Lærere i vild flugt fra ghettoskole
Fra : Jesper

Dato : 17-02-07 15:29

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article272158.ece

Lærerne flygter fra Gellerupskole

Nordgårdskolen i Gellerup, der er en af landets ni heldagsskoler for
tosprogede elever, har problemer med arbejdsmiljøet, og mange lærere
søger væk fra skolen

/ritzau/ - 13:25 - 17. feb. 2007

Danmarks eneste folkeskole med kun tosprogede elever, Nordgårdskolen i
Gellerup i Århus, lider under lærerflugt og barsk arbejdsmiljøet.

Syv af 48 lærere er stoppet i år. Sikkerhedsrepræsentant Rikke Gierahn
Andersen anklager arbejdsforholdene.

- Folk kan mærke, at arbejdet slider på dem. De føler sig pressede,
siger hun til JP Århus.

Skolen er en af ni danske såkaldte heldagsskoler, hvor de primært
tosprogede elever er i skole fra 08 til 16 for at løfte det faglige
niveau.

En foreløbig rapport fra Arbejdstilsynet understøtter kritikken af et
barsk arbejdsmiljø på Nordgårdsskolen, som står til en sur smiley for
det psykiske arbejdsmiljø.

Skolens leder, Rani Hørlyck, mener, at kun et par opsigelser har
relation til arbejdspres og heldagsskole. Resten tilskrives generelle
forhold.

--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.

Fra : Zeki

Dato : 17-02-07 16:19

> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article272158.ece
> Syv af 48 lærere er stoppet i år.

Så syv ud af 48 er stoppet indtil videre i dette skoleår? Det var ikke
mange. Det er jo nærmest normalen for mange folkeskoler. Men når der er
borgere "af anden etnisk herkomst" involveret i nyheden, så skal der dømmes
kioskbasker, og tingene skal blæses ud af proportioner.

> Syv af 48 lærere er stoppet i år. Sikkerhedsrepræsentant Rikke Gierahn
> Andersen anklager arbejdsforholdene.
> - Folk kan mærke, at arbejdet slider på dem. De føler sig pressede,
> siger hun til JP Århus.

Nej, hvor vildt! Folkeskolelærere der føler at "arbejdet slider på dem" og
som føler sig pressede?
Sådan noget forekommer helt sikkert ikke andre steder. Det er muslimernes
skyld det hele!

Mvh
Zeki

Fra : Poul Nielsen

Dato : 17-02-07 17:41

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som føler sig pressede?
> Sådan noget forekommer helt sikkert ikke andre steder. Det er muslimernes

Jeg var til fest hos en bekendt her mødte jeg en kvindelig lærer der
arbejdede ude på vestegnen i et rent ghettomiljø, hun fortalte at det
mentale arbejdesmiljø var meget hårdt og at hun mange gange havde oplevet at
eleverne kaldte hende for luder. Hun fortalte også om lærere der var blevet
overfaldet på vej hjem fra arbejde af eleverne. Det virker helt utroligt at
du overhovedet tør stille spårgsmåltegn ved det her. Man bør vel opfatte dit
indlæg som en hån mod de her mennesker.

Fra : @

Dato : 17-02-07 19:25

On Sat, 17 Feb 2007 16:19:21 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
>
>Så syv ud af 48 er stoppet indtil videre i dette skoleår? Det var ikke
>mange. Det er jo nærmest normalen for mange folkeskoler.

13% udskiftning af lærerstaben!!!!!

kan du nævne andre folkeskoler med sådan et gennemtræk I SKOLEÅRET

de fleste jobskift i skoler sker i sommerferien

> Men når der er
>borgere "af anden etnisk herkomst" involveret i nyheden, så skal der dømmes
>kioskbasker, og tingene skal blæses ud af proportioner.

hvor?

> [...]
>som føler sig pressede?
>Sådan noget forekommer helt sikkert ikke andre steder.

lige bortset fra vejret

så har du mere ret end du vist selv er klar over

/Albert Camus/

Fra : gb

Dato : 17-02-07 19:57

"@" <1[at]invalid.net> wrote in

> lige bortset fra vejret
> så har du mere ret end du vist selv er klar over

Han er jo selv gurker...

--
GB