bildæk
Fra : cj

Dato : 18-02-07 11:18

HVor lang tid kan 4 dæk holde til på en citroen ax som kører 60 km om dagen
(ca.)....Hvornår er det bedst at få dem udskiftet...Det er bare nogen
almindelige sommerdæk (som også bruges om vinteren)

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-07 11:23

"cj" <cjrocksthehouse@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (ca.)....Hvornår er det bedst at få dem udskiftet...Det er bare nogen
> almindelige sommerdæk (som også bruges om vinteren)

Det kommer så meget an på kørestilen! Hvis du kører morfar og det er gode
dæk, hvis der ikke er fejlstilling på hjulene, så kan du nok køre ca.
50-60.000
Mvh Tommy

Fra : Mikkel Lund

Dato : 18-02-07 11:28

cj skrev:
> HVor lang tid kan 4 dæk holde til på en citroen ax som kører 60 km om dagen
> (ca.)....Hvornår er det bedst at få dem udskiftet...Det er bare nogen
> almindelige sommerdæk (som også bruges om vinteren)

Min dækmand svarede, på samme spørgsmål, at det var meget forskelligt,
men et sted mellem 20000 og 50000 km

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : CBA

Dato : 18-02-07 21:18

Mit gæt er at med ca 20.000 Km om året, når de at blive denil cemente og
møre af alderdom inden mønsteret er slidt ned. Forudsat at det er et
anerkendt dækmærke og at du ikke kører hidsigt.....

Best regards
C.B.Andersen
"Plus Esse Quam Simultatur - "mere at være end at synes"

Fra : claus b. p.

Dato : 19-02-07 12:25

"CBA" <cba@(jern)tdcadsl.dk> wrote in message
> Mit gæt er at med ca 20.000 Km om året, når de at blive denil cemente og
> møre af alderdom inden mønsteret er slidt ned. Forudsat at det er et
> anerkendt dækmærke og at du ikke kører hidsigt.....

Vrøvl. Min erfaring siger 30-40.000 på fordækkene og lidt mere på
bagdækkene. Bytter man om af og til, altså ca. 40-50.000 km i snit, og
levetiden er nemt 8-10 år, hvis man kører meget lidt. Hvis du kører 20000km
om året, er der altså ingen grund til ikke at investere i nogle gode
vinterdæk også. Så lever både du og dækkene længere.

/Claus

Fra : RP

Dato : 18-02-07 23:29

> HVor lang tid kan 4 dæk holde til på en citroen ax som kører 60 km om dagen
> (ca.)....Hvornår er det bedst at få dem udskiftet...Det er bare nogen
> almindelige sommerdæk (som også bruges om vinteren)

Aner det ikke... mine sommerdæk på lagunaen klarede ca 60.000 km og
der var stadig lidt mønster tilbage da de blev udskiftet. Det var ved
næsten ren motorvejskørsel.

Fra : RP

Dato : 19-02-07 18:27

> [...]
> om året, er der altså ingen grund til ikke at investere i nogle gode
> vinterdæk også. Så lever både du og dækkene længere.

det afhænger vel egentligt så meget af kørestil og hvilke dæk at det
er svært at give noget præcist kmtal på dæk ... Jeg har også haft et
sæt goodyear F1 der klarede lige omkring 9000 km

Er helt enig i det med vinterdæk....