Kringlet spørgsmål om johnny Reimar
Fra : Phaëton

Dato : 17-02-07 20:47

Mht. Johnny Reimar dok'en på Charlie-Handfull Of Lovesongs!
Reimar sang en utrolig dårlig artikuleret version af Blue Moon, men da den
er så dårlig er tvivler jeg på den er blevet godkendt og ikke taget om.. Er
der nogen der ved det?
Jeg tænker på de slørede s'er og de ballon'agtige b'er.
Kan den høres i sin fulde længde på nettet?
Har søgt, men fandt kun en kort version med lige netop _ikke _ de vers.

Jeg nød iøvrigt hans fine historie om violinerenes flugt til Prag nu hvor
keyboardet jo har erstattet dem. Jeg hørte den beklagelse over keyboardet
første gang i 80'erne. Jeg tror faktisk det var ham eller Keld Heick.
Det kan vi andre lære noget af...... Johnny's cd er med rigtige strygere.
Rise above, old man.

Fra : Phaëton

Dato : 18-02-07 01:09

Den er sgu' _for_ kringlet. Jeg prøver at se efter den på biblioteket i
morgen. For der er muligvis en lille humoristisk perle af mandril-agtige
dimensioner her.

Fra : Johann Friedrich Str~

Dato : 18-02-07 03:35

Phaëton skrev:

> Mht. Johnny Reimar dok'en på Charlie-Handfull Of Lovesongs!

Den har jeg ganske vist ikke lige set. Men det skal da ikke forhindre
mig i at deltage i debatten ...

> [...]
> der nogen der ved det?
> Jeg tænker på de slørede s'er og de ballon'agtige b'er.
> Kan den høres i sin fulde længde på nettet?

Næppe ...

> Har søgt, men fandt kun en kort version med lige netop _ikke _ de vers.

Jeg savner faktisk en ordentlig Clifters box. Der må være grundlag for
det. Der kom et Otto Brandenburg-sæt for nogle år siden, og i 2006 kom
der nogle fine boxe med Gitte Hænning og Four Jacks. Men jeg kan ikke
huske på hvilke pladeselskaber Clifters udkom (og jeg har ikke lige
mentalt overslud til at undersøge det). Hvem udgav deres plader?

> [...]
> første gang i 80'erne. Jeg tror faktisk det var ham eller Keld Heick.
> Det kan vi andre lære noget af...... Johnny's cd er med rigtige strygere.

Som sagt - jeg så ikke udsendelsen. Havde det noget at gøre med at det
ikke kunne betale sig med symfoniorkestre i vesteuropa? Et pladeselskab
som Naxos udgiver vist stort set udelukkende indspilininger med orekstre
fra den gamle øst-blok.

> Rise above

Er det en Black Flag-reference?

Johann

Fra : Phaëton

Dato : 18-02-07 05:18

"Johann Friedrich Struensee"

Hej

> [...]
> hvilke pladeselskaber Clifters udkom (og jeg har ikke lige mentalt
> overslud til at undersøge det). Hvem udgav deres plader?

.. Jeg fandt intet desværre. Åge H. kan måske hjælpe.

> [...]
> ikke kunne betale sig med symfoniorkestre i vesteuropa? Et pladeselskab
> som Naxos udgiver vist stort set udelukkende indspilininger med orekstre

Pas. det aner jeg ikke.

> Er det en Black Flag-reference?

we are born with a chance
Rise above were gonna rise above
I am gonna have my chance
rise above were gonna rise above.

Nej.
Det er en måde han forsøger at gøre sin musik mere atraktiv på, baseret på
en latterlig løgn..
Og mere end det er, på baggrund af en fuldemandshistorie som i det mindste
kommer til at _virke_ som en bederegørelse af sig selv. Du skal nok se det
for st forstå. Men derfor skrev jeg rise above.Desværre har TV2 ikke planer
om at genudsende det.

Fra : aab

Dato : 18-02-07 07:41

Hvis du savner en Cliffters box, så er det bare at gå ned til din
pladepusher og købe den. Den udkom i 2004 på deres sædvanlige
plademærke Philips 986 648-2.

Med venlig hilsen
Anker Andreasen