Skærme
Fijala 3554
Forbindelsen ryger ...
Fra : Claus Vitting

Dato : 20-02-07 19:32

Hej NG.

Jeg har netop købt TV-fladskærm, som via DVI-kabel er forbundet med ny PC
med MediaCenter (Vista)

Når PC booter vises forbindelsen korrekt, men efter ca. 30 sekunder i
opstartsfasen, ryger forbindelsen til TV-fladskærmen.

Har også alm. PC-skærm tilsluttet via VGA, og det har fungeret i nogle dage.

Jeg mener - hvor mærkeligt det end lyder - at den af sig selv er begyndt at
slå fladskærmen fra.

Skulle det ikke være muligt, at have begge skærme tilsluttet samtidigt?

Jeg har prøvet at se egenskaber for skærmindsilling, men finder ikke rigtigt
noget sted at vælge den ene eller anden skærm som primær eller standard?

Nogle som har et bud?

På forhånd tak for tiltrængt hjælp!

Claus

Fra : Kim

Dato : 20-02-07 19:54

On Tue, 20 Feb 2007 19:32:28 +0100, "Claus Vitting"
<claus@vittingfamily.dk> wrote:

> [...]

>slå fladskærmen fra.

>Skulle det ikke være muligt, at have begge skærme tilsluttet samtidigt?

Sandsynligvis.

>Jeg har prøvet at se egenskaber for skærmindsilling, men finder ikke rigtigt
>noget sted at vælge den ene eller anden skærm som primær eller standard?

>Nogle som har et bud?

Prøv evt. i news:dk.edb.hardware.grafikkort
og oplys gerne hvilket grafikkort du har.

--
Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-02-07 19:19

"Claus Vitting" <claus@vittingfamily.dk> wrote in message
> [...]
>
> Når PC booter vises forbindelsen korrekt, men efter ca. 30 sekunder i
> opstartsfasen, ryger forbindelsen til TV-fladskærmen.

Prøv at ændre opløsningen.. Mange tv understøtter kun bestemte
omløsninger... fx 1024*768 burde virke på de fleste... ellers prøv 1360*768

Fra : Claus Vitting

Dato : 28-02-07 22:14

> Prøv at ændre opløsningen.. Mange tv understøtter kun bestemte
> omløsninger... fx 1024*768 burde virke på de fleste... ellers prøv
> 1360*768

Nu er jeg da kommet så langt, at jeg kan få enten TV'et (via DVI) ELLER
PC-skærmen (via VGA) til at virke, så jeg har altså fået gang i TV'et.

Men jeg kan ikke bruge begge på én gang - er det bare logisk, eller er der
en mulighed for at se begge på samme tid?

Mvh.

Claus