He he...
Fra : Mogens...

Dato : 18-02-07 09:43

Fandt lige denne under min søgning om ESP:
(hvad man skal gøre, hvis man uden faldskærm falder ud af et fly)
http://auto.howstuffworks.com/question729.htm

Søgning om ESP skyldes, at man i "bogen" nævner:
understyring (skubber over forhjul) - inderste baghjul nedbremses (OK)
overstyring (bagende slår ud) - yderste forhjul nedbremses (??)

Fra : Martin Bak

Dato : 18-02-07 10:02

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> Fandt lige denne under min søgning om ESP:
> (hvad man skal gøre, hvis man uden faldskærm falder ud af et fly)

Tjah se, denne gut har prøvet det (næsten) Han havde en faldskærm på, men
den udløstes ikke korrekt. Han styrtede direkte mod jorden og det menes, at
hans fart har været i nærheden af 140 km/t da han rammer.

Han optog det hele med kameraet der var indbygget i hans hjelm. Det er denne
film som ses på klippet.

http://www.mailonsunday.co.uk/skydiver

han når at sige oh shit, nu dør jeg og farvel og det hele, men hans eneste
skader efter uheldet var en brækket ankel og en punkteret lunge. Farten
dræber? -Ja nogen gange, åbenbart.

Martin

Fra : Mogens...

Dato : 18-02-07 10:14

> [...]
> han når at sige oh shit, nu dør jeg og farvel og det hele, men hans eneste
> skader efter uheldet var en brækket ankel og en punkteret lunge.

Oh shit !
Skulle han ha fulgt rådet med at søge vand, var han måske død...