Hvorfor skal den onde have hjælp?
Fra : dktekno

Dato : 19-02-07 21:59

http://www.bt.dk/article/20070219/NYHEDER/702190378

Det personale, der var skyld i mishandlingen af beboerne på Strandvænget har
sagt op, og er nu blevet tilbudt krisehjælp pga. det store pres der er
blevet pålagt dem.

Men er det rimeligt, at de skal have krisehjælp, set i lyset af, at de har
behandlet deres uskyldige medmennesker på denne grusomme måde?

Hvorfor skal de de have hjælp, og tilmed på det offentliges regning?

Fra : N_B_DK

Dato : 19-02-07 22:33

In news:45da0f9e$0$90272$14726298@news.sunsite.dk,
dktekno <dktekno@gmail.com> typed:
> http://www.bt.dk/article/20070219/NYHEDER/702190378
>
> Det personale, der var skyld i mishandlingen af beboerne på
> Strandvænget har sagt op, og er nu blevet tilbudt krisehjælp pga. det
> store pres der er blevet pålagt dem.

Det er jo det samme i sagen med urmageren, der er det jo også voldsmanden
/mændene der vil have erstatning, sygeligt samfund i DK, de burde ikke have
andet end en erstatningssag på halsen, de ligger som de har redt.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Kim2000

Dato : 19-02-07 22:53

> [...]
> /mændene der vil have erstatning, sygeligt samfund i DK, de burde ikke
> have andet end en erstatningssag på halsen, de ligger som de har redt.

De to sager har da intet med hinanden at gøre. Spørgsmålet er her skal vi
hjælpe folk i samfundet, der selv påfører sig et problem eller skal vi ikke?
Skal vi ikke lappe selvmorderen sammen igen? Både psykisk og fysisk? Skal vi
ikke hjælpe den pædofildømte til at komme tilbage til samfundet? Hvad med
voldsforbryderen? Skal man bare smide ham ud igen efter endt afsoning eller
skal vi rent faktisk hjælpe ham igang? Eller skal vi bare give enhver der
kommer i sådanne tåbelig situationer livslang økonomisk bistand?
mvh
Kim

Fra : Kim2000

Dato : 19-02-07 22:49

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> behandlet deres uskyldige medmennesker på denne grusomme måde?
>
> Hvorfor skal de de have hjælp, og tilmed på det offentliges regning?

Du misforstår. Der er to ting i det. Dels at personalet næppe har handlet
som de har gjort fordi de er onde mennesker. Det er tydeligt (udfra tv
billederne) at personalet ikke andede hvad de fortog sig. Gad vide om de var
uddannet? HVis ja, så efterlader det jo spørgsmålet om uddannelsen klær
personalet godt nok på.

Det var også tydeligt at tonen var alt for rå, uden at lederen åbenbart har
gjort noget for rette op på det. Hvorfor i alverden hun ikke skal drages til
ansvar er mig en gåde?! Personalet har formentlig ligeledes fået sig en
overraskelse, da de så hvordan de selv virkede. (Det var noget som lederen
også selv kunne have iværksat for at have ændret tonen, hvis hun ellers
havde gidet). Når man dog hører politikere tale om at sætte tonen på
"skoleskemaet" på seminarierne, så er det helt galt. Hvis man skal lære
empati, så har man altså valgt den forkerte uddannelse.

Dels er spørgsmålet om du mener vi skal betale for dem resten af livet.
Naturligvis skal samfundet hurtigst muligt have dem på højkant igen og i nyt
job.

Endelig efterlader dokumentaren da også det spørgsmål, at hvis vi gik ind i
enhver børnehave, folkeskole, plejehjem eller her en åndsvag institution og
filmer 125 timer og skærer det ned til godt 30 minutter, kan man så ikke
tage personalet i på et eller andet tidspunkt at gå over stregen flere
gange. Jeg er da bestemt sikker på man kan på 125 timer vil kunne observere
mig i at lave et eller andet fejlskøn. Det, der chokerede mig, var dog den
omgangstone de havde indbyrdes og hvor negativ de var på deres arbejde. Det
er der, problemet er, efter min mening.

Men kort sagt, så mener jeg egentlig at det er sund fornuft at give dem
psykolog hjælp, og endelig er det altså sådan her i landet (heldigvis) at
man hjælper alle der har et problem også selv hvis de er nogle idioter eller
selv har påført sig skaden. Det være sig selvmordere, rygere eller dårlige
medarbejdere.

mvh
Kim

Fra : Pjensen73

Dato : 20-02-07 02:54

dktekno skrev den 19-02-2007:
> [...]
> behandlet deres uskyldige medmennesker på denne grusomme måde?
>
> Hvorfor skal de de have hjælp, og tilmed på det offentliges regning?

Skal man nu have krisehjælp for ikke at passe sit arbejde?

Det personalet blev "chikaneret" med var at, "De blev blandt andet
kritiseret af naboer, som kom med kommentar om Strandvænget og forbandt
dem med elendigt arbejde."

Skal alle som ikke udføre deres arbejde ordenligt, nu have krisehjælp?
Og hvad med bl.a. kontanthjælpsmodtagere? De skal måske også have
krisehjælp fordi, de bliver kritiseret for ikke at have noget arbejde?