavere effektivitet og
produktivitet, samt et øget sygefravær. Men det er også ved denne form for
stress at ved denne form for stress at virksomheden har mulighed for at
handle, inden den kliniske stress indtræder og sygemeldingerne banker på
døren."
[Citat slut]

Læg mærke til 2. sætning:
"Men det er også ved denne form for stress at (Gentagelse! -->ved denne form
for stress at<-- Gentagelse slut!) virksomheden har mulighed for at handle,
inden den kliniske stress indtræder og sygemeldingerne banker på døren."

Men ellers en flot side!
Har ikke tjekket de andre sider, men det klarer du sikkert selv...

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Lindkold

Dato : 19-02-07 11:52

"Dennis Munding" <mail@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> form for stress at<-- Gentagelse slut!) virksomheden har mulighed for at
> handle, inden den kliniske stress indtræder og sygemeldingerne banker på

Tak for tippet - mht. tekst så er det i det her tilfælde ren copy/paste fra
min side - går ud fra kunden leverer
korrekt tekst, men godt set og er givet videre.

> Men ellers en flot side!
> Har ikke tjekket de andre sider, men det klarer du sikkert selv...

Tak - og det er også givet videre..

Lindkold
- -
www.aptering.dk