Krav om erstatning i terrorsagen
Fra : John

Dato : 16-02-07 14:16

".. Forsvareren for en af de tre unge, der i går blev løsladt i
terrorsagen fra Glostrup, vil kræve en erstatning i
millionklassen til sin klient .. Han vil ud over erstatningen
kræve godtgørelse for tabt arbejdsfortjeneste .. Han understreger
dog, at erstatningsspørgsmålet ikke bliver aktuelt, før
rigsadvokaten har besluttet, om sagen skal gå om .."

John

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 16-02-07 14:45

> [...]
> bliver aktuelt, før rigsadvokaten har besluttet, om sagen skal gå om .."

Og på trods af den klare frifindelse vil anklagemyndigheden
enten nægte at betale eller kun ønske at betale en latterlig
lav erstatning.

Fra : N_B_DK

Dato : 16-02-07 14:50

In news:jvGdnWno_IPeKEjYRVnyuQA@giganews.com,
-=* DANELAW *=- <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> typed:

> Og på trods af den klare frifindelse vil anklagemyndigheden
> enten nægte at betale eller kun ønske at betale en latterlig
> lav erstatning.

Når 12 jury medlemmer mener han er skyldig er det ikke en klar frifindelse.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-07 14:54

N_B_DK wrote:
> In news:jvGdnWno_IPeKEjYRVnyuQA@giganews.com,
> -=* DANELAW *=- <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> typed:

> Når 12 jury medlemmer mener han er skyldig er det ikke en klar
> frifindelse.

Hvor ved du fra at *alle* dømte dem skyldige?

--
Allan Riise

Fra : N_B_DK

Dato : 16-02-07 15:10

In news:45d5b75c$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Allan Riise <ari06@pc.dk> typed:

> Hvor ved du fra at *alle* dømte dem skyldige?

Måske fordi de var enige ? det er enten eller, og så må de votere indtil
alle er enige.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-07 15:12

N_B_DK wrote:
> In news:45d5b75c$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Allan Riise <ari06@pc.dk> typed:

> Måske fordi de var enige ? det er enten eller, og så må de votere
> indtil alle er enige.

Nej, det er nok at 8 ud af 12 mener de er skyldige.

--
Allan Riise

Fra : Malene P

Dato : 16-02-07 15:27

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det er nok at 8 ud af 12 mener de er skyldige.

Så DET at 4 ud af 12 mener "ikke skyldig" ville være en KLAR frifindelse?
Juridisk set ja -men??????????

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-07 15:32

Malene P wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Så DET at 4 ud af 12 mener "ikke skyldig" ville være en KLAR
> frifindelse? Juridisk set ja -men??????????

Lad mig sige det så selv du og andre der er glade for den nuværende regering
kan forstå det, og det er selvf. med forbehold for en evt. ankesag.

Juraen var ikke opfyldt ifølge de 3 dommere, og så er der vidst ikke mere at
komme efter.

--
Allan Riise

Fra : Malene P

Dato : 16-02-07 15:40

> Lad mig sige det så selv du og andre der er glade for den nuværende
regering
> kan forstå det, og det er selvf. med forbehold for en evt. ankesag.

Æh, jeg har da vist ikke udtrykt specifik glæde over den nuværende
regering..............

> Juraen var ikke opfyldt ifølge de 3 dommere, og så er der vidst ikke mere
at
> komme efter.

Og jeg skrev jo også flere steder at SÅDAN er loven! Derimod kan jeg da
fortsat godt spørge både Christian og dig, hvorvidt i selv tror på at de
løsladte IKKE har haft del i den planlægning, den 17-årige er blevet
dømt for -MED forsvarerens accept?

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-07 15:47

Malene P wrote:
> [...]
> at de løsladte IKKE har haft del i den planlægning, den 17-årige er
> blevet dømt for -MED forsvarerens accept?

For det første så var Abdul Basit Abu-Lifa den enste som der var på vej til
Bosnien, for det andet så var det i Bosnien der åbenbart skulle ske et
anslag, og de 3 andre har ikke været på vej til Bosnien og de har heller
ikke haft forbindelse med nogen af de personer der har opholdt sig i
Bosnien, hvorfor man ikke kan sige at de har haft noget med det evt. anslag
at gøre.

Kunne du forestille dig at de var imponeret over Abdul Basit Abu-Lifa og
syntes han var satans sej, men derudover ikke har haft del i noget som
helst?

Derudover, så er jeg ikke helt med på hvad du mener med forsvarerens accept?

--
Allan Riise

Fra : Malene P

Dato : 16-02-07 15:52

> Kunne du forestille dig at de var imponeret over Abdul Basit Abu-Lifa og
> syntes han var satans sej, men derudover ikke har haft del i noget som
> helst?

Nej -men i så tilfælde ville det ikke gøre mig mindre utryg.

> Derudover, så er jeg ikke helt med på hvad du mener med forsvarerens
accept?

At de straks gik ud med signalet om at dommen var OK men straffen dog burde
være lidt lavere for planlægning af massemord.

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-07 15:57

Malene P wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej -men i så tilfælde ville det ikke gøre mig mindre utryg.

SÅ har du dælme meget at være bange for, tr du egentlig gå ud og lave med i
køkkenet.
Hint: Der sker de fleste ulykker i hjemmet.

> At de straks gik ud med signalet om at dommen var OK men straffen dog
> burde være lidt lavere for planlægning af massemord.

At man accepterer en dom er ikke det samme som at man mener det er ok.

--
Allan Riise

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 16-02-07 16:49

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fortsat godt spørge både Christian og dig, hvorvidt i selv tror på at de
> løsladte IKKE har haft del i den planlægning, den 17-årige er blevet

Forsvarer accepterer som udgangspunkt ikke nogen dom, men
HVIS der falder en dom, SÅ mener forsvareren at 3 års (?)
fængsel ville være passende.

Fra : Alucard

Dato : 16-02-07 15:23

On Fri, 16 Feb 2007 14:53:43 +0100, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Hvor ved du fra at *alle* dømte dem skyldige?

Ordkløver....

"Jury'en" var på 12 medlemmer og de dømte alle fire skyldige....

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-07 15:27

Alucard wrote:

> Ordkløver....
>
> "Jury'en" var på 12 medlemmer og de dømte alle fire skyldige....

Nævningerne havde i retsbelæringen fået at vide at bevisbyrden imod 1 gjorde
det umuligt at dømme ham, og at ved 2 andre der var bevisbyrden om ikke
mangelfuld, så ihvertfald så "flosset i kanten" at det ville være svært at
løfte den således at Juraen blev opfyldt.

Det valgte så mindst 8 nævninge at se bort fra, hvorefter de 3 dommere
valgte at lade jura gå forud for stemning og meninger.
Det er et sundt tegn i det danske retssystem.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 16-02-07 16:58

On Fri, 16 Feb 2007 15:26:48 +0100, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>mangelfuld, så ihvertfald så "flosset i kanten" at det ville være svært at
>løfte den således at Juraen blev opfyldt.

Det er da ligegyldigt hvad de fik at vide.... Faktum var at de mente
det bevist at de anklagede var skyldige.....

>Det valgte så mindst 8 nævninge at se bort fra,

Fordi de mente at beviserne var gode nok.....

>hvorefter de 3 dommere
>valgte at lade jura gå forud for stemning og meninger.

Du gætter ud i den blå luft...

>Det er et sundt tegn i det danske retssystem.

Ikke efter min mening....

Fra : Henning Sørensen

Dato : 16-02-07 19:00

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ikke efter min mening....

Eftersom ingen ud over de 12 véd hvem der havde hvilken mening, så kan man
vel også antage at det endte med 8-7, hvoraf de 3 ud af 7 må antages at have
en større indsigt i jura end de 8+4 (og iøvrigt har det absolut afgørende
ord) ?

/Henning.

Fra : Joakim

Dato : 16-02-07 20:31

"Henning Sørensen" <hkksnews@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan man vel også antage at det endte med 8-7, hvoraf de 3 ud af 7 må
> antages at have en større indsigt i jura end de 8+4 (og iøvrigt har

Jo, det kan man godt antage. Men hvorfor så ikke gå linien ud og helt
afskaffe nævningesystemet, når nu de juridiske dommere kan
tilsidesætte nævningenes afgørelse. Det må ud fra selv samme logik
være et mere sundt tegn i det danske retssystem.Og så måske alligevel
ikke. For hvorfor skulle juridiske dommere være bedre til at afgøre
skyldspørgsmål end nævninge?

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 16-02-07 16:47

> Når 12 jury medlemmer mener han er skyldig er det ikke en klar
> frifindelse.

Jo, det er en helt klar frifindelse.

Retten lod dem gå, så kan frifindelsen ikke blive klarere.

Der er (indtil videre, anklagemyndigheden anker self.) INTET
der gør, at de ikke er 100% uskyldige. Det har retten bestemt,
så sådan er verden.

De er uskyldige indtil de dømt, og nu er de dømt uskyldige.

Sådan er verden nu engang, og det må vi så leve med.

Når så ankesagen kommer for, og de så evt. bliver dømt,
vil verden være en helt anden, men indtil da, er de uskyldige.

Fra : N_B_DK

Dato : 16-02-07 14:47

In news:45d5ae79$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
John <nogen@pladderballe.ok> typed:
> [...]
> millionklassen til sin klient .. Han vil ud over erstatningen
> kræve godtgørelse for tabt arbejdsfortjeneste ..

Arbejdsfortjeneste ? drengen er 17, og er vel under uddannelse. (men det er
måske den afbrudte terror oplæring der kræves erstatning for ?)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-07 14:50

N_B_DK wrote:
> [...]
>
> Arbejdsfortjeneste ? drengen er 17, og er vel under uddannelse. (men
> det er måske den afbrudte terror oplæring der kræves erstatning for ?)

Den der terroroplæring, er det noget du har viden, hvis ja, så skynd dig
straks og kontakte statsadvokaten så de kan blive dømt!

Selvf. skal han have erstatning da han er kendt uskyldig, og det fordi at
den sigtelse har ført til at folk som du ligger ham og hans kammerater for
had.

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-02-07 15:18

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> [...]
> den sigtelse har ført til at folk som du ligger ham og hans kammerater for

Han er ikke kendt uskyldig, han er kendt ikke-skyldig i den grove
forbrydelse anklageren håbede at kunne få ham dømt for. De ville med 99 pcts
sikkerhed være blevet dømt, hvis man ikke havde gået efter den strengeste
del af terrorloven, der er jo ingen tvivl om, hvad de havde gang i.

Det er ikke "folk" som lægger salafister for had, det er faktisk rabiate
islamister/salafister/wahhabister som lægger os for had, - for lige at holde
fast i proportionerne. Se evt de mange optagelser fra engelske moskeer hvor
man prædiker had mod Vesten og vores værdier, - og som de store muslimske
organisationer ikke ville tage afstand fra.

Nu vil man så til at smide penge ud på at "forske" i, hvorfor unge bliver
tiltrukket af terror, selvom det jo efterhånden er endevendt 500 gange, og
selvom der ikke er ÉN forklaring, som kan få os til at sige "aha" "på den
måde".

Sagen er jo nok, at "vi", og da især "I", det vil sige naivister som dig,
ikke KAN få ind i skallen, at det skal tages alvorligt, og at det ikke bare
drejer sig om drengestreger, - som man også hele tiden håbede og troede i
England. Dem der er med på vognen med had til Vesten og vores samfund og
kultur, må jo ryste grinende på hovedet, når de hører naivister undskylde
dem og næsten lægge sig i støvet for dem. Det bekræfter dem i at vores
kultur ikke er noget værd, og trænger til at skiftes ud med noget mere hånd-
og nagelfast, som fx Allahs evige love

Fra : Peter B. P.

Dato : 16-02-07 16:25

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Arbejdsfortjeneste ? drengen er 17, og er vel under uddannelse. (men det er
> måske den afbrudte terror oplæring der kræves erstatning for ?)

LOL. Arbejdsfortjeneste.... han kan blive pizzakaster eller flaskedreng
i Super Best... :)

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

If guns kill, do pencils cause spelling errors?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-07 16:31

Peter B. P. wrote:

> LOL. Arbejdsfortjeneste.... han kan blive pizzakaster eller
> flaskedreng i Super Best... :)

Og så er der ingen der kan forstå at det kan være svært for en Muslim at få
et arbejde i Danmark.

--
Allan Riise

Fra : Peter B. P.

Dato : 16-02-07 16:38

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Og så er der ingen der kan forstå at det kan være svært for en Muslim at få
> et arbejde i Danmark.

Drop det PC bullshit, Allan. Muslimer har kun svært ved at få job hvis
de stiller urimelige krav til arbejdspladsen eller/og er ukvalificerede.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-07 17:13

Peter B. P. wrote:

> Drop det PC bullshit, Allan. Muslimer har kun svært ved at få job hvis
> de stiller urimelige krav til arbejdspladsen eller/og er
> ukvalificerede.

Hvorfor fanden nedgør du så et ungt menneske?

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-02-07 18:24

> Hvorfor fanden nedgør du så et ungt menneske?

Den unge er jo ikke "en muslim", han er en rabiat militant muslim, som har
gået og puslet med at dræbe nogle vantro et eller andet sted i Europa. Synes
du også det er synd for neonazister, hvis de ikke kan få job med hele deres
udstyr på?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-07 18:33

Knud Larsen wrote:
> [...]
> som har gået og puslet med at dræbe nogle vantro et eller andet sted
> i Europa. Synes du også det er synd for neonazister, hvis de ikke kan

Hvad er det du ved om pågældende, han er frikendt og var derudover den
eneste som ej heller var anklaget for berigelseskriminalitet.

Og om Neonazizter kan få job med skrårem og brunskjorte er jeg ikke herre
over, men jeg kan fravælge at have noget med den slags mennesker at gøre.

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-02-07 18:51

> Hvad er det du ved om pågældende, han er frikendt og var derudover den
> eneste som ej heller var anklaget for berigelseskriminalitet.

OK, det var ham der havde mindst med sagen at gøre, - jeg troede I talte om
den dømte.

> Og om Neonazizter kan få job med skrårem og brunskjorte er jeg ikke herre
> over, men jeg kan fravælge at have noget med den slags mennesker at gøre.

Hvorfor skal de ikke kunne få jobs, de gør jo ikke noget, men begår kun
tankeforbrydelser, som AHW skriver

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-07 18:58

Knud Larsen wrote:
> [...]
> talte om den dømte.

> Hvorfor skal de ikke kunne få jobs, de gør jo ikke noget, men begår

Præcis, jeg er modstander af at man kriminaliserer idioter, uanset hvor
idiotiske de end må forekomme, lad dem endelig vise at de er det, så er de
nemmere at gå udenom.

--
Allan Riise

Fra : Peter B. P.

Dato : 16-02-07 20:21

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Hvorfor fanden nedgør du så et ungt menneske?

Jeg nedgør ingen i denne debat.

Fra : Malene P

Dato : 16-02-07 15:24

> [...]
> dog, at erstatningsspørgsmålet ikke bliver aktuelt, før
> rigsadvokaten har besluttet, om sagen skal gå om .."

Hvor mon denne 17-årige "arbejder", så det kan begrunde et så stort
erstatningskrav for "tabt arbejdsfortjeneste"? Forhåbentlig ikke et sted,
hvor der normalt kommer mange mennesker.

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-07 15:29

Malene P wrote:
> [...]
> erstatningskrav for "tabt arbejdsfortjeneste"? Forhåbentlig ikke et
> sted, hvor der normalt kommer mange mennesker.

Man får ikke alene erstatning for tabt arbejdsfortjeneste men.....

Erstatning ydes for økonomisk skade samt for lidelse, tort, ulempe og
forstyrrelse eller ødelæggelse af stilling og forhold.

--
Allan Riise

Fra : Henning Sørensen

Dato : 16-02-07 19:11

> [...]
> erstatningskrav for "tabt arbejdsfortjeneste"? Forhåbentlig ikke et sted,
> hvor der normalt kommer mange mennesker.

Er det mig - eller har alle tabt tråden....
Den 17 årige blev dømt.
De øvrige er (såvidt jeg har kunne forstå på medierne) ældre - én er 18 år,
én er 20 år og én er 21 år.

/Henning.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-07 19:13

Henning Sørensen wrote:
> [...]
> Den 17 årige blev dømt.
> De øvrige er (såvidt jeg har kunne forstå på medierne) ældre - én er

Det er Malene der, ikke første gang, kommer lidt mudder i tråden.

--
Allan Riise

Fra : Malene P

Dato : 16-02-07 22:04

> Det er Malene der, ikke første gang, kommer lidt mudder i tråden.

Ja, det var en smutter.

Malene P