Tolerer=Tål=gå forbi og se den anden vej
Fra : Bo Warming

Dato : 14-02-07 21:21

Tolerer=Tål=gå forbi og se den anden vej

Der er 3 ting man undertiden ikke skal være tolerant overfor: vold,
tyveri og tyvsk bedrag. Men ord - who cares?

"Vi er alle æltede af svagheder og vildfarelser; lad os gensidigt
tilgive hverandre vor dumheder, det er naturens første lov.Voltaire
(1694-1778)

" What is tolerance? It is the consequence of humanity. We are
all formed of frailty and error; let us pardon reciprocally each
other's folly, that is the first law of nature.Voltaire
(1694-1778)

Why should we be in such desperate haste to succeed, and in such
desperate enterprises? If a man does not keep pace with his
companions, perhaps it is because he hears a different drummer.
Henry David Thoreau

"Historien har lært os, at der ingen skråsikre sandheder findes. En
god portion tolerance er nødvendig og en opdeling af verden i sort og
hvid er den største fare for mennesket såvel som for menneskeligheden.
Bent Melchior

Once lead this people (amerikanerne, som han var præsident for)
into war and they will forget there ever was such a thing as
tolerance. Woodrow Wilson 1856-1924

At vise tolerance ligner en line-dans. Det gælder om hverken at styrte
sig selv eller modstanderen ned fra linen. Ulrich Kartzke

Tolerance er den ubehagelige følelse, at de andre til sidst måske får
ret. Robert Frost

tofMS The public is beautifully tolerant , it forgives
everything except genious. Oscar Wilde

Steven'smind was so tolerant that he could have attended a lynching
every day withoutbecoming critical.ThorneSmith

Fra : ThomasB

Dato : 15-02-07 00:20

> Der er 3 ting man undertiden ikke skal være tolerant overfor: vold, tyveri
> og tyvsk bedrag. Men ord - who cares?

4: Ekstrem opmærksomhedssøgende adfærd.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-02-07 03:10

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in message

> 4: Ekstrem opmærksomhedssøgende adfærd.

Vold kan give varig invaliditet, tyveri og tyvsk bedrag kan smadre et
livsværk. Eksempelvis kunne man forestille sig at den afrikanske
falskanmelder der opdigtede og opnåede justitsmord mod mig havde
opnået bøde, så jeg måtte flytte - at Danmark er for tolerant et land
til det, har hun næppe været bevidst om.

Men Thomas B mener altså, at en ikkefysisk småting som
at søge å n d e l i g opmærksomhed
er sammenlignelig og ikke bør tolereres, men mødes fysisk og hårdt?

I den standende debat om åndsvage er "EXTREM OPMÆRKSOMHEDSSSØGENDE
ADFÆRD" bl.a. når de tisser i deres seng eller kaster op på
fællesgulvet for at råbe behandlerne op.

Det gør de ikke af ondskab, men fordi de er programmeret til en
skrigende, krævende dyriskhed.
De nu fra afdelingen bortviste 3 behandlende damer er bortvist og
beboerne er formodentlig henvist til nyt personale der ikke kender
dem. Mon det er klogt?
Jeg tror, at tingenes tilstand var bedre før TV2 blandede sig og
skabte kaos

Netop TVprogrammets dømmesyge og skingre follow up om såkaldt "dårlig
etik" på institutionen er et andet eksempel på "EXTREM
OPMÆRKSOMHEDSSSØGENDE ADFÆRD". Men alle der ikke har været i miljøet
taler som den blinde om farverne

Den skyldes journalisternes egoistiske behov for at give seerne en
farisæisk glæde ved at føle sig hævet over det barske personale. Vi
ynker de åndsvage, for selv at føle os gode.

"Midt i medfølelsen føler vi et gran af bittersød og ondskabsfuld
vellyst ved at se andre lide". Michel de Montaigne

Iøvrigt er det ikke kun åndsvage men også almindelige ældre
plejehjemspatienter der babyficeres og belønnes ved at det giver
opmærksomhed at lade sit rum og sit tøj have pislugt - men bør det
ikke tolereres og tages afslappet og ikke fordømmes?. Ingen epidemi
bryder ud.

Et tredie og oplagt eksempel på "EXTREM OPMÆRKSOMHEDSSØGENDE ADFÆRD"
er de usenet-indlæg som gennemsnitsdeltageren på dk.politik skriver
med mudderkast og falske udryddelsestrusler på dk.politik. Ønsker
Thomas B at netbetjente skal have adgang til med kontolukninger at
møde sådanne ord med intolerance. Folk åbner og læser jo kun, hvad de
oplever behag ved at læse, så hvorfor vil Thomas gøre et problem ud af
det. Lev og lad leve - og hvis en Venstre-MF vil løse Nyborg-problemet
med fyringer, så bør han først sikre sig at der er *bedre* personale
parat til at hjælpe de handicappede, inden han evt får det nuværende
barske men kærlige personale til at tage fridage hele
opsigelsesperioden, fordi de alligevel ikke har fast job længere.