Service ved Mazda i Flensborg
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 19-02-07 19:55

Hej

Ja, så kom min nyerhvervede 10 år gamle Mazda 626 med 156.000km på bagen
til service.

Det skete hos Mazda i Flensborg og det var bestemt ikke sidste gang jeg
besøgte dem.

Opgaven lød på at gennemgå bilen fra A-Z og fikse det der var i vejen +
almindelig service. Mens jeg lige fik mig selv oprettet som kunde, tog
mekanikeren lige en prøvetur i bilen. Dernæst havde vi en fælles
gennemgang af bilen på liften og han pegede og fortalte. Mens vi
gennemgik bilen på liften kørte en anden person en kundevogn frem til
mig. Den holdt klar med nøgle og ikke noget med papirarbejde. Det var
bare at tage den og køre ud for at handle. Det var seriøst tysk
effektivitet .

De brugte 6 timer, skiftede olie + filter, skiftede højre trækaksel +
lidt andet i højre hjulophæng, fiksede løs forbindelse i anhængertræk,
batteritest og lidt forbrug af småting.

Pris 3120,- og nu kører bilen bare skidegodt.

Jeg ved ikke hvad det ville have kostet i DK, men jeg ved at timeprisen
er 625,-.

Nu overvejer jeg om jeg skal tage derned med 6'eren. Pris i DK er 2100,-
for det lille service, mens det er 1350,- i Flensborg. Det er bare lige
det der med at man skal tage en dag fri for at komme derned.

Jeg kan desværre ikke sige noget om deres danskkundskaber, da jeg taler
flydende tysk. Tager man derned skal man lige huske at have kontanter
med. De tog hverken Visa eller Amex

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Dan

Dato : 19-02-07 23:56

Lyder jo interessant...var det dem her?

http://www.meister-ehrich.de/masterd.html

Eller nogen andre (evt. hjemmeside) ?

Hilsen

Dan

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 20-02-07 06:28

Hej

Dan wrote:
> Lyder jo interessant...var det dem her?
> http://www.meister-ehrich.de/masterd.html

Ja, det var ham. Han er et rent Mazda-hus og solgte ikke engang andre
brugte mærker, men havde kun Mazda stående.

De ligger i så fald udenfor byen. Man kan finde dem via www.mazda.de.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-02-07 09:18

Karsten Feddersen wrote:

> Jeg kan desværre ikke sige noget om deres danskkundskaber, da jeg
> taler flydende tysk. Tager man derned skal man lige huske at have
> kontanter med. De tog hverken Visa eller Amex

Jeg ved ikke med Amex - men hos VW Flensburg tager de Visa. Som medlem af
Club Golf Danmark får man oven i de billige tyske priser procenter på
reservedelene - og der er en bus der kan køre en til City uden beregning -
eller man kan vælge at leje en bil imod et symbolsk beløb.

Så du skulle måske overveje at begynde at køre VW, så du får den sidste del
af den gode service med (jeg finder det dårlig service at man ikke kan
betale med kort - hvem ved hvad et eftersyn ender med i penge før den sidste
reservedel er skiftet?

--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-02-07 10:42

Hej

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
> betale med kort - hvem ved hvad et eftersyn ender med i penge før den sidste

Hehe og skifte min (forhåbentlig) pålidelige bil ud. Nix!

Men jo, jeg vil give dig ret i, at det ikke er videre heldigt ikke at
kunne betale med et internationalt kreditkort. Jeg har to kort så jeg
rendte ikke ind i beløbsgrænsen, men ellers kunne man godt stå med håret
i postkassen når regningen skulle betales. Næste gang ved jeg det så og
så har jeg dem bare med som kontanter. Så må jeg hæve mere hvis det går
væsentligt over. Det var også derfor jeg lige nævnte det, hvis andre vil
en smut derned.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Bo Velschow

Dato : 21-02-07 10:27

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Nu overvejer jeg om jeg skal tage derned med 6'eren. Pris i DK er 2100,-
> for det lille service, mens det er 1350,- i Flensborg. Det er bare lige
> det der med at man skal tage en dag fri for at komme derned.

Hej Karsten

Hvor har du fundet den pris (2100,-) henne - hos et autoriseret
Mazda-værksted?? Er det "alt. inkl", eller én med indbyggede overraskelser??

Som bekendt skal jeg også afsted til service sidst i maj (når ikke at runde
20000 km, så det er 1-års fødselsdagen, der kommer til at afgøre
servicetidspunktet ).

PS! Kører nok ikke lige til Flensburg - der skal dælme' spares nogler
kroner, hvis det skal kunne betale en fridag + 6-800 km kørsel +
færgebillet/bro!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-02-07 10:37

Hej

Bo Velschow wrote:
> Hvor har du fundet den pris (2100,-) henne - hos et autoriseret
> Mazda-værksted?? Er det "alt. inkl", eller én med indbyggede overraskelser??

Ja, det er den faste pris for et lille service hos Mazda inklusiv tid +
materialer eks. bremsetjek. Alt andet derudover koster så kassen. Min
skal afsted i marts/april og jeg gider nok ikke køre til Flensborg, så
den lille merpris betaler jeg for at få det lavet herhjemme. Så med lidt
held er jeg ude før dig med service og så skal du nok få den endelige pris.

> Som bekendt skal jeg også afsted til service sidst i maj (når ikke at runde
> 20000 km, så det er 1-års fødselsdagen, der kommer til at afgøre
> servicetidspunktet ).

Vi ligger på 18200 km eller sådan noget lige nu.

> PS! Kører nok ikke lige til Flensburg - der skal dælme' spares nogler
> kroner, hvis det skal kunne betale en fridag + 6-800 km kørsel +
> færgebillet/bro!

Tjah, jeg troede jo, at jeg skulle have nye støddæmpere + fjedre på
626'eren og der var prisen jo 12000,-/4500,-. Med de prisforskelle kunne
jeg jo holde forlænget weekend med alt inklusiv . Det viste sig dog,
at det kun var en trækaksel og så alt for hårdt pumpede dæk.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Dan

Dato : 25-02-07 19:04

Er der en hjemmeside? Lyder interessant...

Dan

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 25-02-07 20:00

Hej

Dan wrote:
> Er der en hjemmeside? Lyder interessant...

Øh, ja. Du henviste selv til den.